|
jokes
Dec 11, 2008 14:09:52 GMT 1
Post by Jason on Dec 11, 2008 14:09:52 GMT 1
En kvinnlig ridande polis stoppar en liten pojke på en cykel. - Har du fått din cykel av tomten? frågar polisen. - Ja, det har jag, svarar pojken. - Ja, då får du hälsa tomten att det ska sitta ett lyse på, så nu blir det böter. Och medan polisen skriver böter, frågar pojken tjurigt: - Har du fått din häst av tomten? - Ja, svarar polisen skrattande. - Då kan du hälsa tomten att muttan ska sitta bak på hästen och inte ovanpå.
|
|
|
jokes
Dec 13, 2008 18:14:32 GMT 1
Post by Teddybear on Dec 13, 2008 18:14:32 GMT 1
|
|
|
jokes
Dec 19, 2008 0:12:56 GMT 1
Post by kraftwerk on Dec 19, 2008 0:12:56 GMT 1
|
|
|
jokes
Dec 19, 2008 10:33:46 GMT 1
Post by Jason on Dec 19, 2008 10:33:46 GMT 1
Sport Citat "De skulle kommit först till stolpen båda två, i alla fall Henke..." - Glenn Strömberg
"Nordberg måste ha en sådan kort klubba. Annars når han inte ned till isen med den." - Bosse Berglund
"Det är det svåraste som finns för målvakter att hålla tätt mellan benen." - Pekka Lindmark
"Juha Lind gör ju helt rätt när han hårt försöker stöta in den mellan benen på Hedberg..." - Leif Boork
"Vranjes blir tagen bakifrån...hårt..." - Per Kahl
"Han försökte få målvakten mellan bena, tror jag." - Curre Lundmark
"Det är svårt att spela när man har en klubba mellan benen!!!" - Kent Forsberg
"Galatasaray är ju helt impotenta framåt." - Lasse Kinch
"Han är stor, stark, bra på huvudet och sätter på bra." - Benno Magnusson
"Jag är nöjd med att jag lyckades ta honom på hans grejer." - Brottaren Mikael Ljungberg
"Nu tar finskan av sig på häcken." - Åke Strömmer
"Vedenin måste ha fått en kraftig utlösning på sista milen!" - Plex under OS 1972.
"Jag kände att jag aldrig haft ett så bra skjut på flera år" - Magdalena Forsberg i Sportnytt.
"Det är inte alls dumt att komma bakifrån så där, det kan vara ett vinnarhål." - Anders Blomqvist, jaktstart för damer.
"Ja, nu har han upptäckt hur roligt det är att leka med den lilla saken, bollen alltså!" - Lasse Kinch, TV3
"Det kan vara lättare att komma in så här bakifrån." - Örjan Blomqvist, Damernas jaktstart, Skid-VM 1997.
"Kan Belmondo hitta Välbes vinnarhål? - Örjan Blomqvist
"Pelle Sjödin jobbar verkligen med stånd på linjen" - Per Carlén
"Nu över till ett lite känsligare ämne. Skall jag ta fram den nu???" - Peppe Eng vill visa dyrgripen.
|
|
|
jokes
Dec 19, 2008 11:01:42 GMT 1
Post by Jason on Dec 19, 2008 11:01:42 GMT 1
Förste kastare var ryssen Ivan. Han svingade och svingade och släggan landade 3 meter över det gällande världsrekordet. Alla journalister samlades runt Ivan och undrade: - Hur kommer det sig att du som är från Ryssland är så grym på slägga? - Min far var släggkastare, min farfar var släggkastare och jag har fått lära mig från barnsben att i Ryssland ställer vi upp på nationen genom att bli en bra idrottsman. Andre man in i ringen var Bob från USA. Han svingade och svingade och släggan landade 2 meter längre än ryssens nysatta världsrekord. Alla journalister samlades runt Bob och undrade: - Hur kommer det sig att du som är från USA är så bra på slägga? - Min far var släggkastare, min farfar var släggkastare och jag har fått lära mig från barnsben att i USA gäller det att ta chansen innan någon annan tar den och satsa på sig själv. Siste man in i ringen var Börje från Sverige. Han svingade och svingade och släggan landade 3 meter över det amerikanens nysatta världsrekord. - Hur kommer det sig att du som är från Sverige är så fenomenal på släggkastning? - Min far var kommunalarbetare, min farfar var kommunalarbetare och jag har fått lära mig från barnsben att får du ett verktyg i händerna, så släng det långt åt helvete!
Det var en gång två killar som satt och såg på fotboll när en tredje kom in. - Vad står det? frågade den tredje. - 3-0 till oss! - Jaha. Vem gjorde målen då? - Det första gjordes av Svensson och de andra två av någon som heter Replay.
Det var en gång en mycket gammal man, vars hjärta var färgat rött och blått och det hade varit så sedan barnsben. Hjärtat hans bankade, och det bankade hårt, för HIF. I enlighet med livet så närmade sig döden för den gamle mannen och när de sista dagarna närmade sig så orkade han inte mer än att ligga i sin säng, runt vilken alla hans vänner samlades. - Jag har en sista önskan, sa han. - Ja, vad som helst för en döende man! sa vännerna. - Jag vill att ni åker och skaffar mig ett MFF-supporterkort, på momangen. Önskningen var ju lite udda, men vännerna ifrågasatte den inte eftersom han ju var döende. De skyndade iväg och skyndade tillbaka med kortet, och gav det till honom, dock inte utan nyfikenhet. En av vännerna kände sig manad att fråga: - Men... Varför vill du bli en MFF-supporter nu helt plötsligt? - Ja... Det är väl bättre att en MFF:are dör, än att en HIF:are gör detsamma?
På matchen: - Du har en tom stol bredvid din, vems är det? - Min frus, men hon kunde inte komma, hon är död. - Kunde du inte ta med en vän eller släktning? - Nej, de är alla på begravningen!
Fotbollsklubben hade ordnat sin årliga dans. Festligheterna var i full gång när tre nykomlingar försökte komma in utan biljett. - Det är OK, sa en av dem, vi är kompisar till domaren. - Vem i helskotta har hört talas om en domare som har tre vänner? sa vakten vid ingången och kastade ut de allihop.
- Hur kunde Frasse cykla ihjäl sig? - Han försökte att cykla till arbetet på sin motionscykel!
Mitt under fotbollsmatchen hörde målvakten Olle ett rop från publiken: - Olle, Olle, skynda dig hem! Ditt hus brinner! Han slängde målvaktshandskarna och sprang av planen, genom publikhavet och ut ur stadion. Han sprang så fort han någonsin kunde, men plötsligt tvärstannade han: - Varför springer jag egentligen? Jag heter ju inte Olle!
Nisse Bongo satt i klubbhuset vid golfbanan och såg bedrövad ut, men om man tittade närmare kunde man också se en jättelik bula i bakhuvudet. En god vän kom fram till honom och frågade vad som hade hänt: - Jo, jag gick banan runt som vanligt. Men när jag kom till 8:e hålet, råkade jag slå en boll ut i ruffen. När jag letade efter den stötte jag på en snygg brud som också hade slagit bort sin boll fast från ett annat hål. Jag hittade snart min egen boll och slog tillbaka denna in på banan, men så tänkte jag att jag kunde h jälpa till att hitta brudens boll. Jag gick där och letade och plötsligt såg jag en golfboll skymta på den intilliggande ängen. Den låg på en grästuva precis under svansen på en ko. Jag hoppade över staketet och gick fram till kon lyfte upp svansen så att man fick fri insyn och ropade till tjejen: - Hörrudu, ser din ut så här? Då gav hon mig en jävla smäll!
Både långa och CENTERCOURTA tennisspelare kan ha många STRÄNGAR på sin lyra och BOLLA IDÉER med kollegorna för att kunna tjäna pengar som GRÄS och se förmögenheten skjuta iväg som en RA(c)KET. Men visar man likt AllaRoligaHistorier.se upp ett jäkla SET så kan det bli GRUSADE PLANER, och då tvingas tennisliraren SERVA andra istället. Men även det ger ATP-POÄNG, vilket är en FÖRDEL i det här GAMET.
Vid en skidtävling i Holmenkollen kom bäste norrman först på femte plats. Dagen därpå kunde man läsa i de norska tidningarna: "Norge visade i går sin höga klass vid skidspelen. Det krävdes fyra utlännigar för att slå en norsk gutt."
- Vilka idrottsmän är mest sexuellt erfarna? - Dragracingförarna, de har bränt mycket gummi!
- Varför har golfare alltid två par byxor på sig? - Ifall de skulle få hole in one!
Fotbollsspelaren sköt så hårt att skon flög av: - Tur att han inte nickade!
- Har du sett mina golfstrumpor? - Du menar de med arton hål i!
Hört efter en fotbollsmatch: - Vad blev resultatet? - 0-0. - Vad stod det i halvlek?
Ställ er i kö... här ska spelas biljard!
Ett gäng dummerjönsar ser fotboll på TV, när ytterligare en idiot kommer in. - Vad är ställningen? - Vi leder med 3-0. - Vilka gjorda målen? - Det första gjordes av Andersson, de andra två av en som heter Replay.
Patrik Sjöberg gjorde aldrig lumpen. Han hoppade över den!
Pastor Jansson vaknade en söndag och såg att det var vackert väder. Han ville verkligen inte hålla sin gudstjänst. Istället ville han spela golf. Jansson övertygade sin kollega att hålla gudstjänsten istället för honom. Golf spelade Jansson 10 mil bort så att han inte skulle bli upptäckt. Pastor Jansson blev dock upptäckt av Sankte Per som skvallrade för Gud. - Det här kan du väl inte låta honom komma undan med? - Nej, svarade Gud. Just då slog pastor Jansson en hole-in-one! - Varför lät du det där ske, undrade Sankte Per. - Jo, förklarade Gud, han har ingen att berätta det för och eftersom ingen såg det kommer ingen att tro honom eftersom han är en usel golfspelare.
Ronaldo ska börja tillverka stjärngossemössor. Ja, han är ju bra på att göra strutar!
Ronaldo kan trolla fram kaniner ur en hatt. Ja, han är ju bra på att göra hat-tricks!
Vilken fotbollsspelare är bäst på att programmera? Pascal Simpson!
Vilket bilmärke kör Tiger Woods med? Golf!
Hur mycket gräs röker en snowboard-åkare? A half pipe!
Vilken sportreporter har man helst med på förfest? Krister Ostbåge!
Vilken sportreporter bor i Sherwoodskogen? Krister Pilbåge!
Vilken sportreporter är ett väderfenomen? Krister Regnbåge!
|
|
|
jokes
Jan 23, 2009 17:06:50 GMT 1
Post by kraftwerk on Jan 23, 2009 17:06:50 GMT 1
Vad blir det om man korsar en pitbullterrier med en kommunalarbetare ?
|
|
|
jokes
Jan 23, 2009 18:14:51 GMT 1
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jan 23, 2009 18:14:51 GMT 1
Vad blir det om man korsar en pitbullterrier med en kommunalarbetare ? En mördarsnigel ;D Och det var inte roligt...
|
|
|
jokes
Jan 23, 2009 18:19:31 GMT 1
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jan 23, 2009 18:19:31 GMT 1
Vad blir det om du korsar med ?
|
|
|
jokes
Jan 23, 2009 18:48:28 GMT 1
Post by Pitbull on Jan 23, 2009 18:48:28 GMT 1
Vad blir det om du korsar med ? Kärlek ;D
|
|
|
jokes
Jan 23, 2009 19:54:29 GMT 1
Post by Ragulin on Jan 23, 2009 19:54:29 GMT 1
Vad blir det om du korsar med ? Blandras antar jag
|
|
|
jokes
Jan 23, 2009 20:17:04 GMT 1
Post by kraftwerk on Jan 23, 2009 20:17:04 GMT 1
Vad blir det om man korsar en pitbullterrier med en kommunalarbetare ? En mördarsnigel ;D Och det var inte roligt... Rätt du har vunnit en fri kaffe på valfri hemmamatch i fortsserien hts bjuder
|
|
|
jokes
Jan 24, 2009 1:26:27 GMT 1
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Jan 24, 2009 1:26:27 GMT 1
För de som inte känner till raserna på min fråga ovan kan jag säga att det är en Shitzu och en Bulldog!
|
|
|
jokes
Jan 24, 2009 8:54:12 GMT 1
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Jan 24, 2009 8:54:12 GMT 1
Bull Shit
|
|
|
jokes
Jan 26, 2009 19:21:10 GMT 1