|
Post by time on Dec 4, 2017 12:25:45 GMT 1
Tycker vi skall vara glada över att det finns sponsorer "som inte tänker själva" utan sponsrar KHK. I annat fall hade vi inte haft någon hockey i staun.
Sen så sjunker inte sponsorintäkterna som vissa försöker ge sken av. Vissa har hoppat av men nya kommer. Jag vet att en del hoppat av pga att det blivit för dyrt. Självklart funkar det inte för en liten firma som kanske tidigare hade en skylt för några tusenlappar att vara med på nuvarande nivå även om KHK inte kan ta ut samma priser som andra klubbar pga den snabba resan genom seriesystemet.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 4, 2017 13:07:35 GMT 1
Tycker vi skall vara glada över att det finns sponsorer "som inte tänker själva" utan sponsrar KHK. I annat fall hade vi inte haft någon hockey i staun. Sen så sjunker inte sponsorintäkterna som vissa försöker ge sken av. Vissa har hoppat av men nya kommer. Jag vet att en del hoppat av pga att det blivit för dyrt. Självklart funkar det inte för en liten firma som kanske tidigare hade en skylt för några tusenlappar att vara med på nuvarande nivå även om KHK inte kan ta ut samma priser som andra klubbar pga den snabba resan genom seriesystemet. Ja, det vore väl konstigt om det inte rann in mer pengar för ett SHL lag, än ett div 3 lag?. För man jämför såklart budget mot utfall, inte vad vi totalt sett fått in i pengar. Kostnaderna styrs såklart mot intäkterna i samma budget, inte mot hur det såg ut för 4-5 år sedan. Med tanke på att dina favoriter Mats J och Rolf L ständigt förklarade förlusterna med att marknadssidan inte nådde sina mål, kanske den skulle varit större? Sedan är det naturligt att den totala intäkten är större för ett SHL lag än ett div 1 lag tex. Senast på årsmötet där du själv deltog, förklarades även fjolårets stora förlust med minskade marknadsintäkter. (mot budget) Jag är glad att det finns sponsorer till KHK. Jag hade varit ännu gladare om det funnits ännu fler. Det är kanske där du och jag skiljer oss, du är nöjd (som vanligt) och jag är inte nöjd. Utan jag försöker istället analysera varför man inte har fler och framförallt hur man får fler.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 4, 2017 13:54:55 GMT 1
På medlemsmötet efter 6 hemmamatcher sa man väl att matknadssidans budget var hemma?
|
|
|
Post by time on Dec 4, 2017 14:33:47 GMT 1
Jag försökte skriva ett enskilt inlägg utan att svara MrHockey i hopp om att slippa få ett spydigt inlägg tillbaka. Men det sket sig ...
Du har ju klart deklarerat att jag är en av dem "som inte tänker själv". Alla som läser i forumet vet detta nu och de behöver således inte ta nån notis om vad jag skriver och du slipper lägga dyrbar på nån som mig som inget förstår.
Trots att vissa "inte tänker själva" så tror jag alla förstår att sponsorintäkterna blir högre i SHL än i div1. Vad det gällde var att Mr Hockey påstod att sponsorintäkterna sjunker vilket inte stämmer.
Mina favoriter? För ganska exakt 2 år sedan när vi sprang ihop på systemet sa du "Rolf har gjort ett hästjobb" ... Har jag sagt att jag är nöjd?
Eftersom det inte funkade att skriva ett enskilt inlägg utan att få ett spydigt svar av MR Hockey så får jag väl gå ett steg längre o sluta skriva här. Varken skrev eller var inne här på flera månader förra hösten. Då gick det bra sportsligt. Då jag är ganska skrockfull så är detta nog en god ide...
|
|
|
Post by Sverker on Dec 9, 2017 21:16:54 GMT 1
3 p mer mot SAIK än vad jag trodde, så nu kan det bli 46 p.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 28, 2017 21:37:42 GMT 1
1 p mer mot Brynäs än jag räknat med. Då slutar vi på 47 p.
|
|
|
Post by time on Dec 29, 2017 10:05:21 GMT 1
Tror vi landar på 51
|
|
|
Post by time on Jan 1, 2018 20:32:54 GMT 1
3 p mer mot LHC än jag räknade med. Då landar vi på 54. Kan räcka till 12e plats med lite flyt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 1, 2018 21:06:51 GMT 1
Det bisarra är väl att en sån placering är ännu mer katastrof för ekonomin...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 2, 2018 16:08:55 GMT 1
Det bisarra är väl att en sån placering är ännu mer katastrof för ekonomin... Tar hellre det alla dagar i veckan, och gör en insamling (nytt fenomen? ) för att dölja alla förluster
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 2, 2018 17:19:49 GMT 1
Du kan ju göra en anonym insättning...
|
|
|
Post by Sverker on Jan 2, 2018 17:46:29 GMT 1
Det bisarra är väl att en sån placering är ännu mer katastrof för ekonomin... Tar hellre det alla dagar i veckan, och gör en insamling (nytt fenomen? ) för att dölja alla förluster Helt överens! Att gå in i ett kval, är lika riskabelt som att spela rysk roulette.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 2, 2018 22:20:35 GMT 1
poängen var att om man inte kvalar, ryker man ändå p g a ekonomin.
|
|
|
Post by time on Jan 2, 2018 22:39:23 GMT 1
Det bisarra är väl att en sån placering är ännu mer katastrof för ekonomin... Tar hellre det alla dagar i veckan, och gör en insamling (nytt fenomen? ) för att dölja alla förluster Samma här
|
|
|
Post by Sverker on Jan 14, 2018 18:04:10 GMT 1
2 p mindre än jag räknat med mot FBK, då blir det 45 p.
|
|