|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Sept 9, 2008 12:52:11 GMT 1
hehe...husnasarn..jag VILL inte tillbringa perioderna i en holk!!! Jag vill tillbringa PAUSEN där.. Mr C det är ju i pausen som man ska vara i Guldlogen. När det är match sitter du på din plats som vanligt. Du ska bara in i pausen och avnjuta dina strips där.
|
|
|
Post by aslog on Sept 9, 2008 15:22:53 GMT 1
Jaha. Jag trodde företag sponsrade idrottsklubbar för att synas och få fler kunder och tjäna mer pengar, men de betalar alltså 50 000 spänn för att få en bra stol och se artistspelare lira div.1-hockey? How naïve of me. Vi kan ju vara intresserade också. Mina skyltar som sitter i Rödeby, Listerby, Jämjö och Ramdalas fotbollsplaner genererar inte speciellt mycket. Men jag stödjer gärna klubbarna så man kan bedriva mer ungdomsverksamhet mm. Sponsring av hockeyresan till Halmstad är ett annat exempel på att många sponrar av rent intresse för hockeyn. Självklart vill man vara med och synas ute i arenan. Just nu är man på rätt väg många sponsorer vill ha det där lilla extra när man bjuder ut nån kund. Jag lovar att det är värt det. Hur tror ni OIK har råd att spela år ut och år in i ettan med det publikstödet? Jag tvivlar inte en sekund på att du är intresserad. En skylt på Listerbys fotbollsplan genererar väl inte jättemånga nya kunder så de som sponsrar där gör det väl mest pga just intresse. KHK:s nuvarande publiksiffror gör däremot att den mesta av sponsringen sker just i syfte att locka till sig nya kunder och därmed tjäna mer pengar, jag tror att de som sponsrar KHK enbart pga intresse är väldigt väldigt få. Därför tycker jag att det mest bara det blir pinsamt när folk försöker få det att låta som att stolen och guldklubben (och nu cafeterian) är det enda företagen tjänar på att sponsra. För det är det inte.
|
|
|
Post by pekka on Sept 9, 2008 19:58:44 GMT 1
Taco ,Popcorn o Bullens, sen så fixar vi "Old el Paso" - Jumbotronen!!!! Skulle man sen få riktig mjölk till kaffet så kan man lägga sig ner o dö, allt fullbordat!!!! Riktig mjölk till kaffet finns det i guldklubben!
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Sept 9, 2008 21:00:43 GMT 1
Huvudet på spiken aslog. Mycket publik = många sponsorer. Många sponsorer = mycket pengar. Mycket pengar kan betyda ännu mer publik då man har förutsättningar att värva bra spelare.
Många stora sponsorer vill ha möjligheten att känna sig lite speciella. Detta tycker jag att vi ska ordna för dom. För deras pengar vill iaf jag åt.
En sak har du fel i vi är många som sponsrar KHK för mer än att vi ska få en merförsäljning.
|
|
|
Post by A "goe" Lundgren on Sept 10, 2008 7:28:03 GMT 1
OAO....jag SKITER i om samhället inte är eller har varit rättvist. Det är ändå min dröm att det ska bli så....och det är mångas dröm...i alla fall de som inte är födda med silversked i mun...(detta är inte personligt till dig... ) Ja, alla borde få chansen att få spela i KHK. ;D
|
|
|
Post by A "goe" Lundgren on Sept 10, 2008 7:45:46 GMT 1
Spelar väl ingen roll om man inte kan köpa något....för att man inte är värd lika mycket som guldklubbare... Det enda jag köper är strips...och det är GULD att ha där! Just det blir man väl av med... :/ En proletär äter inte amerikansk influensuerad snabbmat. Han äter kokt potatis med biff, brunsås och lingonsylt. Jag börjar bli lite besviken på dina lite väl tilltagna och ”lyxiga” levnadsvanor callahan.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 10, 2008 8:21:58 GMT 1
Ja du...jag äter faktiskt mycket hellre husmanskost...men jag tror det är lite mycket begärt i arenan....
|
|
|
Post by A "goe" Lundgren on Sept 10, 2008 8:25:57 GMT 1
Ja du...jag äter faktiskt mycket hellre husmanskost...men jag tror det är lite mycket begärt i arenan.... Ät korv, då får man den gamla KIK känslan som man hade i gamla Wämöhallen. Du brukar väl vara svag för den?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 10, 2008 9:18:09 GMT 1
Jo...men den korven var mycket bättre...har man inte bytt leverantör? Ett alternativ till strips är mos....t o m bättre och matigare. Man kan gå till hallen hungrig för att man vet att man kan bli mätt där... Jag har för mig att jag ätit mos i någon hall...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 10, 2008 10:56:14 GMT 1
Jo...men den korven var mycket bättre...har man inte bytt leverantör? Ett alternativ till strips är mos....t o m bättre och matigare. Man kan gå till hallen hungrig för att man vet att man kan bli mätt där... Jag har för mig att jag ätit mos i någon hall... Du, grabben, ingen mos av Hall! Skämt å sido, den utegrillade korven är faktiskt en höjdare, bättre än, håll i dig nu, Wämöhallens. Den bästa ishockeygrillkorv jag ätit grillades dock med otrolig känsla i Värnamo.
|
|
|
Post by kex on Sept 10, 2008 11:15:53 GMT 1
Jag testade mig på grillkorven utanför hallen förra matchen och det var faktiskt riktigt god.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 10, 2008 11:39:43 GMT 1
Jo...men den korven var mycket bättre...har man inte bytt leverantör? Ett alternativ till strips är mos....t o m bättre och matigare. Man kan gå till hallen hungrig för att man vet att man kan bli mätt där... Jag har för mig att jag ätit mos i någon hall... Du, grabben, ingen mos av Hall! Skämt å sido, den utegrillade korven är faktiskt en höjdare, bättre än, håll i dig nu, Wämöhallens. Den bästa ishockeygrillkorv jag ätit grillades dock med otrolig känsla i Värnamo. haha..den glömmer du aldrig... Det var väl kylan som förhöjde upplevelsen...
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Sept 10, 2008 21:16:36 GMT 1
Känns som om vi har andra bekymmer efter förlusten mot Panter än vad som ska serveras i kiosken.
|
|
|
Post by aslog on Sept 10, 2008 21:27:59 GMT 1
En sak har du fel i vi är många som sponsrar KHK för mer än att vi ska få en merförsäljning. Det är mycket möjligt att merförsäljningen inte är den enda anledningen, men jag vill fortfarande påstå att det är den största. Såhär på rak arm så är Carro & Patrik det enda exemplet jag kan komma på som sponsrar utan att tjäna något annat än good will på det.
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Sept 10, 2008 21:34:48 GMT 1
En sak har du fel i vi är många som sponsrar KHK för mer än att vi ska få en merförsäljning. Det är mycket möjligt att merförsäljningen inte är den enda anledningen, men jag vill fortfarande påstå att det är den största. Såhär på rak arm så är Carro & Patrik det enda exemplet jag kan komma på som sponsrar utan att tjäna något annat än good will på det. Du har fel jag sponsrar inte KHK ett jäkla dugg för att jag ska sälja mer det kan jag lova dig. Som sagt det finns fler. Carro och Patrik hahaha det är ju goodwill dom lever på.
|
|