|
Post by oneandonly on May 12, 2007 19:24:03 GMT 1
Visst vill ALLA här på Forumet att KHK ska avancera och avancera.......... Den diskussionen kan VI nog lägga på is. Ett perspektiv. Kalmar FF spelar i Allsvenskan i Fotboll. (Efetrsom jämförelsen görs med just Kalmar. ) KFF (Kalmar FF) erbjuder buss + inträde från många orter. Bland annat från K-na, Borgholm, Degerhamn och Nybro. Pris för hela paketet: 100 Kr !!!! Varför ? De vill förstår ha mycket publik på matcherna + allmänt intresse för föreningen. I situationen KHK är idag, borde det vara lätt att fixa sponsorer om man "lägger korten på bordet och visar planen för närmsta 5 säsongerna." Supportrarna ska INTE behöva "betala" innan VI är i 1:an ! Som jag sa i tidigare inl'gg: Jag och alla andra här går ändå, men "MedelSvensson" i K-na måste också komma. De har INTE samma "hjärta" än och vet att VI spelar i 2:an. Dessutom hyperviktigt att få fler ungdomar till arenan, vilket jag berörde i denna tråden innan. Klubben är INTE beroende "bara" av nya hockeyspelare, utan också av nya supportrar och ideèllt arbetande männskor. Ge ungdomar chansen att köpa säsongskort på ståplats för max 450 kr. Sök upp dem i skolorna ! De kommer inte till "oss"......... Ishockey börjar på Elitnivå vara något för Företag, men i div 2 och 1 får det förstås INTE vara så. K-H-K !!!!
|
|
|
Post by oneandonly on May 12, 2007 19:27:23 GMT 1
P.s Självklart ska det ALDRIG vara så enligr MIN mening och uppfattning.
För att vara lite "religös" igen.
Att köpa sig "platser" och "framgång" i livet är en sak, men det ger INGEN direktbiljett till........
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 12, 2007 19:42:43 GMT 1
Fan vilken fin form du är i....klockrent igen!!!
|
|
|
Post by crosschecking on May 12, 2007 20:14:43 GMT 1
Tror han e dopad just idag.
|
|
|
Post by oneandonly on May 12, 2007 20:21:31 GMT 1
|
|
|
Post by kik1970 on May 12, 2007 22:50:59 GMT 1
Hoppsan.. Tycker att det är ett fullt rimligt pris för att se sitt favoritlag. Jag inser oxå att det svider i plånboken (i min med) men ska vi anpassa priser på hur mycket folk tjänar så blir det svårt. Jag har valt att föreslå priser så att klubben får in tillräkligt för att kunna gå upp till div1/allsvenskan. Jag vill inte harva i div. 2 ett år till och tyvärr så är det så att i detta läget (eftersom det dröjer några år innan riktigt kvalifiserade egna produkter kommer upp i A-laget) är det bara att se till att vi har "köpt" tillräkligt bra spelare och det kostar. HEJA KHK Jag tillhör dem som tror att priset har betydelse. Om man mer än fördubblar priset på ex en biobiljet så kommer färre ungdomar att gå på bio. Förklara gärna varför det skulle vara annorlunda på hockey ? Färre som går mindre klirr i kioskerna I kiosken kommer man att dra in jätte mycket..hur mycket tror du att det blir över på en pmmes för 15 spänn till KHk? eller en frlla för 5:-?
|
|
|
Post by kraftwerk on May 12, 2007 23:23:58 GMT 1
Jag tillhör dem som tror att priset har betydelse. Om man mer än fördubblar priset på ex en biobiljet så kommer färre ungdomar att gå på bio. Förklara gärna varför det skulle vara annorlunda på hockey ? Färre som går mindre klirr i kioskerna I kiosken kommer man att dra in jätte mycket..hur mycket tror du att det blir över på en pmmes för 15 spänn till KHk? eller en frlla för 5:-? Synd att du hajar noll Höj priset ytterligare på entrén då o stäng kioskerna
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on May 13, 2007 2:44:26 GMT 1
Visst vill ALLA här på Forumet att KHK ska avancera och avancera.......... Den diskussionen kan VI nog lägga på is. Ett perspektiv. Kalmar FF spelar i Allsvenskan i Fotboll. (Efetrsom jämförelsen görs med just Kalmar. ) KFF (Kalmar FF) erbjuder buss + inträde från många orter. Bland annat från K-na, Borgholm, Degerhamn och Nybro. Pris för hela paketet: 100 Kr !!!! Varför ? De vill förstår ha mycket publik på matcherna + allmänt intresse för föreningen. I situationen KHK är idag, borde det vara lätt att fixa sponsorer om man "lägger korten på bordet och visar planen för närmsta 5 säsongerna." Supportrarna ska INTE behöva "betala" innan VI är i 1:an ! Som jag sa i tidigare inl'gg: Jag och alla andra här går ändå, men "MedelSvensson" i K-na måste också komma. De har INTE samma "hjärta" än och vet att VI spelar i 2:an. Dessutom hyperviktigt att få fler ungdomar till arenan, vilket jag berörde i denna tråden innan. Klubben är INTE beroende "bara" av nya hockeyspelare, utan också av nya supportrar och ideèllt arbetande männskor. Ge ungdomar chansen att köpa säsongskort på ståplats för max 450 kr. Sök upp dem i skolorna ! De kommer inte till "oss"......... Ishockey börjar på Elitnivå vara något för Företag, men i div 2a och 1 får det förstås INTE vara så. K-H-K !!!! du tycker mycket men gör du något? vad gör du för klubben?
|
|
|
Post by oneandonly on May 13, 2007 3:14:07 GMT 1
Visst vill ALLA här på Forumet att KHK ska avancera och avancera.......... Den diskussionen kan VI nog lägga på is. Ett perspektiv. Kalmar FF spelar i Allsvenskan i Fotboll. (Efetrsom jämförelsen görs med just Kalmar. ) KFF (Kalmar FF) erbjuder buss + inträde från många orter. Bland annat från K-na, Borgholm, Degerhamn och Nybro. Pris för hela paketet: 100 Kr !!!! Varför ? De vill förstår ha mycket publik på matcherna + allmänt intresse för föreningen. I situationen KHK är idag, borde det vara lätt att fixa sponsorer om man "lägger korten på bordet och visar planen för närmsta 5 säsongerna." Supportrarna ska INTE behöva "betala" innan VI är i 1:an ! Som jag sa i tidigare inl'gg: Jag och alla andra här går ändå, men "MedelSvensson" i K-na måste också komma. De har INTE samma "hjärta" än och vet att VI spelar i 2:an. Dessutom hyperviktigt att få fler ungdomar till arenan, vilket jag berörde i denna tråden innan. Klubben är INTE beroende "bara" av nya hockeyspelare, utan också av nya supportrar och ideèllt arbetande männskor. Ge ungdomar chansen att köpa säsongskort på ståplats för max 450 kr. Sök upp dem i skolorna ! De kommer inte till "oss"......... Ishockey börjar på Elitnivå vara något för Företag, men i div 2a och 1 får det förstås INTE vara så. K-H-K !!!! du tycker mycket men gör du något? vad gör du för klubben? Har nog GJORT mer för ishockeyn i staun än DU någonsinn kommer att göra. Ditt påstående så dumt att jag INTE ens orkar bemöta det mer. Har varit med från ungdomslirare, ledare osv........ Tänk innan Du hoppar på. Men efter att ha läst Dina tidigare inlägg och kommentarer verkar det sistnämnda INTE vara någon av Dina starkare sidor.......
|
|
|
Post by HF on May 13, 2007 9:30:53 GMT 1
OM man nu skulle höja biljettpriset till det dubbla skulle man ses som pengakåta som fan och folk skulle irritera sig på KHK. Bättre med 2000 som betalar 50 än 1400 som betalar 80! Bättre stämning, mer kioskförsäljning o s v.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 13, 2007 13:44:48 GMT 1
Kunde inte sagt det bättre själv!!! Många kan nog stanna hemma av princip...för att man blir irriterad och förbannad...man tar stora risker med sånt...(om det blir så..). Fattar fortfarande inte VARFÖR! Gör två tre nya spelare skillnaden?? Ska dessa he elitserielöner då?
|
|
|
Post by Sardaukar on May 13, 2007 13:46:56 GMT 1
50:- låter lagom. 80:- tar de flesta div.1-klubbar för ståplats.
|
|
slurp
Nybörjare
Jag kan vissssla....
|
Post by slurp on May 13, 2007 15:25:29 GMT 1
Med dessa biljettpriser så blir KHK dyrast i serien, klart i nivå med en del klubbar i Allsvenskan! Undra vilka löner som ligger bakom detta??
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 13, 2007 15:53:12 GMT 1
Nu har jag nog missat något; är billjettpriserna spikade och i så fall vad kommer det att kosta?
Har hört att sittplats kommer att kosta 80:- (men det är bara ett rykte).
|
|
|
Post by charlie on May 13, 2007 23:31:01 GMT 1
IFK sänkte priset med 50%. Kom det mer folk? Nix. Så länge det är intressant nog kommer man om priset är rimligt. Med den arenan, den stämningen och den ambitionen som klubben har så känns 80 spänn helt okej för mig. Priset motsvarar 2 bärs på en bar. Ingenting som verkar stoppa folk - och vad kan man få då, mer än ont i huvudet och en exotisk sjukdom?
|
|