|
Post by time on Nov 15, 2017 17:10:21 GMT 1
Än mer trist är att de har stora spelbolag som sponsorer och att vikten av att sälja alkohol på arenorna är så stor. Finns tyvärr många som är beroende av båda dessa ting. När det gäller alkoholen tror jag att ingen säger nej pga intäkterna. Iom att andra klubbarna säljer så kan ingen avstå.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 16, 2017 17:16:19 GMT 1
Förstår ditt resonemang time, men jag tycker det är fel att vi ska tjäna pengar på alkohol. Det är väl idrott det handlar om? Vad tänker en 12-14 åring, när dom ser de ställen där man kan köpa alkohol i arenan? Kan det bli så att de förknippar hockey med alkohol? Stor risk, tror jag! Nä, jag tycker det rimmar illa. Man måste kunna få in pengar på annat håll.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 16, 2017 18:05:50 GMT 1
Klart att det är fel med alkoholen, men det måste vara lika för alla. Vore bättre om förbundet lade sig i alkoholen, än om vi har 5000 platser...
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 16, 2017 21:30:23 GMT 1
Förstår ditt resonemang time, men jag tycker det är fel att vi ska tjäna pengar på alkohol. Det är väl idrott det handlar om? Vad tänker en 12-14 åring, när dom ser de ställen där man kan köpa alkohol i arenan? Kan det bli så att de förknippar hockey med alkohol? Stor risk, tror jag! Nä, jag tycker det rimmar illa. Man måste kunna få in pengar på annat håll. Förknippar de shopping på maxi med alkohol också? Den byggnaden har ju också försäljning av alkohol. Folk är inte dumma..inte 12-14 åringar heller
|
|
|
Post by Sverker on Nov 16, 2017 21:41:49 GMT 1
Förstår ditt resonemang time, men jag tycker det är fel att vi ska tjäna pengar på alkohol. Det är väl idrott det handlar om? Vad tänker en 12-14 åring, när dom ser de ställen där man kan köpa alkohol i arenan? Kan det bli så att de förknippar hockey med alkohol? Stor risk, tror jag! Nä, jag tycker det rimmar illa. Man måste kunna få in pengar på annat håll. Förknippar de shopping på maxi med alkohol också? Den byggnaden har ju också försäljning av alkohol. Folk är inte dumma..inte 12-14 åringar heller Hur tänkte du när du skrev det inlägget? Troligtvis inget!!!!!
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 16, 2017 22:05:56 GMT 1
Förknippar de shopping på maxi med alkohol också? Den byggnaden har ju också försäljning av alkohol. Folk är inte dumma..inte 12-14 åringar heller Hur tänkte du när du skrev det inlägget? Troligtvis inget!!!!! Ok, Dan
|
|
|
Post by time on Nov 16, 2017 22:13:52 GMT 1
Förstår ditt resonemang time, men jag tycker det är fel att vi ska tjäna pengar på alkohol. Det är väl idrott det handlar om? Vad tänker en 12-14 åring, när dom ser de ställen där man kan köpa alkohol i arenan? Kan det bli så att de förknippar hockey med alkohol? Stor risk, tror jag! Nä, jag tycker det rimmar illa. Man måste kunna få in pengar på annat håll. Man tycker det. Själv hade jag inte druckit en droppe alkohol före eller under en KHK-match innan man började servera det i vår arena. Tidigare tog jag ibland en whiskey när jag kom hem om vi vunnit.
|
|
|
Post by chriande on Nov 16, 2017 22:35:24 GMT 1
Förstår ditt resonemang time, men jag tycker det är fel att vi ska tjäna pengar på alkohol. Det är väl idrott det handlar om? Vad tänker en 12-14 åring, när dom ser de ställen där man kan köpa alkohol i arenan? Kan det bli så att de förknippar hockey med alkohol? Stor risk, tror jag! Nä, jag tycker det rimmar illa. Man måste kunna få in pengar på annat håll. Man tycker det. Själv hade jag inte druckit en droppe alkohol före eller under en KHK-match innan man började servera det i vår arena. Tidigare tog jag ibland en whiskey när jag kom hem om vi vunnit. Frågan är då, vem ska få tjäna pengar på alkohol? Personligen så stör det inte det minsta, har inte druckit en droppe. Ungdomar exponeras överallt av sprit och öl reklam, plus betting var och varannan minut på tv och internet, tror inte KHK ensammma kan tvärvända i den fråga, då skulle man inte överleva säsongen ut. Följdfrågan blir då, vad ska man ta igen förlusterna på?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Nov 21, 2017 12:46:51 GMT 1
Förstår ditt resonemang time, men jag tycker det är fel att vi ska tjäna pengar på alkohol. Det är väl idrott det handlar om? Vad tänker en 12-14 åring, när dom ser de ställen där man kan köpa alkohol i arenan? Kan det bli så att de förknippar hockey med alkohol? Stor risk, tror jag! Nä, jag tycker det rimmar illa. Man måste kunna få in pengar på annat håll. Man tycker det. Själv hade jag inte druckit en droppe alkohol före eller under en KHK-match innan man började servera det i vår arena. Tidigare tog jag ibland en whiskey när jag kom hem om vi vunnit. I en PK värld dyker alltid sådana här frågor upp. Jag tror att ungdomar inte tar någon större skada eftersom allt är väldigt städat och speglar hur det ser ut på en vanlig restaurang. Där går ju en snitt av Sveriges befolkning utan större problem. Var du än vänder dig i Världen, Europa, Skandinavien på fotboll-, ishockeyarrangemang så serveras alltid alkohol. Så jag tycker inte att KHK ska gå emot allt och alla i något slags PK utspel.
|
|
|
Post by time on Nov 21, 2017 14:55:45 GMT 1
Man tycker det. Själv hade jag inte druckit en droppe alkohol före eller under en KHK-match innan man började servera det i vår arena. Tidigare tog jag ibland en whiskey när jag kom hem om vi vunnit. I en PK värld dyker alltid sådana här frågor upp. Jag tror att ungdomar inte tar någon större skada eftersom allt är väldigt städat och speglar hur det ser ut på en vanlig restaurang. Där går ju en snitt av Sveriges befolkning utan större problem. Var du än vänder dig i Världen, Europa, Skandinavien på fotboll-, ishockeyarrangemang så serveras alltid alkohol. Så jag tycker inte att KHK ska gå emot allt och alla i något slags PK utspel. Nej dessa inkomster kan vi ej avvara. Glad om vi kan fullfölja säsongen med nuvarande intäkter.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 23, 2017 20:31:23 GMT 1
Man tycker det. Själv hade jag inte druckit en droppe alkohol före eller under en KHK-match innan man började servera det i vår arena. Tidigare tog jag ibland en whiskey när jag kom hem om vi vunnit. I en PK värld dyker alltid sådana här frågor upp. Jag tror att ungdomar inte tar någon större skada eftersom allt är väldigt städat och speglar hur det ser ut på en vanlig restaurang. Där går ju en snitt av Sveriges befolkning utan större problem. Var du än vänder dig i Världen, Europa, Skandinavien på fotboll-, ishockeyarrangemang så serveras alltid alkohol. Så jag tycker inte att KHK ska gå emot allt och alla i något slags PK utspel. Säger inte att ska avstå, men tycker man borde få in dessa pengar på annat håll. Hur många 14-åringar går själva på krogen? På Friends kan du väl bara köpa öl som är 3,5 % om du inte sitter i nån lounge? Har varit på fotboll i Barcelona en lördag kväll, såg inte en berusad person! När vi mötte Växjö hemma, var det massor som var kanon fulla, såg inte roligt ut. Undrar hur ungdomarna som var och såg tänkte?
|
|
|
Post by time on Nov 26, 2017 16:41:58 GMT 1
|
|
|
Post by time on Nov 26, 2017 19:41:25 GMT 1
Carl Persson. Enda spelaren vid sidan om Bobo som ligger på plus i +/-
|
|
|
Post by Sverker on Nov 27, 2017 14:05:55 GMT 1
Tror detta är vårt kvarvarande program och poängen jag tror vi tar: Växjö 1 B = 0 p FBK 2 H och 2 B = 3 p HV 1 H = 0 p SAIK 1 H och 2 B = 0 LHC 1 B och 1 H = 3 p DIF 2 B = 2 p Malmö 2 H och 1 B = 2 p Luleå 1 H och 1 B = 1 p Frölunda 2 H och 1 B = 0 p Örebro 1 H och 2 B = 5 p Mora 1 H och 1 B = 4 p Brynäs 1 H och 1 B = 0 p Rögle 1 H och 2 B = 3 p Då slutar vi på 42 poäng.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 30, 2017 11:45:01 GMT 1
1 p mer än jag räknat med mot Malmö. Då slutar vi på 43 p.
|
|