|
Post by qALLAHAN on Feb 21, 2018 13:10:22 GMT 1
Har för mig att jag läste någonstans att det var sparade pengar...men det stämmer alltså inte?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 21, 2018 13:34:51 GMT 1
Hon har 3 månader i lön från det hon slutade. Med största sannolikhet finns ngt inskrivet i hennes anställningskontrakt med KHK.
|
|
|
Post by Les Paul on Feb 21, 2018 14:08:25 GMT 1
Hon har 3 månader i lön från det hon slutade. Med största sannolikhet finns ngt inskrivet i hennes anställningskontrakt med KHK. Då ska hon vara här och jobba i tre månader till och inte åka till Värmland. Hon kan stå i kiosk, servera i restaurangen m.m. Om man säger upp sig själv så jobbar man väl den tiden. I och med att hon flytt så blev hon nog bortplockad.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 21, 2018 14:13:05 GMT 1
Klart hon blev bortplockad och arbetsbefriad med 3 månaders lön. Bra uppgörelse för henne.
|
|
|
Post by chriande on Feb 21, 2018 15:54:31 GMT 1
Klart hon blev bortplockad och arbetsbefriad med 3 månaders lön. Bra uppgörelse för henne. Vilket gör att underskottet i bokslutet blir ännu större, kioskerna har väl aldrig gått sämre än i år, varje köp tar ju nästan 1 min. Publiktappet gör ungefär ett minus på 4 miljoner, antagligen har vi en säsong som intäktmässigt är värre än ifjol, vi får hoppas att utgifterna har blivit betydligt mindre. Kvalspel ger inte så mycket i kassan som man tror.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 21, 2018 16:37:00 GMT 1
Det man tappar nu är väl att Niclas är kvar efter 8 mars, kan ju inte göra så mycket? Kval mot ex Timrå, ger väl ingenting?
|
|
|
Post by time on Feb 22, 2018 10:04:35 GMT 1
Det man tappar nu är väl att Niclas är kvar efter 8 mars, kan ju inte göra så mycket? Kval mot ex Timrå, ger väl ingenting? Nej om man som du inte betalar entre ...
|
|
|
Post by time on Feb 22, 2018 10:06:57 GMT 1
Om man bryter kontrakt och drar = inte en krona Charlotte var anställd av klubben och har därmed uppsägningstider precis som vilka jobb som helst, en vanlig konstruktion är tre månader om den anställda säger upp sig och sex månader om arbetsgivaren säger upp den anställde. exakt. Men sager man upp sig ar man skyldig att jobba uppsagningstiden ut.
|
|
|
Post by time on Feb 22, 2018 10:09:17 GMT 1
Klart hon blev bortplockad och arbetsbefriad med 3 månaders lön. Bra uppgörelse för henne. OM det ar sa sa ville man givetvis att hon skulle lamna direkt.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 22, 2018 12:07:46 GMT 1
Det man tappar nu är väl att Niclas är kvar efter 8 mars, kan ju inte göra så mycket? Kval mot ex Timrå, ger väl ingenting? Nej om man som du inte betalar entre ... Jag gör som jag vill och du gör som du vill. Är det ok?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 22, 2018 12:09:16 GMT 1
Klart hon blev bortplockad och arbetsbefriad med 3 månaders lön. Bra uppgörelse för henne. OM det ar sa sa ville man givetvis att hon skulle lamna direkt. Tror du hon sagt "nu säger jag upp mig och vill ha 3 månaders lön och arbetsbefrielse"?😀😀
|
|
|
Post by noll1 on Feb 22, 2018 20:33:31 GMT 1
Klart hon blev bortplockad och arbetsbefriad med 3 månaders lön. Bra uppgörelse för henne. OM det ar sa sa ville man givetvis att hon skulle lamna direkt. Absolut, det har klubben säkerligen rätt att begära också men jag gissar på att man medvetet låter henne gå direkt för att inte underminera ersättarna. Ungefär samma sak som med Mats men han hade sex månader istf tre.
|
|
|
Post by time on Feb 23, 2018 10:26:21 GMT 1
Nej om man som du inte betalar entre ... Jag gör som jag vill och du gör som du vill. Är det ok? Absolut! Bara hoppas att sa fa som mojligt gor som du.
|
|
|
Post by time on Feb 23, 2018 10:27:32 GMT 1
OM det ar sa sa ville man givetvis att hon skulle lamna direkt. Tror du hon sagt "nu säger jag upp mig och vill ha 3 månaders lön och arbetsbefrielse"?😀😀 Nix. det var inte det jag skrev heller...
|
|
|
Post by time on Feb 23, 2018 10:28:36 GMT 1
OM det ar sa sa ville man givetvis att hon skulle lamna direkt. Absolut, det har klubben säkerligen rätt att begära också men jag gissar på att man medvetet låter henne gå direkt för att inte underminera ersättarna. Ungefär samma sak som med Mats men han hade sex månader istf tre. exakt
|
|