Vem fan vill stå?
Jag ståd i klacken 78-80, är alltså en medgångssupporter men ändå upplevt livet i en klack i medgång. Började gå på hockey igen för 3 år sedan (medgångssupporter) för mina ungar tyckte det var kul, hade absolut inte tänkt stå, får ont i ryggen kan knappt gå efter en match. Varför står jag då i klacken?
Kanske av samma andledning som många av dem som kritiserar BB/klacken, man vill ha en bra klack att vara stolt över.
Min ledstjärna i livet har varit att "gör ingen annan det så gör det själv"
Tyckte precis som många andra att klacken tappade kraft förra året- Därför gick jag med i klacken
Vet att inför förra årsmötet var BB nära att läggas ner- därför har jag besökt alla styrelse mötena sedan dess (ej med i styrelsen)
Ingen ville skriva på BB hemsida- Därför skriver jag där idag. (gör det så bra jag kan)
Klacken hade inga tifon förra säsongen- därför sponsrade jag och köpte in lite tifomaterial (vi gjorde det så bra vi kunde)
Vi bad om hjälp från sittplats till de sista matcherna för att förstärka klacken (de som kunde hjälpte oss, vi gjorde det så bra vi kunde)
Till denna säsong har jag tagit på mig att starta en TIFO grupp- för att vi ska kunna ha bra och roliga TIFON att vara stolta över.
Finns det ingen som ställer upp i BB styrelse (årsmöte i morn)- då får jag gå med i styrelsen.
En styrelse som har en möte i veckan under säsong och en var 3 vecka under icke säsong. Helt ideelt, bara för sina medlemmar.
Styrelse- som såg till att det fanns medel till inköp av 178 supportertröjor.
Styrelse- som sålt TIFO korv för att få ihop medel till årets TIFON
Styrelse- som ser till att det går bussar till bortamatcherna mm.
Men utan sina medlemmar är styrelsen ingenting!
Det finns ingen i BB som vill sola sig i glanset av KHK, för vad är KHK ingenting utan sina supportrar, supportrar på stå, sitt, medlemmar, medarbetare med flera, folk som gör så gott de kan. Därför är det vi tillsammans som skapar glanset inte KHK!
Nu till kacken:
BB ÄR INTE KLACKEN, klacken är vi KHK supportrar tillsammans som vill skapa stämning i hallen, vi strålar sammans på ståplatsläktaren, sittplatsläktaren eller var vi vill, vi skriker vi hejar vi buar på vårt lag KHK för det måste väl vara så att det är samma lag som vi håller på? var vi än är.
Medgångssupportern skriver ;D(finns en till förutom mig)
Baby Bugs- vet inte varför men delvis har du rätt, inför förra säsongen tappade klacken ca 50 äldre medlemmar och det har kommit in flera yngre "Baby Bugs" med svagare röstresurser.
Ståplats är ingenting utan sittplats i TAK ;D Helt rätt också, KHK är ingenting utan sina supportrar. Det är mycket svårt att få ut ljudet från klacken i en stor hall som TAK därför behöver ståplats få all hjälp vi kan få av "sitt plats supportrarna" för att det skall bli bra stämning i hallen. 2 saker är vi dock unika mot de flesta andra lagen, INTROT när hela hallen står upp och klappar när spelarna kommer in och när Sune drar igång ge mig ett K....
I de flesta andra arenor är det ståplats som regerar ;D Fel i de flesta andra hallar finns ingen klack/supportrar som hejar över huvudtaget.
Pantern- inga supportrar över huvudtaget
KIK- Splitrade klacken till 2 klackar och då försvann de ideella idag ingen klack eller sittplats.
Goiset- Levt i uppförbacke många år med dålig klack
OIK- när klackledaren TOM försvann till sittplats dog klacken helt.
Nybro- har några eldsjälar som mobiliserar ibland.
TAIF- är de som varit aktivas men laget har också funnits i tabell toppen.
Snälla jämför oss inte med Leksand, eller AIK i fotboll. Men vilka TIFON AIK körde i fotbollen förra säsongen när de vann allsvenskan hur e de idag eller hur mycket såg ni av djurgårdens klack/tifon innan förra säsongen när de var i final.
Om det blir likadant i AS när vi så småningom kommer dit, då har vi ett problem ;D Medgångarn en lag förtjänar sin klack så länge laget levererar finns det många som vill vara med i en klack och då fungerar det= medgångssupportrar. Problem har KHK direkt deras supportrar inte ställer upp. Medgångarn du vet väl att det nästan är omöjligt att gå upp till AS, men är det något lag som har en möjlighet så är det KHK just för sina supportrars skull.
Jag lovar klacken kommer att uppstå men har ingen aning om när, ett förslag kunde vara matchen mot OIK? personligen tycker jag inte att vi behöver ha någon klack på träningsmatcherna, vad eller för vem skall vi bevisa förnågot? ett annat förslag är Troja borta dit har BB beställt en buss, sista träningsmatchen? skriv gärna på forumet när ni är intresserade att klacken uppstår!
Första hemma matchen är mot Gislaved kommer inte att va den bästa klacken. Däremot mot OIK, då måste hela hallen ställa upp!!!!
Försök ha kvalmatcherna i minnet när ni bedömmer trycket i hallen Mjölby, Skåre eller Nybro då är vi väldsmästare hela hallen!!
Det är lätt att skriva "fan va ni är dåliga" Det är 100 gånger svårare att berömma. Konstruktiv kritik är ok, de e därifrån man utvecklas men då måste man lägga till vad som behöver göras för att det skall bli bättre.
Jag kan inte trolla fram 250 man till klacken, KAN DU? så vad skall jag göra för att du skall bli nöjd?
Nog nu så PEACE "DET ÄR VI SOM ÄR KHK"
BB försöker höja stämningen till årets säsong genom att skapa en TIFO grupp som skall förbereda TIFONA men självklart måste alla hjälpas åt för att genomföra dem. Gruppen kommer att ha minst 2 träffar innan säsongstart och man måste inte vara medlem i BB. så kom alla ni som bara vill snacka hockey och tillverka flaggor.
BB har årsmöte Tisdagen den 17/8 kl 18.00 i KHKs "nya" kansli. Styrelsen har valt att ha en öppen möte där alla är välkomna, inte bara medlemmar nästa års styrelse har lovat att ställa upp ett år till ifall medlemmarna väljer dem.
Styrelsen har också bjudit in Oskar och Kempe för att vi supportrar skall kunna ställa frågor till dem, vill du bara lyssna på dem är du välkommen till kl 19.00
här en länk. kacken uppståd i Växjö mot Goiset märk att Goiset inte hade någon klack alls eller att vi var fler i KHK klacken än vad Lakejerna mönstrade mot Nybro. Nybro som hade ca 10 man i sin klack!!
www.youtube.com/watch?v=OPSu5zzY-rYTill slut vill jag bara tillägga att jag vill inget annat än sitta och kolla på hockey!!! Så vem mer ställer upp?
ÄR DET VI SOM ÄR KHK?