|
Post by Mr Hockey on Apr 9, 2018 14:15:05 GMT 1
Allvarligt, borde Power Team vara vansinniga över värvningen av Honken. Det var verkligen bortkastade pengar. Har full förståelse för att Bengtsen inte ger honom kontrakt. OBS jag tycker också Paulssons lön varit åt helvete! Trots att jag tycker han varit en av våra bättre forwards mot Timrå! Vi har ju inte en aning om vad hans HA kontrakt blir, om han nu blir kvar. Att det kommer att offentliggöras, kan vi bara drömma om. Det vi kan göra är att gratulera hans agent, han gjorde en bra uppgörelse för honom hos oss. Själv kommer jag troligtvis att köpa säsongskort oavsett om Paulsson är kvar eller ej. Tror vi hamnar i en serie som passar oss bättre än SHL! Jag tycker nog att Honken gjorde mer för KHK under kvalserien, än Paulsson. Med under hälften av Paulssons lön. Likaså tyckte ju även Wikegård, Sanny L, mfl Jag vet att du är duktig på att gratulera saker/händelser som gör KHK illa, själv har jag svårt för det. För mig går KHK:s välbefinnande ALLTID före respektive enskild spelares. Kul att du nu äntligen skall köpa säsongskort, du hade ju privata saker som hindrade dig att göra så innan. Hoppas att de orsakerna är passè.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 9, 2018 14:33:09 GMT 1
Tycker du Honken var bra i match 3 och 6? Hade han varit bra i ngn av dessa matcherna, hade vi ff varit ett SHL lag. De du nämner var överväldiga initialt, ja. Har Molin nåt ansvar i detta? Som du ser på Paulsson borde han bänkats och det är Molins ansvar att så inte gjorts. Ja orsakerna är förhoppningsvis passé till hösten. Tack för omtanken.
När du drog igång PT, hoppas jag du påtalade dina synpunker gällande Paulsson till de styrande.
Tycker inte du Paulssons agent lyckats? När hade vi dvs KHK ett välbefinnande senast? I div 1? Kanske både HA och SHL har varit för stora steg alldeles för snabbt för oss?
Då finns det ca 700 000 kvar på insamlingen kvar? Låt mig tvivla, fast det borde du ju veta.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 9, 2018 15:53:15 GMT 1
Har alltid undrat om det fanns NÅGON dialog med teamet när Honken togs in? Eller gjorde man precis som man ville? Det hette ju först att det skulle värvas en vass forward...eller? Har annars inte så mycket att säga om fallet Honken. kan lika gärna säga att ha räddade oss i 0-1 matchen...och att Jönsson inte varit bra mer än en match heller. Hade det gått bättre med BARA Jönsson? Har ju knappt spelat en match denna säsong, utan att bjuda på åtminstone ett mål! hade inte Honken hållit nollan en match, så hade nog matchserien varit slut tidigare. Och jag tror inte han släppt in 0-1 efter 40 sek senast... Visst kan man skylla på forwards också, att de inte gör mål, men man kan ju få en bättre start, psykologiskt...
Att sedan ingenting värvas för resterande 700000 är hårresande agerat. Att sitta o vänta på ett besked till "fem i tolv"!?? Jag hade begärt mina sponsorpengar tillbaka, av princip...
|
|
|
Post by Sverker on Apr 9, 2018 16:16:38 GMT 1
Det skulle till en spetsvärvning. Vi behövde en målskytt, vilket vi saknat hela säsongen. Vad fick vi? Honken, det tyckte jag från början var idiotiskt! Det var inte på mv sidan vi fallerat! Sen kan man aldrig vara säker på att det lyckats även om man hittat någon.
Att det blev ca 700 000 kvar tolkade jag utifrån När MrH skrev att Honken kostade mindre än halva Paulssons lön. Denna stackars Paulsson, som verkar få ta hela skiten för vår ekonomi av någon anledning. Detta trots att det inte är hans fel, felet ligger hos KHK för detta och jag tror inte det är Sundlövs fel heller. Troligtvis fler som varit med och bestämt detta. Då borde inte Honken kostat mer än 100 000 till 110 000/månad i 2 månader. Det borde ju och hoppas jag att PT fått veta! Själv har jag och fler med mig hört helt andra idiotiska summor. Insamlingen gav ju 911 000.
|
|
|
Post by noll1 on Apr 9, 2018 16:21:45 GMT 1
Jag tror faktiskt att om inte Honken blivit först sjuk (enligt rykten) och sedan skadad så hade vi spelat i SHL. Det är som sagt bara vad jag tror men jag tyckte faktiskt han tillförde mer än jag trodde han skulle göra. Däremot hade jag hellre valt en målskytt och kört vidare med de målvakter vi hade, och det tycker jag fortfarande hade varit en bättre väg.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 10, 2018 8:13:42 GMT 1
Tycker du Honken var bra i match 3 och 6? Hade han varit bra i ngn av dessa matcherna, hade vi ff varit ett SHL lag. De du nämner var överväldiga initialt, ja. Har Molin nåt ansvar i detta? Som du ser på Paulsson borde han bänkats och det är Molins ansvar att så inte gjorts. Ja orsakerna är förhoppningsvis passé till hösten. Tack för omtanken. När du drog igång PT, hoppas jag du påtalade dina synpunker gällande Paulsson till de styrande. Tycker inte du Paulssons agent lyckats? När hade vi dvs KHK ett välbefinnande senast? I div 1? Kanske både HA och SHL har varit för stora steg alldeles för snabbt för oss? Då finns det ca 700 000 kvar på insamlingen kvar? Låt mig tvivla, fast det borde du ju veta. Gällande insamlingar kan/ska ju inte sponsorer eller andra styra nyförvärv. Sportchef och tränare styr det helt. Dom gjorde klart tidigt att det skulle in en målvakt. Själv ville jag ha in en forward och frågade om det var av intresse? Självklart var dom intresserade, men målvakt först. Hur mycket ska ni ha in för att lösa både och? ca miljonen var svaret och det löste vi.... Molin kanske trodde som du, att Paulsson skulle rädda oss i kvalet? Du har ju försvarat honom hela säsongen och sagt att han räddar oss förmodligen i kvalet? Själv har jag sagt att har inte karln presterat något på 2 år, lär han inte göra det nu heller. Facit har vi ju... Nej, jag tycker inte Paulssons agent "lyckats". Han har satt det käraste vi har, VÅR HOCKEYKLUBB, KHK, i en miserabel situation. Är det i dina ögon att "lyckas" I mina ögon säljer man något, som mottagaren också får nytta av. Att båda parter blir lika nöjda. Högt pris=hög kvalité. WIN-WIN... Vi har fått i praktiken ingenting och betalat miljoner och åter miljoner..... Jag vet ju att du tyckte att Taif??? var bättre lämpade att ta klivet upp i HA när det begav sig. Med sådana konstiga tankar finns det väl inget mer att tillägga. Vi vann 28 miljoner på Lotto, så skulle rubriken kanske varit? Skulle vi tacka nej då till vår rättmätiga SHL plats? Som jag ser det visade Mora att det faktiskt går att vara nykomling, hålla ekonomin i schack, och spela rolig ishockey. Deras första säsong går ju inte ens att jämföras med vår... Konstatera bara det jag sagt i så många år: Vi måste ha folk som begriper hur man sköter ett företag och ha koll på ekonomin. Samt att få tag på en duktig sportchef och stå för en filosofi, något som verkligen är KHK. Då går det, även att etablera oss i SHL
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 10, 2018 8:30:40 GMT 1
Har alltid undrat om det fanns NÅGON dialog med teamet när Honken togs in? Eller gjorde man precis som man ville? Det hette ju först att det skulle värvas en vass forward...eller? Har annars inte så mycket att säga om fallet Honken. kan lika gärna säga att ha räddade oss i 0-1 matchen...och att Jönsson inte varit bra mer än en match heller. Hade det gått bättre med BARA Jönsson? Har ju knappt spelat en match denna säsong, utan att bjuda på åtminstone ett mål! hade inte Honken hållit nollan en match, så hade nog matchserien varit slut tidigare. Och jag tror inte han släppt in 0-1 efter 40 sek senast... Visst kan man skylla på forwards också, att de inte gör mål, men man kan ju få en bättre start, psykologiskt... Att sedan ingenting värvas för resterande 700000 är hårresande agerat. Att sitta o vänta på ett besked till "fem i tolv"!?? Jag hade begärt mina sponsorpengar tillbaka, av princip... Som jag skrev till Sverker, klubben skall självfallet besluta allt sportsligt. Men precis som det en gång började med Ruiz som KHK ville ta in och som P-O, jag och Klasson löste, så ville jag vid det tillfället ha in en back, då vi läckte som såll bakåt. Kempe sa blankt nej, Mats J sa ja, OM jag löste pengarna. Det var så Powerteam började. Honken är en ikon, alla Powerteam medlemmar som mötte honom vittnade om vilket proffs han är. Rakt ut i fingerspetsarna, precis som Brooks.... Så jag håller med dig i tänket du skriver, men återigen, klubben ägde frågan. Vad det gäller att vi inte får in en forward, så ser vi ju resultatet nu. Vi gjorde alldeles för få mål, då vi hela säsongen saknat målskytte Det var ju därför i vår viktigaste säsong, när så mycket stod på spel, så många trots allt hängde på. Som företagare vet man att ibland måste man göra följ investeringar när det är så kritiskt. Så löser vi pengarna och ingen spelare kommer? Ridå!!!!
|
|
hope
Nybörjare
|
Post by hope on Apr 10, 2018 9:03:38 GMT 1
Hur många av de spelare som hade fått ett kontraktsförslag innan kvalet från klubbar högre upp i näringskedjan ville att KHK vann kvalet? Hade vi vunnit så visste dom att de var tvungna att tacka nej till Skellefteå, Malmö, Brynäs osv......så bättre att missa öppet mål o förlora kvalet så att deras kontrakt med KHK blir ogiltiga. Hörde även att det fanns spelare i truppen som Molin inte ville ha kontakt med i framtiden.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 10, 2018 10:15:58 GMT 1
Hade Honken tagit de 2 skitmålen som gav 3-3 och 4-3 i match 6, så hade det varit Paulsson som räddat oss kvar.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 10, 2018 10:23:48 GMT 1
Att spelare ofta ser över sina möjligheter att få andra arbetsgivare med bättre villkor eller möjligheter är inget nytt. Så har det alltid varit. Det är väl inte konstigare än att "vanligt" folk ser över situation. Tror det är dags att lägga ner alla teorier om ditten och datten.
Denna upplaga av Karlskrona HK har varit smittad från dag ett. Röta i truppen och på ledarsidan (har hållit mig hela säsongen från att klanka på Ove tidigare). Powerteam skakar fram en mille och vi får in Honken. Han va såklart välkommen. Sen kommer spjutspetsen Dennis Svensson och gör 0 poäng. Det levereras en dålig produkt och återigen släpar det med ekonomin. Spelare går till pressen. En kass produkt lockar lite med folk. Klubbchefen få lämna.
Ludde drar till HA, Deilert hänger på.Vi värvar Ledin och Aliu.
Trovärdigheten i föreningen känns fullständigt nollställd. Kan inte minnas att jag hört något positivt kring klubben denna säsongen faktiskt. Det är nog dags för en rannsakning modell större. Gör om gör rätt.........
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 10, 2018 10:54:26 GMT 1
Hade Honken tagit de 2 skitmålen som gav 3-3 och 4-3 i match 6, så hade det varit Paulsson som räddat oss kvar. >:om,OM, OM...... Du är ju helt otrolig. Du fortsätter alltså att höja hans insatser? Han mäktade med hela 15 poäng på hela grundserien, ungefär lika mycket som Emil Lundberg (brunkare) och Emil Larsson som du alltid kritiserar. Sedan 2 poäng i kvalet, samma som poängsprutorna Kolan, Gunnarsson, Söder mm Slår vi ut hans totala lönekostnad för året (inkl sociala avg) 4.500.000:- så har alltså vi betalat 265.000:-/poängen. vad faan... Han har topp 10 lön i hela SHL, han skall inte jämföras poängmässigt med Emil Lundberg, han skall jämföras med Jocke Lindström, Dick Axelsson, Ryan Lasch, Robert Rosén, Johan Ryno, Aaron Palushaj. Oscar Möller mfl Det är ju ett stort skämt när man ställer dessa spelare jämte Paulsson..... Men lika betalt har dom
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 10, 2018 12:16:36 GMT 1
Att spelare ofta ser över sina möjligheter att få andra arbetsgivare med bättre villkor eller möjligheter är inget nytt. Så har det alltid varit. Det är väl inte konstigare än att "vanligt" folk ser över situation. Tror det är dags att lägga ner alla teorier om ditten och datten. Denna upplaga av Karlskrona HK har varit smittad från dag ett. Röta i truppen och på ledarsidan (har hållit mig hela säsongen från att klanka på Ove tidigare). Powerteam skakar fram en mille och vi får in Honken. Han va såklart välkommen. Sen kommer spjutspetsen Dennis Svensson och gör 0 poäng. Det levereras en dålig produkt och återigen släpar det med ekonomin. Spelare går till pressen. En kass produkt lockar lite med folk. Klubbchefen få lämna. Ludde drar till HA, Deilert hänger på.Vi värvar Ledin och Aliu. Trovärdigheten i föreningen känns fullständigt nollställd. Kan inte minnas att jag hört något positivt kring klubben denna säsongen faktiskt. Det är nog dags för en rannsakning modell större. Gör om gör rätt......... Kloka tankar som tål lite eftertanke....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 10, 2018 12:23:32 GMT 1
Allt detta har ju smittat av sig på publiken...trots SHL, vill de inte vara med
|
|
|
Post by Sverker on Apr 10, 2018 17:06:17 GMT 1
Tycker du Honken var bra i match 3 och 6? Hade han varit bra i ngn av dessa matcherna, hade vi ff varit ett SHL lag. De du nämner var överväldiga initialt, ja. Har Molin nåt ansvar i detta? Som du ser på Paulsson borde han bänkats och det är Molins ansvar att så inte gjorts. Ja orsakerna är förhoppningsvis passé till hösten. Tack för omtanken. När du drog igång PT, hoppas jag du påtalade dina synpunker gällande Paulsson till de styrande. Tycker inte du Paulssons agent lyckats? När hade vi dvs KHK ett välbefinnande senast? I div 1? Kanske både HA och SHL har varit för stora steg alldeles för snabbt för oss? Då finns det ca 700 000 kvar på insamlingen kvar? Låt mig tvivla, fast det borde du ju veta. Gällande insamlingar kan/ska ju inte sponsorer eller andra styra nyförvärv. Sportchef och tränare styr det helt. Dom gjorde klart tidigt att det skulle in en målvakt. Själv ville jag ha in en forward och frågade om det var av intresse? Självklart var dom intresserade, men målvakt först. Hur mycket ska ni ha in för att lösa både och? ca miljonen var svaret och det löste vi.... Molin kanske trodde som du, att Paulsson skulle rädda oss i kvalet? Du har ju försvarat honom hela säsongen och sagt att han räddar oss förmodligen i kvalet? Själv har jag sagt att har inte karln presterat något på 2 år, lär han inte göra det nu heller. Facit har vi ju... Nej, jag tycker inte Paulssons agent "lyckats". Han har satt det käraste vi har, VÅR HOCKEYKLUBB, KHK, i en miserabel situation. Är det i dina ögon att "lyckas" I mina ögon säljer man något, som mottagaren också får nytta av. Att båda parter blir lika nöjda. Högt pris=hög kvalité. WIN-WIN... Vi har fått i praktiken ingenting och betalat miljoner och åter miljoner..... Jag vet ju att du tyckte att Taif??? var bättre lämpade att ta klivet upp i HA när det begav sig. Med sådana konstiga tankar finns det väl inget mer att tillägga. Vi vann 28 miljoner på Lotto, så skulle rubriken kanske varit? Skulle vi tacka nej då till vår rättmätiga SHL plats? Som jag ser det visade Mora att det faktiskt går att vara nykomling, hålla ekonomin i schack, och spela rolig ishockey. Deras första säsong går ju inte ens att jämföras med vår... Konstatera bara det jag sagt i så många år: Vi måste ha folk som begriper hur man sköter ett företag och ha koll på ekonomin. Samt att få tag på en duktig sportchef och stå för en filosofi, något som verkligen är KHK. Då går det, även att etablera oss i SHL Tycker du inte Paulssons agent lyckats? Det tycker nog Paulsson. Agenten ska väl göra sitt bästa för sin spelare och inte för föreningen han ska representera? Att han sen presterat mycket sämre än vad du, jag och många andra tycker är en annan sak. Med facit i hand, kanske det varit bättre om TAIF gått upp istället för oss? Nu blir det nog HA alt Div 1 i många år framöver, tyvärr. Hoppas jag har fel, men det tror jag inte.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Apr 11, 2018 9:27:22 GMT 1
Gällande insamlingar kan/ska ju inte sponsorer eller andra styra nyförvärv. Sportchef och tränare styr det helt. Dom gjorde klart tidigt att det skulle in en målvakt. Själv ville jag ha in en forward och frågade om det var av intresse? Självklart var dom intresserade, men målvakt först. Hur mycket ska ni ha in för att lösa både och? ca miljonen var svaret och det löste vi.... Molin kanske trodde som du, att Paulsson skulle rädda oss i kvalet? Du har ju försvarat honom hela säsongen och sagt att han räddar oss förmodligen i kvalet? Själv har jag sagt att har inte karln presterat något på 2 år, lär han inte göra det nu heller. Facit har vi ju... Nej, jag tycker inte Paulssons agent "lyckats". Han har satt det käraste vi har, VÅR HOCKEYKLUBB, KHK, i en miserabel situation. Är det i dina ögon att "lyckas" I mina ögon säljer man något, som mottagaren också får nytta av. Att båda parter blir lika nöjda. Högt pris=hög kvalité. WIN-WIN... Vi har fått i praktiken ingenting och betalat miljoner och åter miljoner..... Jag vet ju att du tyckte att Taif??? var bättre lämpade att ta klivet upp i HA när det begav sig. Med sådana konstiga tankar finns det väl inget mer att tillägga. Vi vann 28 miljoner på Lotto, så skulle rubriken kanske varit? Skulle vi tacka nej då till vår rättmätiga SHL plats? Som jag ser det visade Mora att det faktiskt går att vara nykomling, hålla ekonomin i schack, och spela rolig ishockey. Deras första säsong går ju inte ens att jämföras med vår... Konstatera bara det jag sagt i så många år: Vi måste ha folk som begriper hur man sköter ett företag och ha koll på ekonomin. Samt att få tag på en duktig sportchef och stå för en filosofi, något som verkligen är KHK. Då går det, även att etablera oss i SHL Tycker du inte Paulssons agent lyckats? Det tycker nog Paulsson. Agenten ska väl göra sitt bästa för sin spelare och inte för föreningen han ska representera? Att han sen presterat mycket sämre än vad du, jag och många andra tycker är en annan sak. Med facit i hand, kanske det varit bättre om TAIF gått upp istället för oss? Nu blir det nog HA alt Div 1 i många år framöver, tyvärr. Hoppas jag har fel, men det tror jag inte. Att återigen sätta Taif framför oss får mig att må illa. Torsten L kan ju faktiskt jämföras med våra ledningar. Dock har ju Ta Allt I Fickan varit sanslöst dåliga på ekonomi, det är ju inte så att dom gjort det bra precis. Var vi spelar de närmsta åren hänger helt på vilken ledning vi nu får, både sportsligt och ekonomiskt. Men fortsätt du och hylla Taif, Paulsson och alla andra du i provokativt syfte tycker passar dina behov...
|
|