|
Post by kraftwerk on May 14, 2007 7:25:00 GMT 1
IFK sänkte priset med 50%. Kom det mer folk? Nix. Så länge det är intressant nog kommer man om priset är rimligt. Med den arenan, den stämningen och den ambitionen som klubben har så känns 80 spänn helt okej för mig. Priset motsvarar 2 bärs på en bar. Ingenting som verkar stoppa folk - och vad kan man få då, mer än ont i huvudet och en exotisk sjukdom? Även du undviker frågan om det är befogat med mer än en fördubbling av säsongskorten för barn på sittplats
|
|
|
Post by Peter on May 14, 2007 7:34:12 GMT 1
Hmmm....ligger det verkligen nån sanning i de här priserna??? Verkar extremt korkat isåfall. Känns som om klassiska storhetsvansinnet börjar göra sig påmint igen. Är det inte en ny arena och framförallt schyssta och humana priser som gör att folk har kommit även när hälften av matcherna har känts halvt som halvt betydelselösa??? Visst vi som satt i wämöhallen och var bedrövade under svackan kommer säkert att gå, men alla andra som khk har lyckats få intresserade sen den nya arenan? Hur kommer det att vara med förturen på platsen som man har sen innan?
|
|
|
Post by Peter on May 14, 2007 7:37:41 GMT 1
IFK sänkte priset med 50%. Kom det mer folk? Nix. Så länge det är intressant nog kommer man om priset är rimligt. Med den arenan, den stämningen och den ambitionen som klubben har så känns 80 spänn helt okej för mig. Priset motsvarar 2 bärs på en bar. Ingenting som verkar stoppa folk - och vad kan man få då, mer än ont i huvudet och en exotisk sjukdom? Även du undviker frågan om det är befogat med mer än en fördubbling av säsongskorten för barn på sittplats Jag hade tänkt att köpa säsongsbiljett till mina två ungar för att slippa hoppa runt i hallen när det är derby och kval, men nu känns det tveksamt, iallafall på samma löning.
|
|
|
Post by kik1970 on May 14, 2007 11:03:04 GMT 1
IFK sänkte priset med 50%. Kom det mer folk? Nix. Så länge det är intressant nog kommer man om priset är rimligt. Med den arenan, den stämningen och den ambitionen som klubben har så känns 80 spänn helt okej för mig. Priset motsvarar 2 bärs på en bar. Ingenting som verkar stoppa folk - och vad kan man få då, mer än ont i huvudet och en exotisk sjukdom? Håller helt med!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 14, 2007 11:30:23 GMT 1
Tycker ni verkligen att 80:-/match, 1000:-/säsong är alldeles för dyrt? Ja tycker inte det om man väger in vad man får för dessa pengar! KHK har en mycket bra produkt att sälja och jag är övertygad om att de kommer sälja minst 1000säsongskort trots det höjda priset! När det gäller priser för ungdomar så är jag övertygad om att KHK kommer ha låga priser på ståplats för dessa.
|
|
|
Post by anticonnie on May 14, 2007 11:47:15 GMT 1
Tycker ni verkligen att 80:-/match, 1000:-/säsong är alldeles för dyrt? Ja tycker inte det om man väger in vad man får för dessa pengar! KHK har en mycket bra produkt att sälja och jag är övertygad om att de kommer sälja minst 1000säsongskort trots det höjda priset! När det gäller priser för ungdomar så är jag övertygad om att KHK kommer ha låga priser på ståplats för dessa. Nappar på detta! ;D
|
|
|
Post by HF on May 14, 2007 12:02:06 GMT 1
Tycker ni verkligen att 80:-/match, 1000:-/säsong är alldeles för dyrt? Ja tycker inte det om man väger in vad man får för dessa pengar! KHK har en mycket bra produkt att sälja och jag är övertygad om att de kommer sälja minst 1000säsongskort trots det höjda priset! När det gäller priser för ungdomar så är jag övertygad om att KHK kommer ha låga priser på ståplats för dessa. För en familj med två barn i tonåren blir det 80:- extra per match x14. De ska alltså betala 320 spänn för en match? 1280 för att gå på en match i veckan på en månad.... se det så istället och fundera på om verkligen den familjen kommer gå på alla matcher som de brukar eller om de kanske bara går på de matcher som är lite mer intressanta... Att singelfolk och barnlösa inte tycker 40 spänn extra är så faligt är kanske inte så konstigt men khk vill väl inte tappa folk för att man höjer priset? Alla är inte såna hockeyidioter som vi på forumet! Jag kommer köpa säsongskort även om det kostar mer men vi behöver behålla alla i publiken!
|
|
|
Post by kraftwerk on May 14, 2007 12:06:04 GMT 1
Tycker ni verkligen att 80:-/match, 1000:-/säsong är alldeles för dyrt? Ja tycker inte det om man väger in vad man får för dessa pengar! KHK har en mycket bra produkt att sälja och jag är övertygad om att de kommer sälja minst 1000säsongskort trots det höjda priset! När det gäller priser för ungdomar så är jag övertygad om att KHK kommer ha låga priser på ståplats för dessa. För en familj med två barn i tonåren blir det 80:- extra per match x14. De ska alltså betala 320 spänn för en match? 1280 för att gå på en match i veckan på en månad.... se det så istället och fundera på om verkligen den familjen kommer gå på alla matcher som de brukar eller om de kanske bara går på de matcher som är lite mer intressanta... Att singelfolk och barnlösa inte tycker 40 spänn extra är så faligt är kanske inte så konstigt men khk vill väl inte tappa folk för att man höjer priset? Alla är inte såna hockeyidioter som vi på forumet! Jag kommer köpa säsongskort även om det kostar mer men vi behöver behålla alla i publiken! word
|
|
|
Post by kraftwerk on May 14, 2007 12:07:53 GMT 1
Tycker ni verkligen att 80:-/match, 1000:-/säsong är alldeles för dyrt? Ja tycker inte det om man väger in vad man får för dessa pengar! KHK har en mycket bra produkt att sälja och jag är övertygad om att de kommer sälja minst 1000säsongskort trots det höjda priset! När det gäller priser för ungdomar så är jag övertygad om att KHK kommer ha låga priser på ståplats för dessa. Höjningen för vuxna kan jag möjligen svälja. Även om den förvånar. Tror alla dock inser att det kommit fler om man haft normala div2-priser Skulle du vilja sitta på sittplats och ha en 5-åring och en 6-åring på ståplats ?
|
|
|
Post by anticonnie on May 14, 2007 12:28:56 GMT 1
Bättre å ha alla kidsen med sig på ståplats!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 14, 2007 12:50:23 GMT 1
Tycker ni verkligen att 80:-/match, 1000:-/säsong är alldeles för dyrt? Ja tycker inte det om man väger in vad man får för dessa pengar! KHK har en mycket bra produkt att sälja och jag är övertygad om att de kommer sälja minst 1000säsongskort trots det höjda priset! När det gäller priser för ungdomar så är jag övertygad om att KHK kommer ha låga priser på ståplats för dessa. För en familj med två barn i tonåren blir det 80:- extra per match x14. De ska alltså betala 320 spänn för en match? 1280 för att gå på en match i veckan på en månad.... se det så istället och fundera på om verkligen den familjen kommer gå på alla matcher som de brukar eller om de kanske bara går på de matcher som är lite mer intressanta... Att singelfolk och barnlösa inte tycker 40 spänn extra är så faligt är kanske inte så konstigt men khk vill väl inte tappa folk för att man höjer priset? Alla är inte såna hockeyidioter som vi på forumet! Jag kommer köpa säsongskort även om det kostar mer men vi behöver behålla alla i publiken! Tycker inte man såg så många familjer på läktaren förra året, mest män eller pappor med deras söner! De flesta av dessa ungdommar verkade ha KHK overaller på sig och spelar säkert i ungdomslagen. Tror inte de stannar hemma när sonen tjatar om att få se idolen norberg! Kommer du lämna familjen hemma för att det blir dyrare?
|
|
|
Post by anticonnie on May 14, 2007 13:41:34 GMT 1
För en familj med två barn i tonåren blir det 80:- extra per match x14. De ska alltså betala 320 spänn för en match? 1280 för att gå på en match i veckan på en månad.... se det så istället och fundera på om verkligen den familjen kommer gå på alla matcher som de brukar eller om de kanske bara går på de matcher som är lite mer intressanta... Att singelfolk och barnlösa inte tycker 40 spänn extra är så faligt är kanske inte så konstigt men khk vill väl inte tappa folk för att man höjer priset? Alla är inte såna hockeyidioter som vi på forumet! Jag kommer köpa säsongskort även om det kostar mer men vi behöver behålla alla i publiken! Tycker inte man såg så många familjer på läktaren förra året, mest män eller pappor med deras söner! De flesta av dessa ungdommar verkade ha KHK overaller på sig och spelar säkert i ungdomslagen. Tror inte de stannar hemma när sonen tjatar om att få se idolen norberg! Kommer du lämna familjen hemma för att det blir dyrare? NEJ!
|
|
|
Post by kraftwerk on May 14, 2007 13:58:00 GMT 1
För en familj med två barn i tonåren blir det 80:- extra per match x14. De ska alltså betala 320 spänn för en match? 1280 för att gå på en match i veckan på en månad.... se det så istället och fundera på om verkligen den familjen kommer gå på alla matcher som de brukar eller om de kanske bara går på de matcher som är lite mer intressanta... Att singelfolk och barnlösa inte tycker 40 spänn extra är så faligt är kanske inte så konstigt men khk vill väl inte tappa folk för att man höjer priset? Alla är inte såna hockeyidioter som vi på forumet! Jag kommer köpa säsongskort även om det kostar mer men vi behöver behålla alla i publiken! Tycker inte man såg så många familjer på läktaren förra året, mest män eller pappor med deras söner! De flesta av dessa ungdommar verkade ha KHK overaller på sig och spelar säkert i ungdomslagen. Tror inte de stannar hemma när sonen tjatar om att få se idolen norberg! Kommer du lämna familjen hemma för att det blir dyrare? Oavsett om det det är familjer eller om det är ungdomar som sjäva går på matcherna så tycker jag man sänder HELT fel signaler. Tycker det är bättre att fylla upp sittplatserna med ungdomar o studerande än att platserna ska vara tomma. Även icke-vuxna handlar i kioskerna dessutom. Tycker man ska vara rädd om sin STORA publik från förra säsongen. Återigen. Kom ihåg att det var detta som gav eko i hockeysverige. Inget annat Men vi har olika uppfattning om detta inte så mycket mer att lägga energi på
|
|
|
Post by dragskott on May 14, 2007 14:53:38 GMT 1
Hoppas att det inte blir såsom SJ gjorde för ett 20-tal år sedan. Höjde blijett priserna för att det var så få som åkte vissa linjer då åkte det ännu mindre med folk och då började man prata om att lägga ner linjen. Jag är helt emot att höja bara för att det går mycket folk på hockey. Jag tror precis som vissa andra att vi har vår hockeyfest mycket pga att det går så mycket folk på matcherna. Ett pris som motsvarar övriga div 2 lag tycker jag är acceptabel. Annars tror jag att det bär iväg åt fel håll.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 14, 2007 15:04:44 GMT 1
Tycker inte man såg så många familjer på läktaren förra året, mest män eller pappor med deras söner! De flesta av dessa ungdommar verkade ha KHK overaller på sig och spelar säkert i ungdomslagen. Tror inte de stannar hemma när sonen tjatar om att få se idolen norberg! Kommer du lämna familjen hemma för att det blir dyrare? Oavsett om det det är familjer eller om det är ungdomar som sjäva går på matcherna så tycker jag man sänder HELT fel signaler. Tycker det är bättre att fylla upp sittplatserna med ungdomar o studerande än att platserna ska vara tomma. Även icke-vuxna handlar i kioskerna dessutom. Tycker man ska vara rädd om sin STORA publik från förra säsongen. Återigen. Kom ihåg att det var detta som gav eko i hockeysverige. Inget annat Men vi har olika uppfattning om detta inte så mycket mer att lägga energi på Fantastiskt...ett ämne där vi är helt överens... Men de två lägren stångar bara huvudet blodigt på varandra i sina övertygelser... Tycker bara att man måste inse att inkomster spelar roll. Vi som är här går till vilket pris som helst...det gör inte alla... Vi kan förlora familjer där det sammantaget blir jättedyrt, vi kan förlora den med socialbidrag, vi kan förlora den som går dit mest för att det händer något...
|
|