|
Post by jompa on Apr 24, 2018 13:10:38 GMT 1
Söder till Björklöven!
|
|
|
Post by Zäta on Apr 24, 2018 15:08:24 GMT 1
8 säsonger i KHK. En stor del utav kärna och förankring lämnar med Söder är känslan. Tråkigt tycker jag. PÅ allsvensk nivå en duktik spelare.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 24, 2018 17:36:34 GMT 1
Synd gällande Söder, men jag önskar honom lycka till i Löven.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 27, 2018 13:16:23 GMT 1
Jag får helt plötsligt känslan av att Jönsson stannar.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 28, 2018 2:36:54 GMT 1
Ja, med tanke på att han gjort minst ett "självmål" i stort sett varje match, denna säsong, så lär ju värdet ha sjunkit betydligt
|
|
|
Post by Zäta on May 2, 2018 13:27:35 GMT 1
Kurki på väg tillbaka...?
|
|
|
Post by Mr Hockey on May 2, 2018 15:23:02 GMT 1
Kurki på väg tillbaka...? Hoppas jag verkligen inte.... När det drog ihop sig uppgångsåret, var Kurki inte ens top 5 av backarna. Visst bra fart på rören, men vill gärna transportera puck själv, vilket då och framförallt nu, inte är sättet vi ska spela på. Div 1 är nog hans nivå numera. Sedan reagerade jag på BLT:s rubrik "Publikfavoriten"? Han var väl inte på något sätt en sådan?
|
|
|
Post by Sverker on May 2, 2018 15:52:59 GMT 1
Kurki på väg tillbaka...? Känns inte som vår framtid. Känns inte heller som han varit dominerande i KRIF. För mig en märklig värvning om så blir fallet.
|
|
|
Post by matse on May 2, 2018 18:08:35 GMT 1
Jag hade välkomnat honom. Minns att han var bland de bättre både def och offensivt. Har visserligen hört från Kallingefolk att han har dattat av på sistone. Men kan han steppa upp så.. Tror dock inte på ryktet.
|
|
|
Post by Sverker on May 2, 2018 21:23:09 GMT 1
Jag hade välkomnat honom. Minns att han var bland de bättre både def och offensivt. Har visserligen hört från Kallingefolk att han har dattat av på sistone. Men kan han steppa upp så.. Tror dock inte på ryktet. Detta rykte har jag hört sen 2 veckor tillbaka, så ingen rök utan eld.
|
|
|
Post by Zäta on May 3, 2018 8:22:00 GMT 1
Kurki på väg tillbaka...? Hoppas jag verkligen inte.... När det drog ihop sig uppgångsåret, var Kurki inte ens top 5 av backarna. Visst bra fart på rören, men vill gärna transportera puck själv, vilket då och framförallt nu, inte är sättet vi ska spela på. Div 1 är nog hans nivå numera. Sedan reagerade jag på BLT:s rubrik "Publikfavoriten"? Han var väl inte på något sätt en sådan? Jag tröttnade med på dom långa pucktransporterna. Temposänkande och inte det man vill se i nästa säsongs upplaga. Jag har inte sett honom spela sedan han lämnade. Men vad jag har förstått så har han väl inte rosat marknaden i div 1? Nä känns som det finns bättre pjäser där ute.......
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 3, 2018 10:13:13 GMT 1
Extremt märkligt och bara ett bevis på att det finns noll pengar. Inte fan kan han värvas på kvalité och meriter i alla fall...
|
|
|
Post by Zäta on May 3, 2018 12:38:08 GMT 1
På FB gick en volontär ut och berättade att ingen från förra truppen kommer att vara kvar utom möjligen Jönsson. Att Paulsson va för dyr för klubben och att man aktivt jobbade för en rejäl lönesänkning eller att hitta andra möjligheter för honom. I övrigt berättade han om en ansträngd ekonomi i föreningen.
En annan volontär/Ledare skrev då att det va dålig stil att gå ut med information som dessa fått från klubben i förtroende.
|
|
|
Post by BrunkarBörje on May 3, 2018 15:20:23 GMT 1
En annan sanning var att det han skrev inte var helt sant.
|
|
|
Post by Zäta on May 3, 2018 15:47:02 GMT 1
Möjligt att det är så. Jag har aldrig påstått att det varit en sanning. Men det som däremot är sant är att han skrev det. I någon mån verkar det ändå vara ganska troligt då en annan visade sitt missnöje med den läckta informationen. Samma person kan man ana fått "samma info" som killen som skrev.
|
|