|
Post by Mr Hockey on May 21, 2018 10:20:08 GMT 1
Ett kontrakt KRÄVER ju att BÅDA sidor levererar, kommentera gärna det. Har Paulsson levererat ens i närheten av sin lön? Om du köper en bil för 600.000:- med en fantastiskt utsida och en enastående historik, låt oss säga en BMW X6 där nypris är 1.500.000:- En helt fantastisk bilmodell som är i absolut toppklass. Bilhandlaren berättar säljande vilken pärla det är och du slår till. Tyvärr får du inte chans att provköra den, för att det inte går. Men bilhandlaren berättar ju om historik, visar vad andra liknande bilar säljs för och du slår till. Efter underskrivet kontrakt går du och ska köra hem. Bilen startar inte. Anledningen är att den saknar motor och drivsystem. Du går naturligtvis in till bilhandlaren igen och är vansinnig, känner dig helt lurad. Han möter dig med orden "Ett kontrakt är ett kontrakt" jag avser inte bryta det..... Bilen är egentligen värd 100.000:- Accepterar du det? Köper du säljarens argument? "Ett avtal är ett avtal, står ingenting att en motor skall ingå med tillhörande drivsystem....." Jo Tjena..... Är alla på ditt företag högpresterande? Eller de kanske jobbar på provisionslön? Isf är alla på Dynapac, NKT, Ericsson osv högpresterande, de jobbar ju inte provision/slav lön. Dom som inte är det går dom till lönekontoret och säger: Ni kan sänka min lön, för jag gör inte mitt bästa. Ditt gnällande över Paulsson börjar faktiskt bli löjligt, tycker jag. Tycker också han har haft för bra betalt, men det är INTE hans fel! Tycker du att Cruseman var värd 120 000/mån? Han spelade väl ca 5 min/match i SHL. Förresten vad vet du vad Paulsson får i HA? Har din kompis i styrelsen avslöjat det? Isf är det fördjävligt enl mig! Du som var med och startade en insamling som nästan gav ca 1 miljon, bara accepterade att det blev Honken!?!? Varför ställde du inte några krav? Eller tyckte du att det var en mv vi behövde? Vet att du fått frågan om att gå in i styrelsen i klubben, varför gör du inte det? Där kan du påverka saker, det kan du inte här på forumet! Du kunde inte ens påverka ngt med insamlingen, tyvärr. Rätt spelare för miljonen, kunde räddat vårt SHL kontrakt! Din jämförelse med bilar är rent löjlig! Men när man inte begriper kontrakten i idrott, får man kanske jämföra med bilar. Ja Sverker, jag tror nog att dom flesta tycker du är löjlig. Inte bara för att du ständigt tar Paulssons penningkåthet före vår klubbs överlevnad, utan för att du ständigt hamnar i bråk härinne.... Sedan blir du som ett barn och ska lämna forumet för alltid, som ett barn med gråten i halsen. För att sedan efter en vecka komma tillbaka igen.... För min del hoppas jag att så många som möjligt skriver här, men ibland tror jag många också har lämnat det här forumet pga din besserwisser stil. Fundera lite istället varför folk uppfattar dig på det sättet?
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 21, 2018 10:25:09 GMT 1
Har man det bästa kontraktet så ska man vara bäst eller iallafall försöka vara det. I mina ögon har han aldrig försökt. Det är som callahan skrev att man ser på vilken intervju som helst att han skiter i vilket. Bara ett stort hånflin till banken. Visst, kontrakt är kontrakt. Men man har väl också ett eget ansvar att jobba och slita för sitt fördelaktiga kontrakt. Han borde titta sig i spegeln och se hur ett as ser ut. Tror inte någon arbetsgivare skulle vilja få in en sådan person. Möjligtvis om man heter Sverker eller khkpaulsson. Där Paulsson spelat tidigare har det varit bra mycket bättre spelare runt honom Så jag är inte det minsta förvånad att det inte blivit något bra i KHK då vi har haft ett allsvenskt lag i shl Återigen dålig fingertoppskänsla av dom som skall ha kunnandet och värvar spelare Så Paulsson är alltså en alldeles ypperlig spelare, för det var ju resten av laget som gjort honom dålig i två säsonger? Kanske lagkamrater som Sidney Crosby, Patrick Kane eller liknande är vad som behövs för att det ska "lossna" för käre Paulsson?
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 21, 2018 10:31:27 GMT 1
Är alla på ditt företag högpresterande? Eller de kanske jobbar på provisionslön? Isf är alla på Dynapac, NKT, Ericsson osv högpresterande, de jobbar ju inte provision/slav lön. Dom som inte är det går dom till lönekontoret och säger: Ni kan sänka min lön, för jag gör inte mitt bästa. Ditt gnällande över Paulsson börjar faktiskt bli löjligt, tycker jag. Tycker också han har haft för bra betalt, men det är INTE hans fel! Tycker du att Cruseman var värd 120 000/mån? Han spelade väl ca 5 min/match i SHL. Förresten vad vet du vad Paulsson får i HA? Har din kompis i styrelsen avslöjat det? Isf är det fördjävligt enl mig! Du som var med och startade en insamling som nästan gav ca 1 miljon, bara accepterade att det blev Honken!?!? Varför ställde du inte några krav? Eller tyckte du att det var en mv vi behövde? Vet att du fått frågan om att gå in i styrelsen i klubben, varför gör du inte det? Där kan du påverka saker, det kan du inte här på forumet! Du kunde inte ens påverka ngt med insamlingen, tyvärr. Rätt spelare för miljonen, kunde räddat vårt SHL kontrakt! Din jämförelse med bilar är rent löjlig! Men när man inte begriper kontrakten i idrott, får man kanske jämföra med bilar. Har du kännedom om Crusemans kontrakt/ lön? Eller ordbajsar du? Har han det är det för djävligt enligt mig....
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 21, 2018 10:33:03 GMT 1
Och du verkar inte fatta att det GÅR att uppdatera ett idiotkontrakt...alternativt själv bryta det, då man känner att man inte orkar ta i...och kanske spela på en nivå man passar på. Mr Hockey tror jag använt ordet självinsikt. Är det ett okänt ord för dig? Självinsikt..?.. Googla det Sverker...
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 21, 2018 10:39:04 GMT 1
Tycker du att det bara var Paulsson som underpresterade? Ska man skriva kontrakt där lön utgår utifrån prestation? Om du tycker det. Hur tror du truppen skulle se ut då? Har man det bästa kontraktet så ska man vara bäst eller iallafall försöka vara det. I mina ögon har han aldrig försökt. Det är som callahan skrev att man ser på vilken intervju som helst att han skiter i vilket. Bara ett stort hånflin till banken. Visst, kontrakt är kontrakt. Men man har väl också ett eget ansvar att jobba och slita för sitt fördelaktiga kontrakt. Han borde titta sig i spegeln och se hur ett as ser ut. Tror inte någon arbetsgivare skulle vilja få in en sådan person. Möjligtvis om man heter Sverker eller khkpaulsson. Sverker låter hellre KHK förblöda än att Paulsson tappar någon silverpenning som han inte har gjort rätt för.... Jag blir inte förvånad om han kommer dragandes med Tingsryd igen, det är ju ett lag vars framgång och välmående han föredrog framför KHK:s tidigare...
|
|
|
Post by khkmarcus on May 21, 2018 11:45:16 GMT 1
Där Paulsson spelat tidigare har det varit bra mycket bättre spelare runt honom Så jag är inte det minsta förvånad att det inte blivit något bra i KHK då vi har haft ett allsvenskt lag i shl Återigen dålig fingertoppskänsla av dom som skall ha kunnandet och värvar spelare Så Paulsson är alltså en alldeles ypperlig spelare, för det var ju resten av laget som gjort honom dålig i två säsonger? Kanske lagkamrater som Sidney Crosby, Patrick Kane eller liknande är vad som behövs för att det ska "lossna" för käre Paulsson? Var har jag påstått att Paulsson är en alldeles ypperlig spelare ? Men nog kan till och med du hålla med om att hans tidigare omgivningar varit bra mycket vassare än dom vi haft i KHK. Återigen dålig känsla av folket som anställer spelarna . För mig får vi gärna såga upp kontraktet med Paulsson men det skall inte kosta oss skjortan för det har vi inte råd med , VI kan inte betala Paulsson & samtidigt plocka in nya spelar för samma summa som MP plockar , det går inte. Nog tjatat om MP , vi är där vi är och det går troligen inte att göra något åt.
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 21, 2018 12:12:03 GMT 1
Så Paulsson är alltså en alldeles ypperlig spelare, för det var ju resten av laget som gjort honom dålig i två säsonger? Kanske lagkamrater som Sidney Crosby, Patrick Kane eller liknande är vad som behövs för att det ska "lossna" för käre Paulsson? Var har jag påstått att Paulsson är en alldeles ypperlig spelare ? Men nog kan till och med du hålla med om att hans tidigare omgivningar varit bra mycket vassare än dom vi haft i KHK. Återigen dålig känsla av folket som anställer spelarna . För mig får vi gärna såga upp kontraktet med Paulsson men det skall inte kosta oss skjortan för det har vi inte råd med , VI kan inte betala Paulsson & samtidigt plocka in nya spelar för samma summa som MP plockar , det går inte. Nog tjatat om MP , vi är där vi är och det går troligen inte att göra något åt. Jag har ingen aning om hans omgivning i Schweiz eller FBK, men har du den lönen och skall ligga på landslagsnivå, så ska du kunna producera oavsett. Att Sundlöv totalt har misslyckats, är vi (och förmodligen alla supporters) helt överens om. Naturligtvis går det att förhandla om kontrakt. Inte betala ut allt OCH släppa spelaren fritt. Vad vore meningen med det?
|
|
|
Post by chriande on May 21, 2018 15:46:27 GMT 1
Var har jag påstått att Paulsson är en alldeles ypperlig spelare ? Men nog kan till och med du hålla med om att hans tidigare omgivningar varit bra mycket vassare än dom vi haft i KHK. Återigen dålig känsla av folket som anställer spelarna . För mig får vi gärna såga upp kontraktet med Paulsson men det skall inte kosta oss skjortan för det har vi inte råd med , VI kan inte betala Paulsson & samtidigt plocka in nya spelar för samma summa som MP plockar , det går inte. Nog tjatat om MP , vi är där vi är och det går troligen inte att göra något åt. Jag har ingen aning om hans omgivning i Schweiz eller FBK, men har du den lönen och skall ligga på landslagsnivå, så ska du kunna producera oavsett. Att Sundlöv totalt har misslyckats, är vi (och förmodligen alla supporters) helt överens om. Naturligtvis går det att förhandla om kontrakt. Inte betala ut allt OCH släppa spelaren fritt. Vad vore meningen med det? Antagligen har Paulsson ett vattentät kontrakt på 3,år oavsett vad som sker på isen eller vid sidan om. Annars hade det redan varit omförhandlat eller rivits sett till prestationen på isen, om så inte varit fallet. Tydligen ingår även egenträning över sommaren då han inte synts till på de träningsvideor som lagts ut på nätet. Samma sak gäller (nog) med Molin då det är väldigt sällsynt att en tränare får fortsatt förtroende efter en degradering. Skulle tro att han ligger på samma nivå som Paulsson i kostnad, därför kan KHK inte göra sig av med honom heller. Stämmer de månadskostnaderna som beskrivs i denna tråd, så slukar dessa 2 runt 6 miljoner kronor av A-lagstruppen årligen. De som skrev på dessa kontrakt, har än en gång missbedömt utfallet och satt igång en pengarullning av saknat motstycke för KHK.
|
|
|
Post by Zäta on May 21, 2018 21:47:38 GMT 1
Jag har ingen aning om hans omgivning i Schweiz eller FBK, men har du den lönen och skall ligga på landslagsnivå, så ska du kunna producera oavsett. Att Sundlöv totalt har misslyckats, är vi (och förmodligen alla supporters) helt överens om. Naturligtvis går det att förhandla om kontrakt. Inte betala ut allt OCH släppa spelaren fritt. Vad vore meningen med det? Antagligen har Paulsson ett vattentät kontrakt på 3,år oavsett vad som sker på isen eller vid sidan om. Annars hade det redan varit omförhandlat eller rivits sett till prestationen på isen, om så inte varit fallet. Tydligen ingår även egenträning över sommaren då han inte synts till på de träningsvideor som lagts ut på nätet. Samma sak gäller (nog) med Molin då det är väldigt sällsynt att en tränare får fortsatt förtroende efter en degradering. Skulle tro att han ligger på samma nivå som Paulsson i kostnad, därför kan KHK inte göra sig av med honom heller. Stämmer de månadskostnaderna som beskrivs i denna tråd, så slukar dessa 2 runt 6 miljoner kronor av A-lagstruppen årligen. De som skrev på dessa kontrakt, har än en gång missbedömt utfallet och satt igång en pengarullning av saknat motstycke för KHK. Skulle så vara fallet är det ju i princip dödsstöten för Karlskrona hockey klubb signerad Sundlöv.
|
|
|
Post by Sverker on May 22, 2018 6:19:22 GMT 1
Paulsson tränar på Stac i Ronneby, det har han gjort varje sommar sen han kom till Schweiz. Tränar ihop med bröderna Ekman-Larsson, Julle m.fl.
Molin skulle ju kunna gå utan att ta betalt om vi skickat honom enl MrC.
|
|
|
Post by Sverker on May 22, 2018 14:21:10 GMT 1
Kan vi hoppas på att Bobbo och Printz stannar? Hoppas! Cruseman och Emil L? Isf hoppas jag på Emil.
|
|
|
Post by Sverker on May 22, 2018 14:30:22 GMT 1
Är alla på ditt företag högpresterande? Eller de kanske jobbar på provisionslön? Isf är alla på Dynapac, NKT, Ericsson osv högpresterande, de jobbar ju inte provision/slav lön. Dom som inte är det går dom till lönekontoret och säger: Ni kan sänka min lön, för jag gör inte mitt bästa. Ditt gnällande över Paulsson börjar faktiskt bli löjligt, tycker jag. Tycker också han har haft för bra betalt, men det är INTE hans fel! Tycker du att Cruseman var värd 120 000/mån? Han spelade väl ca 5 min/match i SHL. Förresten vad vet du vad Paulsson får i HA? Har din kompis i styrelsen avslöjat det? Isf är det fördjävligt enl mig! Du som var med och startade en insamling som nästan gav ca 1 miljon, bara accepterade att det blev Honken!?!? Varför ställde du inte några krav? Eller tyckte du att det var en mv vi behövde? Vet att du fått frågan om att gå in i styrelsen i klubben, varför gör du inte det? Där kan du påverka saker, det kan du inte här på forumet! Du kunde inte ens påverka ngt med insamlingen, tyvärr. Rätt spelare för miljonen, kunde räddat vårt SHL kontrakt! Din jämförelse med bilar är rent löjlig! Men när man inte begriper kontrakten i idrott, får man kanske jämföra med bilar. Ja Sverker, jag tror nog att dom flesta tycker du är löjlig. Inte bara för att du ständigt tar Paulssons penningkåthet före vår klubbs överlevnad, utan för att du ständigt hamnar i bråk härinne.... Sedan blir du som ett barn och ska lämna forumet för alltid, som ett barn med gråten i halsen. För att sedan efter en vecka komma tillbaka igen.... För min del hoppas jag att så många som möjligt skriver här, men ibland tror jag många också har lämnat det här forumet pga din besserwisser stil. Fundera lite istället varför folk uppfattar dig på det sättet? Okej.😄 Varför svarar du inte på frågan om Crusemans lön? Du kanske fått Paulsson på hjärnan? Tyvärr hjälper det inte. Tydligen ngn mer än jag som misstänker/tror att Molin inte är billigare. Enligt mig har han gjort större skada än Paulsson taktikmässigt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 22, 2018 15:42:36 GMT 1
Sundlöv är väl klubbens största katastrof på år och dar... Stod i tidningen att Printz också tackat nej... Säger igen, att det skulle vara underbart med en regel, att ingen får lämna en klubb man spelat ner, förrän efter en säsong! Kanske skulle bli lite mer ansvarstagande då... det är väl en tidsfråga, innan t o m jag skiter i hockeyn. Och det är paradoxalt nog en tanke man får när man spelat på högsta nivå. 99% pengakåta, helt ansvarslösa spelare där...
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 22, 2018 15:43:42 GMT 1
F ö så var väl Cruseman en av de få spelare jag ger godkänt i kvalet. Var han inte bättre än Paulsson också?
|
|
|
Post by Sverker on May 22, 2018 21:51:24 GMT 1
F ö så var väl Cruseman en av de få spelare jag ger godkänt i kvalet. Var han inte bättre än Paulsson också? För mig ointressant vem som var bäst i kvalet. Kan bara i efterhand konstatera att om Honken (vår spetsvärvning!?!?) tagit de de 2 sista skitmålen i match 6, så hade Paulssons 3-2 mål räckt till nytt SHL kontrakt! Tycker du Cruseman var värd 120 000 i månaden föregående säsong?
|
|