|
Post by HF on Sept 6, 2006 12:04:09 GMT 1
Kalmar borta kalmar hemma lund borta, glimma borta och lund borta igen, åstorp borta, sölvesborg borta o s v
|
|
|
Post by Latex on Sept 6, 2006 12:05:59 GMT 1
Och du svarar på !? Eller vill du visa att du kan namnen på några byhålor i sverges södra delar ;D ;D ;D
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 12:08:09 GMT 1
;D
|
|
|
Post by fun on Sept 6, 2006 12:17:45 GMT 1
Kalmar borta kalmar hemma lund borta, glimma borta och lund borta igen, åstorp borta, sölvesborg borta o s v Är det 18-håls alla dessa ?
|
|
|
Post by climber on Sept 6, 2006 14:28:35 GMT 1
OK! Så här ligger det till! Det samtal som jag fick från klubben gällde helt enkelt att om det ska bli någon förändring till denna säsong eller om de resor som skall komma blir likadana som de var i våras med alkohol å bråk. Det jag sa var att det kommer inte bli någon alkoholförtäring på bussen ner! Trodde inte att vuxna människor hade sådant behov utan kunde klara sig i 30min utan ta sig en stänkare eller två! Men ack så fel jag fick! Det handlade oxå om att bussen skulle vidare efter avsläpp i K-na och att det inte fanns någon tid att städa bussen och då tog JAG beslutet att det inte fick förekomma "drickande" på bussen! Jag skiter fullständigt om någon vill/kommer att dricka alkohol när man går på hoki bara det inte gjordes i bussen! Tycker bara ni ska tänka på det som varit och att vara aktsamma om klubbens rykte! Nu är det så att BUSSRESAN ÄR INSTÄLLD och att jag kommer inte på några sätt i framtiden försöka fixa en resa till någon bortamatch!! Väl mött i Tarketthallen på fredagkväll! Youngblood! Trist att det blev inställt, men förstår ju verkligen att många kör bil ner i stället i och med att det är så kort avstånd. tror inte det bara har med att man inte fick dricka någon alkohol på bussen, som vissa peroner tror, men tycker ändå att det var riktigt starkt av dig att föröka styra upp det hela. trist bara att det inte kommer att upprepas, jag vet ju hur mycke du har ställt upp. och det är man ju väldigt tacksam för ex. flaggor trumma m.m. så du ska verkligen ha en stor eloge:=) förstår även att du är besviken på att det inte blev så många annmälningar, men det har ju hänt förr. anledningen till att jag inte åkte me är ju på grund av att jag jobbar till 23.00 och har försökt få ledigt sedan en lång tid tillbaka och även byta med någon, men icke, taskig arbetsgivare man har:=( men åter igen stort av dig att du försökte annordna och styra upp saker och ting. många som uppskatta det även om du inte tror så är fallet:=)
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 14:35:44 GMT 1
Hoppas han VET att han har stöd på massor med håll och jag vidhåller att man kanske ska försöka köra med små bussar, där de som inte har problem med hans "regler" kan hänga på...
|
|
|
Post by HF on Sept 6, 2006 15:43:47 GMT 1
Det känns som om vissa resonerar som så här, - denna säsongen händer säkert inget vi kör vidare som innan trots det som har hänt de senaste säsongerna. Nu är det ju ny säsong och då händer säkert inget. Varför inte vara förutseende istället för att vänta på att skiten händer. Det får inte hända igen. Nu försöker några i BB ta tag i saken men får motstånd direkt.
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Sept 6, 2006 15:49:33 GMT 1
Kan bli lite svårt att få en storklack om man inte jobbar åt samma håll o bara några eldsjälar som jobbar ... en för alla o alla för en Bröder
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 15:56:01 GMT 1
Precis...hockeyn MÅSTE väl ändå vara prioritet ett....eller är det verkligen flaskan/burken..??
|
|
|
Post by Latex on Sept 6, 2006 16:35:10 GMT 1
HF : vilket bra sätt å resonera på, du skulle nog inte vara den du är om du levde som du resonerar (inte för jag har en aning om vad du gjort eller vilka brister du har men skenhelig lär du nog inte varit tidigare i ditt liv - tvivlar på att du har varit/är ett helgon) ! Och du - vilket motstånd ? Folk har väl rätt å undra innan dom gör sina val ! Eller vänta nu - jag fick ju inte välja som liten, det gjorde ju mamma, så det är väl lika bra å köra vidare på det spåret å ringa henne å fråga !
En gång är en gång - är alltid !
|
|
|
Post by HF on Sept 6, 2006 17:49:52 GMT 1
HF : vilket bra sätt å resonera på, du skulle nog inte vara den du är om du levde som du resonerar (inte för jag har en aning om vad du gjort eller vilka brister du har men skenhelig lär du nog inte varit tidigare i ditt liv - tvivlar på att du har varit/är ett helgon) ! Och du - vilket motstånd ? Folk har väl rätt å undra innan dom gör sina val ! Eller vänta nu - jag fick ju inte välja som liten, det gjorde ju mamma, så det är väl lika bra å köra vidare på det spåret å ringa henne å fråga ! En gång är en gång - är alltid ! 7-8 gånger är mer än en gång och en trend.... ring mamma och fråga det brukar jag göra......när inte frun är hemma för då bestämmer hon. Det som har skett kanske inte är nåt för dig som brukar vara med i bajenklacken, men det har ju drabbat oss bajensupportrar med en väldigt minskad chans till sm-guldet. Snart kanske förbundet tar krafttag mot KHK. Det har trots allt skett saker i minst 7-8 matcher på två säsonger vilket än en hel del för många. För dig kanske det är ok men i min värld kan man inte bara trampa på i samma fotspår och tro att allt löser sig. Jag tror absolut inte att du har gjort något för nåt sånt har jag ej sett från din sida.
|
|
|
Post by pirre on Sept 6, 2006 17:53:30 GMT 1
HF : vilket bra sätt å resonera på, du skulle nog inte vara den du är om du levde som du resonerar (inte för jag har en aning om vad du gjort eller vilka brister du har men skenhelig lär du nog inte varit tidigare i ditt liv - tvivlar på att du har varit/är ett helgon) ! Och du - vilket motstånd ? Folk har väl rätt å undra innan dom gör sina val ! Eller vänta nu - jag fick ju inte välja som liten, det gjorde ju mamma, så det är väl lika bra å köra vidare på det spåret å ringa henne å fråga ! En gång är en gång - är alltid ! 7-8 gånger är mer än en gång och en trend.... ring mamma och fråga det brukar jag göra......när inte frun är hemma för då bestämmer hon. Det som har skett kanske inte är nåt för dig som brukar vara med i bajenklacken, men det har ju drabbat oss bajensupportrar med en väldigt minskad chans till sm-guldet. Snart kanske förbundet tar krafttag mot KHK. Det har trots allt skett saker i minst 7-8 matcher på två säsonger vilket än en hel del för många. För dig kanske det är ok men i min värld kan man inte bara trampa på i samma fotspår och tro att allt löser sig. Jag tror absolut inte att du har gjort något för nåt sånt har jag ej sett från din sida. DITO!!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 6, 2006 18:18:12 GMT 1
så är det...
|
|
Acki
Ungdomslirare
Enade vi st?, splittrade vi sitta!
|
Post by Acki on Sept 6, 2006 21:41:49 GMT 1
Det handlar ju inte direkt om att man inte klarar sej till Kalmar utan en öl, det är snarare en fråga av protest mot att alla ska begränsas för några få människors misstag. Jag skulle mycket väl kunna gå på matcherna nykter, det gör jag ju i Rosenholm! MEN för mej som inte har något liv blir det liksom en festlig grej att köra runt i södra Sverige och kolla på hockey. Då tycker jag fan att man kan få unna sej några öl för att höja upplevelsen i bortahallarna några snepp till!
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Sept 6, 2006 22:20:27 GMT 1
Det handlar ju inte direkt om att man inte klarar sej till Kalmar utan en öl, det är snarare en fråga av protest mot att alla ska begränsas för några få människors misstag. Jag skulle mycket väl kunna gå på matcherna nykter, det gör jag ju i Rosenholm! MEN för mej som inte har något liv blir det liksom en festlig grej att köra runt i södra Sverige och kolla på hockey. Då tycker jag fan att man kan få unna sej några öl för att höja upplevelsen i bortahallarna några snepp till! Klart man kan ta några öl men man behöver inte dra i sig en massa så man knappt kan gå o dess utom göra det i KHK's tröja det kan ju skada klubben ordentlig.. men det har diskuterats en hel del här ... så Acki drick du din öl om du vill
|
|