|
Post by Sverker on Mar 21, 2018 18:45:39 GMT 1
Daniel Norbe från TAIF oavsett serie? Inte lätt nu när vi inte vet vilken serie vi ska spela i. Gunnarsson försvinner nog, Kolan också. Corey också såklart. Vad händer med Jönsson? Verkar som de flesta SHL lag har löst mv frågan!?!?
|
|
|
Post by time on Mar 22, 2018 8:27:24 GMT 1
Daniel Norbe från TAIF oavsett serie? Inte lätt nu när vi inte vet vilken serie vi ska spela i. Gunnarsson försvinner nog, Kolan också. Corey också såklart. Vad händer med Jönsson? Verkar som de flesta SHL lag har löst mv frågan!?!? Gunnarsson försvinner nog? khkbeetles.proboards.com/post/236956
|
|
|
Post by time on Mar 22, 2018 8:30:34 GMT 1
Både Gunnarsson o Kolan klara för andra klubbar sen lång tid tillbaka.
Jönsson. Frågan är väl om Jönsson redan ingår i andra SHL-klubbars lösning av mv-frågan
Norbe har jag dålig koll på.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 22, 2018 8:38:33 GMT 1
Larsson har lite att klura att på beroende på om vi har SHL status nästa säsong eller inte. Har vi det så hoppas jag inte att han förlänger med någon som har utgående kontrakt. Det är verkligen dags att klippa en del band. Bortsett från målvaktssidan tycker jag att truppen med (SHL) kontrakt ser helt ok ut att bygga vidare på.
|
|
|
Post by Back to Front on Mar 22, 2018 9:24:49 GMT 1
Jönsson till Lakers sedan länge.
|
|
|
Post by matse on Mar 22, 2018 17:56:13 GMT 1
Guter till AIK. Inte oväntat. Han har ju varit en rykternas man sedan han kom.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 22, 2018 22:29:19 GMT 1
Hur ska alla som redan är på väg bort, brinna nu? Är inte alla på topp, så går det garanterat åt helvete
|
|
|
Post by Back to Front on Mar 23, 2018 13:06:11 GMT 1
Guter har ett år kvar! Tycker klubben ska vara jävligt tydliga med vad som gäller.. Kontrakt skall inte endast vara till spelarnas fördel ,som det alltid verkar. Och det finns inget out enligt Patric. Om vi är kvar i shl dvs.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 23, 2018 13:29:53 GMT 1
Samtidigt gynnar det knappast föreningen att ha en omotiverad spelare som kostar pengar men inte bidra till laget. Ser det inte alls som en omöjlighet att han slipper ur kontraktet.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 23, 2018 13:36:18 GMT 1
Tyvärr är det ju helt sjukt med kontrakten på alla sätt. Det är verkligen ingen mening att hålla i någon som inte vill och jag förstår inte varför det skrivs kontrakt mer än ett år någon gång, egentligen? Är spelaren kass, så kan han skickas efter en säsong. Vill spelaren gå, så kan han gå efter en säsong. Flerårskontrakt bryts ju hela tiden på något sätt, med än den ena och än den andra ursäkten. Guter sa att det var SÅÅÅ bra här och att klubben ställt upp för honom. Att han nu aktivt vlll gå, betyder ju bara att han förmodligen inte bryr sig så värst hur det går i kvalet
|
|
|
Post by Sverker on Mar 23, 2018 14:22:47 GMT 1
Tror både Guter och Gunnarsson kommer att göra allt för att vi ska vara kvar i SHL, de ser oss nog som möjlig kvalmotståndare nästa säsong om vi hänger kvar. Tror även Kolan och Jönsson kommer att prestera bra.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 23, 2018 15:31:48 GMT 1
Klart man förväntar sig bra prestationer utav samtliga i truppen. Men även dom är människor. Precis som alla andra kan spelarna ha tankarna på andra håll och därmed inte prestera på topp.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 23, 2018 15:56:26 GMT 1
det krävs minst max mot ett galet energiskt motstånd nu...och ingen på jorden kan inbilla mig, att de som är klara för annat, offrar tänderna för att rädda oss
|
|
|
Post by Sverker on Mar 23, 2018 16:31:39 GMT 1
Då får vi väl göra som någon här har tyckt innan. De som är klara för andra klubbar ställs över. Klarar vi oss bättre utan Gunnarsson, Kolan, Guter och Jönsson? Det tror inte jag! Vad tror du MrC?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 23, 2018 18:11:15 GMT 1
Nej, det menar jag inte. Säger inte att vi blir bättre utan dem, bara att risken är uppenbar att vi inte blir tillräckligt bra med dem heller. Vi har ju inte folk att ersätta med heller. Inte många som är bättre än dessa, även om de bara kör för 80%
|
|