|
Post by Sverker on Feb 23, 2018 17:48:05 GMT 1
Det man tappar nu är väl att Niclas är kvar efter 8 mars, kan ju inte göra så mycket? Kval mot ex Timrå, ger väl ingenting? Nej om man som du inte betalar entre ... För kännedom: Kommer att köpa biljett till Luleå hemma, så jag kan vara med och hylla KHKs viktigaste person sen klubben bildades. Köper biljett, ser hyllningen och sen åker jag hem och ser matchen på TV.😀
|
|
|
Post by noll1 on Feb 23, 2018 19:40:19 GMT 1
Absolut, det har klubben säkerligen rätt att begära också men jag gissar på att man medvetet låter henne gå direkt för att inte underminera ersättarna. Ungefär samma sak som med Mats men han hade sex månader istf tre. exakt Jag svarade på fel meddelande. Blev lite förvirrat, sorry för det.
|
|
|
Post by darthvader on Apr 8, 2018 18:22:45 GMT 1
Alltså den här jävla ledningen måste bytas ut, speciellt om de bidrar till en machokultur som kanske var en anledning till att Charlotte sa upp sig.
Jag ser så mycket brister i hur det sköts utåt sett, allt från marknadsföringen till ekonomin.
Fan gör om och gör rätt nu, bygg en stabil jävla grund utan nötter som styr skeppet.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 9, 2018 7:11:07 GMT 1
Idag dog den lilla, lilla strimma av hopp jag hade för KHK. Eftersom degraderingen är så totalt brutal, fanns bara vetskapen av att de sinnessjuka kontrakten skulle annulleras pga uttåget ur SHL.
Jag trillade bokstavligt av stolen när jag läser i BLT att PAULSSON av ALLA har ett kontrakt som gäller ÄVEN i HA.
Det här kan mycket väl vara undergången för klubben, om man nu inte lyckas göra KK ändå....
Hur är det ens möjligt att skriva ett kontrakt för 250.000:- som INTE annulleras vid degradering??? Den summan kommer ju att sluka en fjärdedel av vår totala budget, ska resten spela för kaffe pengar??
För att inte tala om lagsammanhållning. Hur många tror inte att Paulsson fick många kommentarer av resten av spelarna när han kvitterar ut 250.000:-/månaden och i praktiken är spelare 6-10 i poängligan och inte utmärker sig på annat sätt än dåligt kroppsspråk?
Han skulle ju för fan leda laget, inte vara dess förgörare..
Hur skall vi kunna ställa ett någorlunda hyfsat lag på banan nästa år? Alla som skall förhandla kontrakt kommer ju att peka på Paulssons 250.000:- och kräva sin andel också? Varför skall de vara återhållsamma när han som redan utmärkts sig för att vara den som levererar minst, nu också ska ha den genom tiderna största lönen i HA?
Jag vet faan inte om jag skall börja gråta eller vad? En som uppgivenhet har jag nog aldrig upplevt. Jag trodde i min enfald att degraderingen i den viktigaste säsongen genom tiderna skulle vara det sorgligaste jag upplevt. Nu kommer det här som faktiskt slår det andra.
Kan klubben verkligen resa sig nu?
|
|
|
Post by Sverker on Apr 9, 2018 8:00:32 GMT 1
Enl Patrik rör det sig inte om samma pengar i HA som SHL.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 9, 2018 8:18:44 GMT 1
Enl Patrik rör det sig inte om samma pengar i HA som SHL. Oj, går han ner till 225.000:- nu då eller? Du ser inte problematiken då eller? Var andra spelare som vi kanske vill/dom vill vara kvar? Ska vi hänvisa till vår dåliga ekonomi och be spelarna vara återhållsamma, när dom vet att Paulsson än en gång glider på räkmacka deluxe? Tror du på allvar att någon vill vara återhållsam då? Sanna mina ord, har inget sämre kontrakt skrivits någon gång i Svensk hockeys historia
|
|
|
Post by Sverker on Apr 9, 2018 8:44:02 GMT 1
Har ingen aning vad HA kontraktet kostar, läste bara vad Patrik sa till BLT. Så jag kommenterade bara dina 250 000, som du tydligen trodde att kontraktet gällde.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 9, 2018 11:03:29 GMT 1
Jävla idioter...eller idiot, om det bara är Sundlöv som ligger bakom? Ska Paulsson fortfarande tära större delen av budgeten? Rimligt vore att ge honom 30000 kanske... "Mkt speciellt kontrakt" står det!? Riv det i småbitar och skicka honom till Mörrum! Att hota med att sätta honom på bänken om han inte går självmant, är väl också meningslöst, då han antagligen helt skiter i om han får spela, bara han får pengarna
|
|
|
Post by khkmarcus on Apr 9, 2018 11:30:27 GMT 1
Knappast Pålssons fel att Sundlöv är en idiot
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 9, 2018 11:56:46 GMT 1
Knappast Pålssons fel att Sundlöv är en idiot Naturligtvis inte, men man kan väl ändå ha lite ryggrad? Paulsson själv vet väl om vilken otrolig flopp han varit, ska han ändå då kräva den sista kronan som kanske skickar vår klubb i KK? Eller fördärvar våra möjligheter att ställa en trupp som åtminstone kan försöka tävla lite i HA? För mig går alltid vår klubbs välbefinnande före någon pengakåt spelare som bara vill ha och inte ge något tillbaka till vår klubb.....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 9, 2018 12:07:04 GMT 1
Precis...ryggrad. Har hela tiden frågat hur spelare obekymrat lyfter sin lön, oavsett hur dålig denne är... Att aldrig skämmas, som han verkligen borde göra. Han borde skämmas mest inför sina lagkamrater, som gör lika mycket eller mer, för mkt mindre peng. Jag har inte önskat annat än att han ska försvinna, sedan säsongen började och så får man läsa att det är den enda som är kvar!??
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 9, 2018 12:15:46 GMT 1
Precis...ryggrad. Har hela tiden frågat hur spelare obekymrat lyfter sin lön, oavsett hur dålig denne är... Att aldrig skämmas, som han verkligen borde göra. Han borde skämmas mest inför sina lagkamrater, som gör lika mycket eller mer, för mkt mindre peng. Jag har inte önskat annat än att han ska försvinna, sedan säsongen började och så får man läsa att det är den enda som är kvar!?? Så horribelt att det liknar en Kafka berättelse...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 9, 2018 12:49:30 GMT 1
Vill du starta en Process..?
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 9, 2018 13:00:25 GMT 1
Vill du starta en Process..? Allvarligt borde alla supporters kräva att KHK lägger korten på borden gällande Paulssons kontrakt och vad det innebär. Annars får helt enkelt sponsorer och supporters kräva det om man som vi, ifrågasätter allt. Jag tror det blir omöjligt för klubben att förhandla med spelare i årets trupp, som vi vill ha kvar och som också själva vill följa med ner till HA. VARFÖR ska dom vara måttfulla i sina anspråk och acceptera kraftiga lönesänkningar, när dom vet att Paulsson dom senaste åren kvitterat ut 250.000:-i månaden och presterat nada...??... Samtidigt som han är kvar i kontrakt.. Kommer supporters acceptera dyra säsongskort bara för att fylla på Paulssons redan välfyllda skattkista? Vår enda möjlighet att tävla framöver är att vi återigen får ihop ETT LAG!!!! Inga stjärnor på räkmackor,utan ett lag som kämpar och sliter för varandra och för oss supporters. Spelare som vill tävla varje dag och som är beredda att underkasta sig hård träning. Vem som skall leda det hos oss vet jag inte, men om vi inte kan stå för någonting av ovanstående vet jag inte varför vare sig publik,supporters, spelare skall välja kHK 2018-2019?
|
|
|
Post by Sverker on Apr 9, 2018 13:21:29 GMT 1
Allvarligt, borde Power Team vara vansinniga över värvningen av Honken. Det var verkligen bortkastade pengar. Har full förståelse för att Bengtsen inte ger honom kontrakt.
OBS jag tycker också Paulssons lön varit åt helvete! Trots att jag tycker han varit en av våra bättre forwards mot Timrå! Vi har ju inte en aning om vad hans HA kontrakt blir, om han nu blir kvar. Att det kommer att offentliggöras, kan vi bara drömma om. Det vi kan göra är att gratulera hans agent, han gjorde en bra uppgörelse för honom hos oss.
Själv kommer jag troligtvis att köpa säsongskort oavsett om Paulsson är kvar eller ej. Tror vi hamnar i en serie som passar oss bättre än SHL!
|
|