|
Post by Zäta on Jan 5, 2018 10:53:03 GMT 1
Lördagsmatch! Mot Malmö! Publikfest! Eller blir det en pissig tillställning likt den mot HV?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 5, 2018 11:23:49 GMT 1
med tanke på andra bottenlags poängplockande, så kan man stanna hemma till kvalet... Trodde efter två starka insatser att detta skulle vara "nya KHK", men så blev det katastrof igen. Så jävulskt trött på detta. Helt otroligt att vi har nästan lika dålig målskillnad som Rögle nu. Trodde jag inte skulle finnas en chans till tidigare
|
|
|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 12:13:55 GMT 1
med tanke på andra bottenlags poängplockande, så kan man stanna hemma till kvalet... Trodde efter två starka insatser att detta skulle vara "nya KHK", men så blev det katastrof igen. Så jävulskt trött på detta. Helt otroligt att vi har nästan lika dålig målskillnad som Rögle nu. Trodde jag inte skulle finnas en chans till tidigare Här ligger lite av problemet när det gäller oss. Så fort vi tar poäng, så är vi så bra. Själv tycker jag man ska se hur våra motståndare agerar. LHC verkade inte intresserade mot oss. Vi vann mer på ok coachning och tur än skicklighet. Det är iaf hur jag ser på det.
|
|
|
Post by time on Jan 5, 2018 12:28:38 GMT 1
med tanke på andra bottenlags poängplockande, så kan man stanna hemma till kvalet... Trodde efter två starka insatser att detta skulle vara "nya KHK", men så blev det katastrof igen. Så jävulskt trött på detta. Helt otroligt att vi har nästan lika dålig målskillnad som Rögle nu. Trodde jag inte skulle finnas en chans till tidigare Här ligger lite av problemet när det gäller oss. Så fort vi tar poäng, så är vi så bra. Själv tycker jag man ska se hur våra motståndare agerar. LHC verkade inte intresserade mot oss. Vi vann mer på ok coachning och tur än skicklighet. Det är iaf hur jag ser på det. Ja en del tycks helt bortse från motståndet när egna prestationen bedöms. Tror chansen varit större att vi inte tappat 1-1 i sista om vi mött Rydaholm. Men när vi vi vinner har alla kämpat för varandra. När vi förlorar behöver ingen duscha. Kan det bero på att en del begriper hockey nästan lika lite som jag begriper företagsekonomi?
|
|
|
KHK-Malmö
Jan 5, 2018 12:48:43 GMT 1
via mobile
Post by qALLAHAN on Jan 5, 2018 12:48:43 GMT 1
Är det motståndets fel, att backarna vimsade runt överallt, utom där de skulle vara? Runt kassen har det bara blivit sämre och sämre. Långt från förra säsongens uppträdande. Och har Mora verkligen så mycket bättre material? De skämmer aldrig ut sig med storförluster. Vi har nu flera stycken
|
|
|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 12:54:45 GMT 1
Är det motståndets fel, att backarna vimsade runt överallt, utom där de skulle vara? Runt kassen har det bara blivit sämre och sämre. Långt från förra säsongens uppträdande. Och har Mora verkligen så mycket bättre material? De skämmer aldrig ut sig med storförluster. Vi har nu flera stycken Nä, det är tränarens fel anser jag. Ifjol med Hånberg hade vi ett system som alla förlitade sig till. I år ska vi försöka spela nån offensivare typ av hockey, som jag iofs sett lite av. Verkar som spelarna är vilsna i sitt agerande. Inga tydliga linjer i spelet.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 5, 2018 13:28:22 GMT 1
med tanke på andra bottenlags poängplockande, så kan man stanna hemma till kvalet... Trodde efter två starka insatser att detta skulle vara "nya KHK", men så blev det katastrof igen. Så jävulskt trött på detta. Helt otroligt att vi har nästan lika dålig målskillnad som Rögle nu. Trodde jag inte skulle finnas en chans till tidigare Här ligger lite av problemet när det gäller oss. Så fort vi tar poäng, så är vi så bra. Själv tycker jag man ska se hur våra motståndare agerar. LHC verkade inte intresserade mot oss. Vi vann mer på ok coachning och tur än skicklighet. Det är iaf hur jag ser på det. I ärlighetens namn brukar du ju tycka att vi aldrig är bra, när vi tar poäng. Utan att motståndaren alltid gör en sämre insats, och det är därför vi tar poäng? Hur motståndaren agerar har väl också att göra med hur vi själva agerar? Tex om vi spelar bra, är rejäla i det vi gör och följer matchplanen,då gör vi väl det svårare för motståndaren som i sin tur kanske då förlorar för att vi gör fler saker rätt än motståndaren själv? Har du verkligen följt LHC i varje match så att du med säkerhet kan säga att i matchen mot oss, var de mindre intresserade än i andra matcher mot andra motståndare? För min och många andras del spelar det mindre roll om det är på ok coachning och tur vi vinner, bara vi vinner.... Jag tror nämligen att det är ur varje enskild betraktares ögon som avgör om det är bra coachning, tur och skicklighet i olika kombinationer. Eller vad tror du?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 5, 2018 13:43:20 GMT 1
Är det motståndets fel, att backarna vimsade runt överallt, utom där de skulle vara? Runt kassen har det bara blivit sämre och sämre. Långt från förra säsongens uppträdande. Och har Mora verkligen så mycket bättre material? De skämmer aldrig ut sig med storförluster. Vi har nu flera stycken Nä, det är tränarens fel anser jag. Ifjol med Hånberg hade vi ett system som alla förlitade sig till. I år ska vi försöka spela nån offensivare typ av hockey, som jag iofs sett lite av. Verkar som spelarna är vilsna i sitt agerande. Inga tydliga linjer i spelet. Jag har sagt det många ggr...förr hade vi baar försvar...nu har vi varken anfall eller det. Faktum är att med Hånbergs spel, så hittade vi i alla fall vägar fram att kontra på. Nu är det oftast bara vimsande överallt och ingenstans. Passningsspelet är horribelt dåligt för det mesta. Nu har vi i o f s fått ihop EN lina som hittar varandra. Men det räcker ju inte långt. Och sportchefens jobb att förändra? Ledin gör väl ungefär lika mycket nytta som de spelare jag igår ville skeppa... Man kan säga att Rögles förändringar verkar ha gett resultat. Tror faktiskt de kommer att slippa kval, trots en sanslöst usel inledning. Vet inte vad deras förändringar kostat, jämfört med våra..?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 13:44:08 GMT 1
För mig spelar det heller ingen roll hur vi vinner, bara vi vinner. Har du inte förmågan att se hur inspirerat vårt motstånd uppträder MrH? Jag kunde se det efter första perioden mot LHC.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 5, 2018 13:56:20 GMT 1
Jo, men tändningen är väl upp och ner, även om de möter bättre lag? Alla lag har väl en chans, den dagen motståndet är oinspirerat. Alla lag tar väl ett antal poäng på det sätter? Som HV körde igår, är de verkligen hemska. Begriper inte att de ALDRIG kan vara loja mot oss. Tedenby körde som om de mötte Växjö och inte ett trist bottenlag som man ska ta på en skridsko...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 5, 2018 13:58:44 GMT 1
För mig spelar det heller ingen roll hur vi vinner, bara vi vinner. Har du inte förmågan att se hur inspirerat vårt motstånd uppträder MrH? Jag kunde se det efter första perioden mot LHC. varför svarar du inte på mina frågor istället?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 14:02:55 GMT 1
För mig spelar det heller ingen roll hur vi vinner, bara vi vinner. Har du inte förmågan att se hur inspirerat vårt motstånd uppträder MrH? Jag kunde se det efter första perioden mot LHC. varför svarar du inte på mina frågor istället? Tycker jag gjorde det med inlägget du svarade på nu.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 5, 2018 14:12:20 GMT 1
varför svarar du inte på mina frågor istället? Tycker jag gjorde det med inlägget du svarade på nu. Nej det gjorde du inte, men qouta gärna det ursprungliga inlägget igen och svara på frågorna
|
|
|
KHK-Malmö
Jan 5, 2018 14:44:17 GMT 1
via mobile
Post by Les Paul on Jan 5, 2018 14:44:17 GMT 1
med tanke på andra bottenlags poängplockande, så kan man stanna hemma till kvalet... Trodde efter två starka insatser att detta skulle vara "nya KHK", men så blev det katastrof igen. Så jävulskt trött på detta. Helt otroligt att vi har nästan lika dålig målskillnad som Rögle nu. Trodde jag inte skulle finnas en chans till tidigare Här ligger lite av problemet när det gäller oss. Så fort vi tar poäng, så är vi så bra. Själv tycker jag man ska se hur våra motståndare agerar. LHC verkade inte intresserade mot oss. Vi vann mer på ok coachning och tur än skicklighet. Det är iaf hur jag ser på det. Som jag såg det så var LHC irriterade på vårt sätt att spela. Inte ointresserade. Så fort KHK gör något bra så tycker du att motståndet dåliga eller ointresserade.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 14:44:24 GMT 1
Här ligger lite av problemet när det gäller oss. Så fort vi tar poäng, så är vi så bra. Själv tycker jag man ska se hur våra motståndare agerar. LHC verkade inte intresserade mot oss. Vi vann mer på ok coachning och tur än skicklighet. Det är iaf hur jag ser på det. I ärlighetens namn brukar du ju tycka att vi aldrig är bra, när vi tar poäng. 1 Utan att motståndaren alltid gör en sämre insats, och det är därför vi tar poäng? 2 Hur motståndaren agerar har väl också att göra med hur vi själva agerar? 3 Tex om vi spelar bra, är rejäla i det vi gör och följer matchplanen,då gör vi väl det svårare för motståndaren som i sin tur kanske då förlorar för att vi gör fler saker rätt än motståndaren själv? 4 Har du verkligen följt LHC i varje match så att du med säkerhet kan säga att i matchen mot oss, var de mindre intresserade än i andra matcher mot andra motståndare? För min och många andras del spelar det mindre roll om det är på ok coachning och tur vi vinner, bara vi vinner.... 5 Jag tror nämligen att det är ur varje enskild betraktares ögon som avgör om det är bra coachning, tur och skicklighet i olika kombinationer. Eller vad tror du? 1 Inte alltid, men ofta. 2 Visst är det så och när lag uppträder som LHC, ser vi bättre ut än vad vi är. Det är min syn på det. 3 Visst är det så när våra motståndare tror dom slagit oss innan matchen börjat, som LHC sist. 4 Nej såklart inte, men såg tydligt sist redan efter första att LHC inte tog oss på allvar. Såg inte du det? 5 Så kan det vara.
|
|