|
Post by Peter on May 15, 2007 7:42:25 GMT 1
Änligen verkar det som om fler håller med mig i mina argument. Självklart ska man inte ta överpriser men att betala 1500:- (vilket jag tycker att man ska ta) för ett säsongskort tycker jag är fullt rimligt med den satsningen som KHK gör, jag är bered att betala det. Håll priser nera på barn/ungdom samt för ståplats. Nu ska vi inte överdriva Jag har precis accepterat och smält 1000:-.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 15, 2007 7:58:33 GMT 1
Näst sämsta serien....FORTFARANDE!!! När man går upp "har man rätt" att höja priser... Skulle vara intressant att veta om det finns NÅGON div 2-klubb i landet som tar 80 spänn!!? Att utmärka sig i riket för en stor publik är kul, men knappast för att man är dyrast... Kalmar tog 80 pix ifjol. Boro hade samma upplägg. Köper du aldrig sittplats? KRIF tar 1250 för ett säsongskort kommande säsong. Det är närmare 90 spänn. Med den satsning KHK gör tycker jag priset är full acceptabelt. Men kraven på klubben ökar också naturligtvis... Hur mycket folk har dessa klubbar på matcherna...? Äsch...jag orkar inte tugga om samma saker om och om igen... Ta 10000 för fan....gör hockeyn till överklassport och skit i ungdom och fattiga! Ps. Det märks när hts och jag är överens....när vår påtagliga politiska vänsterinriktning lyser igenom...när vi inte vill att pengar ska vara Gud...när vi tänker på de svaga....och inte på om vi SJÄLVA kan betala... Ds
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on May 15, 2007 8:05:38 GMT 1
Du är underbar! Håller med dig (och hts) i detta till 100%, det vet du!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 15, 2007 8:46:26 GMT 1
Kalmar tog 80 pix ifjol. Boro hade samma upplägg. Köper du aldrig sittplats? KRIF tar 1250 för ett säsongskort kommande säsong. Det är närmare 90 spänn. Med den satsning KHK gör tycker jag priset är full acceptabelt. Men kraven på klubben ökar också naturligtvis... Hur mycket folk har dessa klubbar på matcherna...? Äsch...jag orkar inte tugga om samma saker om och om igen... Ta 10000 för fan....gör hockeyn till överklassport och skit i ungdom och fattiga! Ps. Det märks när hts och jag är överens....när vår påtagliga politiska vänsterinriktning lyser igenom...när vi inte vill att pengar ska vara Gud...när vi tänker på de svaga....och inte på om vi SJÄLVA kan betala... Ds Snälla callahan du och jag är ju några av dem som vill se lirare och gärna en back och målis till i laget och dessa av hög klass! Jag är villig att betala så KHK kan skaffa dessa är du? Om nu krif tar 1250 för säsongskort i deras lada så är det väl billigt om KHK tar 1000??
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 15, 2007 9:06:16 GMT 1
Som sagt...JAG betalar förmodligen om det så kostar 2000....det är inte det det handlar om nu ju....utan om att få hit de som INTE är fanatiker....och de som har väldigt begränsade tillgångar...jag tänker inte på mig SJÄLV nu.... Och det viktiga är att hålla nere priset för ungdoms och ståplats... Hellre många besökare billigt än få dyrt...summan blir ju densamma... Vad gäller spelarna vi vill ha, så känns det ju inte aktuellt ändå...man säger sig ju vara nöjda med allt... Ja du Polle...det är svårt att föra dialog här utan att det blir små missförstånd...tror nog vi skulle vara helt överens i slutändan om vi satt o snackade...
|
|
|
Post by kraftwerk on May 15, 2007 9:08:08 GMT 1
Hur mycket folk har dessa klubbar på matcherna...? Äsch...jag orkar inte tugga om samma saker om och om igen... Ta 10000 för fan....gör hockeyn till överklassport och skit i ungdom och fattiga! Ps. Det märks när hts och jag är överens....när vår påtagliga politiska vänsterinriktning lyser igenom...när vi inte vill att pengar ska vara Gud...när vi tänker på de svaga....och inte på om vi SJÄLVA kan betala... Ds Snälla callahan du och jag är ju några av dem som vill se lirare och gärna en back och målis till i laget och dessa av hög klass! Jag är villig att betala så KHK kan skaffa dessa är du? Om nu krif tar 1250 för säsongskort i deras lada så är det väl billigt om KHK tar 1000?? KRIF's VIP-kort för 1250:- gällde (till skillnad fr KHK's) även på playoff noch kvalmatcher. Dvs hade KRIF gått till kvalserien så inkluderade detta pris även upp till 7 (sju) matcher extra efter serien. Går ej att jämföra äpplen och päron. Återigen. Detta handlar inte om vad Du, callahan eller jag är beredd att betala. Utan vad den stora massan vill betala. Vi kan inte utgå från vad vi idioter som följde div3-hockeyn med stor passion vill betala.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 15, 2007 9:15:09 GMT 1
Är det så, så är det verkligen som äpplen och päron!! Där är en morot att sälja kort på... Med dom förutsättningarna hade jag gärna betalat 1250!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 15, 2007 9:39:03 GMT 1
Är det så, så är det verkligen som äpplen och päron!! Där är en morot att sälja kort på... Med dom förutsättningarna hade jag gärna betalat 1250! Så¨det är ok att betala för matcher som man kanske inte kommer att få se?? Vi är säkert överrens om det mesta, bla att det ska va billigt för ungdomar och barn att se hockey. Sen vad man tycker är billigt eller dyrt är väl väldigt olika!
|
|
|
Post by kraftwerk on May 15, 2007 9:41:38 GMT 1
Är det så, så är det verkligen som äpplen och päron!! Där är en morot att sälja kort på... Med dom förutsättningarna hade jag gärna betalat 1250! Så¨det är ok att betala för matcher som man kanske inte kommer att få se?? Vi är säkert överrens om det mesta, bla att det ska va billigt för ungdomar och barn att se hockey. Sen vad man tycker är billigt eller dyrt är väl väldigt olika! Bra att du tänkt till också Nu tycks alla instämma i kritiken att höja med 114%
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 15, 2007 9:43:03 GMT 1
Priser som jag tycker skulle va ok: Barn 0-12 gratis 13-17 30:-stå 50 sittplats vuxen 60 stå 80 sittplats
|
|
|
Post by kraftwerk on May 15, 2007 9:43:29 GMT 1
Säsongskorten släpps 21/5 kl 9.00 (100:- vuxen / 750 :- barn) Även biljetterna till FBK - MIF släpps samtiigt..... Det var detta inlägg som startade debatten. Höjning med 42% för vuxna och 114% för barn. Kontrollerade igår med kansliet. Priserna 1000 resp 750 är beslutade Detta tycker charlie o co är bra. Jag hoppas KHK tar sitt förnuft till fånga o sänker åtminstone barn/ungdomspriserna
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 15, 2007 9:48:10 GMT 1
Är det meningen att alla under 18 ska betala 750:-? Då tycker ja det är fel! Men har man en gräns vid 12-13år så är det helt ok 750/14matcher ca54:- per match för sittplats!
|
|
|
Post by kraftwerk on May 15, 2007 9:54:17 GMT 1
Är det meningen att alla under 18 ska betala 750:-? Då tycker ja det är fel! Men har man en gräns vid 12-13år så är det helt ok 750/14matcher ca54:- per match för sittplats! 750:- gäller även en 4-åring. Jag tycker 750:- är för dyrt även för en studerande 17-åring. Varför höja vuxna med 42 % och barn/ungdom med 114% ? Halva priset som var förra säsongen tycker jag är rimligt
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 15, 2007 9:56:01 GMT 1
750 kr är SKANDAL! I alla fall om det inte finns någon undre åldersgräns... Vill gärna höra en motivering från klubben...är det bara ett fult sätt att roffa åt sig bara för att folk tycker det är kul med hockey nu?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 15, 2007 9:57:31 GMT 1
Är det meningen att alla under 18 ska betala 750:-? Då tycker ja det är fel! Men har man en gräns vid 12-13år så är det helt ok 750/14matcher ca54:- per match för sittplats! 750:- gäller även en 4-åring. Jag tycker 750:- är för dyrt även för en studerande 17-åring. Varför höja vuxna med 42 % och barn/ungdom med 114% ? Halva priset som var förra säsongen tycker jag är rimligt Tycker det är helt fel att de inte har en undre åldersgräns!!
|
|