|
Post by Sir Ironpants on Aug 21, 2010 23:14:24 GMT 1
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 21, 2010 23:18:34 GMT 1
Vi får alla hjälpas åt att snickra ihop en ramsa till denna Andreas Lind.
|
|
|
Post by krickan on Aug 22, 2010 11:24:08 GMT 1
Absolut!
|
|
|
Post by korpen on Aug 24, 2010 15:38:01 GMT 1
Bra skrivet Aloviak. Själv är man medlem i BB (en självklarhet). Är inte så himla insatt i BB gick mest med första gången för att jag ville stödja supporterklubben. Har dock alltid varit stolt över BB. Kan även erkänna att jag många gånger sitter på hemmamatcherna (D sek.) Jag är dock villig att bättra mig och ställa mig i klacken lite oftare på hemmamatcher än jag gjort hittills. På bortamatcher står jag givetvis alltid i klacken inget snack om saken, enad front etc .
|
|
|
Post by aloviak on Aug 24, 2010 16:07:39 GMT 1
Bra av BB i torsdags. tack medgångarn men det var inte BB förtjäns utan klacken vaknade till liv av sig själv
|
|
|
Post by aloviak on Aug 24, 2010 16:09:24 GMT 1
Vi får alla hjälpas åt att snickra ihop en ramsa till denna Andreas Lind. Skulle va kul å mobilisera hela hallen mot killen kommer klippa in hans artikel inför matchen som tändvätska ;-)
|
|
|
Post by aloviak on Aug 24, 2010 16:16:55 GMT 1
TIFO möte 31/8 kl 1830 i Blekinge Marin o Motors lokaler vi har ca 150 vita flaggor kvar å göra sen måste TIFOna till första matcherna börjas planeras Alla som har ideer eller kan not kom absolut
ingen medlemskap i BB behövs
hälsn TIFO gruppen
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Aug 24, 2010 16:23:09 GMT 1
Vi får alla hjälpas åt att snickra ihop en ramsa till denna Andreas Lind. Skulle va kul å mobilisera hela hallen mot killen kommer klippa in hans artikel inför matchen som tändvätska ;-) Det lär inte vara så svårt. Man kanske kan göra som YB mfl brukar göra när vi har derby eller någon annan stor match att de går runt precis innan matchen på läktaren och uppmanar folk att hänga med på en viss ramsa när BB och klacken kör igång den. Kanske skriva ut artikeln i x antal kopior och tejpa fast på varannan/var tredje stol.
|
|
|
Post by gloriel64 on Aug 25, 2010 7:43:26 GMT 1
Finns det någon som är hygglig på skridskorna som kan tänkas att åka in på isen då den är nyspolad, ta mikrofonen och rycka igång publiken med " när khk marscherar in " ?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 9, 2010 8:30:59 GMT 1
igår fick bb pisk i klackmatchen så det sjöng om det, hoppas det var första och sista gången Dock ska det väl sägas att KRIF's klack var en aning större. Bara det inte kommer någon och skyller på ventilationstrummor och annat. Jag kommer ihåg att BB prövade att stå på bortastå en match och det blev ingen märkbar skillnad.
|
|
|
Post by offe1988 on Sept 9, 2010 8:45:54 GMT 1
Ne de var bara många fler idag. Och fick väldigt mycket energi av att se sitt lag äga matchen mot oss. Vi där emot blev väll arga och sura av de vi såg från vårat lag. Aja blir bättre i serien längtar grymt till matcher som gäller nått nu
|
|
|
Post by puckout on Sept 9, 2010 10:08:36 GMT 1
Ägd av KRIFs klack igår.. vart är allt folk som brukar stå i klacken? hoppas det vänder till serien börjar på allvar! Kanske lite nya ramsor skulle vara på plats? Tips på ramsa.. www.youtube.com/watch?v=wTuQlX2IKBI&feature=relatedbara till att byta ut VLH mot KHK! "Det är vi som är KHK"
|
|
|
Post by Mr Hockey on Sept 9, 2010 12:13:37 GMT 1
Det är väl klart att inställningen hos sitt eget lag även speglar supporterinsatserna.
KRIF visade på isen att man ville något, medans KHK INTE gjorde det.
Det avgjorde definitivt till White Angels fördel.
Sedan är det väl inte bara BB:s ansvar att se till att det blir bra stämning i hallen?
Sittplats skall väl också hjälpa till?
Det roliga är ändå att KRIF på något sätt känns som "kusinerna" från landet, dvs man känns ändå släkt på något vis.
Troligtvis eftersom så många där, tidigare både spelat och har Karlskrona som ursprungsort..
Däremot kommer man aldrig att förlika sig på samma sätt gentemot OIK eller Mörrum........
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Sept 9, 2010 14:34:25 GMT 1
Det är ju faktiskt ganska vanligt att bortaklacken har bättre drag än hemmaklacken utom i högsta serien. Detta bevisas ju hela tiden när vi åker på borta matcher och följer man allsvenskan i hockey så är det också ganska vanligt. Men visst tittar man på premierleague och sen för väntar sig samma sak hemma i div1 hockeyn så blir man besviken. förövrigt så blir hemma klackar ibland utsjungna även i premierleague
|
|
|
Post by HF on Sept 9, 2010 15:12:04 GMT 1
Jävligt tråkigt att man häcklar gamla KHKspelare som Findus och Brasar. Men jag såg TU på läktaren, kanske var dom?
|
|