|
Post by calvinsmalvin on Nov 11, 2006 22:14:23 GMT 1
Tyvärr är det just endast våra trummor som låter under matcherna. Vi trummar till varenda jävla sång! Trummslagaren ska inte trumma samtidigt som klacken skriker ut K .... H .... K, det är då de grovaste rösterna ska ha sitt framträdande. Det går inte trumma "positiva" trummslag när vi sjunger "Hata Kallinge". Det låter helt förjävligt! Nästa match vill jag se Latex på räcket! Det behövs fler personer i klacken som har koll på läget...... Socialklass 3 - Kategori C "Experter" som du måste ju vara med i klacken! Du kan väl styra upp allt med din genuina erfarenhet? Nej, jag har varken tid eller ork. Använder min tid till lite mer seriösa saker! Jag vill se Latex och det gamla gardet ta över capo-rollen på hockeyn. Då blir det på allvar!
|
|
|
Post by climber on Nov 11, 2006 22:22:37 GMT 1
Säger bara (KUNG SUNE TILL STÅPLATS) :=):=):=)
|
|
|
Post by Jason on Nov 12, 2006 20:44:11 GMT 1
Se nu till att få till en bra organisation runt klacken så att det kan bli någon ordning.
Låt spelarna på isen sköta psykningarna mot varandra och lägg energin på att heja fram laget istället! Det finns en anledning till att det heter "HEJAklack". Det är ett faktum att spelarna i laget också vill ha mer stöd från klacken. Läs Clarres intervju i senaste programbladet...
Jag vet att det kommer att ta tid att bygga upp en städad organisation runt detta men låt det gå tid. Bättre med kvalitet än kvantitet. Och se till att få bort hånandet av motståndarna... även om det är "med glimten i ögat". Det låter inte bra.
|
|
|
Post by pILLY on Nov 12, 2006 21:06:50 GMT 1
Se nu till att få till en bra organisation runt klacken så att det kan bli någon ordning. Låt spelarna på isen sköta psykningarna mot varandra och lägg energin på att heja fram laget istället! Det finns en anledning till att det heter "HEJAklack". Det är ett faktum att spelarna i laget också vill ha mer stöd från klacken. Läs Clarres intervju i senaste programbladet... Jag vet att det kommer att ta tid att bygga upp en städad organisation runt detta men låt det gå tid. Bättre med kvalitet än kvantitet. Och se till att få bort hånandet av motståndarna... även om det är "med glimten i ögat". Det låter inte bra. Ta tag i det då ? sitt inte här och predika ! jag ska håna mer i framtiden ! skål !
|
|
|
Post by Jason on Nov 12, 2006 21:45:41 GMT 1
Se nu till att få till en bra organisation runt klacken så att det kan bli någon ordning. Låt spelarna på isen sköta psykningarna mot varandra och lägg energin på att heja fram laget istället! Det finns en anledning till att det heter "HEJAklack". Det är ett faktum att spelarna i laget också vill ha mer stöd från klacken. Läs Clarres intervju i senaste programbladet... Jag vet att det kommer att ta tid att bygga upp en städad organisation runt detta men låt det gå tid. Bättre med kvalitet än kvantitet. Och se till att få bort hånandet av motståndarna... även om det är "med glimten i ögat". Det låter inte bra. Ta tag i det då ? sitt inte här och predika ! jag ska håna mer i framtiden ! skål ! Jag är inte med i BB... men jag börjar bli måttligt trött på att försvara BB´s agerande. Eller rättare sagt... de som hånat. Inget som säger att de verkligen är medlemmar i BB.
|
|
|
Post by Pitbull on Nov 12, 2006 22:17:49 GMT 1
I stället för att sitta här o klaga på trummorna, så kan du väll komma o visa hur man trumma då? Hade ju varit kanon...... Eller så kan du ju komma upp o säga de personligen till mig!!! Blir så trött på all skit snack....
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Nov 12, 2006 22:44:22 GMT 1
Ta tag i det då ? sitt inte här och predika ! jag ska håna mer i framtiden ! skål ! Jag är inte med i BB... men jag börjar bli måttligt trött på att försvara BB´s agerande. Eller rättare sagt... de som hånat. Inget som säger att de verkligen är medlemmar i BB. Försvara? Hatandet och hånandet är ju en jävligt stor del i hela supporterkulturen. Det är ingen jävla skolavslutning vi går på! Klart att t ex. målvakten påverkas negativt när 100 galningar på ståplats vrålar "sållet", och på så vis bidrar det positivt till KHK.
|
|
|
Post by Mrfrog on Nov 12, 2006 23:02:32 GMT 1
Jag är inte med i BB... men jag börjar bli måttligt trött på att försvara BB´s agerande. Eller rättare sagt... de som hånat. Inget som säger att de verkligen är medlemmar i BB. Försvara? Hatandet och hånandet är ju en jävligt stor del i hela supporterkulturen. Det är ingen jävla skolavslutning vi går på! Klart att t ex. målvakten påverkas negativt när 100 galningar på ståplats vrålar "sållet", och på så vis bidrar det positivt till KHK. hade jag varit målvakt så hade jag tyckt KHk klacken var patetiskt efter 10mins hånade och hade inte brytt mig för fem öre eller om jag varit en motståndarspelare
|
|
|
Post by calvinsmalvin on Nov 12, 2006 23:55:32 GMT 1
Försvara? Hatandet och hånandet är ju en jävligt stor del i hela supporterkulturen. Det är ingen jävla skolavslutning vi går på! Klart att t ex. målvakten påverkas negativt när 100 galningar på ståplats vrålar "sållet", och på så vis bidrar det positivt till KHK. hade jag varit målvakt så hade jag tyckt KHk klacken var patetiskt efter 10mins hånade och hade inte brytt mig för fem öre eller om jag varit en motståndarspelare Ja, det är ju lätt att säga när man sitter på ett internetforum. Det är ju en lögn att påstå något annat.... Eftersom jag inte följer elitseriehockeyn, så har jag inga konkreta exempel. Men kolla bara på fotbollen så kan vi sitta uppe hela natten och nämna spelare som fullständigt ballat ur efter enorma visselorkaner från läktaren.... Att just "sållet" är ett jävligt pinsamt och bonnigt uttryck, är en annan femma...
|
|
|
Post by climber on Nov 13, 2006 0:30:34 GMT 1
hade jag varit målvakt så hade jag tyckt KHk klacken var patetiskt efter 10mins hånade och hade inte brytt mig för fem öre eller om jag varit en motståndarspelare Ja, det är ju lätt att säga när man sitter på ett internetforum. Det är ju en lögn att påstå något annat.... Eftersom jag inte följer elitseriehockeyn, så har jag inga konkreta exempel. Men kolla bara på fotbollen så kan vi sitta uppe hela natten och nämna spelare som fullständigt ballat ur efter enorma visselorkaner från läktaren.... Att just "sållet" är ett jävligt pinsamt och bonnigt uttryck, är en annan femma... Sluta gnälla......
|
|
|
Post by Mrfrog on Nov 13, 2006 0:42:00 GMT 1
hade jag varit målvakt så hade jag tyckt KHk klacken var patetiskt efter 10mins hånade och hade inte brytt mig för fem öre eller om jag varit en motståndarspelare Ja, det är ju lätt att säga när man sitter på ett internetforum. Det är ju en lögn att påstå något annat.... Eftersom jag inte följer elitseriehockeyn, så har jag inga konkreta exempel. Men kolla bara på fotbollen så kan vi sitta uppe hela natten och nämna spelare som fullständigt ballat ur efter enorma visselorkaner från läktaren.... Att just "sållet" är ett jävligt pinsamt och bonnigt uttryck, är en annan femma... sa inte att man inte kan psyka motståndarna men man får ju göra det på rätt sätt annars blir det patetiskt vilket det ha en tendens att bli...
|
|
|
Post by Jason on Nov 13, 2006 8:47:46 GMT 1
Jag är inte med i BB... men jag börjar bli måttligt trött på att försvara BB´s agerande. Eller rättare sagt... de som hånat. Inget som säger att de verkligen är medlemmar i BB. Försvara? Hatandet och hånandet är ju en jävligt stor del i hela supporterkulturen. Det är ingen jävla skolavslutning vi går på! Klart att t ex. målvakten påverkas negativt när 100 galningar på ståplats vrålar "sållet", och på så vis bidrar det positivt till KHK. Jag som trodde att heja fram laget var den största delen av supporterkulturen...
|
|
|
Post by Pitbull on Nov 13, 2006 12:06:40 GMT 1
hmmmmmmm
|
|
|
Post by Latex on Nov 13, 2006 13:28:01 GMT 1
men som sagt vi få ta o sammordna sången lite till så vi hörs bättre .... tycket de få som var där från kallinge härdes mycket väl .. kanske dax för träningsläger ;D Det var ju bara deras enerverand trummor som hördes tycker jag ! Patetiskt å inte ha ramsor/sång som matchar trummorna ! Baahhhhhhh måste nog förtydliga vad jag skrev. Det var inte KHK:s trummande jag syftade på utan jag svarade på ett tidigare inlägg vad gällde kallinges röststyrka ! Sen kan man tycka en massa om hur KHK:s klack fungerar/låter/trummar/beter sig o.s.v men det tycker jag bara skulle vara löjligt eftersom jag numera inte gör speciellt mycket för att aktivt påverka klacken. Är man inte beredd på å dra sitt står till stacken kan man vara tyst å låta dom som försöker göra det på sitt sätt.
|
|
|
Post by HF on Nov 13, 2006 18:52:05 GMT 1
Boro har ju haft en målvakt som ballat ur fullständigt....
|
|