|
Post by Medgångssupportern on Oct 14, 2008 18:55:40 GMT 1
Dock så får man kanske se det såhär, hade vi varit där vi är idag utan våra sponsorer?
|
|
|
Post by HF on Oct 14, 2008 20:03:21 GMT 1
Ligger mycket i det...vi lägger stora pengar för ett stort intresse. Sponsorer gör det för att få publicitet när det är hett...sedan kan de mycket väl försvinna igen... Du FÅR ju trots allt vara i cafet....om köper världens dyraste pytt... och ger man sponsorerna lite extra och kanske t o m får de bitna av hockey så kanske de stannar under tyngre perioder.
|
|
|
Post by chilipulver on Oct 14, 2008 20:36:34 GMT 1
Dock så får man kanske se det såhär, hade vi varit där vi är idag utan våra sponsorer? Jag tycker kombinationen publik - sponsorer är avgörande. Utan publik = Inga sponsorer. Inga sponsorer = Inget bra lag = Dåligt med publik. Kontentan = Satsa lika mycket på båda kategorierna!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 14, 2008 21:28:53 GMT 1
Dock så får man kanske se det såhär, hade vi varit där vi är idag utan våra sponsorer? Jag tycker kombinationen publik - sponsorer är avgörande. Utan publik = Inga sponsorer. Inga sponsorer = Inget bra lag = Dåligt med publik. Kontentan = Satsa lika mycket på båda kategorierna! Vad får sponsorena då? Förutom reklamplats? (Om vi tänker bort caferetian överhuvudtaget) Är rätt komiskt att folk inte kan vara utan mat i 2-3 timmar, är väll hockeyn man är där för i huvudsak ändå. Sen att alla andra klubbar har det är väll skit samma? Ni kan väll fortfarande prata med annat folk, eller behövs det en cafeteria för det?
|
|
|
Post by oneandonly on Oct 14, 2008 23:51:27 GMT 1
Jag bara gör en liten prisjämförelse.
Vid större travarrangemang är det vanligt att det på de olika hotellen erbjuds pytt i panna buffè.
Den brukar kosta mellan 150 - 180 Kr och det är ALLTID knökfullt.
Nu är det inte Krösus som äter pytt i pannan, då de brukar sätta tänderna i någon smarrigare supè för runt 5-hundringen.
Detta sagt för att få en liten jämförelse, då man inte kan sätta det mot dagens pytt i panna för 75 kr på en lunchrestaurang.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 15, 2008 5:34:24 GMT 1
Jag bara gör en liten prisjämförelse. Vid större travarrangemang är det vanligt att det på de olika hotellen erbjuds pytt i panna buffè. Den brukar kosta mellan 150 - 180 Kr och det är ALLTID knökfullt. Nu är det inte Krösus som äter pytt i pannan, då de brukar sätta tänderna i någon smarrigare supè för runt 5-hundringen. Detta sagt för att få en liten jämförelse, då man inte kan sätta det mot dagens pytt i panna för 75 kr på en lunchrestaurang. "Detta sagt för att få en liten jämförelse, då man inte kan sätta det mot dagens pytt i panna för 75 kr på en lunchrestaurang" - Varför? Skulle det ha mer att göra med ett större travarrangemang? Nu spelar det som nån sa inte så stor roll, detta gäller ju INNAN matcherna. Det är ju pauserna som jag, och många med mig, är intresserade av...
|
|
honken
Ungdomslirare
|
Post by honken on Oct 15, 2008 6:59:18 GMT 1
Kan också tycka priset på pytten är lite väl högt! För dom pengarna får man en Biff Rydberg på en bättre krog i Stockholm. fast det är klart, är potatisen handtärnad och köttet av högsta kvalité samt att äggen kommer från frigående höns... ;D www.metrobloggen.se/hockeysverige
|
|
|
Post by oneandonly on Oct 15, 2008 7:42:51 GMT 1
Jag bara gör en liten prisjämförelse. Vid större travarrangemang är det vanligt att det på de olika hotellen erbjuds pytt i panna buffè. Den brukar kosta mellan 150 - 180 Kr och det är ALLTID knökfullt. Nu är det inte Krösus som äter pytt i pannan, då de brukar sätta tänderna i någon smarrigare supè för runt 5-hundringen. Detta sagt för att få en liten jämförelse, då man inte kan sätta det mot dagens pytt i panna för 75 kr på en lunchrestaurang. "Detta sagt för att få en liten jämförelse, då man inte kan sätta det mot dagens pytt i panna för 75 kr på en lunchrestaurang" - Varför? Skulle det ha mer att göra med ett större travarrangemang? Nu spelar det som nån sa inte så stor roll, detta gäller ju INNAN matcherna. Det är ju pauserna som jag, och många med mig, är intresserade av... Så fort man äter ihop med ett arrangemang, så blir också priserna högre. Därför jag sa att man inte kan jämföra med dagens.
|
|
|
Post by hoxha on Oct 15, 2008 8:07:21 GMT 1
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 15, 2008 11:02:42 GMT 1
Jag bara gör en liten prisjämförelse. Vid större travarrangemang är det vanligt att det på de olika hotellen erbjuds pytt i panna buffè. Den brukar kosta mellan 150 - 180 Kr och det är ALLTID knökfullt. Nu är det inte Krösus som äter pytt i pannan, då de brukar sätta tänderna i någon smarrigare supè för runt 5-hundringen. Detta sagt för att få en liten jämförelse, då man inte kan sätta det mot dagens pytt i panna för 75 kr på en lunchrestaurang. Jag umgås inte med spelare heller...de är vana att bolla med pengar...och vet inte en jävel som ger en förmögenhet för mat, äten i miljö a la gatukök... Fullkomligt sjukt...och jag tror INTE det blir "knökfullt" här... JJB o jag är vanliga lågavlönade typer....som INTE betalar såna här summor för sån mat.... Möjligen vid ett enstaka tillfälle på en mysig krog... Som honken säger...möjligen om det är gjort med omsorg och inte tömt från en Felixpåse...
|
|
honken
Ungdomslirare
|
Post by honken on Oct 15, 2008 11:04:17 GMT 1
Se där, dom lyssnar på er ;D Och nu får ni en starkbira på köpet!!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 15, 2008 11:06:47 GMT 1
Det ser mer rimligt ut! Dock...jag kan inte dricka starköl...och visste inte att det var samma pris på detta och mineralvatten ....
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 15, 2008 11:25:48 GMT 1
Men det är ju inte samma priser ^^ Vattnet är 20kr billigare.. fast i samma prisklass som lättöl..
|
|
|
Post by HF on Oct 15, 2008 11:44:02 GMT 1
Jag bara gör en liten prisjämförelse. Vid större travarrangemang är det vanligt att det på de olika hotellen erbjuds pytt i panna buffè. Den brukar kosta mellan 150 - 180 Kr och det är ALLTID knökfullt. Nu är det inte Krösus som äter pytt i pannan, då de brukar sätta tänderna i någon smarrigare supè för runt 5-hundringen. Detta sagt för att få en liten jämförelse, då man inte kan sätta det mot dagens pytt i panna för 75 kr på en lunchrestaurang. Jag umgås inte med spelare heller...de är vana att bolla med pengar...och vet inte en jävel som ger en förmögenhet för mat, äten i miljö a la gatukök... Fullkomligt sjukt...och jag tror INTE det blir "knökfullt" här... JJB o jag är vanliga lågavlönade typer....som INTE betalar såna här summor för sån mat.... Möjligen vid ett enstaka tillfälle på en mysig krog... Som honken säger...möjligen om det är gjort med omsorg och inte tömt från en Felixpåse... Knökfullt har det redan varit!!
|
|
honken
Ungdomslirare
|
Post by honken on Oct 15, 2008 12:06:21 GMT 1
Men det är ju inte samma priser ^^ Vattnet är 20kr billigare.. fast i samma prisklass som lättöl.. Wennerlunds favorit Klassisk Pytt i panna med ägg och rödbetor Bröd, smör, sallad, mineralvatten, lättöl, starköl eller vin125:- Helt plötsligt överkomligt om man är sugen på en bira.
|
|