|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Sept 9, 2008 10:14:48 GMT 1
Känns meningslöst att tjata...cafeterian är BASIC på alla sätt...det absolut minsta man kan begära i en sån här arena... De som lägger mer pengar HAR också mer pengar...ska orättvisorna och klyftorna i samhället också visa sig här.... En sjuk sak med sånt här,är väl också att sponsorer oftast inte är genuint intresserade av hockeyn, utan pr och reklam... Varför ska de som lika gärna står med ryggen mot arenan ha den bästa platsen..? Vi är väl alla sponsorer på olika sätt...och de större gör det ju bara för att tjäna mer pengar...inte för att de älskar hockey! Då hade de ju alla varit i Vämöhallen också! En annan knasig sida med att alltid ge sponsorer en massa...är att det sedan står en massa tomma stolar...Kollas det inte upp hur många platser vederbörande vill ha? Varför jämföra med andra ställen? Är det inte det som känns fel, som ska ändras...? Jag håller med Mr C ju mer pengar man tjänar desto mer skulle NATURLIGTVIS säsongskorten kostat. Sponsrar man med t.ex 50000 kr så tycker jag att man har det så bra ställt att man borde faktiskt få de skymda platserna. Det måste ju för fan vara nån rättvisa här i livet. Mr C jag har tre guldplatser som jag fått tilldelat mig så från och med nu är du alltid välkommen att utnyttja en plats för jag själv är aldrig där. Jag gillar inte strips och mingel Dax och starta en ny kampanj : SAVE THE STRIPS OCH MER POPCORN ÅT FOLKET
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 9, 2008 10:36:03 GMT 1
Känns meningslöst att tjata...cafeterian är BASIC på alla sätt...det absolut minsta man kan begära i en sån här arena... De som lägger mer pengar HAR också mer pengar...ska orättvisorna och klyftorna i samhället också visa sig här.... En sjuk sak med sånt här,är väl också att sponsorer oftast inte är genuint intresserade av hockeyn, utan pr och reklam... Varför ska de som lika gärna står med ryggen mot arenan ha den bästa platsen..? Vi är väl alla sponsorer på olika sätt...och de större gör det ju bara för att tjäna mer pengar...inte för att de älskar hockey! Då hade de ju alla varit i Vämöhallen också! En annan knasig sida med att alltid ge sponsorer en massa...är att det sedan står en massa tomma stolar...Kollas det inte upp hur många platser vederbörande vill ha? Varför jämföra med andra ställen? Är det inte det som känns fel, som ska ändras...? Bäste Callahan. Du menar väl inte på fullt allvar vad Du skrev i detta inlägget ? Samhället är inte rättvist. Som barn kan kompisen få några saftdroppar mer i sitt glas. Världen går inte under för det. Sponsorer behövs inom all idrott idag. Det kan väl inte vara någon nyhet för Dig eller någon annan ? Spelare/nyförvärv vill Du, jag och alla andra ha under silly season. Hur hade det gått med det utan sponsorer tror Du ? Om Du var sponsopr och betalade klubben 30.000 kr. Hade Du då velat ha något mera än ett tack ? Självklart måste man göra en jämförelse med andra, då det är så här det ser ut i Sverige. Sponsorerna måste man handhålla någonstanns. Att arenan inte är "färdigbyggd" är politikernas fel, inte KHK's. Uppvakta de förtroendevalda och påverka dem. Då kanske folket får tillbaka cafeterian och sponsorerna får sponsorloge. Strips på andra ställen i arenan måste väl också funka för Dig ? Eller är det nu en principsak att de måste serveras i cafeterian ? Föreslå annars Bävern vad jag skrev i mitt förra inlägg.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 9, 2008 10:37:50 GMT 1
OK....bra kampanj, husnasarn!! Hur som helst...här har du en av mina poänger..."tilldelad"? Och du säger att du inte använder dom... Borde inte t ex du..kunna sätta en siffra någonstans...om du vill ha en, två, tre eller INGEN plats.... Undrar hur många kanonplatser som ska gapa tomma denna säsong, när det ska vara fullsatt... Detta är inget påhopp..men något jag bara tycker är synd...och undrar om det går att göra något åt.... Hm...man ser lite linjer från valet...JJB och jag på vänstern..där man ska behandlas lika...det handlar om värderingar... Jag vill inte ha ett lag till VILKET PRIS SOM HELST...först säljs klubbmärket ut...och nu cafeterian...
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Sept 9, 2008 10:41:56 GMT 1
OK....bra kampanj!! Hur som helst...här har du en av mina poänger..."tilldelad"? Och du säger att du inte använder dom... Borde inte t ex du..kunna sätta en siffra någonstans...om du vill ha en, två, tre eller INGEN plats.... Undrar hur många kanonplatser som ska gapa tomma denna säsong, när det ska vara fullsatt... Detta är inget påhopp..men något jag bara tycker är synd...och undrar om det går att göra något åt.... Det är inga extraplatser det är bara 3 av de 3400 som redan är inne som får njuta av lite extra lyx. Mor och Far och Mr C får mina.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 9, 2008 10:43:19 GMT 1
hehe...husnasarn..jag VILL inte tillbringa perioderna i en holk!!! Jag vill tillbringa PAUSEN där..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 9, 2008 10:45:23 GMT 1
OAO....jag SKITER i om samhället inte är eller har varit rättvist. Det är ändå min dröm att det ska bli så....och det är mångas dröm...i alla fall de som inte är födda med silversked i mun...(detta är inte personligt till dig... )
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 9, 2008 10:49:58 GMT 1
OK....bra kampanj, husnasarn!! Hur som helst...här har du en av mina poänger..."tilldelad"? Och du säger att du inte använder dom... Borde inte t ex du..kunna sätta en siffra någonstans...om du vill ha en, två, tre eller INGEN plats.... Undrar hur många kanonplatser som ska gapa tomma denna säsong, när det ska vara fullsatt... Detta är inget påhopp..men något jag bara tycker är synd...och undrar om det går att göra något åt.... Hm...man ser lite linjer från valet...JJB och jag på vänstern..där man ska behandlas lika...det handlar om värderingar... Jag vill inte ha ett lag till VILKET PRIS SOM HELST...först säljs klubbmärket ut...och nu cafeterian... Nu är Du fan ute på hal is Mr C. Påstå inte eller antyd att jag inte skulle vara för jämlikhet osv..... Här handlar det om modern topidrott. Gillar man den och vill ha den kvar, då får man räta in sig i ledet. Sponsorerna är ett måste för varje förening idag. Med Ditt resonemang hoppas jag sannerligen inte att Du tittar på NHL hockey eller tex spansk fotboll. Där styr plånboken var man sitter och om man har råd att gå. Detta trots stora sponsorer. Gillar man inte läget, då är alternativet att börja älska korphockey. Där råder fullständig rättvisa.
|
|
|
Post by oneandonly on Sept 9, 2008 10:55:46 GMT 1
OAO....jag SKITER i om samhället inte är eller har varit rättvist. Det är ändå min dröm att det ska bli så....och det är mångas dröm...i alla fall de som inte är födda med silversked i mun...(detta är inte personligt till dig... ) Jag respekterar Dig för Din vision om hur samhället ska se ut. Nu är VI inte där. Du menar väl INTE att KHK ska förändra Sverige politiskt ? Måste bara fråga Dig några saker. Du tycker ofta mycket och det är bra att man har åsikter. När man har så mycket synpunkter som Du har, då bör man också engangera sig. 1. Jag vet att Du inte är engangerad i KHK eller BB. Varför när Du vill förändra så mycket ? 2. Är Du politiskt engangerad och står på barrikaderna ? Om inte, varför ? 3. Om Du inte är engangerad på något av ställerna ovan. Har Du då tagit kontakt med någon styrande och framfört Dina synpunkter och ståndpunkter, eller bara skrivit dem på olika forum ?
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Sept 9, 2008 11:02:13 GMT 1
Dagens längsta skratt är nu avklarat. ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Luntan är satt till fänghålet krutet har exploderat. Mr C nästa gång du skriver glöm inte att skriva TÄNT VAR DET HÄR.
Visst är det härligt med lite åsikter ibland. Nu ska man inte blanda in för mycket politik i idrotten men visst är det svårt att låta bli ibland.
Jag har ju glömt och säga vad jag tycker om maten. Jag vill ABSOLUT ha tillbaka Bullens korv. Den som serveras nu suger. Hamburgarna tycker jag faktiskt är O.K men jag gillar ju inte blaskiga hamburgare så det kanske inte är så konstigt. Kaffet är också bra men jag tycker man borde kunda få Café au lait eller Cappuccino på guldklubben ;D
|
|
|
Post by HF on Sept 9, 2008 11:05:22 GMT 1
C du vill värva artistspelare hit och dit men de som ska betala dom ska inte få nåt för det...?
Nä jag hoppas verkligen bubblan spricker så vi hamnar i trean igen, då finns det inga sponsorer att ta hand om men förhoppningsvis har klubben ändå pengar att köpa in strips....
|
|
|
Post by aslog on Sept 9, 2008 11:13:56 GMT 1
Jaha. Jag trodde företag sponsrade idrottsklubbar för att synas och få fler kunder och tjäna mer pengar, men de betalar alltså 50 000 spänn för att få en bra stol och se artistspelare lira div.1-hockey? How naïve of me.
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Sept 9, 2008 11:23:29 GMT 1
Jaha. Jag trodde företag sponsrade idrottsklubbar för att synas och få fler kunder och tjäna mer pengar, men de betalar alltså 50 000 spänn för att få en bra stol och se artistspelare lira div.1-hockey? How naïve of me. Vi kan ju vara intresserade också. Mina skyltar som sitter i Rödeby, Listerby, Jämjö och Ramdalas fotbollsplaner genererar inte speciellt mycket. Men jag stödjer gärna klubbarna så man kan bedriva mer ungdomsverksamhet mm. Sponsring av hockeyresan till Halmstad är ett annat exempel på att många sponrar av rent intresse för hockeyn. Självklart vill man vara med och synas ute i arenan. Just nu är man på rätt väg många sponsorer vill ha det där lilla extra när man bjuder ut nån kund. Jag lovar att det är värt det. Hur tror ni OIK har råd att spela år ut och år in i ettan med det publikstödet?
|
|
|
Post by khkregerar on Sept 9, 2008 11:40:27 GMT 1
Jag fattar inte varför en del alltid måste försvara KHK på alla punkter! Jag kan inte missa en match med KHK utan att bli helt förstörd så därför har jag inte heller gjort det på länge men bara p.g.a det så behöver jag ju inte hålla med i allt KHK gör. HF en artistspelaren kan lika väl bli betald med folketslirare pengar. Då tycker jag att alla som har hjälpt till med folkets lirare också ska få ta del av sponsorenas lilla privata hörna!
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Sept 9, 2008 11:57:34 GMT 1
Korven o hamburgaren har jag ej smakat .... blir oftast en kall cola med en liten negerboll till eller en liten chips påse .. är sällan i cafeterian .. hoppas på mer att välja mellan i femmorna .. typ popcorn o taco ..
|
|
|
Post by hoxha on Sept 9, 2008 12:29:28 GMT 1
Taco ,Popcorn o Bullens, sen så fixar vi "Old el Paso" - Jumbotronen!!!!
Skulle man sen få riktig mjölk till kaffet så kan man lägga sig ner o dö, allt fullbordat!!!!
|
|