|
Post by Fd sponsor on Jun 4, 2014 5:41:49 GMT 1
Ja, sannerligen är det trist att numera köpa reklam någon annanstans. Men det är bara att krypa till korset att "mr hockey" har haft rätt i det mesta, jag har med en envishet hävdat att KHK är bra pr och ger bra marknadsföring men senaste årets turbulens...?
Nej tack, det räcker nu. Det har sagts för mycket (-1,5 blir -4 på två månader), gjort för mycket konstigheter (enkronans publikantal) och negativ pr (hånfulla reklamfilmer) för att man som sponsor ska se på KHK som en seriös partner.
Om några år kanske. Men nu? Tack men nej tack. Sponsring är en affärsrelation och ingen gåva, det är köp av reklamplats. KHK pratar om sin produkt, börja hantera er "produkt" på ett värdigt och seriöst vis så kanske de kan komma tillbaka och sälja igen.
|
|
|
Post by time on Jun 4, 2014 8:22:42 GMT 1
Hoppas du återkommer.
Men tur för KHK att många sponsorer resonerar annorlunda. Många ser KHK som en kombination av reklamplats och ett sätt att stötta hockeyn, allt från Björnligan till A-lag. Ett antal sponsorer har varit med ända sedan starten 2001 i trean då marknadsvärdet inte var särskilt högt och sponsringen i princip var en gåva.
|
|
|
Post by sheriff on Jun 4, 2014 8:22:54 GMT 1
Ja, sannerligen är det trist att numera köpa reklam någon annanstans. Men det är bara att krypa till korset att "mr hockey" har haft rätt i det mesta, jag har med en envishet hävdat att KHK är bra pr och ger bra marknadsföring men senaste årets turbulens...? Nej tack, det räcker nu. Det har sagts för mycket (-1,5 blir -4 på två månader), gjort för mycket konstigheter (enkronans publikantal) och negativ pr (hånfulla reklamfilmer) för att man som sponsor ska se på KHK som en seriös partner. Om några år kanske. Men nu? Tack men nej tack. Sponsring är en affärsrelation och ingen gåva, det är köp av reklamplats. KHK pratar om sin produkt, börja hantera er "produkt" på ett värdigt och seriöst vis så kanske de kan komma tillbaka och sälja igen. Vi kommer att sakna ditt positiva engagemang och ditt brinnande intresse för klubben. Jag hoppas iaf att du som privatperson kommer att fortsätta att njuta av att se KHK live i arenan. Fortsätt gärna och skriv - det ger ett mervärde till forumet.
|
|
|
Post by time on Jun 4, 2014 8:24:05 GMT 1
Ja, sannerligen är det trist att numera köpa reklam någon annanstans. Men det är bara att krypa till korset att "mr hockey" har haft rätt i det mesta, jag har med en envishet hävdat att KHK är bra pr och ger bra marknadsföring men senaste årets turbulens...? Nej tack, det räcker nu. Det har sagts för mycket (-1,5 blir -4 på två månader), gjort för mycket konstigheter (enkronans publikantal) och negativ pr (hånfulla reklamfilmer) för att man som sponsor ska se på KHK som en seriös partner. Om några år kanske. Men nu? Tack men nej tack. Sponsring är en affärsrelation och ingen gåva, det är köp av reklamplats. KHK pratar om sin produkt, börja hantera er "produkt" på ett värdigt och seriöst vis så kanske de kan komma tillbaka och sälja igen. Vi kommer att sakna ditt positiva engagemang och ditt brinnande intresse för klubben. Jag hoppas iaf att du som privatperson kommer att fortsätta att njuta av att se KHK live i arenan. Fortsätt gärna och skriv - det ger ett mervärde till forumet. Instämmer
|
|
|
Post by chriande on Jun 4, 2014 12:02:28 GMT 1
Ja, sannerligen är det trist att numera köpa reklam någon annanstans. Men det är bara att krypa till korset att "mr hockey" har haft rätt i det mesta, jag har med en envishet hävdat att KHK är bra pr och ger bra marknadsföring men senaste årets turbulens...? Nej tack, det räcker nu. Det har sagts för mycket (-1,5 blir -4 på två månader), gjort för mycket konstigheter (enkronans publikantal) och negativ pr (hånfulla reklamfilmer) för att man som sponsor ska se på KHK som en seriös partner. Om några år kanske. Men nu? Tack men nej tack. Sponsring är en affärsrelation och ingen gåva, det är köp av reklamplats. KHK pratar om sin produkt, börja hantera er "produkt" på ett värdigt och seriöst vis så kanske de kan komma tillbaka och sälja igen. Som fd. Storsponsor har du givetvis rätt att tycka precis som du vill om KHK, med lika stor rätt kan du placera dina sponsorpengar vart du vill. Det märkliga i ditt resonemang är att nu när nuvarande styrelse som det verkar har tagit tag i de bitar som "mr Hockey" hela tiden snackade om så väljer du att avbryta sponsringen?? Kan man få veta vilket företag du representerar, så att jag kan bojkotta detta.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 4, 2014 12:28:39 GMT 1
Haha...ja, tack!
|
|
|
Post by time on Jun 4, 2014 13:00:03 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Jun 4, 2014 14:50:07 GMT 1
Bra med nya sponsorer, men denna känns sådär. Tycker du det ff är kanon, efter att ha läst mitt PM?
|
|
|
Post by chriande on Jun 4, 2014 15:07:55 GMT 1
Bra med nya sponsorer, men denna känns sådär. Tycker du det ff är kanon, efter att ha läst mitt PM? Vad är problemet? Löfbergs lila?
|
|
|
Post by Fd sponsor on Jun 4, 2014 15:14:22 GMT 1
Det märkliga i ditt resonemang är att nu när nuvarande styrelse som det verkar har tagit tag i de bitar som "mr Hockey" hela tiden snackade om så väljer du att avbryta sponsringen?? Du läste inte mina tre exempel ang seriositeten och när dessa inträffade? Märkligt att antingen är man med KHK eller så är man emot? Det kan inte vara som så att KHKs prat om en Sverigeledande produkt måste ha substans och att då bli häcklad för att man inte tycker att det som säljs levereras visar att KHK har mycket kvar. KHK har gett förstaklassig uppmärksamhet i många år och kommer säkert ge uppmärksamhet men vill man köpa en produkt där inte personstrider vävs in i marknadsföring, där korrekt information ges och där debitering sker efter faktiska siffror så är inte KHK en produkt att köpa nu. Väljer man bort den produkten så är man inget värd trots hundratusentals kronor genom åren för att komma dit klubben är? De som pratar om människor i KHK och dess brist på ödmjukhet visar att de har rätt. De som säger att mycket är förändrat har isåfall fel. Det visar om inte mina tre exempel. Så tänk på det att KHK betyder väldigt mycket för många och är bra för näringslivet i Karlskrona men det slarvas bort. Pengar från företag och privatpersoner tas för givet. Det finns inget vi och dom i Karlskrona när det gäller hockeyn, det finns olika grader av intresse. Att tillvara ta det intresset på varje nivå är KHKs utmaning, inte att häckla, håna eller distansera dem som inte är inbitna säsongskortsköpare. Lär, förändra och förädla.
|
|
|
Post by Sverker on Jun 4, 2014 16:07:27 GMT 1
Bra med nya sponsorer, men denna känns sådär. Tycker du det ff är kanon, efter att ha läst mitt PM? Vad är problemet? Löfbergs lila? Fundera på det du,vem vet du kanske kommer du på det?
|
|
|
Post by chriande on Jun 4, 2014 19:28:40 GMT 1
Det märkliga i ditt resonemang är att nu när nuvarande styrelse som det verkar har tagit tag i de bitar som "mr Hockey" hela tiden snackade om så väljer du att avbryta sponsringen?? Du läste inte mina tre exempel ang seriositeten och när dessa inträffade? Märkligt att antingen är man med KHK eller så är man emot? Det kan inte vara som så att KHKs prat om en Sverigeledande produkt måste ha substans och att då bli häcklad för att man inte tycker att det som säljs levereras visar att KHK har mycket kvar. KHK har gett förstaklassig uppmärksamhet i många år och kommer säkert ge uppmärksamhet men vill man köpa en produkt där inte personstrider vävs in i marknadsföring, där korrekt information ges och där debitering sker efter faktiska siffror så är inte KHK en produkt att köpa nu. Väljer man bort den produkten så är man inget värd trots hundratusentals kronor genom åren för att komma dit klubben är? De som pratar om människor i KHK och dess brist på ödmjukhet visar att de har rätt. De som säger att mycket är förändrat har isåfall fel. Det visar om inte mina tre exempel. Så tänk på det att KHK betyder väldigt mycket för många och är bra för näringslivet i Karlskrona men det slarvas bort. Pengar från företag och privatpersoner tas för givet. Det finns inget vi och dom i Karlskrona när det gäller hockeyn, det finns olika grader av intresse. Att tillvara ta det intresset på varje nivå är KHKs utmaning, inte att häckla, håna eller distansera dem som inte är inbitna säsongskortsköpare. Lär, förändra och förädla. När det gäller resultatet -4 milj. så är det ju en större skandal, helt klart. När det gäller säsongskortsvideon såg jag det som ren och skär IRONI inget annat. När det gäller enkronan har man förhoppningsvis lärt sig att i fortsättningen kalla det för "fullt hus" eller liknandet till ett annat år, själv hade jag inget problem med något hundratal fler i publiken, såg det som ett stöd för föreningen i en svår stund, All heder om du med ditt företag lagt hundratusentals kronor genom åren till KHK, Sedan starten 2001 har jag som Privatperson lagt mer än 100.000kr över alla år, vill man se Topphockey så måste alla vara med och betala, därför är det av största vikt att ekonomin sköts på bästa sätt. Men när någon i föreningen blev övermodig, stod på en piedestal och tittade ner på allt och alla så kom sanningen till slut ifatt verkligheten. Du vågade inte skriva vilket företag du driver, det visar viken slagkraft det ändå är i föreningen och ordet KHK. Jag har under flera år försökt få KHK att göra en förteckning med alla sponsorer, stora som små på HEMSIDAN.
|
|
|
Post by time on Jun 7, 2014 16:58:18 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 7, 2014 21:09:14 GMT 1
De är väl inte "vår" Sverker va?
|
|
|