|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 14:45:41 GMT 1
Här ligger lite av problemet när det gäller oss. Så fort vi tar poäng, så är vi så bra. Själv tycker jag man ska se hur våra motståndare agerar. LHC verkade inte intresserade mot oss. Vi vann mer på ok coachning och tur än skicklighet. Det är iaf hur jag ser på det. Som jag såg det så var LHC irriterade på vårt sätt att spela. Inte ointresserade. Så fort KHK gör något bra så tycker du att motståndet dåliga eller ointresserade. Vi ser väl hockey på olika sätt? Inte konstigt.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 15:04:04 GMT 1
Jag får väl be om ursäkt för att jag inte flyger i höjden när vi vinner, försöker se objektivt på matcherna vi spelar. Blev inte lika euforisk som många när vi slog Örebro hemma med 6-3. Deras mv släppte 3-4 mål som vi skulle bli tokiga på om våra mv skulle släppa. Däremot blev jag glad att vi vann.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 15:05:31 GMT 1
Känns som vi kan vinna imorgon.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 5, 2018 15:15:31 GMT 1
I ärlighetens namn brukar du ju tycka att vi aldrig är bra, när vi tar poäng. 1 Utan att motståndaren alltid gör en sämre insats, och det är därför vi tar poäng? 2 Hur motståndaren agerar har väl också att göra med hur vi själva agerar? 3 Tex om vi spelar bra, är rejäla i det vi gör och följer matchplanen,då gör vi väl det svårare för motståndaren som i sin tur kanske då förlorar för att vi gör fler saker rätt än motståndaren själv? 4 Har du verkligen följt LHC i varje match så att du med säkerhet kan säga att i matchen mot oss, var de mindre intresserade än i andra matcher mot andra motståndare? För min och många andras del spelar det mindre roll om det är på ok coachning och tur vi vinner, bara vi vinner.... 5 Jag tror nämligen att det är ur varje enskild betraktares ögon som avgör om det är bra coachning, tur och skicklighet i olika kombinationer. Eller vad tror du? 1 Inte alltid, men ofta. 2 Visst är det så och när lag uppträder som LHC, ser vi bättre ut än vad vi är. Det är min syn på det. / inte tror du att LHC med vilja uppträder dåligt, utan för att vi är bättre och tvingar dom att uppträda dåligt. Det är min syn på det3 Visst är det så när våra motståndare tror dom slagit oss innan matchen börjat, som LHC sist. / Så vi vinner BARA när våra motståndare underskattar dom? Vi har ju bra statistik mot just dom, så varför skulle dom underskatta oss?4 Nej såklart inte, men såg tydligt sist redan efter första att LHC inte tog oss på allvar. Såg inte du det? Jag tycker nog att dom tog oss på allvar, bara det att vi visade bättre kampvilja. Såg inte du det?5 Så kan det vara. Tack för att du svarade
|
|
|
Post by Mr Hockey on Jan 5, 2018 15:21:00 GMT 1
Känns som vi kan vinna imorgon. Hoppas du får rätt, dock undrar jag vad du bygger din positivitet på? Själv är jag dystrare än dystrast pga gårdagen. Fast ibland stutsar vi tillbaka när man minst anar det? (och nu anar jag det som minst )
|
|
|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 15:37:56 GMT 1
1 Inte alltid, men ofta. 2 Visst är det så och när lag uppträder som LHC, ser vi bättre ut än vad vi är. Det är min syn på det. / inte tror du att LHC med vilja uppträder dåligt, utan för att vi är bättre och tvingar dom att uppträda dåligt. Det är min syn på det3 Visst är det så när våra motståndare tror dom slagit oss innan matchen börjat, som LHC sist. / Så vi vinner BARA när våra motståndare underskattar dom? Vi har ju bra statistik mot just dom, så varför skulle dom underskatta oss?4 Nej såklart inte, men såg tydligt sist redan efter första att LHC inte tog oss på allvar. Såg inte du det? Jag tycker nog att dom tog oss på allvar, bara det att vi visade bättre kampvilja. Såg inte du det?5 Så kan det vara. Tack för att du svarade Ingen uppträder dåligt med vilja, men det finns nåt i det undermedvetna som ibland säger " detta fixar vi", kallas underskattning. Har själv upplevt det ett fler tal ggr. Ifjol tog vi 1 p borta mot dem, är det bra statistik? Jo vi såg bättre ut än vad vi är pga LHCs inställning till matchen.
|
|
|
KHK-Malmö
Jan 5, 2018 16:34:39 GMT 1
via mobile
Post by Les Paul on Jan 5, 2018 16:34:39 GMT 1
Tack för att du svarade Ingen uppträder dåligt med vilja, men det finns nåt i det undermedvetna som ibland säger " detta fixar vi", kallas underskattning. Har själv upplevt det ett fler tal ggr. Ifjol tog vi 1 p borta mot dem, är det bra statistik? Jo vi såg bättre ut än vad vi är pga LHCs inställning till matchen. Det undermedvetna igår i KHK var att "det här fixar vi inte". Jag såg något igår som inte du såg Sverker. Dvs.uppvärmningen. HVs unge målvakt tog inte ett skott. Till slut sköt dom på honom för att inte sänka honom totalt. Men det är som mr.C skrev att dom kunde haft en bräda i målet, vi hade inte gjort fler mål ändå. Kanske att guter hade satt straffen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 5, 2018 20:44:13 GMT 1
Haha..spot on! =D
|
|
|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 22:41:27 GMT 1
Ingen uppträder dåligt med vilja, men det finns nåt i det undermedvetna som ibland säger " detta fixar vi", kallas underskattning. Har själv upplevt det ett fler tal ggr. Ifjol tog vi 1 p borta mot dem, är det bra statistik? Jo vi såg bättre ut än vad vi är pga LHCs inställning till matchen. Det undermedvetna igår i KHK var att "det här fixar vi inte". Jag såg något igår som inte du såg Sverker. Dvs.uppvärmningen. HVs unge målvakt tog inte ett skott. Till slut sköt dom på honom för att inte sänka honom totalt. Men det är som mr.C skrev att dom kunde haft en bräda i målet, vi hade inte gjort fler mål ändå. Kanske att guter hade satt straffen. Så du tror att även laget är realistiska? Det borde dom inte vara, dom måste tro på sig och Oves taktik.
|
|
|
KHK-Malmö
Jan 5, 2018 23:19:24 GMT 1
via mobile
Post by Les Paul on Jan 5, 2018 23:19:24 GMT 1
Det undermedvetna igår i KHK var att "det här fixar vi inte". Jag såg något igår som inte du såg Sverker. Dvs.uppvärmningen. HVs unge målvakt tog inte ett skott. Till slut sköt dom på honom för att inte sänka honom totalt. Men det är som mr.C skrev att dom kunde haft en bräda i målet, vi hade inte gjort fler mål ändå. Kanske att guter hade satt straffen. Så du tror att även laget är realistiska? Det borde dom inte vara, dom måste tro på sig och Oves taktik. Det går inte att lura det undermedvetna. Hånberg kunde dribbla med det ett tag innan verkligheten kom ifatt.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 5, 2018 23:58:57 GMT 1
Så du tror att även laget är realistiska? Det borde dom inte vara, dom måste tro på sig och Oves taktik. Det går inte att lura det undermedvetna. Hånberg kunde dribbla med det ett tag innan verkligheten kom ifatt. Sant. Hånberg kunde det så SHL kontraktet var klart till 99,5 % iaf innan Sundlöv såg till så Molin blev vår nye tränare.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 6, 2018 17:36:13 GMT 1
Viktigt med poäng idag! Rögle och Örebro vann. Cruseman är med, så mitt tips 4-2
|
|
|
Post by Sverker on Jan 6, 2018 18:55:54 GMT 1
Ok första period, men vad händer i början av andra? Crusemans back?
|
|
|
Post by vsn on Jan 6, 2018 19:08:28 GMT 1
Skeppa Paulsson snarast.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 6, 2018 19:16:26 GMT 1
Inte lätt! Däremot borde man kunna skicka Emil och Cruseman snarast! Skicka även Ove Molin!
|
|