|
Post by chilipulver on Sept 25, 2008 21:50:48 GMT 1
Den här såkallade lösningen var SKITDÅLIG!!!
Jag fattar inte hur man tänker när man gör det sämre för merparten av besökarna!
Nej KHK, tänk till och tänk om!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 25, 2008 22:47:01 GMT 1
Somsagt, allt blir inte "bra" på direkten. Fan lugna ner er ett par hekto och vänta iallafall en eller två hemmamatcher till...
|
|
|
Post by chilipulver on Sept 25, 2008 22:57:50 GMT 1
Somsagt, allt blir inte "bra" på direkten. Fan lugna ner er ett par hekto och vänta iallafall en eller två hemmamatcher till... OK! Jag väntar, återkommer om två matcher med en ny "matanalys"
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 25, 2008 23:16:15 GMT 1
Begriper fortfarande inte vad vi ska vänta på.....ska hallen byggas till på ett par veckor? Inte har jag hört knappast någon, som tycker det är rätt...men mina kontakter är väl idioter, precis som jag...
|
|
|
Post by charlie on Sept 25, 2008 23:56:04 GMT 1
Begriper fortfarande inte vad vi ska vänta på.....ska hallen byggas till på ett par veckor? Inte har jag hört knappast någon, som tycker det är rätt...men mina kontakter är väl idioter, precis som jag... För vidare resa mot framtiden behöver KHK i grova drag fördubbla sin ekonomi. Detta kan - och får - absolut inte ske ensidigt med ett ökat publikuttag. Det måste ske genom att utveckla andra sektorer, bl.a sponsordelen behöver upp. Men samma sak där - man kan inte bara höja priserna för en reklamskylt. I de modeller vi tittat på så är detta rätt väg att gå. Kan vi samtidigt öka utbudet och höja servicenivån för hela vår publik (även om detta tar några matcher att gnugga fram) så tror jag det kan landa väl. Matchorganisationen har satsat på att erbjuda intervjuer och reportage innan och under matchen. Det är många små delar som sakta förbättras. De flesta med ideella krafter. Det är ett pussel. De flesta jag kommer i kontakt med gillar och förstår det. Inte alla - det ska erkännas. Men de förstår i alla fall att KHK måste försöka pröva nya vägar för att skapa förutsättningar för en fortsatt resa uppåt. Kom gärna med förslag om hur du tycker att detta bör gå till. Se dig gärna omkring i olika arenor i Sverige och ta fram ett framhångsrikt exempel som inte bygger på precis det vi nu gör. Visst är det dåligt med utrymmen i arenan - men det kan du ju inte gärna klandra klubben för. Själv var min bästa stund igår ute vid grillen. Där luktade det hockey och jag saknade varken pommes eller vänner. Samma sak i Lindab Arena (Rögle) där jag var med en kompis i tisdags. Massor med sponsorutrymmen - inga publikutrymmen i anlutning till själva hallen, men gott om utrymmen att gå omkring på. Jag hörde ingen som där var upprörd över detta. Och ingen pommes. Fan vet hur folk klarar sig i Skåne?
|
|
|
Post by Basbatten on Sept 26, 2008 18:05:04 GMT 1
Låt oss avsluta det här tramset nån gång och koncentera oss på väsentligheterna. Läs Lindfors blogginlägg. Laget behöver stöttning från inte minst sittplats. Vi sitter inne på fantastiska röstresurser. Skit i käket, vi är här för att lyfta fram laget. Om sedan saknas strips och ett antal cafeteriaplatser ja vad fan då? ::)Vi är i ettan, motståndet är besvärligare låt oss fokusera vid det. >:(Gnällmän lägg ner!! :)Hur skall vi få sittplatsarna att fatta, koncentrera er på det
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 26, 2008 18:17:58 GMT 1
Jag är både "sittplatsare" och i ditt tycke "gnällman". Så genom att kalla det som ligger mig och många andra varmt om hjärtat för trams hjälper då sannerligen icke, det kan jag lova dig!
|
|
|
Post by Basbatten on Sept 26, 2008 18:27:11 GMT 1
OK, du har din åsikt och jag har min. I mitt fall tycker jag att maten fått alltför stort utrymme. Ja, jag tycker att det stjäl utrymme från det som det handlar om, dvs vårt lags framgångar. Nu har en representant från representationslaget uttryckt en försiktig åsikt om att stöttningen kunde bli bättre. Då tycker jag att all energi skall läggas på hur att uppnå detta istället för hur att uppnå strips. Och om det finns trampade tår i det här sammanhanget so be it. Jag bryr mig föga
|
|
|
Post by Jason on Sept 26, 2008 18:45:53 GMT 1
Min personliga reflektion av det hela är att jag absolut inte bryr mig... De få gångerna jag varit uppe i cateferian har jag bara varit på "genomresa". Träffar mycket mer folk man kan tjäta med i korridorerna.
Trots mycket folk i publiken gick det väldigt snabbt att få sin kopp kaffe i periodpausen. Jag var rädd att det skulle bli otroliga köer, men det flöt på bra.
Om man nu MÅSTE klaga på något kan det vara avsaknaden av någon form av "hylla" ute i gången längs väggarna som man kan ställa koppen på. Alltid samma meck när man ska i med mjölkpulvret...
|
|
nico
Björnligan
Jag ?r inte full,jag ?r glutenallergiker...
|
Post by nico on Sept 26, 2008 18:49:33 GMT 1
Snälla söta rara!!! Jag orkar inte se den här skittråden mer! Alla som är här inne vill väl se bättre hockey? Sanningen är så enkel att för att erbjuda attraktiv hockey så behövs det pengar! Är ni seriöst intresserade av att KHK får in pengar till sin verksamhet från skridskoskola till A-lag så måste ni inse att det finns 3 vägar att få in dom: 1: VINN PÅ LOTTERI 2:SÄLJ SAKER MED VINST(TEX BILJETTER,MAT/FIKA,SOUVENIRER 3:TA EMOT PENGAR FRÅN SPONSORER. Det finns få saker som är så olönsamma som strips!!! Tiden det tar att servera en portion kan jämställas med att sälja 20 koppar kaffe! Jag vet att många skitit i att köpa kaffe pga köerna i cafeterian. Vi tar idag in ca 3000 åskådare per match och cafeterian rymmer 50! Är det då hela världen att få köpa sin fika i dom andra kioskerna när man kan dra in mer pengar där uppe genom tex matservering(som är tillgänglig för ALLA) Problemet är således att utrymmena är för små när vi har så mycket publik. Det finns 2 vägar att gå: Antingen går vi ner i Div 2 igen med förhoppningsvis ett publiksnitt under 800/match eller gläds vi åt framgångarna och hjälps åt att visa politiker mm att vi behöver mer plats! Min fråga till er som gnäller(ni vet vilka): Är det viktigt att vi kan bedriva en bra verksamhet från team 04 till A-laget utan att riskera KK? Slutligen ett litet tips till er jag nämnde tidigare: * Lat: N 57º 47' 13.33" * Long: E 14º 13' 56.01" Där har ni koordinaterna till Kinnarps arena! Man kan både köpa snabbmat och STARKÖL!!!
Snälla moderatorn-stäng den här skittråden nu så vi kan koncentrera oss på att hjälpa laget att hänga kvar i ettan för att sedan vandra vidare!
|
|
|
Post by Back to Front on Sept 26, 2008 20:40:26 GMT 1
Min personliga reflektion av det hela är att jag absolut inte bryr mig... De få gångerna jag varit uppe i cateferian har jag bara varit på "genomresa". Träffar mycket mer folk man kan tjäta med i korridorerna. Trots mycket folk i publiken gick det väldigt snabbt att få sin kopp kaffe i periodpausen. Jag var rädd att det skulle bli otroliga köer, men det flöt på bra. Om man nu MÅSTE klaga på något kan det vara avsaknaden av någon form av "hylla" ute i gången längs väggarna som man kan ställa koppen på. Alltid samma meck när man ska i med mjölkpulvret... Amen.. Har efterlyst dessa sk. fällhyllor,klaffbord som man kan fälla ner, ställa muggen,koppen,läsken dyl. längs väggarna.. Men icke.
|
|
|
Post by chilipulver on Sept 26, 2008 21:08:27 GMT 1
Det är väl själva f-n att folk inte ska få ha åsikter? Ska man stänga ner en tråd för att vissa inte håller med?
Ett tips till Bausch-batten och ni andra: GE F_N ATT LÄSA DEN HÄR TRÅDEN OM DET INTE PASSAR!
Vi som vill diskutera sånt här kan väl få göra det!
En annan sak basen: Hur f-n kan man jämföra stöttning till laget under matcher med vilken mat som serveras (Eller inte serveras). Det är väl helt olika saker!!!!
Personligen så brukade jag ta med barnen till söndagsmatcherna och innan matchen köpte vi burgare i cafeterian. Nu går inte det längre och det tycker jag är synd!
Får jag tycka det: basbatten och nico??
|
|
|
Post by hoxha on Sept 26, 2008 21:11:48 GMT 1
Håller med Chili till 100%
Skit i trådar ni inte bryr er om!!!!!
Låt oss hållas.............
|
|
|
Post by Jonas74 on Sept 26, 2008 21:29:42 GMT 1
Tyckte som en del andra här inne att det var skit att de stängde kafeterian men har slutat bry mig. Klarar mig ändå. Korv, kaffe och läsk och ibland något sött så klarar jag mig. Men visst hade det varit nice med typ en macdonalds där ute under matcherna eller varför inte en hamburge vagn utanför. Samt att det gick ju aldrig att köpa något utan att missa 10min av matchen ändå. Antingen var man tvungen att gå ifrån matchen 10 min innan eller missade man 10 första min av perioden för att man stod i kö. Så.......................skit samma Jag är ju inte där för att äta precis.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 26, 2008 21:55:23 GMT 1
Jag håller delvis med. Jag bryr mig inte heller så mycket om det som såldes i caféterian. Jag äter lika gärna en rediger utegrillad med bröd. (Detta blir iofs inte så lockande när kvicksilvret börjar krypa ner en bra bit under noll. Men skit i det, jag överlever.)
Vad grejen gäller för mig är den att man tog caféterian, den klassiska naturliga samlingsplatsen (för icke rökare) från vanligt folk. Folk som stöttat genom de tunga åren. Folk som betalt inträde år efter år efter år. Dessa människor är inte lika mycket värda nu som de som viftar med pengarna. (Nu vet jag att nån vill skriva "det är inte frågan om det" men det är precis vad det är det.) Jag förstår och håller med om att man måste vara rädda om sponsorerna, inget snack om den saken. Men är man det genom förfördela dem gentemot vanligt folk? Att det blir grupperingar, vi och de?
|
|