|
Post by crosschecking on May 15, 2007 10:41:18 GMT 1
Barn brukar väl gå in fritt i betalande målsmans sällskap. Och då ha fri plats till ståplats. upp till 12 år? var det inte så.
|
|
|
Post by kraftwerk on May 15, 2007 10:45:49 GMT 1
Barn brukar väl gå in fritt i betalande målsmans sällskap. Och då ha fri plats till ståplats. upp till 12 år? var det inte så. Möjligt. Men jag pratar om sittplats
|
|
|
Post by crosschecking on May 15, 2007 10:52:15 GMT 1
jojo. det är sant. klart som korvspad!
|
|
|
Post by HF on May 15, 2007 11:30:56 GMT 1
Kan det vara så att KHK slarvat bort pengarna som de fick in denna säsongen och är tvungna att höja med så mycket för att göra vinst nästa år?
När ska ni fatta? För oss som är hockeyidioter så spelar inte 300 extra någon roll men vi måste få dit alla på hockey även nästa säsong och att då dubbla priset på entren är hutlöst. Att höja till 60:- hade varit mer rimligt.
|
|
|
Post by HF on May 15, 2007 11:34:53 GMT 1
Hallå det är näst sämsta serien. Betalar du 100 spänn på bio för att se tjeckisk dockteater? Jämnför du KHK med tjeckisk dockteater? ?!!!! Vad är det för fel att ta betalt för bra underhållnig?? Jag åker inte till TAR för att det är billigt eller dyrt!! Jag äker dit för att se KHK lira! Och vill nu min familj åka med så självklart ska de me!! Som sagt tidigare de SKA kosta att se KHK!!! Vilka klubbar i KHKs region kan erbjuda en varm,ljus,stor,modern arena? NÄ! vi får stå och frysa ihjäl i Alvesta,kallinge mfl för att se KHK men vad gör man inte för att se KHK?? Nej det gör jag inte men jämfört med en Hollywoodfilm så är en tjeckist dockteater inget att ha. Tycker du att det är såååååååååå bra underhållning i Tak?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 15, 2007 11:49:30 GMT 1
Kan det vara så att KHK slarvat bort pengarna som de fick in denna säsongen och är tvungna att höja med så mycket för att göra vinst nästa år? När ska ni fatta? För oss som är hockeyidioter så spelar inte 300 extra någon roll men vi måste få dit alla på hockey även nästa säsong och att då dubbla priset på entren är hutlöst. Att höja till 60:- hade varit mer rimligt. Har jag missat nåt eller kostade det 40 för sittplats förra året? De va väl 60? Säsong förra året 700/13matcher =53,84 Nästa säsong 1000/14matcher =71,42 De höjer priset med 17,42 kronor, de tror inte jag avskräcker nån vuxen från att gå! Däremot tycker jag det är fel med höga priser för barn/ungdom!!
|
|
|
Post by anticonnie on May 15, 2007 12:06:31 GMT 1
Jämnför du KHK med tjeckisk dockteater? ?!!!! Vad är det för fel att ta betalt för bra underhållnig?? Jag åker inte till TAR för att det är billigt eller dyrt!! Jag äker dit för att se KHK lira! Och vill nu min familj åka med så självklart ska de me!! Som sagt tidigare de SKA kosta att se KHK!!! Vilka klubbar i KHKs region kan erbjuda en varm,ljus,stor,modern arena? NÄ! vi får stå och frysa ihjäl i Alvesta,kallinge mfl för att se KHK men vad gör man inte för att se KHK?? Nej det gör jag inte men jämfört med en Hollywoodfilm så är en tjeckist dockteater inget att ha. Tycker du att det är såååååååååå bra underhållning i Tak? Ja faktiskt så tycker jag det! Gillar när KHK lirar oavsett när det går bra eller dåligt ala Alvestamatchen för att nämna nån!
|
|
|
Post by Peter on May 15, 2007 12:19:45 GMT 1
Jag har 2 barn på 3 och 5 år. De har gått in gratis utom när jag köpt förköp för att vara garanterad en sittplats åt dom vid "populära" matcher eftersom det känns lite vanskligt att släppa ner de på ståplats. Jag tänkte köpa säsongskort till dom så att jag vet att de garanterat får sitta bredvid mig. Problemet är nog inte säsongspriserna eftersom den kategorin kan "acceptera" en höjning. Den spontana publiken ska de nog försöka vara mer rädda om. Höjer de med 20:- så tappar man säkert en del av den nya publiken som lika gärna kan gå på innebandy eller handboll.
|
|
|
Post by #72 Foppa on May 15, 2007 16:33:39 GMT 1
Säsongskorten släpps 21/5 kl 9.00 (100:- vuxen / 750 :- barn) Även biljetterna till FBK - MIF släpps samtiigt..... Det var detta inlägg som startade debatten. Höjning med 42% för vuxna och 114% för barn. Kontrollerade igår med kansliet. Priserna 1000 resp 750 är beslutade Detta tycker charlie o co är bra. Jag hoppas KHK tar sitt förnuft till fånga o sänker åtminstone barn/ungdomspriserna Frågade kansliet idag. 500kr för barn. Beslutat NYSS! (p.s. jag vann på disneylotteriet!! ;D dock inte resan...)
|
|
|
Post by anticonnie on May 15, 2007 17:31:13 GMT 1
Det var detta inlägg som startade debatten. Höjning med 42% för vuxna och 114% för barn. Kontrollerade igår med kansliet. Priserna 1000 resp 750 är beslutade Detta tycker charlie o co är bra. Jag hoppas KHK tar sitt förnuft till fånga o sänker åtminstone barn/ungdomspriserna Frågade kansliet idag. 500kr för barn. Beslutat NYSS! (p.s. jag vann på disneylotteriet!! ;D dock inte resan...) Grattis! Då är vi 2 då!! Vann inte heller resan men en orreforspryl!
|
|
|
Post by knuckles on May 15, 2007 18:48:05 GMT 1
grattis grattis boys....jag vann inte nåt (trots 14 inköpta lotter hehe) , men det e ju skitsamma...stålarna går ju till KHK....o vad gäller säsongskortets kostnad så kommer jag finnas på min vanliga plats o ha trevligt oavsett höjning...självklart hoppas jag att massa hockey älskare kommer skrika ikapp med mig...annars får jag väl träna lungorna o låta som 3000 pers själv....
|
|
|
Post by dragskott on May 15, 2007 19:29:19 GMT 1
Det var detta inlägg som startade debatten. Höjning med 42% för vuxna och 114% för barn. Kontrollerade igår med kansliet. Priserna 1000 resp 750 är beslutade Detta tycker charlie o co är bra. Jag hoppas KHK tar sitt förnuft till fånga o sänker åtminstone barn/ungdomspriserna Frågade kansliet idag. 500kr för barn. Beslutat NYSS! Jag har två tonårsgrabbar som jag köper säsongskort till. Och med detta "nya" priset 500:- st till barn ( Måsta väl vara som förra året att skolungdomar räknas som barn) så kommer det att bli säsongskort även i år.
|
|
|
Post by charlie on May 15, 2007 21:07:27 GMT 1
Räntevinsten - om man nu kan kalla det för en sådan - om du köper ett sässongskort för 1000 kr 8-9 månader innan serien slutar är en knapp tia. Ackumulerad och oskattad. Du har din favoritplats bokad hela säsongen och kan glida in utan köer eller att behöva åka hemifrån tidigare. Du låser dessutom platsen till kvalmatcher. Personligen tycker jag att det är konstigt att KHK rabatterar säsongskorten. De flesta klubbar (ta KRIF, TAIF och Växjö Lakers som tre nära exempel) tar mer betalt. Jag tycker precis som Callahan att man ska kunna skryta med höga publiksiffror inte höga biljettpriser. Men 1000:- köper jag. Men jag har fortfarande inte fått något svar varför charlie o co tycker man ska "köra bort" barn och undom från sittplats. Denna fråga undviker man som den mest hale politiker Bra att du nämner Växjö Lakers. De gjorde prec is tvärtom. Bjöd skolklasser på fri entré för att fylla hallen Hade du läst ett av mina inlägg i en annan tråd häromdagen hade du sett att jag skrev att jag hoppas på speciella ungdomspriser. Detta vet jag nu också kommer. Angående Lakers så har jag varit kontakt med deras klubbledning och några ur marknad vid olika tillfällen. Deras bjudpolitik höll på att gå åt fanders. Varför? Jo, man såg först 1500 lediga stolar som man lika gärna kunde bjuda på. Alltså samma tänk som det är lätt att vi får här. När man var tvingad att börja ta betalt (när man började fylla hallen och pengarna tvunget måste öka) var sponsorer och ungdomar vana vid "gratis" - och ville naturligtvis inte börja betala. En svekdebatt med mycket jobb tog vid. Varför sätta KHK i den sitsen? På lång sikt är ju ambitionen toppen av ettan eller bättre. Hur går KHK från gratis till 120 spänn då - när det hos många reageras vid höjningar på 20 spänn? Klubbens långsiktiga tänk är väl ett jäkligt skönt tecken på att dyngåren ligger bakom oss. Att man lyssnar på andra som gjort resan för att inte göra om deras misstag är väl ett annat sundhetstecken? Undanber mig tillmälen som "hala politiker". Att skriva "dum i huvudet" eller liknande ligger inte för mig. Sorry. Jag tycker inte att de som skriver här är dummare än jag själv. Vi har bara olika åsikter.
|
|
|
Post by charlie on May 15, 2007 21:12:21 GMT 1
Säsongskorten släpps 21/5 kl 9.00 (100:- vuxen / 750 :- barn) Även biljetterna till FBK - MIF släpps samtiigt..... Det var detta inlägg som startade debatten. Höjning med 42% för vuxna och 114% för barn. Kontrollerade igår med kansliet. Priserna 1000 resp 750 är beslutade Detta tycker charlie o co är bra. Jag hoppas KHK tar sitt förnuft till fånga o sänker åtminstone barn/ungdomspriserna Då kan jag garantera dig en överraskning för dessa priser stämmer inte. Sorry.
|
|
|
Post by kraftwerk on May 15, 2007 21:17:20 GMT 1
Det var detta inlägg som startade debatten. Höjning med 42% för vuxna och 114% för barn. Kontrollerade igår med kansliet. Priserna 1000 resp 750 är beslutade Detta tycker charlie o co är bra. Jag hoppas KHK tar sitt förnuft till fånga o sänker åtminstone barn/ungdomspriserna Frågade kansliet idag. 500kr för barn. Beslutat NYSS! (p.s. jag vann på disneylotteriet!! ;D dock inte resan...) Kanon att man tagit sitt förnuft till fånga vad gäller ungdomspriserna på säsongskort sittplats Det kanske lönar sig att protestera i detta forum
|
|