|
Post by kraftwerk on May 15, 2007 21:19:03 GMT 1
Det var detta inlägg som startade debatten. Höjning med 42% för vuxna och 114% för barn. Kontrollerade igår med kansliet. Priserna 1000 resp 750 är beslutade Detta tycker charlie o co är bra. Jag hoppas KHK tar sitt förnuft till fånga o sänker åtminstone barn/ungdomspriserna Då kan jag garantera dig en överraskning för dessa priser stämmer inte. Sorry. In nu längre nej Tycker det är bra att KHK tar till sig av kritik
|
|
|
Post by charlie on May 15, 2007 21:21:08 GMT 1
Kalmar tog 80 pix ifjol. Boro hade samma upplägg. Köper du aldrig sittplats? KRIF tar 1250 för ett säsongskort kommande säsong. Det är närmare 90 spänn. Med den satsning KHK gör tycker jag priset är full acceptabelt. Men kraven på klubben ökar också naturligtvis... Hur mycket folk har dessa klubbar på matcherna...? Äsch...jag orkar inte tugga om samma saker om och om igen... Ta 10000 för fan....gör hockeyn till överklassport och skit i ungdom och fattiga! Ps. Det märks när hts och jag är överens....när vår påtagliga politiska vänsterinriktning lyser igenom...när vi inte vill att pengar ska vara Gud...när vi tänker på de svaga....och inte på om vi SJÄLVA kan betala... Ds Trist att du gör politik av det. Jag trodde hockey var något som skulle diskuteras på forumet... 1. Då du tydligen fått priserna om bakfoten skulle du kanske tagga ner en smula tills du vet. 2. Om pengar blir Gud för att biljettpriset höjs med 20 spänn så undrar jag vad han blir när du får en löneförhöjning? 3. Vad gör KHK den dagen man (om) når Allsvenskan? Släpp fanan. Det är ett hockeyforum.
|
|
|
Post by charlie on May 15, 2007 21:30:47 GMT 1
Kan det vara så att KHK slarvat bort pengarna som de fick in denna säsongen och är tvungna att höja med så mycket för att göra vinst nästa år? När ska ni fatta? För oss som är hockeyidioter så spelar inte 300 extra någon roll men vi måste få dit alla på hockey även nästa säsong och att då dubbla priset på entren är hutlöst. Att höja till 60:- hade varit mer rimligt. Nä. Man slarvade inte bort det. Alla i klubben fick en BMW 750 och en villa i Bretagne. Man har dessutom spolat isen med champagne istället för vatten och efter matcherna "slickat blålinje" nätterna igenom. Vilka överfall på en klubb där så många arbetar så hårt på sin fritid. Helt utan ersättning. Jag vet att det finns de som arbetar under matcherna som betalar sina säsongskort för att föregå med gott exempel. Flera mycket otäcka inlägg. Nästan snuskigt lågt om jag ska vara ärlig.
|
|
|
Post by charlie on May 15, 2007 21:35:29 GMT 1
Frågade kansliet idag. 500kr för barn. Beslutat NYSS! (p.s. jag vann på disneylotteriet!! ;D dock inte resan...) Kanon att man tagit sitt förnuft till fånga vad gäller ungdomspriserna på säsongskort sittplats Det kanske lönar sig att protestera i detta forum Det kan ju löna sig i att vänta till KHK släppt det som på den officiella hemsidan kallas för fakta. En diskussion i klubben och ett spikat pris är inte samma sak. Man kanske med andra ord ska ge fanken i att försöka sprida nyheter innan klubben. Eller i alla fall lugna sig med att lita på uppgifter som inte kommer från KHK. Priserna släpps snart. Då kan vi kanske börja diskutera dom.
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on May 15, 2007 22:11:18 GMT 1
HAHAHA underbara inlägg charlie. med all den aggresiviteten borde du stå på isen nästa sässong ;D
|
|
|
Post by kraftwerk on May 15, 2007 22:37:02 GMT 1
Säsongskorten släpps 21/5 kl 9.00 (100:- vuxen / 750 :- barn) Även biljetterna till FBK - MIF släpps samtiigt..... Detta lät som det kom från KHK. Datumet bekräftades ju på KHK.se några dar efteråt Kanske stämmer det andra som står där också ? Förutom priset 750:- som nu enl kansliet sänkts till 500:-
|
|
|
Post by crosschecking on May 16, 2007 9:07:53 GMT 1
100 kr vuxen??? och 750 barn.. nått e lurt här.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 16, 2007 9:25:03 GMT 1
100 kr vuxen??? och 750 barn.. nått e lurt här. Tror han missade en nolla ska nog vara 1000:- för säsongskort vuxen. Sen är det väl ändrat till 500:- för barn!
|
|
|
Post by crosschecking on May 16, 2007 9:28:37 GMT 1
Ok. Annars så lät de ju otroligt billigt!
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 16, 2007 13:14:41 GMT 1
En höjning på 250:- för säsongskortet kommer INTE att skrämma bort publiken och vem har sagt att de inte kommer att finnas en "undre åldersgräns" ? Det blir väl som vanligt att barn under 12 går in gratis.
ps. callahan det är inte det höga bljettpriset som skrämer bort publiken i kalmar, de har aldrig haft någon. ;D
|
|
|
Post by charlie on May 16, 2007 17:10:36 GMT 1
Säsongskorten släpps 21/5 kl 9.00 (100:- vuxen / 750 :- barn) Även biljetterna till FBK - MIF släpps samtiigt..... Detta lät som det kom från KHK. Datumet bekräftades ju på KHK.se några dar efteråt Kanske stämmer det andra som står där också ? Förutom priset 750:- som nu enl kansliet sänkts till 500:- Jag vill inte vara petig, men det enda som stämmer där är ju datumet...
|
|
|
Post by HF on May 16, 2007 19:50:26 GMT 1
Kan det vara så att KHK slarvat bort pengarna som de fick in denna säsongen och är tvungna att höja med så mycket för att göra vinst nästa år? När ska ni fatta? För oss som är hockeyidioter så spelar inte 300 extra någon roll men vi måste få dit alla på hockey även nästa säsong och att då dubbla priset på entren är hutlöst. Att höja till 60:- hade varit mer rimligt. Nä. Man slarvade inte bort det. Alla i klubben fick en BMW 750 och en villa i Bretagne. Man har dessutom spolat isen med champagne istället för vatten och efter matcherna "slickat blålinje" nätterna igenom. Vilka överfall på en klubb där så många arbetar så hårt på sin fritid. Helt utan ersättning. Jag vet att det finns de som arbetar under matcherna som betalar sina säsongskort för att föregå med gott exempel. Flera mycket otäcka inlägg. Nästan snuskigt lågt om jag ska vara ärlig. Överfall? Det var en fråga inte ett påstående! Får man inte fråga? Pengar behöver väl ej gå till Bmw´s eller villor, däremot till överdrivna materialkostnader och liknande. Jag tänkte fel innan och trodde det kostade 40:- och att man dubblade inträdet. Men jag tycker ändå 80:- är alldeles för mycket för div 2 hockey vilken arena den än spelas på. Och jag köpte säsongskort fast jag har genom företaget...
|
|
|
Post by kik1970 on May 17, 2007 9:29:57 GMT 1
Kanon att man tagit sitt förnuft till fånga vad gäller ungdomspriserna på säsongskort sittplats Det kanske lönar sig att protestera i detta forum Det kan ju löna sig i att vänta till KHK släppt det som på den officiella hemsidan kallas för fakta. En diskussion i klubben och ett spikat pris är inte samma sak. Man kanske med andra ord ska ge fanken i att försöka sprida nyheter innan klubben. Eller i alla fall lugna sig med att lita på uppgifter som inte kommer från KHK. Priserna släpps snart. Då kan vi kanske börja diskutera dom. Varför uppdateras inte hemsidan med nytt material tex spelarintervjuer etc. Ska man hålla intresset vid liv duger det nte med lite omkastningar på sidan utan nytt intresant material måste hela tiden finnas att läsa. Detta gäller naturligtvis även BB's hemsida där det inte händer ett skvatt.....ingen uppdatering igår av insamlingen heller!!!
|
|
|
Post by charlie on May 17, 2007 16:42:33 GMT 1
Varför uppdateras inte hemsidan med nytt material tex spelarintervjuer etc. Ska man hålla intresset vid liv duger det nte med lite omkastningar på sidan utan nytt intresant material måste hela tiden finnas att läsa. Detta gäller naturligtvis även BB's hemsida där det inte händer ett skvatt.....ingen uppdatering igår av insamlingen heller!!! Jag vet att det förbereds en hel del material. Några tar också en välförtjänt andhämtningspaus just nu för att klippa gräs, meka med jordfräsar och orka ta ny sats. Uppdateringen kommer under våren och sommaren att ske i ett lägre tempo. I augusti brakar det loss, förhoppningsvis med en del nya grepp. Antalet medarbetare på sidan förstärks sakta men säkert - så med lite tålamod så ska hemsidan bli ännu vassare. Tror jag.
|
|
|
Post by charlie on May 17, 2007 16:54:56 GMT 1
Nä. Man slarvade inte bort det. Alla i klubben fick en BMW 750 och en villa i Bretagne. Man har dessutom spolat isen med champagne istället för vatten och efter matcherna "slickat blålinje" nätterna igenom. Vilka överfall på en klubb där så många arbetar så hårt på sin fritid. Helt utan ersättning. Jag vet att det finns de som arbetar under matcherna som betalar sina säsongskort för att föregå med gott exempel. Flera mycket otäcka inlägg. Nästan snuskigt lågt om jag ska vara ärlig. Överfall? Det var en fråga inte ett påstående! Får man inte fråga? Pengar behöver väl ej gå till Bmw´s eller villor, däremot till överdrivna materialkostnader och liknande. Jag tänkte fel innan och trodde det kostade 40:- och att man dubblade inträdet. Men jag tycker ändå 80:- är alldeles för mycket för div 2 hockey vilken arena den än spelas på. Och jag köpte säsongskort fast jag har genom företaget... Bra att du köpte säsongskortet trots att du fick ett via företaget. Det är verkligen hjärta! Klart att man får fråga vad man vill. Självklart. Det är ju bara det att man kan ställa frågor som väcker en del rätt låga tankar. Om jag skulle gå ut på forumet och bara ställa den enkla frågan: Är HF rasist? Så påstår ju inte jag att du är det. Jag bara ställer frågan. Men vad betyder den frågan för dig och ditt rykte. Tänk om jag byter ut "rasist" mot "pedofil"? Samma sak med att sprida rykten om höga löner etc. Jag tycker inte man ska acceptera allt klubben gör om man inte gillar det. Jag tycker att jäkligt mycket av det som ifrågasätts är bra. KHK är väl ingen skyddad verkstad. De ska tåla en granskning och tåla kritik. Finns säkert en jäkla massa som kan göras bättre. Men om man gillar KHK och vill att det ska gå bra så kanske man ska värdera det som hoppar ur munnen - eller tangentbordet - en smula så att inte alla fjädrar blir en Höna som heter Connie... Vi behöver ju inte genom att vara klumpiga starta rykten som skadar klubben om vi inte vet att de är sanna. Sånt kan vi väl låta dom som inte gillar KHK sköta. Eller?
|
|