|
Post by Sverker on Apr 19, 2018 17:49:52 GMT 1
Om nu Paulsson har ett HA kontrakt på mer än över 40 000, tycker jag man ska be honom se sig om efter ny klubb.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 19, 2018 22:24:03 GMT 1
Molin blir tydligen kvar, synd. Kan iofs förstå det, vi har inte råd att betala honom 2 år till och ha en ny tränare att avlöna också, blir för dyrt. Han får hjälp av Miettinen och Leinonen. Hade viljat se en ny huvudtränare, ex Miettinen. Man kan åtminstone säga att Molin visar lite stake, och inte springer iväg med svansen mellan benen, som spelarna. Han var helt förstörd o vill ha revansch av något slag. Undrar om inte han hade gått, utan att kräva två årslöner, om klubben velat det...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 19, 2018 22:27:03 GMT 1
Om nu Paulsson har ett HA kontrakt på mer än över 40 000, tycker jag man ska be honom se sig om efter ny klubb. Ja, max är väl där...men tror vi han accepterar det? Verkar vara enormt pengakåt. Och inget tyder heller på att han skäms över det. Ser inte ens ut att bli berörd när han missar öppet mål gång på gång. Pengarna tickar ju in ändå...
|
|
|
Post by pettsson on Apr 20, 2018 6:44:25 GMT 1
Kan nog räkna bort Söder. Hörde igår att han tydligen har flyttat tillbaka till Skövde
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 20, 2018 7:54:17 GMT 1
Om nu Paulsson har ett HA kontrakt på mer än över 40 000, tycker jag man ska be honom se sig om efter ny klubb. Ja, max är väl där...men tror vi han accepterar det? Verkar vara enormt pengakåt. Och inget tyder heller på att han skäms över det. Ser inte ens ut att bli berörd när han missar öppet mål gång på gång. Pengarna tickar ju in ändå... Ni tror väl inte på allvar att Paulsson i sitt kontrakt går ifrån 250.000:- till 40.000:-? OM och jag säger om, för jag litar inte på klubben här, att Paulssons kontrakt verkligen minskar vid degradering, så har han säkert som i alla andra sammanhang, proportionerligt reduktion. Annars skulle väl hans kontrakt upplösas som alla andra? Paulssons horribla kontrakt sätter återigen klubbens ekonomi på spel. Varför tror ni att vi inte får någon träff på gamla spelare? Jag vet, att många stör sig på Paulssons mega lön, och undrar varför dom ska vara återhållsamma med sin lön, när Paulsson inte är det. Speciellt när han inte levererar i sitt spel eller vid sidan om banan....
|
|
|
Post by jompa on Apr 20, 2018 9:23:13 GMT 1
Rhodin till Brynäs.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 20, 2018 15:50:21 GMT 1
Molin blir tydligen kvar, synd. Kan iofs förstå det, vi har inte råd att betala honom 2 år till och ha en ny tränare att avlöna också, blir för dyrt. Han får hjälp av Miettinen och Leinonen. Hade viljat se en ny huvudtränare, ex Miettinen. Man kan åtminstone säga att Molin visar lite stake, och inte springer iväg med svansen mellan benen, som spelarna. Han var helt förstörd o vill ha revansch av något slag. Undrar om inte han hade gått, utan att kräva två årslöner, om klubben velat det... Är väl inte märkligt att Kellman, Guter, Persson och Rhodin går till SHL klubbar? Troligtvis försvinner väl Komarek och Nilsson också till SHL. Det är spelare som är SHL spelare i mina ögon, även Jönsson. Om man gjort sig av med Molin, varför skulle han gå från klubben utan att kräva ersättning? Tror inte han sysslar med någon välgörenhet.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 20, 2018 16:45:01 GMT 1
Ja, max är väl där...men tror vi han accepterar det? Verkar vara enormt pengakåt. Och inget tyder heller på att han skäms över det. Ser inte ens ut att bli berörd när han missar öppet mål gång på gång. Pengarna tickar ju in ändå... Ni tror väl inte på allvar att Paulsson i sitt kontrakt går ifrån 250.000:- till 40.000:-? OM och jag säger om, för jag litar inte på klubben här, att Paulssons kontrakt verkligen minskar vid degradering, så har han säkert som i alla andra sammanhang, proportionerligt reduktion. Annars skulle väl hans kontrakt upplösas som alla andra? Paulssons horribla kontrakt sätter återigen klubbens ekonomi på spel. Varför tror ni att vi inte får någon träff på gamla spelare? Jag vet, att många stör sig på Paulssons mega lön, och undrar varför dom ska vara återhållsamma med sin lön, när Paulsson inte är det. Speciellt när han inte levererar i sitt spel eller vid sidan om banan.... Nä jag tror inte hans HA kontrakt är under 100 000, därför ska man be honom söka ny klubb. Jag tror inte det är Paulssons fel att vi inte får nya spelare. Tror tyvärr inte vi är tillräckligt attraktiva som förening. Blir än värre när pengar saknas! Att vi inte är/varit attraktiva kan vi väl med facit se när vi låg i SHL?
|
|
|
Post by Sverker on Apr 22, 2018 15:44:04 GMT 1
Jönsson till Lakers sedan länge. Fortfarande säker på det? Vilken Viktor ska lämna?
|
|
|
Post by noll1 on Apr 22, 2018 17:18:41 GMT 1
Jönsson till Lakers sedan länge. Fortfarande säker på det? Vilken Viktor ska lämna? NHL eller KHL för ngn av dem är kanske inte omöjligt. Skulle inte förvåna mig om de räknar med att signa å låna ut honom som backup.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 22, 2018 17:30:01 GMT 1
Fortfarande säker på det? Vilken Viktor ska lämna? NHL eller KHL för ngn av dem är kanske inte omöjligt. Skulle inte förvåna mig om de räknar med att signa å låna ut honom som backup. Ja så kan det ju vara.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 23, 2018 9:23:46 GMT 1
Verkar gå trögt (Iaf inga svar än) med Söder, larsson och Cruseman. Spelare som är fullgott bra på allsvensk nivå. Är det dom själva som inte är intresserade eller är klubben sval i förhandlingarna? Eller är det så att man ska räkna bort samtliga från föregående trupp bortsett från dom förlängningar som gjorts tror ni?
|
|
|
Post by noll1 on Apr 23, 2018 10:31:04 GMT 1
Vår förstalina förlorade inte något den 6:e april men dessa killarna blev av med sina SHL-kontrakt (åtminstone Cruseman) och kommer nu bli tvungna att hitta nytt eller gå ner rejält i lön hos oss eller någon annan HA-klubb. Jag hade gärna sett att alla tre fortsätter hos oss men om de sonderar terrängen först är inget jag tycker är konstigt, om de landar ett SHL-kontrakt så har vi inte en chans att konkurrera.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 23, 2018 10:59:50 GMT 1
Rykte: Larsson till Tyskland?
|
|
|
Post by Zäta on Apr 23, 2018 11:59:21 GMT 1
Vår förstalina förlorade inte något den 6:e april men dessa killarna blev av med sina SHL-kontrakt (åtminstone Cruseman) och kommer nu bli tvungna att hitta nytt eller gå ner rejält i lön hos oss eller någon annan HA-klubb. Jag hade gärna sett att alla tre fortsätter hos oss men om de sonderar terrängen först är inget jag tycker är konstigt, om de landar ett SHL-kontrakt så har vi inte en chans att konkurrera. Jag håller det föga troligt att dom kommer landa några SHL kontrakt. Visst i bättre lag finns andra förutsättningar. Men jag skulle bli väldigt förvånad. Möjligen sexigare allsvenska klubbar eller att mediokra klubbar i Europa kan visa ett visst intresse. Samtidigt skulle dom ju utgöra en kärna som kommer att förloras helt om dom lämnar. Iaf vad det gäller Söder och Larsson. Dom känns i viss mån som "våra".
|
|