|
Post by holdingthestick on Dec 18, 2005 17:30:53 GMT 1
1:a och 2:a femman ser ruggigt bra ut 3:e femman riktigt bra också. Nu SKA vu upp !
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 18, 2005 18:04:31 GMT 1
Ja nu ser andra femman också mycket intressant ut
|
|
|
Post by Brutus on Dec 19, 2005 2:59:26 GMT 1
Håller med bakåt är Bobben inget vidare bra, hoppas att Ahnlund snart gör "comeback" så att han får lite matcher i benen innan kvalserien drar igång. Sorry to say! Bobben gör ett lysande arbete bakåt, ett fåtal missar & stabilt lugn. Förra året kunde jag håll med díg till viss mån men fan inte nu. Bobben är trots sin ålder både pigg & stabil enligt min åsikt. Att fega & verka otrygg a la Ahnlund maner undanber jag mig gärna. Ojämn & nervösare får man leta efter. Ett antal rent dåliga matcher ifrån honom innan han blev långtidsskadad var vad jag såg. Hoppas han nu kommer åter med självförtroende & pigga ben. Snabba pass & säkra beslut annars kan dom gott ha Bobben eller någon junis på hans plats enligt mig.
|
|
|
Post by holdingthestick on Dec 19, 2005 8:34:02 GMT 1
Håller med bakåt är Bobben inget vidare bra, hoppas att Ahnlund snart gör "comeback" så att han får lite matcher i benen innan kvalserien drar igång. Sorry to say! Bobben gör ett lysande arbete bakåt, ett fåtal missar & stabilt lugn. Förra året kunde jag håll med díg till viss mån men fan inte nu. Bobben är trots sin ålder både pigg & stabil enligt min åsikt. Att fega & verka otrygg a la Ahnlund maner undanber jag mig gärna. Ojämn & nervösare får man leta efter. Ett antal rent dåliga matcher ifrån honom innan han blev långtidsskadad var vad jag såg. Hoppas han nu kommer åter med självförtroende & pigga ben. Snabba pass & säkra beslut annars kan dom gott ha Bobben eller någon junis på hans plats enligt mig. Jag anser att vi nu har 6 backar som är bättre än både Bobben och Ahnlund.
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Dec 19, 2005 19:51:00 GMT 1
Uppdaterad laguppställning (baserad på att alla är friska och krya:
Förstafemman: (spelar PP*) Linus Strelert, Oskar Andersson, Olof Petersson Pavol Valko, Erik Hjelm Andrafemman: (spelar PP*) Jonas Norberg, Henrik Andersson, Oskar Räihä Jimmy Andersson, Christoffer Andersén Tredjefemman: (spelar INTE PP) Fredrik Olsson, Linus Claessson, Filip Sandstedt Jonas Ahnlund, Stefan Fredriksson Fjärdefemman: (Spelar inte PP) Fredrik Claesson, Fredrik Petersson, Erik Altvall Philip Andersén, Daniel Eriksson
Målvakter: 1: Martin Svensson 2: Mikael Åström
Utanför laget: Mats Kellman, Markus Johansson, Tomas Karlsson & Andreas Hermansson (& Fredrik Stenarsson).
Kommentar: Detta lag är uppbyggt lite för att det ska stå på tillväxt och att flera egna produkter ska få en seriös chans att etablera sig i A-laget under slutet av året. Jag tycker att spelarna som jag har petat har tappat suget och tar upp plats för unga och hungriga spelare som kan vara till stor nytta även om två till tre år. Mats Kellman skulle jag omplacera till coach för laget (hjälptränare) för jag tror att han har bättre kapacitet på den posten. Övriga spelare är långt ifrån dåliga men jag tycker att det är dags för en föryngring av laget. Jag ser Mats Kellman ihop med Pelle Kellman & ett nytt ansikte som KHK´s nya tränartrio. Jag vet dock ej ifall det är riktigt bra med två bröder i båset? Tobbe blir omplacerad till heltidsanställd sportchef nästa år och Laronsson ihop med Olle Sandberg och Martin Svedberg tar hand om scouting av nya spelare.
* PP Förstauppställning: Henrik Andersson, Jonas Norberg, Oskar Andersson, Olof Petersson Pavol Valko Andrauppställning: Henrik Andersson, Oskar Räihä, Jonas Norberg, Olof Petersson Erik Hjelm Tredjeuppställning: Jonas Norberg, Oskar Andersson, Linus Streilert Christoffer Andersén, Pavol Valko
Jag tycker att "special teams" utnytjas för dåligt av Tobbe! (Jag har dock svårt att hitta några speciella "SH block" men det kan bero på att SH spelet fungerar lysande.)
Några andra förslag?
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 19, 2005 21:36:31 GMT 1
Ja jag tycker det är lite slöseri med Hermansson utanför laget. Han har visat vägen på egen hand förr när det gått trögt för laget. Tänker främst på matchen borta mot Landskrona. Men det ska mycket till att alla är hela och friska samtidigt.
Sedan Ahnlund, Macke eller Bobben kan ju diskuteras.
|
|
|
Post by holdingthestick on Dec 19, 2005 21:37:49 GMT 1
Uppdaterad laguppställning (baserad på att alla är friska och krya: Förstafemman: (spelar PP*) Linus Strelert, Oskar Andersson, Olof Petersson Pavol Valko, Erik Hjelm Andrafemman: (spelar PP*) Jonas Norberg, Henrik Andersson, Oskar Räihä Jimmy Andersson, Christoffer Andersén Tredjefemman: (spelar INTE PP) Fredrik Olsson, Linus Claessson, Filip Sandstedt Jonas Ahnlund, Stefan Fredriksson Fjärdefemman: (Spelar inte PP) Fredrik Claesson, Fredrik Petersson, Erik Altvall Philip Andersén, Daniel Eriksson Målvakter: 1: Martin Svensson 2: Mikael Åström Utanför laget: Mats Kellman, Markus Johansson, Tomas Karlsson & Andreas Hermansson (& Fredrik Stenarsson). Kommentar: Detta lag är uppbyggt lite för att det ska stå på tillväxt och att flera egna produkter ska få en seriös chans att etablera sig i A-laget under slutet av året. Jag tycker att spelarna som jag har petat har tappat suget och tar upp plats för unga och hungriga spelare som kan vara till stor nytta även om två till tre år. Mats Kellman skulle jag omplacera till coach för laget (hjälptränare) för jag tror att han har bättre kapacitet på den posten. Övriga spelare är långt ifrån dåliga men jag tycker att det är dags för en föryngring av laget. Jag ser Mats Kellman ihop med Pelle Kellman & ett nytt ansikte som KHK´s nya tränartrio. Jag vet dock ej ifall det är riktigt bra med två bröder i båset? Tobbe blir omplacerad till heltidsanställd sportchef nästa år och Laronsson ihop med Olle Sandberg och Martin Svedberg tar hand om scouting av nya spelare. * PP Förstauppställning: Henrik Andersson, Jonas Norberg, Oskar Andersson, Olof Petersson Pavol Valko Andrauppställning: Henrik Andersson, Oskar Räihä, Jonas Norberg, Olof Petersson Erik Hjelm Tredjeuppställning: Jonas Norberg, Oskar Andersson, Linus Streilert Christoffer Andersén, Pavol Valko Jag tycker att "special teams" utnytjas för dåligt av Tobbe! (Jag har dock svårt att hitta några speciella "SH block" men det kan bero på att SH spelet fungerar lysande.) Några andra förslag? Du har tänkt till Men har klubben råd att lägga upp pengar för en heltidsanställd sportchef plus en tränartrio samt en slagkraftig trupp i tvåan ? (Är precis som Du tveksam till en brödraduo i båset) Ursäkta min okunnighet. SH-block = ? boxplay-ppställnning ?
|
|
|
Post by youngblood on Dec 19, 2005 21:54:58 GMT 1
Uppdaterad laguppställning (baserad på att alla är friska och krya: Förstafemman: (spelar PP*) Linus Strelert, Oskar Andersson, Olof Petersson Pavol Valko, Erik Hjelm Andrafemman: (spelar PP*) Jonas Norberg, Henrik Andersson, Oskar Räihä Jimmy Andersson, Christoffer Andersén Tredjefemman: (spelar INTE PP) Fredrik Olsson, Linus Claessson, Filip Sandstedt Jonas Ahnlund, Stefan Fredriksson Fjärdefemman: (Spelar inte PP) Fredrik Claesson, Fredrik Petersson, Erik Altvall Philip Andersén, Daniel Eriksson Målvakter: 1: Martin Svensson 2: Mikael Åström Utanför laget: Mats Kellman, Markus Johansson, Tomas Karlsson & Andreas Hermansson (& Fredrik Stenarsson). Kommentar: Detta lag är uppbyggt lite för att det ska stå på tillväxt och att flera egna produkter ska få en seriös chans att etablera sig i A-laget under slutet av året. Jag tycker att spelarna som jag har petat har tappat suget och tar upp plats för unga och hungriga spelare som kan vara till stor nytta även om två till tre år. Mats Kellman skulle jag omplacera till coach för laget (hjälptränare) för jag tror att han har bättre kapacitet på den posten. Övriga spelare är långt ifrån dåliga men jag tycker att det är dags för en föryngring av laget. Jag ser Mats Kellman ihop med Pelle Kellman & ett nytt ansikte som KHK´s nya tränartrio. Jag vet dock ej ifall det är riktigt bra med två bröder i båset? Tobbe blir omplacerad till heltidsanställd sportchef nästa år och Laronsson ihop med Olle Sandberg och Martin Svedberg tar hand om scouting av nya spelare. * PP Förstauppställning: Henrik Andersson, Jonas Norberg, Oskar Andersson, Olof Petersson Pavol Valko Andrauppställning: Henrik Andersson, Oskar Räihä, Jonas Norberg, Olof Petersson Erik Hjelm Tredjeuppställning: Jonas Norberg, Oskar Andersson, Linus Streilert Christoffer Andersén, Pavol Valko Jag tycker att "special teams" utnytjas för dåligt av Tobbe! (Jag har dock svårt att hitta några speciella "SH block" men det kan bero på att SH spelet fungerar lysande.) Några andra förslag? Du har tänkt till Men har klubben råd att lägga upp pengar för en heltidsanställd sportchef plus en tränartrio samt en slagkraftig trupp i tvåan ? (Är precis som Du tveksam till en brödraduo i båset) Ursäkta min okunnighet. SH-block = ? boxplay-ppställnning ? SH-block=short handed
|
|
|
Post by holdingthestick on Dec 22, 2005 21:46:54 GMT 1
Ultraz har lekt lite med laguppställningen och min slutsats är denna: (Baserad på att Henrik Andersson ansluter och att alla är friska.) Förstafemman: Oskar Rähia, Olof Pettersson, Oskar Andersson Jimmy Andersson, Chistoffer Andersen Andrafemman: Jonas Nordberg, Henrik Andersson, Andreas Hermansson Erik Hjelm, Stefan Fredriksson Tredjefemman: Linus Streilert, Fredrik Petersson, Fredrik Claesson Philip Andersen, Jonas Ahnlund Fjärdefemman: Filip Sandstedt, Fredrik Olsson, Linus Claesson Daniel Eriksson*(1), Tomas Karlsson*(2) *(1) Egen produkt som bör få en riktig chans att spela in sig i laget. *(2) Lite osäker på Macke Johanssons spel hittills och Thomas är har en bättre offensiv. Noterbart: Mats Kellman och Macke Johansson är utanför "ultraz" lag. Mitt förslag: Förstafemman: Jonas Norberg, Olof Pettersson, Oskar Andersson Jimmy Andersson, Erik Hjelm Andrafemman: Henrik Andersson, Fredrik Claesson, Oskar R Koffa, Pavol Valko Tredjefemman: Linus Streilert, Fredrik Petersson, Linus Claesson Stefan Fredriksson, Markus Johansson Fjärdefemman: Mats Kellman,Filip Sandstedt, Hermansson Daniel Eriksson, Jonas Ahnlund fredrik Olsson,Tomas Karlsson, Filip Andersen Uppdaterad med pavol Tja med alla dessa friska o krya Vi har ju 2 femmor som är bättre än Kalmars lineup
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 22, 2005 22:35:49 GMT 1
Mitt förslag: Förstafemman: Jonas Norberg, Olof Pettersson, Oskar Andersson Jimmy Andersson, Erik Hjelm Andrafemman: Henrik Andersson, Fredrik Claesson, Oskar R Koffa, Pavol Valko Tredjefemman: Linus Streilert, Fredrik Petersson, Linus Claesson Stefan Fredriksson, Markus Johansson Fjärdefemman: Mats Kellman,Filip Sandstedt, Hermansson Daniel Eriksson, Jonas Ahnlund fredrik Olsson,Tomas Karlsson, Filip Andersen Uppdaterad med pavol Tja med alla dessa friska o krya Vi har ju 2 femmor som är bättre än Kalmars lineup Får hoppas de är bättre än Glimmas dito också
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Jan 16, 2006 13:37:46 GMT 1
Martin Svensson 1:a målvakt.
Förstafemman: Henrik A, Olof P, Oskar R Valken, Helmut
Andrafemman: Norberg, Clarre, Oskar A Koffa, Jimmy A
Tredjefemman: Strelert, Linus C, Hannula Stefan Fredriksson, Markus Johansson
PP uppställning
Olof P, Clarre, Oskar A Henrik A, Helmut
|
|
|
Post by holdingthestick on Jan 20, 2006 12:48:59 GMT 1
mv Martin (Åsen) Forwards Henrik A, Olof P, Oskar R Norberg, Clarre, Oskar A Strelert, Fredrik P, Hannula Backar Pavol (dubblar), Hjelm, Jimmy, Koffa,Stefan avb Markus J, Bobben, Kellman o Filip S, Herman Vad tycks ?
|
|
|
Post by Teddybear on Jan 20, 2006 14:42:20 GMT 1
mv Martin (Åsen) Forwards Henrik A, Olof P, Oskar R Norberg, Clarre, Oskar A Strelert, Fredrik P, Hannula Backar Pavol (dubblar), Hjelm, Jimmy, Koffa,Stefan avb Markus J, Bobben, Kellman o Filip S, Herman Vad tycks ? Perfekt! Så vill jag se laget formerat.
|
|
|
Post by holdingthestick on Jan 27, 2006 19:24:31 GMT 1
Eller kanske så här
mv Martin (Åsen)
Forwards
Henrik A, Clarre, Oskar R
Norberg, Olof, Oskar A
Strelert, Fredrik P, Hannula
Backar
Pavol (dubblar), Hjelm, Jimmy, Koffa,Stefan
avb
Markus J, Bobben, Kellman o Filip S, Herman
|
|
|
Post by HF on Feb 2, 2006 15:58:41 GMT 1
mv Martin (Åsen) Forwards Henrik A, Olof P, Oskar R Norberg, Clarre, Oskar A Strelert, Fredrik P, Hannula Backar Pavol (dubblar), Hjelm, Jimmy, Koffa,Stefan avb Markus J, Bobben, Kellman o Filip S, Herman Vad tycks ? tycker det är en sågning utan like, förföljer du kellman? Eller det räknas bara som förföljning när någon annan vill ha han på bänken?
|
|