|
Post by newman on Mar 20, 2006 11:37:21 GMT 1
Eftersom Tobbe blir sportchet på heltid så är det hans jobb o fixa en ny tränare. Vem blir det? Kom med tankar o förslag! Mitt tipps blir Bert -ola Nillson fd. M****m Med jag hade gärna sett Mickel Thisell som ny khk tränare.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 20, 2006 11:44:15 GMT 1
Wikegård....? ;D
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 20, 2006 12:11:25 GMT 1
Eftersom Tobbe blir sportchet på heltid så är det hans jobb o fixa en ny tränare. Vem blir det? Kom med tankar o förslag! Mitt tipps blir Bert -ola Nillson fd. M****m Med jag hade gärna sett Mickel Thisell som ny khk tränare. Är detta klart då ? Källa ? Har KHK råd med sportchef på heltid ? Vilka lag under elitserien har detta ? Lätträknade.
|
|
|
Post by Stig af Bussen on Mar 20, 2006 12:19:05 GMT 1
Eftersom Tobbe blir sportchet på heltid så är det hans jobb o fixa en ny tränare. Vem blir det? Kom med tankar o förslag! Mitt tipps blir Bert -ola Nillson fd. M****m Med jag hade gärna sett Mickel Thisell som ny khk tränare. Är detta klart då ? Källa ? Har KHK råd med sportchef på heltid ? Vilka lag under elitserien har detta ? Lätträknade. Ja de är klart att han ska bli sportchef de stog i sydöstran ! Bert-ola är precis rubbad vad jag hört , dålig tränare !
|
|
|
Post by pirre on Mar 20, 2006 12:22:57 GMT 1
Harri Rindell
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 20, 2006 12:39:05 GMT 1
Timo Lahtinen...
|
|
|
Post by doroaloclair1 on Mar 20, 2006 12:44:39 GMT 1
Svårt som vanligt för er KHK:are att inte sväva iväg i det blå... Kanske Roger W som verkar lämna Krif då Krif inte har råd med en heltidsanställd tränare. Eller varför inte Reine Rydberg, Taif:s J-tränare eller Mikeal Nilsson som var Taif ass-tränare i vinter. Kanske Tommy Fors som fick gå från Tyringe i vinter? Laronsson kanske är mogen att ta huvudansvaret? Patrik K kanske ska börja på lite lägre nivå innan pajasen tar över Frölunda Indians:)
|
|
|
Post by pirre on Mar 20, 2006 12:46:30 GMT 1
Svårt som vanligt för er KHK:are att inte sväva iväg i det blå... Kanske Roger W som verkar lämna Krif då Krif inte har råd med en heltidsanställd tränare. Eller varför inte Reine Rydberg, Taif:s J-tränare eller Mikeal Nilsson som var Taif ass-tränare i vinter. Kanske Tommy Fors som fick gå från Tyringe i vinter? Laronsson kanske är mogen att ta huvudansvaret? Patrik K kanske ska börja på lite lägre nivå innan pajasen tar över Frölunda Indians:) Kan inte heller med Patrik K som idrottare men vet att killen sitter på en ganska stor hockey kunskap.
|
|
|
Post by doroaloclair1 on Mar 20, 2006 12:54:48 GMT 1
Svårt som vanligt för er KHK:are att inte sväva iväg i det blå... Kanske Roger W som verkar lämna Krif då Krif inte har råd med en heltidsanställd tränare. Eller varför inte Reine Rydberg, Taif:s J-tränare eller Mikeal Nilsson som var Taif ass-tränare i vinter. Kanske Tommy Fors som fick gå från Tyringe i vinter? Laronsson kanske är mogen att ta huvudansvaret? Patrik K kanske ska börja på lite lägre nivå innan pajasen tar över Frölunda Indians:) Kan inte heller med Patrik K som idrottare men vet att killen sitter på en ganska stor hockey kunskap. Han skulle nog bli den förste hockeytränare över div 4 nivå som inte har varit aktiv själv Det räcker inte med teoretiska kunskaper. Jag tror man måste varit där...
|
|
|
Post by newman on Mar 20, 2006 13:55:06 GMT 1
Exakt. låt oss slippa honom. Kanske något för krif??? :-)
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 20, 2006 14:31:39 GMT 1
Hade varit gjutet
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 20, 2006 16:15:03 GMT 1
Det får absolut inte bli någon från de egna leden bara! Huva!
Det måste m.a.o. bli nån utefrån, nån som inte känner killarna alls. Någon som kan skaffa sig en helt egen syn på vad spelarmatrialet duger till och vad var och en har för positiva respektive negativa sidor.
|
|
|
Post by Stig af Bussen on Mar 20, 2006 16:39:55 GMT 1
Kan inte heller med Patrik K som idrottare men vet att killen sitter på en ganska stor hockey kunskap. Han skulle nog bli den förste hockeytränare över div 4 nivå som inte har varit aktiv själv Det räcker inte med teoretiska kunskaper. Jag tror man måste varit där... Per mårts har inte spelat aktivt själv!
|
|
|
Post by chriande on Mar 20, 2006 16:51:47 GMT 1
Han skulle nog bli den förste hockeytränare över div 4 nivå som inte har varit aktiv själv Det räcker inte med teoretiska kunskaper. Jag tror man måste varit där... Per mårts har inte spelat aktivt själv! Per Mårts har spelat i Elitserien för AIK från 75-79 174matcher 63 mål 58 ass = 121 poäng
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Mar 20, 2006 17:53:54 GMT 1
Det hetaste ryktet är Timo! Jag har hört det namnet nämnas från flera håll inom klubben. Min personliga favorit till tränarposten är "Bobby" Barnes (landslagschef för Australiens hockeyförbund). Jag tror att det lönar sig med en tränare utan för mycket förkunskaper om laget. Viktigt att nästa tränare vågar gå sin egna väg och bortser från tidiga meriter och låta spelarna spela till sig en plats.
(Förstår fortfarande inte hur #19 kunde hitta formen under kvalet? Fingertoppskänsla Tobbe?)
|
|