|
Post by crosschecking on May 14, 2007 17:23:14 GMT 1
Tycker inte man såg så många familjer på läktaren förra året, mest män eller pappor med deras söner! De flesta av dessa ungdommar verkade ha KHK overaller på sig och spelar säkert i ungdomslagen. Tror inte de stannar hemma när sonen tjatar om att få se idolen norberg! Kommer du lämna familjen hemma för att det blir dyrare? Oavsett om det det är familjer eller om det är ungdomar som sjäva går på matcherna så tycker jag man sänder HELT fel signaler. Tycker det är bättre att fylla upp sittplatserna med ungdomar o studerande än att platserna ska vara tomma. Även icke-vuxna handlar i kioskerna dessutom. Tycker man ska vara rädd om sin STORA publik från förra säsongen. Återigen. Kom ihåg att det var detta som gav eko i hockeysverige. Inget annat Men vi har olika uppfattning om detta inte så mycket mer att lägga energi på Kan bara hålla med.. men är det NÅGON som vet vad det egentligen kommer och kosta? eller är allt vilda spekulationer?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on May 14, 2007 18:09:51 GMT 1
Tror inte heller att 80:- är för mycket för en sittplatsbiljett.
|
|
|
Post by dragskott on May 14, 2007 20:03:33 GMT 1
Tror inte heller att 80:- är för mycket för en sittplatsbiljett. Tror också att det är lagom.
|
|
|
Post by HF on May 14, 2007 20:45:45 GMT 1
Hallå det är näst sämsta serien. Betalar du 100 spänn på bio för att se tjeckisk dockteater?
|
|
|
Post by HF on May 14, 2007 20:47:12 GMT 1
För en familj med två barn i tonåren blir det 80:- extra per match x14. De ska alltså betala 320 spänn för en match? 1280 för att gå på en match i veckan på en månad.... se det så istället och fundera på om verkligen den familjen kommer gå på alla matcher som de brukar eller om de kanske bara går på de matcher som är lite mer intressanta... Att singelfolk och barnlösa inte tycker 40 spänn extra är så faligt är kanske inte så konstigt men khk vill väl inte tappa folk för att man höjer priset? Alla är inte såna hockeyidioter som vi på forumet! Jag kommer köpa säsongskort även om det kostar mer men vi behöver behålla alla i publiken! Tycker inte man såg så många familjer på läktaren förra året, mest män eller pappor med deras söner! De flesta av dessa ungdommar verkade ha KHK overaller på sig och spelar säkert i ungdomslagen. Tror inte de stannar hemma när sonen tjatar om att få se idolen norberg! Kommer du lämna familjen hemma för att det blir dyrare? Kommer lämna familjen hemma även om det skulle vara gratis! Man ska inte blanda världar som George i Seinfeld säger.
|
|
|
Post by anticonnie on May 14, 2007 20:54:54 GMT 1
Hallå det är näst sämsta serien. Betalar du 100 spänn på bio för att se tjeckisk dockteater? Jämnför du KHK med tjeckisk dockteater? ?!!!! Vad är det för fel att ta betalt för bra underhållnig?? Jag åker inte till TAR för att det är billigt eller dyrt!! Jag äker dit för att se KHK lira! Och vill nu min familj åka med så självklart ska de me!! Som sagt tidigare de SKA kosta att se KHK!!! Vilka klubbar i KHKs region kan erbjuda en varm,ljus,stor,modern arena? NÄ! vi får stå och frysa ihjäl i Alvesta,kallinge mfl för att se KHK men vad gör man inte för att se KHK??
|
|
|
Post by burt on May 14, 2007 22:09:45 GMT 1
Hallå det är näst sämsta serien. Betalar du 100 spänn på bio för att se tjeckisk dockteater? Jämnför du KHK med tjeckisk dockteater? ?!!!! Vad är det för fel att ta betalt för bra underhållnig?? Jag åker inte till TAR för att det är billigt eller dyrt!! Jag äker dit för att se KHK lira! Och vill nu min familj åka med så självklart ska de me!! Som sagt tidigare de SKA kosta att se KHK!!! Vilka klubbar i KHKs region kan erbjuda en varm,ljus,stor,modern arena? NÄ! vi får stå och frysa ihjäl i Alvesta,kallinge mfl för att se KHK men vad gör man inte för att se KHK?? Appropå ljus, så sitter det nya ljuskäglor i TAR... ;D
|
|
|
Post by kik1970 on May 14, 2007 23:00:58 GMT 1
Hallå det är näst sämsta serien. Betalar du 100 spänn på bio för att se tjeckisk dockteater? Jämnför du KHK med tjeckisk dockteater? ?!!!! Vad är det för fel att ta betalt för bra underhållnig?? Jag åker inte till TAR för att det är billigt eller dyrt!! Jag äker dit för att se KHK lira! Och vill nu min familj åka med så självklart ska de me!! Som sagt tidigare de SKA kosta att se KHK!!! Vilka klubbar i KHKs region kan erbjuda en varm,ljus,stor,modern arena? NÄ! vi får stå och frysa ihjäl i Alvesta,kallinge mfl för att se KHK men vad gör man inte för att se KHK?? Håller med
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 14, 2007 23:01:33 GMT 1
Näst sämsta serien....FORTFARANDE!!! När man går upp "har man rätt" att höja priser... Skulle vara intressant att veta om det finns NÅGON div 2-klubb i landet som tar 80 spänn!!? Att utmärka sig i riket för en stor publik är kul, men knappast för att man är dyrast...
|
|
|
Post by charlie on May 14, 2007 23:57:55 GMT 1
Näst sämsta serien....FORTFARANDE!!! När man går upp "har man rätt" att höja priser... Skulle vara intressant att veta om det finns NÅGON div 2-klubb i landet som tar 80 spänn!!? Att utmärka sig i riket för en stor publik är kul, men knappast för att man är dyrast... Kalmar tog 80 pix ifjol. Boro hade samma upplägg. Köper du aldrig sittplats? KRIF tar 1250 för ett säsongskort kommande säsong. Det är närmare 90 spänn. Med den satsning KHK gör tycker jag priset är full acceptabelt. Men kraven på klubben ökar också naturligtvis...
|
|
|
Post by charlie on May 15, 2007 0:00:49 GMT 1
Hallå det är näst sämsta serien. Betalar du 100 spänn på bio för att se tjeckisk dockteater? Ja. Om det är det som intresserar mig så gör jag naturligtvis det. Skulle gladeligen betala 1000 spänn för ett filter som plockade bort de mest oigenomtänkta inläggen på forumet. (Och Ja , jag vet att det kan göras gratis...)
|
|
|
Post by charlie on May 15, 2007 0:15:33 GMT 1
Ehh...säsongskort ska vara förmånligt, annars kan man lika gärna slopa det. Räntevinsten - om man nu kan kalla det för en sådan - om du köper ett sässongskort för 1000 kr 8-9 månader innan serien slutar är en knapp tia. Ackumulerad och oskattad. Du har din favoritplats bokad hela säsongen och kan glida in utan köer eller att behöva åka hemifrån tidigare. Du låser dessutom platsen till kvalmatcher. Personligen tycker jag att det är konstigt att KHK rabatterar säsongskorten. De flesta klubbar (ta KRIF, TAIF och Växjö Lakers som tre nära exempel) tar mer betalt.
|
|
|
Post by Peter on May 15, 2007 6:15:17 GMT 1
Näst sämsta serien....FORTFARANDE!!! När man går upp "har man rätt" att höja priser... Skulle vara intressant att veta om det finns NÅGON div 2-klubb i landet som tar 80 spänn!!? Att utmärka sig i riket för en stor publik är kul, men knappast för att man är dyrast... Kalmar tog 80 pix ifjol. Boro hade samma upplägg. Köper du aldrig sittplats? KRIF tar 1250 för ett säsongskort kommande säsong. Det är närmare 90 spänn. Med den satsning KHK gör tycker jag priset är full acceptabelt. Men kraven på klubben ökar också naturligtvis... Stämmer det så kanske man ska värdera om lite....har fått bekräftat att de tar 1000:- för en vuxen. Glömde fråga vad ungdom kostar, nån som vet? Förturen gäller givetvis också.
|
|
|
Post by kik1970 on May 15, 2007 6:44:23 GMT 1
Ehh...säsongskort ska vara förmånligt, annars kan man lika gärna slopa det. Räntevinsten - om man nu kan kalla det för en sådan - om du köper ett sässongskort för 1000 kr 8-9 månader innan serien slutar är en knapp tia. Ackumulerad och oskattad. Du har din favoritplats bokad hela säsongen och kan glida in utan köer eller att behöva åka hemifrån tidigare. Du låser dessutom platsen till kvalmatcher. Personligen tycker jag att det är konstigt att KHK rabatterar säsongskorten. De flesta klubbar (ta KRIF, TAIF och Växjö Lakers som tre nära exempel) tar mer betalt. Änligen verkar det som om fler håller med mig i mina argument. Självklart ska man inte ta överpriser men att betala 1500:- (vilket jag tycker att man ska ta) för ett säsongskort tycker jag är fullt rimligt med den satsningen som KHK gör, jag är bered att betala det. Håll priser nera på barn/ungdom samt för ståplats.
|
|
|
Post by kraftwerk on May 15, 2007 7:07:33 GMT 1
Ehh...säsongskort ska vara förmånligt, annars kan man lika gärna slopa det. Räntevinsten - om man nu kan kalla det för en sådan - om du köper ett sässongskort för 1000 kr 8-9 månader innan serien slutar är en knapp tia. Ackumulerad och oskattad. Du har din favoritplats bokad hela säsongen och kan glida in utan köer eller att behöva åka hemifrån tidigare. Du låser dessutom platsen till kvalmatcher. Personligen tycker jag att det är konstigt att KHK rabatterar säsongskorten. De flesta klubbar (ta KRIF, TAIF och Växjö Lakers som tre nära exempel) tar mer betalt. Jag tycker precis som Callahan att man ska kunna skryta med höga publiksiffror inte höga biljettpriser. Men 1000:- köper jag. Men jag har fortfarande inte fått något svar varför charlie o co tycker man ska "köra bort" barn och undom från sittplats. Denna fråga undviker man som den mest hale politiker Bra att du nämner Växjö Lakers. De gjorde prec is tvärtom. Bjöd skolklasser på fri entré för att fylla hallen
|
|