tank
Björnligan
|
Post by tank on Jan 6, 2018 23:02:05 GMT 1
De 4 kommande matcherna:
Växjö - KHK Färjestad - KHK Färjestad - KHK Skellefteå - KHK
|
|
|
Post by Zäta on Jan 7, 2018 0:52:18 GMT 1
Ikvälll tror jag vi spelade ner oss i kvalet faktiskt. Nu väntar en prövning som heter duga kommande fyra matcher. Min gissning är o poäng på dessa.
|
|
|
KHK-Malmö
Jan 7, 2018 1:22:46 GMT 1
via mobile
Post by qALLAHAN on Jan 7, 2018 1:22:46 GMT 1
Tycker vi gör an av säsongens bästa matcher. Att mig gör fem mål på sju skott i andra är ju bara löjligt flyt. Försvaret var inte ens dåligt. Ledin gör en bra match...i sista var han igång på riktigt o gjorde det han ska 😁 En av säsongens bästa matcher? Då är vi absolut inte bra. 7 skott + 5 i mål, de räknas inte i skottstatistiken. Det gör inte heller stolp och ribbträffar. Borde du veta. Ledin bra? Såg vi samma match? Vad gjorde han som var bra?😀 Hade jag varit Joseph, hade jag inte varit nöjd! Tycker han är bättre än Ledin och fler andra fws! Nu är du väl glad när vi inte är överens. Denna löjliga diskussion... "SKOTT PÅ MÅL Så fort en puck spelas på mål, antingen genom ett skott, en dirigering eller på något annat sätt och pucken antingen går i mål, eller skulle ha gått i mål om den inte räddats av målvakten eller någon annan försvarande spelare, ska räknas som ett skott på mål. " Hur fan skulle ett skott som går i mål inte räknas? Då skulle du kunna göra 10-0, utan att ha ett skott på mål? Känslan var att MIF gjorde mål på allt...och så var det nästan. Vi hade mer puck och spelade bättre, nästan hela matchen. De gjorde 2 "riktiga" mål och t o m MIFaren sa i pausen att allt gick in. Tycker du annat, so be it. Angående Ledin, så satt jag idag med en f d(?) stor Ledin-skeptiker, men idag skrattade han åt hans bök och tjafs och var nöjd med honom.
|
|
|
KHK-Malmö
Jan 7, 2018 9:53:40 GMT 1
via mobile
Post by Les Paul on Jan 7, 2018 9:53:40 GMT 1
Tycker vi gör an av säsongens bästa matcher. Att mig gör fem mål på sju skott i andra är ju bara löjligt flyt. Försvaret var inte ens dåligt. Ledin gör en bra match...i sista var han igång på riktigt o gjorde det han ska 😁 En av säsongens bästa matcher? Då är vi absolut inte bra. 7 skott + 5 i mål, de räknas inte i skottstatistiken. Det gör inte heller stolp och ribbträffar. Borde du veta. Ledin bra? Såg vi samma match? Vad gjorde han som var bra?😀 Hade jag varit Joseph, hade jag inte varit nöjd! Tycker han är bättre än Ledin och fler andra fws! Nu är du väl glad när vi inte är överens. I lathunden som finns i speakerbåset står det att alla skott som kan bli mål plus mål ingår i statistiken. Stolp och ribbträff räknas inte. Det är målvaktens räddningsprocent som räknas. Givet att målen måste ingå. Tar det på någon spelare så kallas det ju block och då är det inte målvakten som räddar. Det har utvecklats sedan 70-talet.😉
|
|
|
KHK-Malmö
Jan 7, 2018 10:16:11 GMT 1
via mobile
Post by qALLAHAN on Jan 7, 2018 10:16:11 GMT 1
Min text är från regelboken som man kan ladda ner. Hur som helst hade Malmö en av historiens löjligaste utdelningar i andra perioden. Hade man blundar o skjutit, så hade pucken gått in, antagligen
|
|
|
Post by time on Jan 7, 2018 10:32:58 GMT 1
Ne nu har även jag börjat tappa hoppet men kommer ändå stötta i vått o torrt. Det är ju ändå laget jag håller på. Man kan ju fan inte vara en medgångssupporter o skita i och stötta laget när det går dåligt trots att det är under en längre period. Alla är vi experter på läktaren. Vill folk hellre att vi spelar i div 1 än SHL? Tyvärr känns det som många hellre vill se div1-hockey
|
|
|
KHK-Malmö
Jan 7, 2018 10:56:23 GMT 1
via mobile
Post by Les Paul on Jan 7, 2018 10:56:23 GMT 1
Min text är från regelboken som man kan ladda ner. Hur som helst hade Malmö en av historiens löjligaste utdelningar i andra perioden. Hade man blundar o skjutit, så hade pucken gått in, antagligen[/quote Ärlig så vet jag inte vad block är. Om det handlar om målvaktsblockering eller täckande spelare. Men man kan inte vinna med 5-0 utan ett skott på mål.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 7, 2018 11:30:05 GMT 1
En av säsongens bästa matcher? Då är vi absolut inte bra. 7 skott + 5 i mål, de räknas inte i skottstatistiken. Det gör inte heller stolp och ribbträffar. Borde du veta. Ledin bra? Såg vi samma match? Vad gjorde han som var bra?😀 Hade jag varit Joseph, hade jag inte varit nöjd! Tycker han är bättre än Ledin och fler andra fws! Nu är du väl glad när vi inte är överens. Denna löjliga diskussion... "SKOTT PÅ MÅL Så fort en puck spelas på mål, antingen genom ett skott, en dirigering eller på något annat sätt och pucken antingen går i mål, eller skulle ha gått i mål om den inte räddats av målvakten eller någon annan försvarande spelare, ska räknas som ett skott på mål. " Ok, det har då ändrats. Är väl som Les Paull skriver, det har utvecklats sen 70-talet.
|
|
|
KHK-Malmö
Jan 7, 2018 11:30:28 GMT 1
via mobile
Post by qALLAHAN on Jan 7, 2018 11:30:28 GMT 1
Ne nu har även jag börjat tappa hoppet men kommer ändå stötta i vått o torrt. Det är ju ändå laget jag håller på. Man kan ju fan inte vara en medgångssupporter o skita i och stötta laget när det går dåligt trots att det är under en längre period. Alla är vi experter på läktaren. Vill folk hellre att vi spelar i div 1 än SHL? Tyvärr känns det som många hellre vill se div1-hockey Så är det nog, om vi aldrig ska kunna konkurrera. Jag trodde det gällde att överleva första säsongen, när vi fick mindre pengar och sedan kunna börja tävla på riktigt. Men det är nu tre bottensäsonger i rad och inget tyder väl på att något skulle bli annorlunda framöver? Det finns inte 5000 här, som vill betala hutlöst, för att gå på hockey
|
|
|
Post by Sverker on Jan 7, 2018 12:05:32 GMT 1
Försvaret var inte ens dåligt. Ledin gör en bra match...i sista var han igång på riktigt o gjorde det han ska 😁 MrMadhawk sågar vårt försvar. Kommer du ihåg vad du skrev efter HV matchen? Såhär: Ser verkligen inte folk det, innan det skrivs kontrakt? En gubbe BARA med trut, kan man väl inte värva? Igår var han bra enligt dig pga truten och böket i tredje? 😀 Vore isf bättre att han uppträdde så direkt i matcherna väl? Själv trodde jag på värvningen av Ledin, men av det jag sett i matcherna såhär långt är jag inte lika övertygad längre om vad han kan tillföra, tyvärr.
|
|
|
Post by time on Jan 7, 2018 12:58:15 GMT 1
Tyvärr känns det som många hellre vill se div1-hockey Så är det nog, om vi aldrig ska kunna konkurrera. Jag trodde det gällde att överleva första säsongen, när vi fick mindre pengar och sedan kunna börja tävla på riktigt. Men det är nu tre bottensäsonger i rad och inget tyder väl på att något skulle bli annorlunda framöver? Det finns inte 5000 här, som vill betala hutlöst, för att gå på hockey Så är det nog tyvärr.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 7, 2018 14:19:53 GMT 1
Mora kommun har ca 17000 invånare, de har ett snitt på över 4100. Sämsta publiksiffra var mot oss ca 3900. Karlskrona kommun har ca 60000 invånare. Har vi ett snitt på ca 3500?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 8, 2018 10:21:29 GMT 1
Så är det nog, om vi aldrig ska kunna konkurrera. Jag trodde det gällde att överleva första säsongen, när vi fick mindre pengar och sedan kunna börja tävla på riktigt. Men det är nu tre bottensäsonger i rad och inget tyder väl på att något skulle bli annorlunda framöver? Det finns inte 5000 här, som vill betala hutlöst, för att gå på hockey Så är det nog tyvärr. Det borde ha varit en förbättring efter 1:a säsongen med tanke på pengarna. Sedan har väl Mora visat i år , att det faktiskt går att tävla med alla trots betydligt lägre budget, så det om något är väl ett bevis på att det går. Skrev Sverker att Mora kommun har 17.000 invånare, med förmodat näringsliv därefter och att i alla tider levt i Leksands skugga gällande både publik och sponsorer? Vad Mora har är däremot en kunnig sportchef och duktig personal runtomkring som ändå får pengarna att räcka till. Att vi ständigt är i kris handlar inte om något annat än att vi haft fel personer på fel platser. Men det är väl ingen som själv erkänner att man är fel, och kritiken utifrån har i mina ögon, varit förvånansvärt liten. Jag tror absolut att fler sponsorer hade kunnat vara med,samt mer att fler åskådare kan komma. Men anledningen är till stor del, att många, många tappat förtroendet för hur man sköter klubben. Har en enda säsong sedan vi klev upp i HA slutat med annat än ekonomiskt bakslag? Varje år i praktiken, skall insamlingar, ackord, efterskänkningar av skulder alltid vara i fokus både under och efter säsong. Bygger sådant förtroende? Problemet är bara att så bryr sig, för hur många har ifrågasatt alla dessa skandaler på årsstämmorna? För det är där, och endast där som man kan göra en skillnad om man bryr sig. Eller som i politiken, rösta med fötterna. Dvs man struntar bara i allt till slut. Det är det som jag tyvärr känner är fallet nu....
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 8, 2018 10:35:19 GMT 1
Inte lätt! Däremot borde man kunna skicka Emil och Cruseman snarast! Skicka även Ove Molin! Är det lättare? Varför i så fall?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 8, 2018 10:38:31 GMT 1
Jag tror dock hockeyn är på utdöende i stan Det tror inte jag, varför skulle det var så? Däremot tror jag många människor är riktigt trötta på hur misskött klubben KHK är, och det är en tråkig historia. Men en helt annan sak
|
|