|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Sept 6, 2006 9:44:20 GMT 1
Tycker det är konstigt att det är så viktigt att dricka öl/vin/sprit för att kolla på hockey. Riktigt pinsamt att man inte kan vara utan under en 30 min bussresa!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 9:47:03 GMT 1
Som sagt..vi är många som klarar oss...frågan är om vi kan samåka/ordna saken på vårt vis...?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 6, 2006 9:53:13 GMT 1
Klart vi kan, vi har väl gjort sånt förut.
|
|
|
Post by fun on Sept 6, 2006 9:55:11 GMT 1
Klart vi kan, vi har väl gjort sånt förut. Ja att förlytta sig t.o.r. Kallinge är ju ett jätteprojekt ;D
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 9:58:30 GMT 1
Jo, men bara "internt". Inte så mycket "organiserad samåkning". Tycker en mindre buss kunde vara trevligt... Du, JJ, är ju inte så stor fan som jag ;D ....så du ska väl inte ALLTID åka heller...och jag vill inte köra SJÄLV!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 6, 2006 10:06:28 GMT 1
Jo, men bara "internt". Inte så mycket "organiserad samåkning". Tycker en mindre buss kunde vara trevligt... Du, JJ, är ju inte så stor fan som jag ;D ....så du ska väl inte ALLTID åka heller...och jag vill inte köra SJÄLV! Du behöver inte masa över röven till höger bara... ;D Men minibuss till Kallinge är väl lite väl... Lika lyxigt som att ha en till Rosenholm... Nej, inte troligt att jag följer med på precis alla bortamatcherna, inte för att jag är mindre supporter än du, utan för att min civila status är lite orolig just nu...
|
|
|
Post by fun on Sept 6, 2006 10:08:46 GMT 1
Jo, men bara "internt". Inte så mycket "organiserad samåkning". Tycker en mindre buss kunde vara trevligt... Du, JJ, är ju inte så stor fan som jag ;D ....så du ska väl inte ALLTID åka heller...och jag vill inte köra SJÄLV! Du behöver inte masa över röven till höger bara... ;D Men minibuss till Kallinge är väl lite väl... Lika lyxigt som att ha en till Rosenholm... Nej, inte troligt att jag följer med på precis alla bortamatcherna, inte för att jag är mindre supporter än du, utan för att min civila status är lite orolig just nu... Vänsterprassel ?
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 6, 2006 10:12:34 GMT 1
Du behöver inte masa över röven till höger bara... ;D Men minibuss till Kallinge är väl lite väl... Lika lyxigt som att ha en till Rosenholm... Nej, inte troligt att jag följer med på precis alla bortamatcherna, inte för att jag är mindre supporter än du, utan för att min civila status är lite orolig just nu... Vänsterprassel ? Lika finkänslig som vanligt...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 10:15:54 GMT 1
Behöver nog dra iväg dig JUST av den anledningen JJ!!!
|
|
|
Post by Teddybear on Sept 6, 2006 10:49:30 GMT 1
Titta på förra matchen i Olofström, i stort sett alla i klacken hade druckit alkohol. Stämningen var på topp och inga stökigheter alls. Dessutom fick klacken beröm både av Olofström och på KHKs hemsida. Är inte detta ett bra bevis på att folk sköter sig?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 10:52:35 GMT 1
För tidigt att ropa hej efter EN match....hoppas du har rätt....
|
|
|
Post by Latex on Sept 6, 2006 11:06:07 GMT 1
Vad det gäller just denna resa så är det väl knappast fyllet det hänger på utan det är principen (eftersom det är så kort resa) ! Folk SKA fortfarande inte säga till mig när jag ska dricka eller inte ! Klart jävla skitlöjligt att inför nåt alkoholförbud på denna resa eftersom den e så kort ! Som tidigare sagts så fungerade det bra förra matchen å då ere ju bara översitteri å banna det till denna resa ! Det retar ju bara upp folk och gynnar defenitivt inte klubben som sådan ! Dom som sköter sig och ändå vill ta ett par bira är ju kollektivt bestraffade av somliga ÄVEN fast dom aldrig gjort fel och inget skit har hänt sen "uppståndelsen". Att då börja en säsong med å banna å huta åt folk är nog ingen vidare bra lösning för att forthålla nån form av respekt - kan slå åt helt fel håll ! Kanske kan vara värt å tänka på ! Jag är inte sån som person men kan tänka mig att det finns folk i leden som fungerar som så att dom inte har det tålamodet som krävs för att det ska bli bra igen, så då kan man lika bra skita i allt å förstöra för dom som tror sig veta vad som är bäst för att lösa en situation - GUD FÖRBJUDE enl min mening men det kan vara värt att tänka på !
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Sept 6, 2006 11:15:22 GMT 1
Hade varit kul o åka till kallinge i samlad tropp .. men nu gick det i graven o nu blir det inte kallinge för min del .. lokaltrafiken passar inte hade varit skit kul ....
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 6, 2006 11:18:22 GMT 1
Ligger mycket i det du säger, Latex. Men samtidigt är det ju upp till bussarrangören att bestämma... (och naturligtvis upp till var och en om man då vill åka med eller inte). Jag knallar inte på blåbuss nr. 2 till Jämjö efter jobbet på fredag sägandes "Ingen säger åt mig om jag tar mig en cigar och en konjak här", för det är faktiskt inte jag som bestämmer...
|
|
|
Post by Latex on Sept 6, 2006 11:24:25 GMT 1
Helt rätt - men jag tycker ändock att det är lite skillnad på å åka kommunalt eller med en hyrd buss ! Jag har åkt tusentals mil (jag överdriver inte) i inhyrda bussar på idrottsevenemang både i och utanför sverige och har aldrig varit med om nåt alkoholförbud - märkligt att man får stöta på det i Karlskrona av alla ställen tycker jag ! Men det är precis som du säger - det är upp till researrangören att bestämma - sen får man själv bestämma sig för om man vill äntra bussen eller inte !
|
|