|
Post by happygilmore on Aug 16, 2010 8:40:21 GMT 1
vad har ni för ursäkt idag mot herning då??lite tråkigt att 5 fulla danskar med trumma hördes mest..hmm Det är träningsmatcher, slappna av....
|
|
|
Post by gloriel64 on Aug 16, 2010 10:12:37 GMT 1
vad har ni för ursäkt idag mot herning då??lite tråkigt att 5 fulla danskar med trumma hördes mest..hmm Det är träningsmatcher, slappna av.... Ohhh, träningsmatcher behöves ingen stöttning? Ni kanske uppmanar resten av publiken också att stanna hemma?
|
|
|
Post by gloriel64 on Aug 16, 2010 10:19:13 GMT 1
Ni bör ändra i eran text, bara ett förslag.
" Supporterföreningen Blackbugs jobbar med att stötta Karlskrona HK:s A-lag i både med- och motgång samt på och utanför isen. Man jobbar också på att få med sig övrig publik att sjunga och stödja A-laget. "
Ändra det till att det gäller speciella matcher.
|
|
|
Post by lawless on Aug 16, 2010 10:36:08 GMT 1
gloriel64, vad är du för en människa egentligen?? Hoppas inte 64 står för ditt födelseår iaf...
Menar du på fullt allvar att OM jag är medlem i suporterklubben BlackBugs så skriver jag på ett avtal att jag MÅSTE stå i klacken och sjunga??
Vem fan är du som ger dig själv rätten att kritisera andra, tala om hur andra ska göra och på vilket sätt andra ska stötta sitt lag??
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Aug 16, 2010 10:43:43 GMT 1
precis många är med i BB för att kunna åka med i bussarna
|
|
|
Post by gloriel64 on Aug 16, 2010 13:59:39 GMT 1
gloriel64, vad är du för en människa egentligen?? Hoppas inte 64 står för ditt födelseår iaf... Menar du på fullt allvar att OM jag är medlem i suporterklubben BlackBugs så skriver jag på ett avtal att jag MÅSTE stå i klacken och sjunga?? Vem fan är du som ger dig själv rätten att kritisera andra, tala om hur andra ska göra och på vilket sätt andra ska stötta sitt lag?? Härligt att du framför lite personangrepp. Jag är bara lite besviken på BB:s inställning till träningsmatcherna och måste väll ha rätt att framföra kritik? Sedan är det helt upp till er hur ni vill ta till er kritiken. Allt kan bli bättre, även det perfekta kan bli lite bättre. Jag har inte sagt hur ni skall göra och vem som måste göra vad, eller? Jag har bara framfört kritik, men jag märker nu att det är helt tabu.
|
|
|
Post by lawless on Aug 16, 2010 14:21:32 GMT 1
gloriel64, vad är du för en människa egentligen?? Hoppas inte 64 står för ditt födelseår iaf... Menar du på fullt allvar att OM jag är medlem i suporterklubben BlackBugs så skriver jag på ett avtal att jag MÅSTE stå i klacken och sjunga?? Vem fan är du som ger dig själv rätten att kritisera andra, tala om hur andra ska göra och på vilket sätt andra ska stötta sitt lag?? Härligt att du framför lite personangrepp. Jag är bara lite besviken på BB:s inställning till träningsmatcherna och måste väll ha rätt att framföra kritik? Sedan är det helt upp till er hur ni vill ta till er kritiken. Allt kan bli bättre, även det perfekta kan bli lite bättre. Jag har inte sagt hur ni skall göra och vem som måste göra vad, eller? Jag har bara framfört kritik, men jag märker nu att det är helt tabu. Exakt vad i det jag skrev va ett personangrepp?? Jag själv är inte aktiv i BB på något sätt längre. Jag är inte ens medlem.. Att sitta och kasta skit, som du gör, på folk som lägger ner en jävla massa ideella timmar på att försöka göra något bra anser jag vara riktigt kränkande. Om du är så fantastiskt bra så tycker jag att du borde bidra med något ist för att sitta här o spy galla. Ganska stor skillnad på att framföra konstruktiv kritik riktad för att förbättra, och på det du håller på med här.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 16, 2010 15:09:32 GMT 1
Känns rätt förnedrande att 5-6 fulla danskar låter mer än de resterande 780 personerna. Någon skulle väl Sveriges "bästa" supporterförening kunna göra, även på träningsmatcherna?
Är man med i en supporterförening, då ska man också stå på de flesta matcherna, vet inte många supporterklubbar där klackledaren är på sittplats ett par gånger varje säsong, pinsamt.
|
|
|
Post by lawless on Aug 16, 2010 15:37:24 GMT 1
Känns rätt förnedrande att 5-6 fulla danskar låter mer än de resterande 780 personerna. Någon skulle väl Sveriges "bästa" supporterförening kunna göra, även på träningsmatcherna? Är man med i en supporterförening, då ska man också stå på de flesta matcherna, vet inte många supporterklubbar där klackledaren är på sittplats ett par gånger varje säsong, pinsamt. Vem har bestämt det? Skriver man något avtal som engagerad medlem eller hur menar du? Vet inte riktigt var plikten kommer in i ett frivilligt arbete. Vet du?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 16, 2010 15:51:46 GMT 1
Känns rätt förnedrande att 5-6 fulla danskar låter mer än de resterande 780 personerna. Någon skulle väl Sveriges "bästa" supporterförening kunna göra, även på träningsmatcherna? Är man med i en supporterförening, då ska man också stå på de flesta matcherna, vet inte många supporterklubbar där klackledaren är på sittplats ett par gånger varje säsong, pinsamt. Vem har bestämt det? Skriver man något avtal som engagerad medlem eller hur menar du? Vet inte riktigt var plikten kommer in i ett frivilligt arbete. Vet du? Vad är annars meningen med att vara med i en supporterförening? Att vissa går med bara för att kunna åka med bussen köper jag, men själva styrelsen borde väl ha som mål i att vara på ståplats de flesta matcherna, annars kan man ge fan i att vara med, tycker jag.
|
|
|
Post by dragkrok on Aug 16, 2010 15:58:53 GMT 1
Känns rätt förnedrande att 5-6 fulla danskar låter mer än de resterande 780 personerna. Någon skulle väl Sveriges "bästa" supporterförening kunna göra, även på träningsmatcherna? Är man med i en supporterförening, då ska man också stå på de flesta matcherna, vet inte många supporterklubbar där klackledaren är på sittplats ett par gånger varje säsong, pinsamt. Så bara för att jag är medlem i BB så MÅSTE jag stå.....det var f.n det dummaste jag hört. Jag, och ingen annan, bestämmer vilka föreningar jag ska vara medlem i och hur mycket jag ska engagera mig i desamma. ...och hur ska vi göra enligt dig med alla dom som är med i klacken och INTE är medlemmar i BB.......ska dom portas eller räcker det med att sätta munkavel på dom Förövrigt är jag, bl.a medlem i KHK och jag spelar INTE hockey....innebär det att jag inte har rätt att vara medlem i klubben då ......du hör ju hur jävla dumt det låter
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 16, 2010 16:04:13 GMT 1
Känns rätt förnedrande att 5-6 fulla danskar låter mer än de resterande 780 personerna. Någon skulle väl Sveriges "bästa" supporterförening kunna göra, även på träningsmatcherna? Är man med i en supporterförening, då ska man också stå på de flesta matcherna, vet inte många supporterklubbar där klackledaren är på sittplats ett par gånger varje säsong, pinsamt. Så bara för att jag är medlem i BB så MÅSTE jag stå.....det var f.n det dummaste jag hört. Jag, och ingen annan, bestämmer vilka föreningar jag ska vara medlem i och hur mycket jag ska engagera mig i desamma. ...och hur ska vi göra enligt dig med alla dom som är med i klacken och INTE är medlemmar i BB.......ska dom portas eller räcker det med att sätta munkavel på dom Förövrigt är jag, bl.a medlem i KHK och jag spelar INTE hockey....innebär det att jag inte har rätt att vara medlem i klubben då ......du hör ju hur jävla dumt det låter Att vara medlem i KHK är väl en rätt stor skillnad emot vad det är att vara med i en supporterförening, tycker du inte? Är du medlem i KHK kan du gå på styrelsemöten för att få ut dina åsikter till de som styr i KHK. Är du medlem i en supporterförening (en klack), i detta fallet Baby Bugs, så ska du enligt mitt tycke vara på ståplats de flesta matcherna under säsongen, träningsmatcher inräknat. När sedan självaste klackledaren och ordförande i föreningen ibland tar friheten att gå och sätta sig när det passar ett par gånger varje säsong, sänder väl inga bra signaler till alla andra som är där? Att det sedan blir i stort sätt knäpp tyst när herr ordförande har lämnat ståplats säger ju en hel del. Om det blir likadant i AS när vi så småningom kommer dit, då har vi ett problem. Ståplats är ingenting utan sittplats i TAK. I de flesta andra arenor är det ståplats som regerar.
|
|
|
Post by dragkrok on Aug 16, 2010 16:31:57 GMT 1
Så bara för att jag är medlem i BB så MÅSTE jag stå.....det var f.n det dummaste jag hört. Jag, och ingen annan, bestämmer vilka föreningar jag ska vara medlem i och hur mycket jag ska engagera mig i desamma. ...och hur ska vi göra enligt dig med alla dom som är med i klacken och INTE är medlemmar i BB.......ska dom portas eller räcker det med att sätta munkavel på dom Förövrigt är jag, bl.a medlem i KHK och jag spelar INTE hockey....innebär det att jag inte har rätt att vara medlem i klubben då ......du hör ju hur jävla dumt det låter Att vara medlem i KHK är väl en rätt stor skillnad emot vad det är att vara med i en supporterförening, tycker du inte? Är du medlem i KHK kan du gå på styrelsemöten för att få ut dina åsikter till de som styr i KHK. Är du medlem i en supporterförening (en klack), i detta fallet Baby Bugs, så ska du enligt mitt tycke vara på ståplats de flesta matcherna under säsongen, träningsmatcher inräknat. När sedan självaste klackledaren och ordförande i föreningen ibland tar friheten att gå och sätta sig när det passar ett par gånger varje säsong, sänder väl inga bra signaler till alla andra som är där? Att det sedan blir i stort sätt knäpp tyst när herr ordförande har lämnat ståplats säger ju en hel del. Om det blir likadant i AS när vi så småningom kommer dit, då har vi ett problem. Ståplats är ingenting utan sittplats i TAK. I de flesta andra arenor är det ståplats som regerar. Nej, egentligen är det ingen större skillnad, båda är föreningar som lyder under sina respektive stadgar, Båda är föreningar som jag tycker gör ett bra arbete och har därför valt att stötta desamma genom att vara medlem. Nej, jag kan inte gå på KHK:s styrelsemöten hursomhelst. Däremot är jag som medlem välkommen på allmänna möten, så som årsmöte övriga medlemsmöte etc.etc. Precis likadant fungerar det med BB och deras mötesverksamhet (ja, i föreningslivet överhuvudtaget. Du tror inte att BB har något annat på sin agenda än att se till att vi har en klack i hallen. Har du ägnat någon tanke över vad Black Bugs gör överhuvudtaget? Att YB väljer att se några matcher från sittplats har jag full förståelse, och ser heller inget konstigt i det. Ingenstans går det heller att finna att styrelsemedlemmarna/ordförande har närvaroplikt på stå. I sak kan jag hålla med dig om att klacken tappar enormt mycket i styrka de gånger YB inte finns på plats på stå, men eftersom jag själv inte är beredd att gå ner och axla hans mantel på stå, så anser jag heller inte att det är något han bör kritiseras för. YB är nog den av oss allihop som ser minst hockey med tanke på all den tiden han lägger med ryggen mot isen. Att sedan håna BB genom att kalla dom "baby bugs" gör ju säkert inte saken bättre, prova och ställ upp och hjälp dom till att få bättre tryck på stå istället för att spy galla över dom här på forumet
|
|
|
Post by gloriel64 on Aug 16, 2010 17:47:23 GMT 1
Härligt att du framför lite personangrepp. Jag är bara lite besviken på BB:s inställning till träningsmatcherna och måste väll ha rätt att framföra kritik? Sedan är det helt upp till er hur ni vill ta till er kritiken. Allt kan bli bättre, även det perfekta kan bli lite bättre. Jag har inte sagt hur ni skall göra och vem som måste göra vad, eller? Jag har bara framfört kritik, men jag märker nu att det är helt tabu. Exakt vad i det jag skrev va ett personangrepp?? Jag själv är inte aktiv i BB på något sätt längre. Jag är inte ens medlem.. Att sitta och kasta skit, som du gör, på folk som lägger ner en jävla massa ideella timmar på att försöka göra något bra anser jag vara riktigt kränkande. Om du är så fantastiskt bra så tycker jag att du borde bidra med något ist för att sitta här o spy galla. Ganska stor skillnad på att framföra konstruktiv kritik riktad för att förbättra, och på det du håller på med här. Kanske inte personangrepp, lät bara som du hånade mig för min ålder. Den kritik jag har framfört är. 1) Jag tyckte det var pinsamt på icebreaker matchen att vi ej hade en klack, framförallt eftersom den har varit så uppskriven till våra nyförvärv, jag hade önskat att vi hade kunnat bjuda våra nya killar på något fint när de spelade första matchen i vår hall. 2) Jag tycker att vi bör ha en klack på våra träningsmatcher. 3) Jag citerade ifrån BB:s hemsida. Tycker du att det är att kasta skit och spy galla som du skriver så lovar jag att aldrig mer kritisera Black Bugs och då hoppas jag att alla som skriver på detta forum ej heller kritiserar vår förening och dess spelare. Lite positivt också. Jag tycker att det Pierre gör för föreningen är otroligt, att han ser vissa matcher ifrån läktaren unnar jag honom, hur roligt är det att stå med ryggen emot spelet match efter match, men då bör någon annan ta hans plats som klackledare i dessa matcher, obs, förlåt igen. Likaså tycker jag att hans sambo är en klippa, hon har fått en massa skit sista året, ren avundsjuka ifrån andra påstår jag, hon är lika viktig för KHK som Pierre är.
|
|
|
Post by anticonnie on Aug 16, 2010 18:31:08 GMT 1
Jag lägger mig inte i vad som skrivits tidigare i denna tråd utan vill bara klargöra vissa saker.
Blackbugs är ingen klack utan en supporterförening till KHK och stöttar klubben på många sätt och då även utanför arenan. dagens styrelse lägger ner mängder med timmar som inte syns för er andra just nu men så småningom så kommer det märkas vad som jobbas med.
De 2 senaste matcherna vet jag att vår styrelse valt att sitta pga att vi har valt det.
Till mitt eget försvar så kan jag säga att jag valde att se icebreakersmatchen från läktaren av den enda anledningen för att få se ALLA de stora stjärnorna som var på besök. Att det inte finns någon som kan ta och ställa sig på räcket de matcher jag inte gör det har jag försökt lösa men tyvärr misslyckats.
Publiken är ganska unik i TAK då alla brukar engagera sig i ramsor och applåderna men det är inte tackvare BB utan tack vara att vi är de vi är, KHK!!!!! Det finns många på NNÖ som inte är med i BB och det finns ett flertal på sittplats som är med i BB och allas medverkan är lika viktig. Många blir medlemmar i BB för att kunna stötta föreningen till att bli bättre. Att vi skulle vara sveriges bästa supporterföreing är ingen som sagt men vi jobbar på att bli det i framtiden men det tar längre och längre tid då det finns de som hellre kastar skit och förlöjligar än stöttar. MVH Pierre"Youngblood"Löfgren STOLT ordförande i Blackbugs.
PS,men jag förstår att det är lätt och kasta skit annonymt än att komma fram och berätta face to face om vad man tucker är fel DS
|
|