|
Post by Sverker on Jan 10, 2018 13:19:16 GMT 1
Vill bara säga angående Ledin, att jag bedömt honom från match till match. Inte en göra annat ännu. Jag tyckte först att han kändes meningslöst, men senast tyckte jag han var bra, dvs på det han kan. Detta handlar väl inte om att ändra åsikt helt om en person? Först dålig, sedan bra....kanske tycker jag han är kass igen nästa gång. Vad jag vet är att det inte finns pengar till målskyttar som gör skillnad. Då kan man hoppas att lite energi och käft kan bidra till de som ska göra mål Ok. Blev bara fundersam då du skrev att man inte kunde värva en spelar BARA med trut efter HV matchen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 10, 2018 15:52:52 GMT 1
ja, men det var inte BARA det denna gången. Han använde dessutom kroppen, plus gjorde poäng.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2018 16:23:38 GMT 1
ja, men det var inte BARA det denna gången. Han använde dessutom kroppen, plus gjorde poäng. Ok
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2018 18:02:49 GMT 1
MrH: Har läst ditt senaste inlägg noggrannare nu, misstänkte att det skulle handla en hel del om Paulsson och viss del om Ledin. Nu undrar jag. Har vi vänt några matcher ännu för att Ledin kommit in som ledare? LHC? Det var inte han som vände den matchen! Vad är det som gör att han ska bli en avgörande faktor i ett eventuellt kval, enligt dig? Hans sätt att spela fungerade för 5-10 år sen. Om han nu skulle vara så viktig. Varför har inga andra lag varit intresserade av honom? För dyr? För dålig? Jag tror han gick till den klubb som erbjöd mest och det blev dyrare än vad många tror! Personligen tror jag Paulsson har större chans att hjälpa oss kvar i SHL vid ett ev kval, pga att han är en mycket bättre hockeyspelare och trots att han inte presterat i närheten av vad han kostar!
Tror du har bättre ekonomikunskaper än hockeykunskaper, tyvärr.
Samtidigt hoppas jag verkligen att jag har fel ang Ledin!
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 11, 2018 10:24:01 GMT 1
MrH: Har läst ditt senaste inlägg noggrannare nu, misstänkte att det skulle handla en hel del om Paulsson och viss del om Ledin. Nu undrar jag. Har vi vänt några matcher ännu för att Ledin kommit in som ledare? LHC? Det var inte han som vände den matchen! Vad är det som gör att han ska bli en avgörande faktor i ett eventuellt kval, enligt dig? Hans sätt att spela fungerade för 5-10 år sen. Om han nu skulle vara så viktig. Varför har inga andra lag varit intresserade av honom? För dyr? För dålig? Jag tror han gick till den klubb som erbjöd mest och det blev dyrare än vad många tror! Personligen tror jag Paulsson har större chans att hjälpa oss kvar i SHL vid ett ev kval, pga att han är en mycket bättre hockeyspelare och trots att han inte presterat i närheten av vad han kostar! Tror du har bättre ekonomikunskaper än hockeykunskaper, tyvärr. Samtidigt hoppas jag verkligen att jag har fel ang Ledin! Läs gärna inläggen noggrannare först i framtiden, innan du svarar. Men nu har jag mer förståelse för dina ibland konstiga repliker.. Att inga andra lag högg på Ledin, tror jag har att göra med andra lag har bättre ekonomi och kan gå högre upp i näringskedjan. Varför hockey/krona inte tycks gå in i huvudet på dig är konstigt, jag har försökt förklara så många gånger nu, att jag inte orkar längre Som Stenmark sa " det är inte lönt att förklara för någon som inte begriper" Jag hoppas också att Paulsson någon gång börjar leverera. Men efter att det nu gått 1,5 år och ingen större förbättring är i sikte, är mina förväntningar vid ett ev kval, väldigt låga. Hoppet är dock det sista som överger en.... Gällande hockeykunskaper så hoppas jag att dom är ok i alla fall, eftersom övriga hockeysverige håller med mig i min kritik av Paulsson. Lets face it Sverker, det är bara du i praktiken som har åsikten om Paulsson. Men det kanske är övriga världen som har fel, och du som har rätt?
|
|
|
Post by time on Jan 11, 2018 10:28:25 GMT 1
MrH: Har läst ditt senaste inlägg noggrannare nu, misstänkte att det skulle handla en hel del om Paulsson och viss del om Ledin. Nu undrar jag. Har vi vänt några matcher ännu för att Ledin kommit in som ledare? LHC? Det var inte han som vände den matchen! Vad är det som gör att han ska bli en avgörande faktor i ett eventuellt kval, enligt dig? Hans sätt att spela fungerade för 5-10 år sen. Om han nu skulle vara så viktig. Varför har inga andra lag varit intresserade av honom? För dyr? För dålig? Jag tror han gick till den klubb som erbjöd mest och det blev dyrare än vad många tror! Personligen tror jag Paulsson har större chans att hjälpa oss kvar i SHL vid ett ev kval, pga att han är en mycket bättre hockeyspelare och trots att han inte presterat i närheten av vad han kostar! Tror du har bättre ekonomikunskaper än hockeykunskaper, tyvärr. Samtidigt hoppas jag verkligen att jag har fel ang Ledin! Läs gärna inläggen noggrannare först i framtiden, innan du svarar. Men nu har jag mer förståelse för dina ibland konstiga repliker.. Att inga andra lag högg på Ledin, tror jag har att göra med andra lag har bättre ekonomi och kan gå högre upp i näringskedjan. Varför hockey/krona inte tycks gå in i huvudet på dig är konstigt, jag har försökt förklara så många gånger nu, att jag inte orkar längre Som Stenmark sa " det är inte lönt att förklara för någon som inte begriper" Jag hoppas också att Paulsson någon gång börjar leverera. Men efter att det nu gått 1,5 år och ingen större förbättring är i sikte, är mina förväntningar vid ett ev kval, väldigt låga. Hoppet är dock det sista som överger en.... Gällande hockeykunskaper så hoppas jag att dom är ok i alla fall, eftersom övriga hockeysverige håller med mig i min kritik av Paulsson. Lets face it Sverker, det är bara du i praktiken som har åsikten om Paulsson. Men det kanske är övriga världen som har fel, och du som har rätt? Känns bra att nu inte vara ensam som "idiotförklarad av Mr Hockey"
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 11, 2018 10:50:44 GMT 1
Läs gärna inläggen noggrannare först i framtiden, innan du svarar. Men nu har jag mer förståelse för dina ibland konstiga repliker.. Att inga andra lag högg på Ledin, tror jag har att göra med andra lag har bättre ekonomi och kan gå högre upp i näringskedjan. Varför hockey/krona inte tycks gå in i huvudet på dig är konstigt, jag har försökt förklara så många gånger nu, att jag inte orkar längre Som Stenmark sa " det är inte lönt att förklara för någon som inte begriper" Jag hoppas också att Paulsson någon gång börjar leverera. Men efter att det nu gått 1,5 år och ingen större förbättring är i sikte, är mina förväntningar vid ett ev kval, väldigt låga. Hoppet är dock det sista som överger en.... Gällande hockeykunskaper så hoppas jag att dom är ok i alla fall, eftersom övriga hockeysverige håller med mig i min kritik av Paulsson. Lets face it Sverker, det är bara du i praktiken som har åsikten om Paulsson. Men det kanske är övriga världen som har fel, och du som har rätt? Känns bra att nu inte vara ensam som "idiotförklarad av Mr Hockey" Nej, att just du och Sverker ligger på "listan" ibland kanske manar till eftertanke? Skämt åsido, ni två är ganska duktiga på att dela ut "tjuvsmällar" allt som oftast, kanske är svårt att svälja sin egen medicin?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 11, 2018 11:40:44 GMT 1
MrH: Har läst ditt senaste inlägg noggrannare nu, misstänkte att det skulle handla en hel del om Paulsson och viss del om Ledin. Nu undrar jag. Har vi vänt några matcher ännu för att Ledin kommit in som ledare? LHC? Det var inte han som vände den matchen! Vad är det som gör att han ska bli en avgörande faktor i ett eventuellt kval, enligt dig? Hans sätt att spela fungerade för 5-10 år sen. Om han nu skulle vara så viktig. Varför har inga andra lag varit intresserade av honom? För dyr? För dålig? Jag tror han gick till den klubb som erbjöd mest och det blev dyrare än vad många tror! Personligen tror jag Paulsson har större chans att hjälpa oss kvar i SHL vid ett ev kval, pga att han är en mycket bättre hockeyspelare och trots att han inte presterat i närheten av vad han kostar! Tror du har bättre ekonomikunskaper än hockeykunskaper, tyvärr. Samtidigt hoppas jag verkligen att jag har fel ang Ledin! Läs gärna inläggen noggrannare först i framtiden, innan du svarar. Men nu har jag mer förståelse för dina ibland konstiga repliker.. Att inga andra lag högg på Ledin, tror jag har att göra med andra lag har bättre ekonomi och kan gå högre upp i näringskedjan. Varför hockey/krona inte tycks gå in i huvudet på dig är konstigt, jag har försökt förklara så många gånger nu, att jag inte orkar längre Som Stenmark sa " det är inte lönt att förklara för någon som inte begriper" Jag hoppas också att Paulsson någon gång börjar leverera. Men efter att det nu gått 1,5 år och ingen större förbättring är i sikte, är mina förväntningar vid ett ev kval, väldigt låga. Hoppet är dock det sista som överger en.... Gällande hockeykunskaper så hoppas jag att dom är ok i alla fall, eftersom övriga hockeysverige håller med mig i min kritik av Paulsson. Lets face it Sverker, det är bara du i praktiken som har åsikten om Paulsson. Men det kanske är övriga världen som har fel, och du som har rätt? Kommer du inte ur Galenskaparnas vinkelvolt? Har jag i något inlägg skrivit att han är värd varje krona han får? Vi är nog ganska överens om att han kostar för mycket. Trots det tycker jag han är topp 5 bland våra fws.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 11, 2018 13:08:45 GMT 1
Läs gärna inläggen noggrannare först i framtiden, innan du svarar. Men nu har jag mer förståelse för dina ibland konstiga repliker.. Att inga andra lag högg på Ledin, tror jag har att göra med andra lag har bättre ekonomi och kan gå högre upp i näringskedjan. Varför hockey/krona inte tycks gå in i huvudet på dig är konstigt, jag har försökt förklara så många gånger nu, att jag inte orkar längre Som Stenmark sa " det är inte lönt att förklara för någon som inte begriper" Jag hoppas också att Paulsson någon gång börjar leverera. Men efter att det nu gått 1,5 år och ingen större förbättring är i sikte, är mina förväntningar vid ett ev kval, väldigt låga. Hoppet är dock det sista som överger en.... Gällande hockeykunskaper så hoppas jag att dom är ok i alla fall, eftersom övriga hockeysverige håller med mig i min kritik av Paulsson. Lets face it Sverker, det är bara du i praktiken som har åsikten om Paulsson. Men det kanske är övriga världen som har fel, och du som har rätt? Kommer du inte ur Galenskaparnas vinkelvolt? Har jag i något inlägg skrivit att han är värd varje krona han får? Vi är nog ganska överens om att han kostar för mycket. Trots det tycker jag han är topp 5 bland våra fws. Snälla, läs mitt inlägg igen och svara sedan... Du lovade väl att läsa inläggen noggrannare framöver?, INNAN du replikerar?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 11, 2018 15:21:02 GMT 1
Kommer du inte ur Galenskaparnas vinkelvolt? Har jag i något inlägg skrivit att han är värd varje krona han får? Vi är nog ganska överens om att han kostar för mycket. Trots det tycker jag han är topp 5 bland våra fws. Snälla, läs mitt inlägg igen och svara sedan... Du lovade väl att läsa inläggen noggrannare framöver?, INNAN du replikerar? Min sista replik på dina inlägg: Du har tjatat i över 1 månad om Paulsson och hockey/krona. Jag har inte haft någon annan åsikt än dig gällande det, vilket du tydligen inte förstår! Jag tror det finns fler här som tycker han är en av våra 5 bästa fws, utan att för den delen tycka han är värd lönen han får. Låt mig ff tvivla på dina hockeykunskaper!
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 11, 2018 16:21:07 GMT 1
Snälla, läs mitt inlägg igen och svara sedan... Du lovade väl att läsa inläggen noggrannare framöver?, INNAN du replikerar? Min sista replik på dina inlägg: Du har tjatat i över 1 månad om Paulsson och hockey/krona. Jag har inte haft någon annan åsikt än dig gällande det, vilket du tydligen inte förstår! Jag tror det finns fler här som tycker han är en av våra 5 bästa fws, utan att för den delen tycka han är värd lönen han får. Låt mig ff tvivla på dina hockeykunskaper! Nej du har fortfarande inte läst min replik eller har du lässvårigheter?. Hockey/krona i det fallet, samt vår plats i näringskedjan handlar om LEDININTE PAULSSON "Att inga andra lag högg på Ledin, tror jag har att göra med andra lag har bättre ekonomi och kan gå högre upp i näringskedjan. Varför hockey/krona inte tycks gå in i huvudet på dig är konstigt, jag har försökt förklara så många gånger nu, att jag inte orkar längre"Dvs vi får ingen bättre spelare än vad Deilerts lönekostnad stod för, pga inga pengar finns. Svårt att förstå? Att du fortfarande betvivlar mina och hela hockeysveriges kunskaper berör mig mindre, världen har fel Sverker och du har förstås rätt? Snälla, börja läs på riktigt!
|
|
|
Post by Sverker on Jan 11, 2018 17:13:45 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Jan 11, 2018 18:21:46 GMT 1
Tydligen ett byte på gång mellan Malmö-Rögle, tror Rögle är positiva, men Malmö? Nej pga en som förstår sig på hockey (inte jag eller MrH)! Man kan hoppas nån kan förstå vad som händer, när man värvar och VILKEN man värvar!
"Skulle det vara så farligt om en spelare som Juhamatti Aaltonen kommer in i Malmö Redhawks då? Det är ju en fullständigt briljant hockeyspelare i sina bästa stunder. Ja, jo, ingen tvivel. Svaret på frågan är ja, det skulle vara farligt. Aaltonen lyfter inte övriga spelare. Han skapar ett onödigt energiläckage i gruppen. Inte hos alla. En del skiter fullständigt i vad han har för attityd, eller hur han sköter sitt jobb".
Detta kan hända hos oss med Ledin, tyvärr. Trots att han inte är en briljant hockeyspelare och trots att vi inte presterat det många här förväntat sig. Själv har jag hoppats att vi ska slippa kval! Men blir tyvärr mer pessimistisk.
För mig efter 7 matcher med Ledin, tänker jag bara panik dvs "vi måste göra ngt", tyvärr. Ganska likt första året i HA, när Höök först tog in Hannes H (bra var att det var på 10 matcher) och fortsatte ta in spelare. Tog man in 20 då? Många tyckte även då "bra att man gör ngt".
|
|