|
Post by hoxha on Sept 12, 2008 23:55:51 GMT 1
Åring? Och tre stycken till på köpet. Jag har inte ens sett en sån, hur ser de ut? Oooh förlåt mig så hemskt mycket att jag slant på mellanslag Förändrar dock inget om att vissa gnäller på MATEN, ni är väll där för att kolla på hockey och inte äta? Försäljningsställena finns bara till för att KHK skall tjäna kulor, då borde man kanske sälja det folk vill ha...... Enkelt, sälj mer, tjäna mer!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 13, 2008 0:15:44 GMT 1
Oooh förlåt mig så hemskt mycket att jag slant på mellanslag Förändrar dock inget om att vissa gnäller på MATEN, ni är väll där för att kolla på hockey och inte äta? Försäljningsställena finns bara till för att KHK skall tjäna kulor, då borde man kanske sälja det folk vill ha...... Enkelt, sälj mer, tjäna mer! Klart det, dock så är det på en hockey arena man köper just maten, är ju inte direkt en lyx restaurang eller hamburgare från max man köper, är ett jävla gnäll på ingenting egentligen. Korven som säljs ser jag inget fel på överhuvudtaget. (Sen att vissa hellre ser att dom byter tillbaka till bullens förstår jag inte alls, bullens är ju bara gjord på det som blir kvar när man gör "riktig" korv och så är den bara blaskig.) Likadant med hamburgaren, visst, brödet är väll lite tort men somsagt. Och det eviga gråtandet om att det inte kommer att säljas pommes längre bara för att guldklubben kommer inta cafeterian är ju bara löjligt. Själv köper jag bara en cola och en negerboll/korv i pausen.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 13, 2008 0:47:01 GMT 1
Åring? Och tre stycken till på köpet. Jag har inte ens sett en sån, hur ser de ut? Oooh förlåt mig så hemskt mycket att jag slant på mellanslag Förändrar dock inget om att vissa gnäller på MATEN, ni är väll där för att kolla på hockey och inte äta? Både och, faktiskt. Jag vill kalla det för en totalupplevelse där både anden och köttet får sitt!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 13, 2008 2:52:00 GMT 1
Oooh förlåt mig så hemskt mycket att jag slant på mellanslag Förändrar dock inget om att vissa gnäller på MATEN, ni är väll där för att kolla på hockey och inte äta? Försäljningsställena finns bara till för att KHK skall tjäna kulor, då borde man kanske sälja det folk vill ha...... Enkelt, sälj mer, tjäna mer! Självklart är det så! Och den som själv bara vill ha en kola...ska ju inte yttra sig om den som vill ha mer...eller...? Vilken arena på denna nivå har bara korvar? Idag köpte Burnel strips i Kallinge också... I och med mängden folk, är det ju stora pengar att tjäna...OM man säljer vad folk vill ha....OCH säljer det på rätt ställe/sätt...(INTE i en betonggång under en läktare...)
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Sept 13, 2008 8:57:33 GMT 1
Jag vill passa på att ge en eloge till den grillade korven utanför TAK. Provade den grillade korven i Kallinge igår, märklig upplevelse måste jag säga... Hade de stekt den innan de grillade den? Nä.. ingen höjdare, dyrare än TAKs till på köpet...
Stripsen i KRIFs caféteria var blötmjuka och portionerna var minimala, även denna matanrättning är överlägset bättre i TAK... Eller var bättre i TAK, får jag ju numera säga... Tyvärr...
|
|
|
Post by A "goe" Lundgren on Sept 13, 2008 10:02:33 GMT 1
Oooh förlåt mig så hemskt mycket att jag slant på mellanslag Förändrar dock inget om att vissa gnäller på MATEN, ni är väll där för att kolla på hockey och inte äta? Försäljningsställena finns bara till för att KHK skall tjäna kulor, då borde man kanske sälja det folk vill ha...... Enkelt, sälj mer, tjäna mer! Du tror inte att det är det man gör? Den tiden är nog förbi då vår hockeyklubb kan leva på att sälja 15 säsongskort, några korvar, 50 burkar läsk och 22 port. med pommes?
|
|
|
Post by charlie on Sept 13, 2008 11:37:26 GMT 1
Försäljningsställena finns bara till för att KHK skall tjäna kulor, då borde man kanske sälja det folk vill ha...... Enkelt, sälj mer, tjäna mer! Självklart är det så! Och den som själv bara vill ha en kola...ska ju inte yttra sig om den som vill ha mer...eller...? Vilken arena på denna nivå har bara korvar? Idag köpte Burnel strips i Kallinge också... I och med mängden folk, är det ju stora pengar att tjäna...OM man säljer vad folk vill ha....OCH säljer det på rätt ställe/sätt...(INTE i en betonggång under en läktare...) Ja, jo visst ska man sälja det folk vill ha. Så långt det är möjligt. Är man riktigt genial så hittar man dessutom nya grepp, som folk kanske inte visste att de ville ha, men som när de dyker upp verkligen uppskattas och känns fräscha. Mr C - det finns dessvärre en rätt rejäl överskattning av vad man kan tjäna både vad gäller souvenirer och kiosker. Jämfört med biljettintäkter och sponsring är det faktiskt småsmulor (och jag menar därmed inte att negligera dessa produkters funktion och betydelse). Jag håller verkligen med dig om att det är en totalupplevelse och att man ska vårda den försöka se till så att ALLA trivs (ja, nästan alla - det är en omöjlighet att göra 100 % helt nöjda). Betonggångar? Ja, hela stället är byggt av detta material. Min arbetsplats också. Kanske din. Det känns inte kränkande på något sätt. Ge oss en fyra, fem hemmamatcher att skruva in det här och kom sedan med saklig kritik. KHK kommer förhoppningsvis hela tiden fortsätta att utvecklas och på vägen kommer vi med säkerhet att göra fel. Men vågar vi inte pröva nya grepp så är vi nog dessvärre snart rökta.
|
|
|
Post by hoxha on Sept 13, 2008 12:40:08 GMT 1
Självklart är det så! Och den som själv bara vill ha en kola...ska ju inte yttra sig om den som vill ha mer...eller...? Vilken arena på denna nivå har bara korvar? Idag köpte Burnel strips i Kallinge också... I och med mängden folk, är det ju stora pengar att tjäna...OM man säljer vad folk vill ha....OCH säljer det på rätt ställe/sätt...(INTE i en betonggång under en läktare...) Ja, jo visst ska man sälja det folk vill ha. Så långt det är möjligt. Är man riktigt genial så hittar man dessutom nya grepp, som folk kanske inte visste att de ville ha, men som när de dyker upp verkligen uppskattas och känns fräscha. Mr C - det finns dessvärre en rätt rejäl överskattning av vad man kan tjäna både vad gäller souvenirer och kiosker. Jämfört med biljettintäkter och sponsring är det faktiskt småsmulor (och jag menar därmed inte att negligera dessa produkters funktion och betydelse). Jag håller verkligen med dig om att det är en totalupplevelse och att man ska vårda den försöka se till så att ALLA trivs (ja, nästan alla - det är en omöjlighet att göra 100 % helt nöjda). Betonggångar? Ja, hela stället är byggt av detta material. Min arbetsplats också. Kanske din. Det känns inte kränkande på något sätt. Ge oss en fyra, fem hemmamatcher att skruva in det här och kom sedan med saklig kritik. KHK kommer förhoppningsvis hela tiden fortsätta att utvecklas och på vägen kommer vi med säkerhet att göra fel. Men vågar vi inte pröva nya grepp så är vi nog dessvärre snart rökta. Småsmulor? Mycket möjligt, men många bäckar... NU är jag på tunn is, hörde ett rykte förra året att man gjorde/omsatte 14-16:- per besökare per match, om detta stämmer så blir det en ansenlig summa...... Om det var omsättning eller vinst vet jag inte(stor skillnad, jag vet), men alla handlar ju ngt, eller!!? Denna tråd handlar i mitt fall om jag hellre handlar för 60-80:- i TAK än ngt snabbmats-ställe i närheten innan eller efter match, vill hellre gynna KHK!!!! Lite sugen på buffen e man ju, så vi får väl se efter 4-5 matcher :-)
|
|
|
Post by charlie on Sept 13, 2008 13:15:28 GMT 1
Hallå hoxha. Som du förstår kommer jag inte att kommentera några siffror. Jag skrev att jag inte vill minmera betydelsen av någon inkomst. ALLA kronor och ören är precis som du skriver jätteviktiga. Kioskerna är självklart superviktiga. Jag ville bara säga att souvenirer och kiosker kanske inte genererar de astronomiska belopp man lätt kan få för sig om man börjar slå på miniräknaren. Men kiosker och souvenirer är viktiga ur mer än en aspekt: Det är också en service och ett komplement till den totalupplevelse Mr C talar om och som vi måste försöka leverera.
|
|
|
Post by HF on Sept 13, 2008 13:19:32 GMT 1
Det är kanske större vinst i att ha gulklubben i fiket än att sälja pommes..... ;-)
|
|
|
Post by Sudden on Sept 13, 2008 22:36:30 GMT 1
Hallå hoxha. Som du förstår kommer jag inte att kommentera några siffror. Jag skrev att jag inte vill minmera betydelsen av någon inkomst. ALLA kronor och ören är precis som du skriver jätteviktiga. Kioskerna är självklart superviktiga. Jag ville bara säga att souvenirer och kiosker kanske inte genererar de astronomiska belopp man lätt kan få för sig om man börjar slå på miniräknaren. Men kiosker och souvenirer är viktiga ur mer än en aspekt: Det är också en service och ett komplement till den totalupplevelse Mr C talar om och som vi måste försöka leverera. Cafeterian är mer än bara pommes. Den är även en samlingsplats för att snacka lite i periodpauserna. Det känns inte helt genomtänkt att stänga ute den vanliga publiken. Måste säga att jag blev mäkta förvånad av att man använde "Callahan" i informationen om vad som skulle hända med Cafeterian. Jag är med på att man kan boka buffé innan matchen. Men det blir inte riktigt samma sak.
|
|
|
Post by HF on Sept 14, 2008 10:10:08 GMT 1
Vill man snacka kan man göra det i entrehallen. Kom inte med snacket om att sitta i fiket för det finns plats för 30 pers att sitta av 2000.
|
|
|
Post by Basbatten on Sept 14, 2008 10:36:08 GMT 1
Vad kommer buffén att innehålla och vad blir priset? Kan mycket väl tänka mig att förära restaurangen med min närvaro om matchen spelas en söndag, varvid måltiden skulle kunna betraktas som en söndagsmiddag Men det är klart att om det baseras på korv och/eller hamburgare och om det serveras strips då ber jag att få betacka mig enär jag är av den bestämda uppfattningen att dylikt ej kan betraktas som människoföda ;D Avslutningsvis undrar jag lite försiktigt vad denna tråden har med A-laget att göra? Finner för övrigt tråden varandes något osmaklig. ;DVill hemskt gärna att någon angriper min åsikt eftersom jag redan har ett svar på gång
|
|
|
Post by hoxha on Sept 14, 2008 12:35:40 GMT 1
Ngn gång i veckan måste det komma info om buffén, måste ju även komma ngt nytt bokningssystem för biljetter.....
Tycker att Mat-trådar platsar överallt, tom i Silly Season :-)
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 14, 2008 12:59:43 GMT 1
Somsagt, snackar kan man göra i entrehallen. Att det ska finnas plats för över 2000 personer i det lilla fiket tror jag inte direkt på. Alltid ett jävla gnäll på helt obetydliga saker ifrån vissa personer på detta forumet.. "Neej var ska jag nu köpa mina pommes?! Världen går under!! " "Nu kommer det inte finnas någonstans att prata med folk *buuuhuuu*"
|
|