|
Post by chilipulver on Sept 8, 2008 17:00:18 GMT 1
Dagens I-landsproblem... Vad ska nästa tråd handla om tro? Stolarnas bekvämlighet?? Ja varför inte. Dom faktiskt inte speciellt bekväma. Tar du tag i den frågan?
|
|
|
Post by Les Paul on Sept 8, 2008 18:48:07 GMT 1
Ja vilket skrik det kommer att bli på ungarna Och callahan.
|
|
|
Post by jompa on Sept 8, 2008 19:08:30 GMT 1
Ja vilket skrik det kommer att bli på ungarna Och callahan. ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 8, 2008 19:13:13 GMT 1
Ja vilket skrik det kommer att bli på ungarna Och callahan. ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Ekis on Sept 8, 2008 19:52:51 GMT 1
Dagens I-landsproblem... Vad ska nästa tråd handla om tro? Stolarnas bekvämlighet?? Ja varför inte. Dom faktiskt inte speciellt bekväma. Tar du tag i den frågan? Mmm, nu när du skriver det... Fan vet om inte toapappret är lite strävt också... Avgå någon!! (typ)
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 8, 2008 20:32:37 GMT 1
Föresten, vart tog dom cheerleaders i Kallinge matchen förra året (tror jag det var ;o) vägen? Vore trevligt med lite ögongodis emellanåt.
|
|
|
Post by charlie on Sept 8, 2008 23:29:25 GMT 1
Jag tycker det är skandal att vi som poplag inte har den mest självklara av alla produkter: POPCORN. Tala om att ungarna gillar det. Vad Callahan tycker vet jag inte, men det är f-n så mycket bättre för kolestorolvärdet på oss gamla gubbar C. Finns inte en arena i världen av anständigt snitt som inte har popcorn.
|
|
|
Post by charlie on Sept 8, 2008 23:55:38 GMT 1
Spelar väl ingen roll om man inte kan köpa något....för att man inte är värd lika mycket som guldklubbare... Med den typen av slutledning blir publik som köper säsongskort mer värda än de som köper lösa biljetter. Varför? Säsongkortsinnehavare får rabatt på souvenirer. Jag hoppas att de flesta förstår att man inte alls gör den här typen av ganska otäcka värderingar ifrån KHK. Servicen ska utvecklas på alla plan och alla ska under hösten uppleva kortare köer, ett roligare utbud och mer folkliv. Detta behöver omfatta alla. Ska sponsringen utvecklas så måste nivå från KHK upp. Ska matcheventen utvecklas och ännu mer - och då också ny - publik strömma till så behöver service och utbud utvecklas. Jag förstår att för en som bara köper strips så blir det ett bakslag, men en enskild produkt - som svarar för en mycket liten del av försäljningen - får och kan inte enskilt vara det som avgör hur man utvecklar servicen och eventet. Hela KHK vet sina rötter. Den ganska fräcka anspelningen på att någon människa som bevistar matcherna skulle vara mindre värd är någon annan, är i mina ögon en misstroendeförklaring och har ingenting med verkligheten att göra. Blackbugs fick av föreningen ett specialpris på ståplats. Det betyder inte att de är mer värda än någon annan. Men de tillför mycket till totalupplevelsen och det var därför viktigt att skicka den signalen till tjejerna och killarna där. Andra, framgångsrika föreningar har tänkt och agerat på samma sätt. I båda fallen. Ge det ett par månader. Var med och kom med feedback - positiv och negativ. Men snälla, exkludera KHK från tankegångar om att vissa människor är mer värda än andra. Hockey for Life drar igång om några veckor. Där hittar du representativa tankar om vad KHK av modell 2008 står för.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 9, 2008 0:14:15 GMT 1
Är det en utveckling att särbehandla och ge vissa plats med vy över arenan och inte andra.... Är det ett bättre utbud att ta bort? Ska ni koka kroppkakor istället för göra strips? Mkt liten del av försäljningen? Ger t ex den förbannade 50/50-lott-terrorn mer? Låter inte sannolikt... Vi har sannerligen olika syn på detta...och det skulle vara kul att höra allmänhetens åsikt i frågan... Ge det tid säger du...visst....men jag kan inte begripa vad som är bättre än cafeterian!? Betongkatakomberna? Eller ska vi stå ute om nordanvinden kommer? Popcornfrågan är dock given!!!! Fram med detta "gift"!!!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 9, 2008 5:37:08 GMT 1
Jag har sagt vad jag tycker nyligen i annan tråd, kan bara upp repa att jag tycker det känns fel.
Okej, Charlie, att vi "de utslängda" inte är mindre värda än "Guldisarna", men beblandas de ska vi inte... Nån form av pest måste vi ju ha?
Vad är annars anledningen att separera Ishockeysupportrar från Ishockeysupportrar?
|
|
|
Post by HF on Sept 9, 2008 6:42:57 GMT 1
Men Callahan hur svårt ska det vara att fatta...Du betalar mer än de på ståplats och får då bekvämligheten att sitta på bra plats med fin vy över arenan. Köper du en bil av märket fiat, kanske modell 127 special, så får du inte samma bekvämlighet och prestanda som om du köper en dyrare bil av...låt oss säga BMW. Jag kan fortsätta hela dagen med jämförelse....MEN jag tror t o m du börjar fatta min poäng ;-) ...Betalar du mer så vill du ha mer, lägger du 15000 i sponsorpengar till KHK så kanske du förtjänar lite mer än en svagt vadderad stol. KHK har väl på ett bra sätt tagit hand om sponsorerna, det duger inte längre med att skicka ut ett inbetalningskort och hoppas att sponsorerna ska vara nöjda, man måste jobba lite för att behålla dom också. Få dem att känna sig behövda och välkomna. Du har betalt 2000 och för det priset får du en svagt vadderad stol att sitta på, vissa har betalt mindre och får då en betongtrappa med lite gummi på att stå på...vissa har betalt betydligt mer och får då mer. Den ekvationen går ihop i mitt huvud i alla fall.
Utan att lägga några politiska värderingar här så vet vi ju var du står och då skulle det vara samma pris för alla...sponsorer som vanlig publik...då hade väl säsongskortet kostat 6-7000:- för alla och då hade inte många haft råd att gå på hockey. Så var nöjd istället att vi har så pass många sponsorer som gör att du kan gå på hockey till ett subventionerat pris.
Hade vi inte haft sponsorerna som vi har hade vi fortfarande spelat i trean och det hade kostat 150 spänn att gå in. Sponsorerna gör så att vi kan gå in billigare, utan sponsorer ingen publik p g a för höga biljettpriser....
Sen är det ju synd att du slutar gå för att du inte får dina stripps ;-) men mcdonalds ligger på vägen till arenan...ps kan du ta med en mellan stripps till mig imorgon?
|
|
|
Post by Back to Front on Sept 9, 2008 7:21:50 GMT 1
sax: Sen är det ju synd att du slutar gå för att du inte får dina stipps ;-) men mcdonalds ligger på vägen till arenan...ps kan du ta med en mellan stripps till mig imorgon?
Hahahaha..Klockrent!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 9, 2008 7:26:23 GMT 1
"Det duger inte längre med att skicka ut ett inbetalningskort och hoppas att sponsorerna ska vara nöjda, man måste jobba lite för att behålla dom också. Få dem att känna sig behövda och välkomna."
Hur välkomna kommer de att känna sig i längden, när de blir "de där", de där i caféet", får onda ögat när de passerar av dem som saknar sitt café. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man kan få folk att känna sig välkommna genom att separera dem från andra....
HF drog precis en parallel med bilköp. Jag är väl den där killen som 127:an passar in på. Men jag känner goda vänner som är BMW folk också, inte tusan är jag mindre välkommen hem till dem för det.
Naturligtvis ska sponsorer ha något tillbaka för att de satsar sina kulor på klubben men det ska inte gå ut över andra, det måste gå lösas på annat sätt än att ta hela cafét. Ifiol var en del av det guldklubbens, det var en bra lösning.
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 9, 2008 8:05:11 GMT 1
Självklart ska sponsorer särbehandlas.
Ha de bästa platserna osv......
Så är det i travets värld, Fotbollens, Ishockeyns, Motorsportens osv........
Ett MÅSTE för att överleva och utvecklas.
Jag har förstått att stripsen är viktiga för många här på forumet.
Tips: Slå en signal till Bävern och föreslå att man köper in fritöser på tex on off och placerar i de olika försäljningsställerna. Det kostar iaf inget att föreslå det.
Själv ska jag nog föreslå Tacos. Kolla på marknader. Där finns Tacostånd. Lätt att förbereda och lätt att kränga ut i snabbt tempo.
I förlängningen kan säkert "folket" få tbx cafeterian.
Upp till gemene man att påverka politikerna att bygga ut arenan. Att de bland annat fixar en sponsor loge.
Skriv insändare, uppvakta dem osv.......
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 9, 2008 8:21:55 GMT 1
Känns meningslöst att tjata...cafeterian är BASIC på alla sätt...det absolut minsta man kan begära i en sån här arena... De som lägger mer pengar HAR också mer pengar...ska orättvisorna och klyftorna i samhället också visa sig här.... En sjuk sak med sånt här,är väl också att sponsorer oftast inte är genuint intresserade av hockeyn, utan pr och reklam... Varför ska de som lika gärna står med ryggen mot arenan ha den bästa platsen..? Vi är väl alla sponsorer på olika sätt...och de större gör det ju bara för att tjäna mer pengar...inte för att de älskar hockey! Då hade de ju alla varit i Vämöhallen också! En annan knasig sida med att alltid ge sponsorer en massa...är att det sedan står en massa tomma stolar...Kollas det inte upp hur många platser vederbörande vill ha? Varför jämföra med andra ställen? Är det inte det som känns fel, som ska ändras...?
|
|