nico
Björnligan
Jag ?r inte full,jag ?r glutenallergiker...
|
Post by nico on Mar 23, 2013 0:52:49 GMT 1
Nu startar jag en ny tråd och tänker skriva det längsta inlägget jag någonsin skrivit!Kommentera gärna vad ni håller med om resp inte håller med om och försök hålla diskussionen på en intelligent nivå. Jag började gå på hockey när jag var 10/11 år då KIK kvalade till dåvarande elitserien(Matematiskt kunniga kan räkna ut hur gammal/ung jag är nu;-)) men faktum är att jag upplevde en av dom häftigaste grejorna man kan tänka sig när vi i Lund(För inte så länge sen)gick upp i Div2.Jag fick en kram av min svåger!(Tro mig,han är inte en känslomänniska)Sedan dess har jag från min sittplats sen 2005(släpper den aldrig),varit med om en helt fenomenal resa som landade i hockeyallsvenskan denna säsongen.Det jag vill säga är att klubben satte upp något som hette vision 2014,dvs att klubben skulle ligga i allsvenskan då.Nu gick vi upp 2 år tidigare(hurra alt shit).Sanningen är ändå att vi nått vårt mål även om vi via div1 går upp igen nästa säsong!Det jag vill säga till alla är:Bli inte fartblinda!Jag har 2 killar i yngre åldrar som brinner för sina lag(KHK) och jag vet att klubben består av så mycket mer än bara A-laget.Alla som har hållt på med lagidrott vet vad det innebär att ha "Stolpe ut".Ge inte upp nu,utan låt klubben fixa det dom hade som mål 2010,dvs att ligga i Allsvenskan 2014.Gick vi upp för tidigt?(vet ej)Övverskattade vårt lag?(troligen).Gjorde vi rätt som kickade Kempe?(fan vet).Det jag försöker säga är att Karlskrona självklart ska ha ett lag(minst i)Allsvenskan)med tanke på publikintresset.Så för guds skull(ni som är hockeyintresserade)se till att stötta laget nästa säsong också!(även om det är ett tillfälligt besök i Div1)Det finns inget egenvärde i att snacka skit om spelare/ledare i klubben då jag är helt övertygad om att dom gör så gott dom kan under rådande omständigheter. Hoppas det är fler än jag som känner så här,så att vi kan lira i allvenskan igen(med väldigt nyttiga erfarenheter).Jag är helt övertygad om att KHK har potential att på sikt spela i toppen av allsvenskan eller bättre(Se min undertext som jag skrev 2007) Vad tycker ni?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 23, 2013 1:10:51 GMT 1
Jag är är i din ålder...om jag kan räkna... Att sluta kolla på matcher, lär jag aldrig göra...oavsett. Blir det div 3 igen, så sitter jag där ändå. Och nästa säsong lär det åter bli många bortamatcher. Det jag däremot inte alls kan hålla med om, är att ansvariga ska få behålla sina jobb. De har TOTALT misslyckats, trots att de kramat ur oss hutlösa pengar. Jag är JÄVULSKT trött på att vi ska ha ledare som "hela tiden lär sig" på bekostnad av oss! Hur många misstag ska vi betala, medan de lär sig? Nej, in med folk som KAN det här! Ser det fortfarande som sorgligt att vi inte fick hit sportchefen det ryktades om...
|
|
wob
Ungdomslirare
|
Post by wob on Mar 23, 2013 8:25:17 GMT 1
Mr q kan nästan svära på att det blir vi supportrar bollen kommer puttas till. Ställ upp för föreningen, återtåget, köp tröja, köp världens dyraste skitcola osv.
|
|
friberg
Björnligan
V?XJ? LAKERS FOR EVER
|
Post by friberg on Mar 23, 2013 9:06:16 GMT 1
Nu har ja inte följt er mer än resultat och sett ett par matcher då vi var nere hos er när ni tog steget upp till HA och i gårdagens match mot Taif. ja kan säga att det var 2 helt olika KHK ja skådat på dessa 2 matcher när ni gick upp så såg ja ett KHK med krigarinstink och bra go i laget och igår fick ja se ett KHK med massa generalfel i spelet och istort sett 0 effektivitet vilket ja tyckte var skittråkigt, Taif var faan inte bra de heller igår . men om ja förstått så har ni haft en spelaromsättning genom hela säsongen som har slagit svenska rekord me hästlängder och haft ett tränarbyte dessutom vilket aldrig ger så bra reaktion på laget, Janne har nog inte haft det lätt med att pussla ihop alla spelare till ett funkande lag så som ledningen och ni fans i KHK vill ha det tyvärr. Janne har nu en hektisk period tillsammans med eran sportchef och börja forma ett lag som är värdiga KHK och fansen , han kommer bygga ett lag från grunden och jobba ihop dem till ett lag och inte ett korthus med inlånade spelare hit och dit som ni haft under säsongen. och ja tror nog de flesta håller med om att inget lag kan fungera med en spelaromsättning med 50 man el fler som ja förstått kommit och gått hos er och då blir det svårt att få de till att funka. Ja hoppas att KHK kommer in som ett nytt STARKT LAG i vilken serie ni än spelar i till hösten och att ni slipper ha spelaromsättning som ni haft nu för det är nog inte lätt för oavsett spelare komma och leverera direkt innan de kommit in i speliden dit de kommer . så ge inte upp hoppet om HA för även om ni spelar i 1an el HA nästa säsong så är ni HA värdiga och tyvärr så har ni haft en otroligt oturföljd säsong . Ja hoppas verkligen ni fortsätter sluter upp bakom laget och stöttar dem till hösten och ja kommer fortsätta följa er även om mitt hjärta följer mitt kära Lakers och det ska bli otroligt intressant att se vad ni kommer ha att ställa upp med till hösten.
Väl mött på måndag då ni tar emot Taif hemma då vi är 6 stycken Lakejer än så länge som kommer ner till er och hjälper till med stöttningen. tyvärr så fick vi inte sitta så nära er igår på matchen i Tingryd vilket ja hoppades på vi skulle få gjort då vi satt vid borta stå. men på måndag ska ska eran hall hoppa hehe. mvh friberg p.s ursäkta om ja satt fel med . och , då ja inte är den bästa på att skriva !
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 23, 2013 9:08:26 GMT 1
Mycket intressant tankegång nico. Jag började följa KHK regelbundet 2003 när jag började plugga på BTH. Det märkligaste är, under alla dessa år så är de bästa upplevelserna från tiden i div3 och div2. Vem minns inte första bortamatchen mot KRIF i tvåan när man var nära att få tinitus? Den stämningen var magisk och aldrig varit i närheten av igen. Har folk blivit mätta på framgång?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 23, 2013 9:22:52 GMT 1
Nico och friberg, tack!!! (friberg, man kan skriva poesi utan skiljetecken Sarre, nej, vi har blivit bortskämda. Dessutom verkar vi inte förstå att det blir svårare och svårare att ta ideliga segrar ju högre upp i systemet vi ligger. ...och rösten bär längre i medvind än i motvind Q, förstår vad du säger. Samtidigt pratar vi om att hämta från egna led, bygga klubbkänsla etc. Där handlar det om att vara lite "tolerant" och tillåta ett lärande. Dock har det förstås sina gränser... Drömmen hade förstås varit att få till ett mentorskap någonstans för nyckelpersoner som t.ex. nykokt sportchef, varför inte i en samarbetande klubb. Tanken bara slog mig nu... Varför inte? Ex.vis Lakers...
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 23, 2013 10:12:57 GMT 1
Tror att en hel del spelare och ledare bör bytas ut för att KHK:s framtid skall se ljus ut. Det här håller inte tyvärr.
|
|
|
Post by hubertus on Mar 23, 2013 10:32:38 GMT 1
Nu ser vi resultatet, nuvarande ledning håller inte högre än div1-klass. Sponsorer och medlemmar måste ställa krav till nästa år. Vi måste få in nytt friskt blod i KHK:s ledningsorganisation. Ersätt nuvarande klubbchef + sportchef med en sportchef som har kompetens, kunnande och erfarenhet av minst allsvensk hockey. Om ledningen i ett företag hade gjort så många misstag som KHK gjort denna säsongen hade det varit sparken direkt. Hoppas att så även sker i KHK. Med detta publikunderlag laget har så är detta ett stort FIASKO!
|
|
|
Post by ksoze on Mar 23, 2013 10:42:55 GMT 1
Tror att en hel del spelare och ledare bör bytas ut för att KHK:s framtid skall se ljus ut. Det här håller inte tyvärr. Byta ut spelarna görs av sig självt.. Tror Jimmy, Roger, fimpen lägger av tex.. Legoknektarna Kevin, McD, JLGP, Nyström, Rosen, Modig, Kurki, L Wallmark, Janohls, Jesper Jensen, Hjalmarsson försvinner. Några har visat att de är hyfsade allsvenska spelare och kan nog få annan adress tex Söder. Kvar blir Timo, Ruiz, Larsson, M Wallmark, Mingotti, Grönlund, Pettersson, Elofsson, Ågren och Pöllenen.. om man väljer att behålla dem och de vill stanna kvar vill säga. Vet inte hur det ser ut med kontrakten.. Det blir att bygga helt nytt, börja om från grunden. Detta innebär givetvis att vi kommer inte börja lukta på Allsvenskan på många år. Intäkterna blir givetvis oxå ett problem, KHK har hela tiden haft ett sug och en dragningskraft gentemot sponsorer.. den kraften kommer avta nu, det är jag helt övertygad om! Även säsongskorten kommer minska, är ganska övertygad att man inte säljer några 2000 säsongskort a la 3.500 kr, på sin höjd kan man nog kränga 1000-1300 kort.. Pantern och Kungälv lockar liksom inte lika mycket som Djurgården och Leksand.. Allra helst som man har smakat på det. Har man kört Ferrari så lockar det inte att gå tillbaka till sin gamla Volvo V70.. Tyvärr ser jag dystert på framtiden..
|
|
|
Post by Zäta on Mar 23, 2013 11:35:38 GMT 1
Timo, Ruiz, Larsson, M Wallmark, Mingotti, Grönlund ,Pettersson, Elofsson, Ågren och Pöllenen va ju med och och tog upp klubben.
Det kan dom väl göra igen.........
|
|
|
Post by Zäta on Mar 23, 2013 12:13:42 GMT 1
Frågan är om Mats,Calle,Janne och Martin är en del utav KHK:s framtid? Vad tror ni?
|
|
|
Post by krickan on Mar 23, 2013 12:19:29 GMT 1
Janne som tränare. (Eller annan passande tjänst) tror dock han drar när vi trillat ner. Tråkesson som ordförande, kanske. Höök behöver ersättas av någon mer erfaren sportchef. Johanssons tjänst måste bort. I ettan har man ingen klubbchef!
|
|
|
Post by Zäta on Mar 23, 2013 12:25:07 GMT 1
Janne har ju inte rosat marknaden som tränare denna säsongen direkt..............
|
|
|
Post by krickan on Mar 23, 2013 12:30:10 GMT 1
Sant. Men därför jag även skrev "eller annan passande tjänst" Han har stort kunnande och är en öppen person, en sån som kan behövas i KHK för att få lite nytt i kärnan.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 23, 2013 12:50:48 GMT 1
Timo, Ruiz, Larsson, M Wallmark, Mingotti, Grönlund ,Pettersson, Elofsson, Ågren och Pöllenen va ju med och och tog upp klubben. Det kan dom väl göra igen......... Det är nog större chans att Kurki blir kvar nästa säsong än att Pöllänen blir det.
|
|