|
Post by oneandonly on Oct 6, 2008 21:33:44 GMT 1
Jag tror det blir jättebra i slutändan.
Ett litet förslag. Har hört önskemålet från flera.
Förgrilla Hamburgare som slängs på utegrillarna och värms upp.
Bord vid sidan om där folk själva kan lägga på lök, dressing, ketchup etc.
Då går det dessutom fort.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 6, 2008 23:08:00 GMT 1
Nu har det gått ett par matcher. Är det någon som hört nått om att cafeterian har stängts för allmänheten. Vi är ett fåtal pajsare som är här och skriver. Över 3000 på matcherna och vi är ett 30-40 tal som skriver dynga här på forumet. Så är det nån som hört nått från vänner och bekantar om det nya så är det bra om det kommer fram. Jag själv har pratat med ett antal "nya" supportrar med nya säsongskort. En har sin pojk med sig varje match och han köpte en dricka i cafeterian varje match men nu blev han utkörd med orden har du inget guldkort så blir det ingen dricka. Grabben satt hela matchen torr i strupen och med en farsa som undrade vad i H-VETE pågår här då. Mr C kände att stripsen var viktiga jag har hört mängder med folk som skriker för att man inte kan köpa strips framförallt yngre men det är ju KHK:s framtid så man kanske ska lyssna på vad glinen vill. Självklart ska man ge guldklubben lite tid men blir motståndet stort bör man tänka om. FAN vad det e gott att det finns ett forum där man kan skriva om vad man tycker. DET E VI SOM ÄR KHK........... Inte svårt att hitta folk som är irriterade! Vet väl snarare nästan ingen vanlig dödlig, ingen som INTE är det... Jag har redan nämnt några fall... Fortfarande finns bara förslag där man inte tänker flytta desomärviktigareklubben...tydligen... Det är DOM det ska hittas alternativ till, inte den stora majoriteten...
|
|
|
Post by hoxha on Oct 7, 2008 10:14:13 GMT 1
Var fanns popcornen???
Hur bokar man Buffén, vad ingår??
Allt borde vara i gång till TAIF hemma, om det inte är igång.....
|
|
|
Post by Jason on Oct 7, 2008 11:10:06 GMT 1
Vet väl snarare nästan ingen vanlig dödlig, ingen som INTE är det... Jag har redan nämnt några fall... Beror väl på om man tar det till sig. Letar man fel hittar man bara fel... Jag är inte irriterad över det och sist jag kollade var jag en vanlig dödlig. För någon Hero är jag inte. Lägg av med generaliseringarna...
|
|
|
Post by Basbatten on Oct 10, 2008 7:38:04 GMT 1
Att det råder en schism i KHK-leden med anledning av att arena-cafeterian numera inte är öppen för alla och envar kan knappast ha undgått läsarna av detta forum. Sedan en vecka tillbaka undgår det knappast BLT-läsarna heller. Man undrar sa flundran om det inte är dags att revidera kampramsan. "Det är vi som är KHK" kanske skall vara "Det är dom flesta av oss som är KHK" Själv har jag sedan två veckor tillbaka lyckats hoppa över stripsen ty jag vet vad de åstadkommer med min figur. Sedan är själva överhoppandet nyttigt i sig. Gäller bara att inte tappa fotfäste, Och så lite off-topic på slutet: I kväll nätar Ottinger vid tre tillfällen. TFM
|
|
|
Post by hoxha on Oct 10, 2008 11:06:42 GMT 1
Fin fina Hamburgare och strips i KRIStianstad!!!!! Förbannat gott kaffe med, första koppen var ju t.o.m gratis!!!!!
|
|
|
Post by charlie on Oct 10, 2008 11:53:20 GMT 1
Fin fina Hamburgare och strips i KRIStianstad!!!!! Förbannat gott kaffe med, första koppen var ju t.o.m gratis!!!!! Absolut. Och god korv i utegrillen där jag personligen trivs bäst (grillad korv som ångar i kylan kommer alltid att vara riktig hockey för mig - men jag kanske är lite av en smygstofil). Dessutom hade KIK två stora, inglasade VIP-loger för sponsorer med utsikt över arenan. All annan försäljning av mat sker som på de flesta arenor i korridorer och övriga utrymmen. Och folk i allmänhet verkar inte ha några bekymmer med det. PS. Ni vet väl att ni, vi, du, jag, gammal som ung, fattig som rik, nygift som separerad - alla som är KHK - kan förboka mat innan matchen i vår arena? Där kan du sitta och snacka upp dig, njuta och ta något gott att dricka. Samtidigt som du stöttar KHK.
|
|
|
Post by chilipulver on Oct 10, 2008 12:00:19 GMT 1
Från KHKs hemsida:
Karlskrona Hockeyklubb driver cafeterian i ishallen och kioskerna som öppnas bakom läktarna under A-lagets matcher. Bra kioskverksamhet är inte bara viktigt under A-lagsmatcherna, utan även under all övrig tid eftersom det är så många som tillbringar mycket tid i Telenor Arena Karlskrona.
Cafeterian hålls öppen alla vardagar som KHK har verksamhet igång. Den hålls också öppen under helgerna och då är det föräldrarna i våra ungdomslag som turas om att hålla öppet. I cafeterian kan du köpa fika, grillad korv och hamburgare under helger och matcher. Under veckorna finns det lite mer lagad mat på menyn.
Kanske dags att ändra så att det stämmer med verkligeheten nu!
|
|
|
Post by chilipulver on Oct 10, 2008 12:04:42 GMT 1
[quote author=charlie board=ONE thread=919 post=63807 time=1223636000!![/quote] PS. Ni vet väl att ni, vi, du, jag, gammal som ung, fattig som rik, nygift som separerad - alla som är KHK - kan förboka mat innan matchen i vår arena? Där kan du sitta och snacka upp dig, njuta och ta något gott att dricka. Samtidigt som du stöttar KHK.[/quote]
Jaha, och var är all information?
1. Var hittar man information om hur man bokar! 2. Var finns menyer mm.? 3. Vilken typ av dryck serveras? 4. Vad är priset per person? 5. Mellan vilka tider gäller detta?
Många frågetecken och inga svar. Inte på khk.se i alla fall, där det rimligtvis borde finnas!
|
|
|
Post by hoxha on Oct 10, 2008 12:27:07 GMT 1
Undrar oxå.....
|
|
|
Post by Ragulin on Oct 10, 2008 13:48:02 GMT 1
Verkar ha blivit en stor debatt även i tidningen!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 10, 2008 15:02:20 GMT 1
Var i tidningen? Vilken? Jag har hela tiden väntat på debatt..
Förresten...igår kväll snackade jag med en kompis och sporadisk hallbesökare.... Han frågade om jag också blir stoppad vid cafeterian...han skulle gå in där för ett tag sedan... "ska det ALLTID vara så", sa han vidare....och tyckte att det var mkt märkligt...
|
|
|
Post by Ragulin on Oct 10, 2008 15:03:52 GMT 1
Var i tidningen? Vilken? Jag har hela tiden väntat på debatt.. Förresten...igår kväll snackade jag med en kompis och sporadisk hallbesökare.... Han frågade om jag också blir stoppad vid cafeterian...han skulle gå in där för ett tag sedan... "ska det ALLTID vara så", sa han vidare....och tyckte att det var mkt märkligt... Det har varit ett antal insändare i BLT om detta. Fler som tycker det är märkligt.
|
|
|
Post by pekka on Oct 10, 2008 16:31:49 GMT 1
Var i tidningen? Vilken? Jag har hela tiden väntat på debatt.. Det står inte i den röda tidningen
|
|
|
Post by pekka on Oct 10, 2008 16:51:27 GMT 1
[quote author=charlie board=ONE thread=919 post=63807 time=1223636000!! PS. Ni vet väl att ni, vi, du, jag, gammal som ung, fattig som rik, nygift som separerad - alla som är KHK - kan förboka mat innan matchen i vår arena? Där kan du sitta och snacka upp dig, njuta och ta något gott att dricka. Samtidigt som du stöttar KHK.[/quote] Jaha, och var är all information? 1. Var hittar man information om hur man bokar! 2. Var finns menyer mm.? 3. Vilken typ av dryck serveras? 4. Vad är priset per person? 5. Mellan vilka tider gäller detta? Många frågetecken och inga svar. Inte på khk.se i alla fall, där det rimligtvis borde finnas! [/quote] Jag tror att det går lite för fort med alla nya idéer och arrangemang vid matcherna. Inget fel på att ta fram nya koncept och arrangemang men hela föreningen måste hinna med i det parktiska arbetet och det är nog där det brister lite. Nya arrangemang = mer arbete, och då behövs det mera idiella karfter. Och som, jag tror det var Charlie som skrev ang. Kristianstads 2 vip-rum i hörnorna så det enda stället där det finns plats att bygga något liknande i arenan så är det över toaletterna i den sydvästra hörnan. Kanske en idé, men det går nog inte om politikerna får bestämma!
|
|