|
Post by qALLAHAN on Apr 22, 2008 12:28:50 GMT 1
Akta dig...här kan vara en massa popnissar som vill döda dig nu...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Apr 22, 2008 12:56:17 GMT 1
Tänker inte ta diskussionen igen, cal och jag har haft den så många gånger... Men att kalla någon musik som glädjer någon, hur dålig den än är i mina öron, för hjärndöd... är... tja... hjärndött...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 22, 2008 13:04:34 GMT 1
|
|
Johan "darkstrom" Dahlquist
Ungdomslirare
Richard, Chief warlock of the brothers of darkness, Emperor of the black , Lord of the dance
|
Post by Johan "darkstrom" Dahlquist on Apr 22, 2008 13:39:39 GMT 1
Tänker inte ta diskussionen igen, cal och jag har haft den så många gånger... Men att kalla någon musik som glädjer någon, hur dålig den än är i mina öron, för hjärndöd... är... tja... hjärndött... Alltså. bara för att man kallar musiken för hjärndöd så kallar man inte lyssnaren hjärndöd, dock så tänker man det kanske ofta Men du har så rätt, att diskutera musik är meningslöst :> Själv så lyssnar jag på nästan allt som har lite själ i sig, paradoxalt så tror jag dock inte på själen, men ni förstår vad jag menar!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 22, 2008 13:51:15 GMT 1
Hehe... Den meningen var rätt talande... "Alltså. bara för att man kallar musiken för hjärndöd så kallar man inte lyssnaren hjärndöd, dock så tänker man det kanske ofta" Nu har jag bytt till nästa depression..."Swallow the Sun"... ;D
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Apr 22, 2008 14:22:33 GMT 1
Hehe... Den meningen var rätt talande... "Alltså. bara för att man kallar musiken för hjärndöd så kallar man inte lyssnaren hjärndöd, dock så tänker man det kanske ofta" Nu har jag bytt till nästa depression..."Swallow the Sun"... ;D Jag sa inte heller att ni kallade lyssnaren för hjärndöd (här efter förkortat HD) Jag sa att musiken i sig inte är HD om den glädjer nån. Det är musikens yttersta väsen, dess essens, att glädja lysnaren. Om då den musik ni kallar HD glädjer en eller flera lyssnare, så fyller den sin funktion och det är Gott! Jag, personligen, tycker exempelvis ytterst illa om eurodisco, house och sånt där. Men jag anser inte mig själv vara så stor, vis och duktig att jag har rätt att döma ut den som HD. Det är inte bara fel av den anledningen att den har lysnare som glädjs, utan det är också ett hån mot de mäniskorna som lyssnar på den.
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 22, 2008 14:34:13 GMT 1
Jag kan heller inte kalla någon genre för hjärndött, då det är att generalisera för mycket.
Jag tycker det finns många bra poplåtar, men också en hel del vedervärdiga.
Samma med hårdrock. Många bra låtar, men också lika mycket skräp.
Så med det resonemanget kan jag inte säga att jag lyssnar på någon speciell musik, då det varierar från låt till låt.
|
|
Ungdomslirare
Richard, Chief warlock of the brothers of darkness, Emperor of the black , Lord of the dance
|
Post by Johan "darkstrom" Dahlquist on Apr 22, 2008 14:59:29 GMT 1
Hehe... Den meningen var rätt talande... "Alltså. bara för att man kallar musiken för hjärndöd så kallar man inte lyssnaren hjärndöd, dock så tänker man det kanske ofta" Nu har jag bytt till nästa depression..."Swallow the Sun"... ;D Jag sa inte heller att ni kallade lyssnaren för hjärndöd (här efter förkortat HD) Jag sa att musiken i sig inte är HD om den glädjer nån. Det är musikens yttersta väsen, dess essens, att glädja lysnaren. Om då den musik ni kallar HD glädjer en eller flera lyssnare, så fyller den sin funktion och det är Gott! Jag, personligen, tycker exempelvis ytterst illa om eurodisco, house och sånt där. Men jag anser inte mig själv vara så stor, vis och duktig att jag har rätt att döma ut den som HD. Det är inte bara fel av den anledningen att den har lysnare som glädjs, utan det är också ett hån mot de mäniskorna som lyssnar på den. Om man inte dömmer människorna som HD så är det väl helt legitimt att dömma musiken som HD?, jag vet inte hur många människor som sagt att den musiken jag lyssnar på är bara hjärndött skrik och vrål, förhoppningsvis så dömmer inte dom mig för det
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 22, 2008 16:03:33 GMT 1
Bra sagt Johan...jag blir inte arg på den som tycker att jag lyssnar på skit....mest skrattar jag nog...(om det inte är JJB som säger det.. ) Vet inet VARFÖR detta ämne är så fruktansvärt känsligt för honom... Som du säger...jag är inte idiot för att folk säger att musiken är idiotisk...däremot finns det kanske fog att kalla mig idiot av ANDRA anledningar!! ;D
|
|
Ungdomslirare
|
Post by Johan "darkstrom" Dahlquist on Apr 22, 2008 16:48:09 GMT 1
Bra sagt Johan...jag blir inte arg på den som tycker att jag lyssnar på skit....mest skrattar jag nog...(om det inte är JJB som säger det.. ) Vet inet VARFÖR detta ämne är så fruktansvärt känsligt för honom... Som du säger...jag är inte idiot för att folk säger att musiken är idiotisk...däremot finns det kanske fog att kalla mig idiot av ANDRA anledningar!! ;D Idioter är vi allihopa ;D
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Apr 22, 2008 20:21:24 GMT 1
Bra sagt Johan...jag blir inte arg på den som tycker att jag lyssnar på skit....mest skrattar jag nog...(om det inte är JJB som säger det.. ) Vet inet VARFÖR detta ämne är så fruktansvärt känsligt för honom... Som du säger...jag är inte idiot för att folk säger att musiken är idiotisk...däremot finns det kanske fog att kalla mig idiot av ANDRA anledningar!! ;D Det är inte känsligt för mig... Men musik är något jag högaktar... Det är musiken jag vill försvara... Även sån musik jag inte gillar, bryr mig om eller personligen tycker illa om!
|
|
Ungdomslirare
|
Post by Johan "darkstrom" Dahlquist on Apr 23, 2008 6:24:26 GMT 1
Bra sagt Johan...jag blir inte arg på den som tycker att jag lyssnar på skit....mest skrattar jag nog...(om det inte är JJB som säger det.. ) Vet inet VARFÖR detta ämne är så fruktansvärt känsligt för honom... Som du säger...jag är inte idiot för att folk säger att musiken är idiotisk...däremot finns det kanske fog att kalla mig idiot av ANDRA anledningar!! ;D Det är inte känsligt för mig... Men musik är något jag högaktar... Det är musiken jag vill försvara... Även sån musik jag inte gillar, bryr mig om eller personligen tycker illa om! Jojo, så tycker jag också, fast jag har en liten snävare definition av musik, så jag högaktar också allt jag kallar musik ;D
|
|
|
Post by Les Paul on Apr 23, 2008 21:05:03 GMT 1
Är det bara jag som gillar musikaler? Peter Jöback, vilken goding.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 23, 2008 21:43:55 GMT 1
Jöback? Hav förbarmande.... Nu hädar jag i Johans ögon...spelar Franz Ferdinand...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Apr 23, 2008 21:54:30 GMT 1
Här är det Uriah Heep som går för fullt... Demons & Wizards
|
|