|
Post by Sverker on Jan 8, 2018 11:42:15 GMT 1
Inte lätt! Däremot borde man kunna skicka Emil och Cruseman snarast! Skicka även Ove Molin! Är det lättare? Varför i så fall? När det gäller Larsson och Cruseman, så är de mycket billigare. Molin går inte där skrev Sundlöv 3 årskontrakt, tyvärr. Tycker Paulsson var bra mot Malmö.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 8, 2018 11:55:56 GMT 1
Det borde ha varit en förbättring efter 1:a säsongen med tanke på pengarna. Sedan har väl Mora visat i år , att det faktiskt går att tävla med alla trots betydligt lägre budget, så det om något är väl ett bevis på att det går. Skrev Sverker att Mora kommun har 17.000 invånare, med förmodat näringsliv därefter och att i alla tider levt i Leksands skugga gällande både publik och sponsorer? Vad Mora har är däremot en kunnig sportchef och duktig personal runtomkring som ändå får pengarna att räcka till. Att vi ständigt är i kris handlar inte om något annat än att vi haft fel personer på fel platser. Men det är väl ingen som själv erkänner att man är fel, och kritiken utifrån har i mina ögon, varit förvånansvärt liten. Jag tror absolut att fler sponsorer hade kunnat vara med,samt mer att fler åskådare kan komma. Men anledningen är till stor del, att många, många tappat förtroendet för hur man sköter klubben. Har en enda säsong sedan vi klev upp i HA slutat med annat än ekonomiskt bakslag? Varje år i praktiken, skall insamlingar, ackord, efterskänkningar av skulder alltid vara i fokus både under och efter säsong. Bygger sådant förtroende? Problemet är bara att så bryr sig, för hur många har ifrågasatt alla dessa skandaler på årsstämmorna? För det är där, och endast där som man kan göra en skillnad om man bryr sig. Eller som i politiken, rösta med fötterna. Dvs man struntar bara i allt till slut. Det är det som jag tyvärr känner är fallet nu.... Tror säkert detta också spelar in...problemet är nog inte bara hockeyintresset utan också klubben... jag känner givetvis också av det du säger. Det verkar knappt som man någon gång haft rätt personer på de viktigaste posterna, dvs inom ekonomi och yttersta styret. Man blir verkligen less...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 8, 2018 12:55:02 GMT 1
Är det lättare? Varför i så fall? När det gäller Larsson och Cruseman, så är de mycket billigare. Molin går inte där skrev Sundlöv 3 årskontrakt, tyvärr. Tycker Paulsson var bra mot Malmö. Ska man ska skicka någon för att den är billig, så är det väl bättre att skicka någon dyr som inte producerar istället? Då blir det ju större utrymme att ta in nya spelare, vilket ger fler handlingsalternativ. Alla värvar väl spelare efter devisen hockey/krona? Hur man än räknar så är väl iallafall Paulsson den förste som ska bort? Vad han kostar kan du plocka in en eller flera riktiga kanoner för istället. I hans fall är det minst hockey/krona i HELA SHL!! Om det är det du menar, så är vi överens. Paulsson vill ingen betala någon större lön till. Larsson har förmodligen inget stort kontrakt, så hitta någon bättre för samma pris blir inte lätt. Cruseman är vi rörande överens om. Idioti av Sundlöv att skriva 3-års kontrakt, dessutom med relativt hög lön.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 8, 2018 14:48:56 GMT 1
Du verkar ff inte förstå att ingen vill ta över Paulssons kontrakt? Hur tycker du klubben ska agera för att få bort honom? Hockey per krona? Ledin?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 8, 2018 15:25:33 GMT 1
Du verkar ff inte förstå att ingen vill ta över Paulssons kontrakt? Hur tycker du klubben ska agera för att få bort honom? Hockey per krona? Ledin? Du skrev ju att du nuförtiden förstod ironi.. Nej, det är INGEN som vill ta över Paulssons superkontrakt för att han är helt oduglig och har ett monsterkontrakt. Det är ju precis detta jag har skrivit hela tiden. Du däremot försvarar ju honom och tycker han är jättebra, varför vill då ingen ha honom? Gällande Ledin skrev du ju själv att hans marknadsvärde ligger på 35-50000:-/månad, och det är vad jag tror också i det övre spannet. Har klubben betalt det beloppet är det ju ganska bra hockey/krona. Skillnad med Paulssons 250.000:-? Sedan måste ju Patric L göra något. Vad ska han göra med inga pengar alls? I pris-spektrat 40-60.000:- är det i praktiken omöjligt att få någon spelare till SHL som gör skillnad rent skicklighetsmässigt. Däremot har ju Ledin andra kvalitéer, som att han inte låter någon lagkamrat dra benen efter sig. Samt är en pådrivare och ledare rent generellt. En sådan karaktär har ju till det priset störst chans att påverka laget totalt sett. Utan att ha räknat är jag ganska övertygad om att laget KHK har mer poäng med Ledins inträde i snitt, än vad man hade tidigare. Om sedan Ledin blir flipp eller flopp, vet jag inte. Men tycker att det var ok att Patric L gjorde något i allafall. Det har ju också många skrivit om härinne, men du hyllar som vanligt Paulsson, och sänker som vanligt Cruseman(där har vi samma åsikt) och Larsson .
|
|
|
Post by Sverker on Jan 8, 2018 15:54:54 GMT 1
Ledin effekten har gett 6 p på 7 matcher och 2 av dessa bidrog verkligen Paulsson till! Innan var det 26 p på 26 matcher så ingen riktig effekt ännu, tyvärr. I vårt lag anser jag ff att Paulsson är en av våra bästa fws, det är inte detsamma som att jag tycker han presterat utifrån den lön han har. Det borde framgått av alla tidigare inlägg jag skrivit gällande det, eller? Jag tror tyvärr att Ledin är mycket dyrare än det spannet jag tyckte skulle kunna vara rimligt. Där tror vi olika. Ledin har varit en pådrivare förr i en tredje-fjärde kedja. Jag har iaf inte sett att han har varit det här ännu. Kanske inte framkommer i TV? Hos oss är han satt i en producerande andra kedja? Verkar inte heller som han lockat fler åskådare till matcherna, vilket man nog räknat med. Gillade värvningen initialt, men är nu mycket tveksam. Får lite Hannes Hyvönen vibbar över Ledin värvningen, tyvärr. Nu vet du vad jag tycker gällande Paulsson, så nu behöver du inte älta det mer.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 8, 2018 16:58:00 GMT 1
jag tittade på TVn och det var en jävligt irriterade Ledin jag såg. Det var närbilder när han brottades också. Bl a blev han själv av med hjälmen. Vet inte om du var på muggen då...? Detta var första matchen jag såg honom göra en del. Mkt fin ass också. Vad gjorde du vid den? Hämtade kaffe? Den passen var betydligt svårare att göra än att styra in en puck i öppet mål, från två meter, som 220000-kr-mannen gjorde
|
|
|
Post by Sverker on Jan 8, 2018 17:21:44 GMT 1
jag tittade på TVn och det var en jävligt irriterade Ledin jag såg. Det var närbilder när han brottades också. Bl a blev han själv av med hjälmen. Vet inte om du var på muggen då...? Detta var första matchen jag såg honom göra en del. Mkt fin ass också. Vad gjorde du vid den? Hämtade kaffe? Den passen var betydligt svårare att göra än att styra in en puck i öppet mål, från två meter, som 220000-kr-mannen gjorde Såg att han blev av med hjälmen, är väl andra som blivit också? Är det att böka och stöka enl dig? Såg hans ASS, helt ok. Hoppas du såg Paulssons ASS till 1-0 också. Den var läcker.
|
|
|
Post by time on Jan 8, 2018 17:32:31 GMT 1
Paulsson o Bobbo hade ju inte värvats till KHK om de inte var blekingar. Hur många i Karlskrona hade ens vetat vem Bobbo var om han inte kom härifrån?
Övertron på Paulsson varnade jag för innan han kom hit efter att ha följt honom i FBK. Det håller inte att blixtra till några byten var 4e match. Hade nog funkat bättre i en bättre omgivning.
Bobbo däremot är klart stabilare än jag trodde han skulle vara. Iom att jag inte tror han är högavlönad (med SHL-mått mätt) så känns han som en lyckad värvning.
Ledin hoppas jag tillför betydligt mer vid sidan av isen än på. Annars hade man kunnat få en riktigt bra ung HA-forward för de pengarna.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 9, 2018 18:01:18 GMT 1
Håller med dig time. Jag har funderat en hel del gällande värvningen av Ledin. Gillade den från början. Många har ju skyllt våran dåliga poängskörd på att vi inte har ngn målgörare. Här har skrivits " om vi haft en målgörare hade vi vunnit osv". När man då värvar, så tar man in Ledin. Hur många mål gör han? Är han en målgörare? Hur många mål är han inblandad i? Tror ni inte att man kunnat hitta en HA spelare som skulle kunna fixa lite mål till oss för samma pengar? Hur kul är det för ex Joseph, Linus och Cruseman (som jag inte gillar) att se Ledin får mer speltid än sig? Ska man bli en injektion, måste man även prestera på isen! Nu har han ju tydligen varit irriterande i sista perioden de 2 sista matcherna, men har det gett några poäng? Han har t.o.m tappat hjälmen! Är det rätt att värva en spelare, som ska bidra mer utanför isen än på den? Kan man inte hitta en ledare som kan göra det? Tobbe? Honken var en riktigt bra värvning, både bra på isen och utanför! När han snackade lyssnade alla! Tror ni det är detsamma gällande Ledin? Låt mig tvivla! För att man ska få folk att lyssna, måste man prestera själv, inte bara tappa hjälmen. Hoppas verkligen jag har fel gällande honom, men låt mig tvivla på att han ska göra underverk här. MrC, håller med dig angående ditt ifrågasättande av Ledin värvningen efter HV matchen. Blev däremot förvånade över din hyllning av den efter Malmö matchen. 🙈 Hur tänker du? Var det för han var irriterad? eller blev av med hjälmen? eller för att han gjorde en ass? Hur kan man ändra en inställning på 2 dagar? Om han på de resterande omgångarna överbevisar mig, ska jag också ändra mig. Men ändra mig på 2 dagar, kan jag tyvärr inte göra. Har du lätt för att ändra åsikt från match till match? Har du lätt för att "hänga" på inlägg för att ha ngt att skriva? Nu handlar inte detta inlägg så mycket om ekonomi, utan mer om hockey. Så inte så roligt om MrH (Wikegård?) kommer in och kommenterar om Paulsson, för det har inget med detta att göra! (Lite ironi)😀
|
|
|
Post by vsn on Jan 9, 2018 21:53:33 GMT 1
Problemet jag har med Paulsson är primärt att han ser loj och ointresserad ut, och åker skridskor i sirap ganska ofta. Det var t.ex. hans lathet som gjorde att han slängde upp klubban i ansiktet på Malmö-backen bakom mål i offensiv zon istället för att åka ikapp. Med det PPt så började Malmös vändning.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 10, 2018 9:14:33 GMT 1
Håller med dig time. Jag har funderat en hel del gällande värvningen av Ledin. Gillade den från början. Många har ju skyllt våran dåliga poängskörd på att vi inte har ngn målgörare. Här har skrivits " om vi haft en målgörare hade vi vunnit osv". När man då värvar, så tar man in Ledin. Hur många mål gör han? Är han en målgörare? Hur många mål är han inblandad i? Tror ni inte att man kunnat hitta en HA spelare som skulle kunna fixa lite mål till oss för samma pengar? Hur kul är det för ex Joseph, Linus och Cruseman (som jag inte gillar) att se Ledin får mer speltid än sig? Ska man bli en injektion, måste man även prestera på isen! Nu har han ju tydligen varit irriterande i sista perioden de 2 sista matcherna, men har det gett några poäng? Han har t.o.m tappat hjälmen! Är det rätt att värva en spelare, som ska bidra mer utanför isen än på den? Kan man inte hitta en ledare som kan göra det? Tobbe? Honken var en riktigt bra värvning, både bra på isen och utanför! När han snackade lyssnade alla! Tror ni det är detsamma gällande Ledin? Låt mig tvivla! För att man ska få folk att lyssna, måste man prestera själv, inte bara tappa hjälmen. Hoppas verkligen jag har fel gällande honom, men låt mig tvivla på att han ska göra underverk här. MrC, håller med dig angående ditt ifrågasättande av Ledin värvningen efter HV matchen. Blev däremot förvånade över din hyllning av den efter Malmö matchen. 🙈 Hur tänker du? Var det för han var irriterad? eller blev av med hjälmen? eller för att han gjorde en ass? Hur kan man ändra en inställning på 2 dagar? Om han på de resterande omgångarna överbevisar mig, ska jag också ändra mig. Men ändra mig på 2 dagar, kan jag tyvärr inte göra. Har du lätt för att ändra åsikt från match till match? Har du lätt för att "hänga" på inlägg för att ha ngt att skriva? Nu handlar inte detta inlägg så mycket om ekonomi, utan mer om hockey. Så inte så roligt om MrH (Wikegård?) kommer in och kommenterar om Paulsson, för det har inget med detta att göra! (Lite ironi)😀 Vi har ju betalt enorma pengar till bla Paulsson för att leverera mål, men där kommer det ju i praktiken ingenting.. Ledin har väl inte tagits in som målgörare, vilket många redan skrivit här och du borde förstå med din hockeykunskap. Laget har tyvärr haft förmågan att vika ner sig många gånger när man åkt på några mål, samt att det inte har funnits någon riktig ledare i laget. Där har Ledin något att erbjuda, framförallt när det vankas kval längre fram. Sedan plocka en HA-spelare mitt under säsong, går det ens? Många har SHL-klausuler i sina kontrakt, men att bryta dessa under säsong undrar jag om det går? Roligt att du också erkänner att jag kan ekonomi, men gällande hockey kan jag nog också en del. Eller är jag dålig pga att jag kritiserar Paulsson ofta? Då borde du titta dig i spegeln, för hela hockeysverige sågar Paulsson därför att han inte levererar som han har lön för. Men kanske att hela hockeysverige har fel, och du har rätt Sverker? Så är det nog... Vi hade ju en HA-målgörare i Blomstrand, man han räckte ju uppenbarligen inte till. Kanske borde fått några chanser till? vad vet jag.. Hockey/krona är ett utmärkt riktmärke när man pratar om nyförvärv eller bedömmer de spelare som redan är här. De flesta har inte samma kravbild på Söder som man har på Paulsson exempelvis (det finns ett undantag på forumet som däremot jämför utan hänsyn till lön och roll, gissa du vem?)
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2018 10:55:24 GMT 1
Håller med dig time. Jag har funderat en hel del gällande värvningen av Ledin. Gillade den från början. Många har ju skyllt våran dåliga poängskörd på att vi inte har ngn målgörare. Här har skrivits " om vi haft en målgörare hade vi vunnit osv". När man då värvar, så tar man in Ledin. Hur många mål gör han? Är han en målgörare? Hur många mål är han inblandad i? Tror ni inte att man kunnat hitta en HA spelare som skulle kunna fixa lite mål till oss för samma pengar? Hur kul är det för ex Joseph, Linus och Cruseman (som jag inte gillar) att se Ledin får mer speltid än sig? Ska man bli en injektion, måste man även prestera på isen! Nu har han ju tydligen varit irriterande i sista perioden de 2 sista matcherna, men har det gett några poäng? Han har t.o.m tappat hjälmen! Är det rätt att värva en spelare, som ska bidra mer utanför isen än på den? Kan man inte hitta en ledare som kan göra det? Tobbe? Honken var en riktigt bra värvning, både bra på isen och utanför! När han snackade lyssnade alla! Tror ni det är detsamma gällande Ledin? Låt mig tvivla! För att man ska få folk att lyssna, måste man prestera själv, inte bara tappa hjälmen. Hoppas verkligen jag har fel gällande honom, men låt mig tvivla på att han ska göra underverk här. MrC, håller med dig angående ditt ifrågasättande av Ledin värvningen efter HV matchen. Blev däremot förvånade över din hyllning av den efter Malmö matchen. 🙈 Hur tänker du? Var det för han var irriterad? eller blev av med hjälmen? eller för att han gjorde en ass? Hur kan man ändra en inställning på 2 dagar? Om han på de resterande omgångarna överbevisar mig, ska jag också ändra mig. Men ändra mig på 2 dagar, kan jag tyvärr inte göra. Har du lätt för att ändra åsikt från match till match? Har du lätt för att "hänga" på inlägg för att ha ngt att skriva? Nu handlar inte detta inlägg så mycket om ekonomi, utan mer om hockey. Så inte så roligt om MrH (Wikegård?) kommer in och kommenterar om Paulsson, för det har inget med detta att göra! (Lite ironi)😀 Vi har ju betalt enorma pengar till bla Paulsson för att leverera mål, men där kommer det ju i praktiken ingenting.. Ledin har väl inte tagits in som målgörare, vilket många redan skrivit här och du borde förstå med din hockeykunskap. Laget har tyvärr haft förmågan att vika ner sig många gånger när man åkt på några mål, samt att det inte har funnits någon riktig ledare i laget. Där har Ledin något att erbjuda, framförallt när det vankas kval längre fram. Sedan plocka en HA-spelare mitt under säsong, går det ens? Många har SHL-klausuler i sina kontrakt, men att bryta dessa under säsong undrar jag om det går? Roligt att du också erkänner att jag kan ekonomi, men gällande hockey kan jag nog också en del. Eller är jag dålig pga att jag kritiserar Paulsson ofta? Då borde du titta dig i spegeln, för hela hockeysverige sågar Paulsson därför att han inte levererar som han har lön för. Men kanske att hela hockeysverige har fel, och du har rätt Sverker? Så är det nog... Vi hade ju en HA-målgörare i Blomstrand, man han räckte ju uppenbarligen inte till. Kanske borde fått några chanser till? vad vet jag.. Hockey/krona är ett utmärkt riktmärke när man pratar om nyförvärv eller bedömmer de spelare som redan är här. De flesta har inte samma kravbild på Söder som man har på Paulsson exempelvis (det finns ett undantag på forumet som däremot jämför utan hänsyn till lön och roll, gissa du vem?) youtu.be/mhGQIQOSw_8Gällande Paulsson, verkar det som du hamnat i Galenskaparnas vinkelvolt.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2018 12:13:55 GMT 1
Var har jag skrivit att Ledin tagits in som målgörare? Varför skulle man inte kunna värva en HA spelare? Fönstret stänger väl 15 feb för alla?
Rankning av våra fws: Joel, Rhodin, Guter, Paulsson och Komarek. För sista gången, DETTA TYCKER JAG TROTS ATT INTE PAULSSON PRESTERAT/AR UTIFRÅN DET FETA KONTRAKT HAN HAR.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 10, 2018 13:13:44 GMT 1
Vill bara säga angående Ledin, att jag bedömt honom från match till match. Inte en göra annat ännu. Jag tyckte först att han kändes meningslöst, men senast tyckte jag han var bra, dvs på det han kan. Detta handlar väl inte om att ändra åsikt helt om en person? Först dålig, sedan bra....kanske tycker jag han är kass igen nästa gång. Vad jag vet är att det inte finns pengar till målskyttar som gör skillnad. Då kan man hoppas att lite energi och käft kan bidra till de som ska göra mål
|
|