|
Post by Mr Hockey on May 23, 2018 7:07:08 GMT 1
F ö så var väl Cruseman en av de få spelare jag ger godkänt i kvalet. Var han inte bättre än Paulsson också? För mig ointressant vem som var bäst i kvalet. Kan bara i efterhand konstatera att om Honken (vår spetsvärvning!?!?) tagit de de 2 sista skitmålen i match 6, så hade Paulssons 3-2 mål räckt till nytt SHL kontrakt! Tycker du Cruseman var värd 120 000 i månaden föregående säsong? Kanske ointressant för dig, men för dom flesta andra var inställningen i kvalet viktigt. För riktiga supporters betyder inställning och vilja otroligt mycket, särskilt när det är kval och vår förenings framtid mer eller mindre står på spel. Honken gjorde vad han kunde, framförallt gjöt han mod i en sargad trupp. Paulsson skulle ju frälsa oss i kvalet påstod du. Fel som vanligt, lika dålig som hela säsongen. Betydligt sämre än tex Cruseman när det gällde som mest.
|
|
|
Post by Sverker on May 23, 2018 17:44:20 GMT 1
För mig ointressant vem som var bäst i kvalet. Kan bara i efterhand konstatera att om Honken (vår spetsvärvning!?!?) tagit de de 2 sista skitmålen i match 6, så hade Paulssons 3-2 mål räckt till nytt SHL kontrakt! Tycker du Cruseman var värd 120 000 i månaden föregående säsong? Kanske ointressant för dig, men för dom flesta andra var inställningen i kvalet viktigt. För riktiga supporters betyder inställning och vilja otroligt mycket, särskilt när det är kval och vår förenings framtid mer eller mindre står på spel. Honken gjorde vad han kunde, framförallt gjöt han mod i en sargad trupp. Paulsson skulle ju frälsa oss i kvalet påstod du. Fel som vanligt, lika dålig som hela säsongen. Betydligt sämre än tex Cruseman när det gällde som mest. Ekonomi verkar du kunna! Hockey? Tveksamt. Mitt råd, gå in i styrelsen och styr upp allt, ta med dig MrC. Ni kan säkert se till så Paulsson bara får de pengar ni anser han är värd. Verkar iaf så när ni skriver här. Visst har jag skrivit att han skulle KUNNA bli vår kvalhjälte. Hade blivit det om inte dina sponsorpengar spenderats på fel spelare!
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 24, 2018 7:47:25 GMT 1
Kanske ointressant för dig, men för dom flesta andra var inställningen i kvalet viktigt. För riktiga supporters betyder inställning och vilja otroligt mycket, särskilt när det är kval och vår förenings framtid mer eller mindre står på spel. Honken gjorde vad han kunde, framförallt gjöt han mod i en sargad trupp. Paulsson skulle ju frälsa oss i kvalet påstod du. Fel som vanligt, lika dålig som hela säsongen. Betydligt sämre än tex Cruseman när det gällde som mest. Ekonomi verkar du kunna! Hockey? Tveksamt. Mitt råd, gå in i styrelsen och styr upp allt, ta med dig MrC. Ni kan säkert se till så Paulsson bara får de pengar ni anser han är värd. Verkar iaf så när ni skriver här. Visst har jag skrivit att han skulle KUNNA bli vår kvalhjälte. Hade blivit det om inte dina sponsorpengar spenderats på fel spelare! Mina hockeykunskaper är alltså usla pga att jag kritiserar Paulssons idiotkontrakt? Ett kontrakt som kan kosta hela vår klubbs existens.. Den åsikten delar ju i praktiken hela supporterkåren samt alla sponsorer jag pratat med i alla fall. Men det är väl som vanligt när det gäller dig, det är hela världen det är fel på. För inte är det dig Sverker?? Allvarligt, varför har du inte försökt googla självinsikt? Eller läs H.C Andersens "kejsarens nya kläder", för just nu är du naken.. Sedan har du ju erkänt brister i ekonomikunskap, men hävdar kunskap i sättet att driva förening. Då borde du veta att sponsorer inte kan och ska detaljstyra det sportsliga. Det finns ingen klubb i Sverige, där sponsorer gör så, så varför KHK Sverker? Önskemål kan man alltid ha, men det är helt annan sak. Sportchefen styr, så måste det vara. Samt att sportchefen naturligtvis måste ta fullt ansvar över utfallet. Sedan är det inte "mina" sponsorpengar utan över 30 st företagare som hakar på mina idéer och ville göra skillnad. All heder åt dessa och KHK:s övriga sponsorer som möjliggör elitsatsning. Sedan är vi överens om att klubben kunde hittat en fw också, det var ju därför jag/vi alla kämpade så hårt för att nå miljonen som just skulle möjliggöra detta.
|
|
|
Post by Sverker on May 24, 2018 10:03:30 GMT 1
Har jag någonsin försvarat Paulssons lön här?
|
|
|
Post by noll1 on May 24, 2018 10:59:09 GMT 1
Har jag någonsin försvarat Paulssons lön här? Håller med Sverker här, har inte sett honom försvara Paulssons lön någon gång. Fattar inte alls varför ni fått för er det. Däremot har han sagt (endast från mitt minne, så kan finnas fel): - Paulsson har varit bra eller bättre än andra spelare i vissa matcher (i vissa fall bäst) - Paulsson inte kan beskyllas för sitt kontrakt, det var Sundlöv som skrev och godkände det - Flera gånger skrivit att Paulsson inte spelar bra nog för vad han kostar (inte värd sin lön)
|
|
|
Post by matse on May 24, 2018 13:58:34 GMT 1
Men hallå! Hur många känner till hans lön? Tråkig diskussion. Han har inte levererat det vi hoppats. Nu verkar han spela vidare hos oss. Då får vi hoppas att det går bättre för honom. Det är en riktigt tung pjäs med allsvenska ögon sett. Men han verkar inte finnas när truppen diskuteras, och oftast sågas. Jag tycker att vi har ett helt ok lagbygge så här långt. Lite klent på mv och backsidan möjligtvis.
|
|
|
Post by Zäta on May 24, 2018 14:07:33 GMT 1
Men hallå! Hur många känner till hans lön? Tråkig diskussion. Han har inte levererat det vi hoppats. Nu verkar han spela vidare hos oss. Då får vi hoppas att det går bättre för honom. Det är en riktigt tung pjäs med allsvenska ögon sett. Men han verkar inte finnas när truppen diskuteras, och oftast sågas. Jag tycker att vi har ett helt ok lagbygge så här långt. Lite klent på mv och backsidan möjligtvis. Enligt bötestrappan är lönen mellan 200.000-250.000 enligt Mrmadhawk. Så siffrorna som nämns får nog anses som korrekta.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 24, 2018 16:04:37 GMT 1
Men hallå! Hur många känner till hans lön? Tråkig diskussion. Han har inte levererat det vi hoppats. Nu verkar han spela vidare hos oss. Då får vi hoppas att det går bättre för honom. Det är en riktigt tung pjäs med allsvenska ögon sett. Men han verkar inte finnas när truppen diskuteras, och oftast sågas. Jag tycker att vi har ett helt ok lagbygge så här långt. Lite klent på mv och backsidan möjligtvis. Skulle han plötsligt bli intresserad av annat än pengar, bara för att det är allsvenskan istället? Tror någon att han plötsligt skulle låta upprörd i en intervju, eller visa ilska när han missar öppet mål? Och ja, lönen lär stämma. Att han nu har ett specialkontrakt, innebär väl säkert också att han fortfarande ska borra hål i KHK-skutan, som redan är halvsjunken.
|
|
|
Post by Sverker on May 24, 2018 17:55:52 GMT 1
Ja du MrH, hade jag gjort det BRA du gjorde med insamlingen, hade jag sagt att det vi får in ska gå till en spetsforward! Hade föreningen ex tränare, KC och andra sagt: vi måste ha en målvakt. Hade jag sagt, då får ni själva fixa finansiering! För det var inte en målvakt vi behövde och iaf inte en matchotränad! Att gjuta mod i laget och vara populär hos sponsorerer, vilket han såklart var tvungen att vara, hjälpte inte! Om du gör samma fina insats igen, är mitt tips ställ krav!!!!! Bara ett tips. Av de jag hört gällande värvningen av Honken, så tyckte väl 2 av 10 att det var bra. Enligt mig och massor av andra, en idiotisk värvning!
Att värva nostalgi för runt 400-500 000 för 2 månader kändes sjukt. Ska han komma tillbaka och rädda oss i HA också?
|
|
|
Post by Sverker on May 24, 2018 18:28:23 GMT 1
Men hallå! Hur många känner till hans lön? Tråkig diskussion. Han har inte levererat det vi hoppats. Nu verkar han spela vidare hos oss. Då får vi hoppas att det går bättre för honom. Det är en riktigt tung pjäs med allsvenska ögon sett. Men han verkar inte finnas när truppen diskuteras, och oftast sågas. Jag tycker att vi har ett helt ok lagbygge så här långt. Lite klent på mv och backsidan möjligtvis. Skulle han plötsligt bli intresserad av annat än pengar, bara för att det är allsvenskan istället? Tror någon att han plötsligt skulle låta upprörd i en intervju, eller visa ilska när han missar öppet mål? Och ja, lönen lär stämma. Att han nu har ett specialkontrakt, innebär väl säkert också att han fortfarande ska borra hål i KHK-skutan, som redan är halvsjunken. Men du och MrH som tycker det är självklart att man omförhandlar skrivna kontrakt?!?! Varför engagerar ni er inte i klubben och gör det? Här på forumet kan ni inte påverka nåt! Det enda ni kan göra är att gnälla på Paulsson. Vad hjälper det? Hört talas om ordet självinsikt? Det har jag. När det gäller diskussionen om Paulsson, känns det som både du och MrH känns nakna.
|
|
|
Post by Sverker on May 25, 2018 22:28:05 GMT 1
Mitt sista inlägg gällande Paulsson. Han har haft för bra betalt hos oss utifrån det han presterat, vilket jag tyckt länge. Vad han får i HA, har jag ingen aning. Verkar bara som MrH och MrC vet det? För han ska ju sänka klubben!!?? Cruseman kämpade iaf i kvalet, men var han värd 120 000 kr/mån. Det tycker tydligen båda Mr herrarna, för de har inte skrivit mer än: han kämpade iaf i kvalet! Märkligt enligt mig. Det är såna saker som gör att jag tyvärr ibland ifrågasätter hockey kunskap hos folk. Tyvärr ses jag då ofta som en besserwisser och folk lämnar då forumet pga av mig, tråkigt tycker jag. Kan tyvärr inte hjälpa att jag skriver som jag känner, sorry! En sak att vara supporter/sponsor, men för mig är det inte lika med att förstå hockey. När det gäller MrC, så är han som en vindflöjel när det diskuteras KHK.😀 När det gäller MrH, så har han hjärta för klubben som inte många har. Har däremot mycket svårt att förstå han aggression mot Paulsson, som mig veterligt inte gjort nåt fel mot klubben, än att presterat mindre/sämre än vad vi hoppats på. När man inte fattar att det inte är hans fel, måste iaf jag undra över hur man tänker.
|
|
|
Post by Sverker on May 25, 2018 22:54:37 GMT 1
Inför denna säsong, har vi gjort två idiotiska val: 1 Crusemans kontrakt 2: Molins kontrakt. Det sämsta under säsongen var att ta hit Honken, ja Ledin och andra inräknade!
|
|
|
Post by time on May 28, 2018 9:05:38 GMT 1
Även om man kan sätta frågetecken för Sundlöv så har jag väldigt svårt att tro att Molin ens skulle ha en lön i närheten av Paulssons SHL-lön.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 28, 2018 12:11:04 GMT 1
Det verkar vara väldigt svårt att förstå att vi aldrig sagt att det är Paulssons fel att han tjänar fem ggr mer än han borde. Vi pratar om KDs klassiska etik och moral, som inte har ett skit att göra med hur ett kontrakt är skrivet... Det verkar också sjukt svårt att se, att många genom åren själva insett när saker inte funkar som de borde. S k självinsikt...."jag borde nog spela någon annanstans, där det inte är så jobbigt". Och 9 av 10 personer tror jag skulle skämmas inför sina lagkamrater, som tjänar en bråkdel, men ändå presterar mer. Har varken jag eller någon annan sagt att det är Paulsson fel att kontraktet är åt helvete? Vi pratar om att han som person skiter i om så hela klubben går omkull, p g a honom
|
|
|
Post by Sverker on May 28, 2018 17:52:24 GMT 1
Det verkar vara väldigt svårt att förstå att vi aldrig sagt att det är Paulssons fel att han tjänar fem ggr mer än han borde. Vi pratar om KDs klassiska etik och moral, som inte har ett skit att göra med hur ett kontrakt är skrivet... Det verkar också sjukt svårt att se, att många genom åren själva insett när saker inte funkar som de borde. S k självinsikt...."jag borde nog spela någon annanstans, där det inte är så jobbigt". Och 9 av 10 personer tror jag skulle skämmas inför sina lagkamrater, som tjänar en bråkdel, men ändå presterar mer. Har varken jag eller någon annan sagt att det är Paulsson fel att kontraktet är åt helvete? Vi pratar om att han som person skiter i om så hela klubben går omkull, p g a honom 😀
|
|