|
Post by Zäta on Apr 6, 2013 14:13:42 GMT 1
Alltså ni kan ju vara hur glada som helst men faktum kvarstår att det är en skandal att ni får spela i allsvenskan nästa år. Ni var toksämst, faktiskt det sämsta lag som någonsin spelat i allsvenskan. Detta trots att ni hade fantastiska förutsättningar i form av intresse och ekonomi. Jag har hört att ni rullat på en budget på ca 30 miljoner. Det innebär en miljon spänn per poäng! Och ändånmåste ni bli räddade av amatör lagen Piteå, vita hästen och Huddinge. Ni borde fan skämmas och lämna er plats till ett lag som förtjänar den. Snacka om inkompetent ledning och spelare. Men visst inkompetens är ju tydligen inte ett brott så lycka till nästa år. Det är ju roligt för hockey sverige att ha något att skratta åt. Och ni kan kanske slå ert eget rekord och komma upp i två miljoner per poäng nästa år, det hade väl varit kul. Sopa idiot bondjävel..... Ekonomi är ju annars Oink:s starka sida. Tänk att vi som är så dåliga trots allt är så mycket bättre än er. Hur känns det?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 6, 2013 14:23:57 GMT 1
Alltså ni kan ju vara hur glada som helst men faktum kvarstår att det är en skandal att ni får spela i allsvenskan nästa år. Ni var toksämst, faktiskt det sämsta lag som någonsin spelat i allsvenskan. Detta trots att ni hade fantastiska förutsättningar i form av intresse och ekonomi. Jag har hört att ni rullat på en budget på ca 30 miljoner. Det innebär en miljon spänn per poäng! Och ändånmåste ni bli räddade av amatör lagen Piteå, vita hästen och Huddinge. Ni borde fan skämmas och lämna er plats till ett lag som förtjänar den. Snacka om inkompetent ledning och spelare. Men visst inkompetens är ju tydligen inte ett brott så lycka till nästa år. Det är ju roligt för hockey sverige att ha något att skratta åt. Och ni kan kanske slå ert eget rekord och komma upp i två miljoner per poäng nästa år, det hade väl varit kul. Haha, surt sa räven. Konstigt att ett lag som bättre förtjänade platsen inte tog den. Undrar vilket det skulle varit??? Uppenbarligen är det de två lag som förtjänar det, flest poäng, som går upp.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 6, 2013 14:32:13 GMT 1
Alltså ni kan ju vara hur glada som helst men faktum kvarstår att det är en skandal att ni får spela i allsvenskan nästa år. Ni var toksämst, faktiskt det sämsta lag som någonsin spelat i allsvenskan. Detta trots att ni hade fantastiska förutsättningar i form av intresse och ekonomi. Jag har hört att ni rullat på en budget på ca 30 miljoner. Det innebär en miljon spänn per poäng! Och ändånmåste ni bli räddade av amatör lagen Piteå, vita hästen och Huddinge. Ni borde fan skämmas och lämna er plats till ett lag som förtjänar den. Snacka om inkompetent ledning och spelare. Men visst inkompetens är ju tydligen inte ett brott så lycka till nästa år. Det är ju roligt för hockey sverige att ha något att skratta åt. Och ni kan kanske slå ert eget rekord och komma upp i två miljoner per poäng nästa år, det hade väl varit kul. Vi hatar OIK, men vem gör inte det *klapp klapp* Men vem gör inte det *klapp klapp* Men vem gör inte det *klapp klapp* Får ni råd till papper till säsongskorten nästa säsong?
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 6, 2013 15:07:21 GMT 1
Alltså ni kan ju vara hur glada som helst men faktum kvarstår att det är en skandal att ni får spela i allsvenskan nästa år. Ni var toksämst, faktiskt det sämsta lag som någonsin spelat i allsvenskan. Detta trots att ni hade fantastiska förutsättningar i form av intresse och ekonomi. Jag har hört att ni rullat på en budget på ca 30 miljoner. Det innebär en miljon spänn per poäng! Och ändånmåste ni bli räddade av amatör lagen Piteå, vita hästen och Huddinge. Ni borde fan skämmas och lämna er plats till ett lag som förtjänar den. Snacka om inkompetent ledning och spelare. Men visst inkompetens är ju tydligen inte ett brott så lycka till nästa år. Det är ju roligt för hockey sverige att ha något att skratta åt. Och ni kan kanske slå ert eget rekord och komma upp i två miljoner per poäng nästa år, det hade väl varit kul. Du kan inte vara speciellt gammal eftersom du inte följde Mariestad och Hammarby för några år sedan. Faktum är att de var ännu sämre! Så nej, KHK var inte det sämsta laget någonsin...idiot.
|
|
|
Post by krickan on Apr 6, 2013 17:41:33 GMT 1
Alltså ni kan ju vara hur glada som helst men faktum kvarstår att det är en skandal att ni får spela i allsvenskan nästa år. Ni var toksämst, faktiskt det sämsta lag som någonsin spelat i allsvenskan. Detta trots att ni hade fantastiska förutsättningar i form av intresse och ekonomi. Jag har hört att ni rullat på en budget på ca 30 miljoner. Det innebär en miljon spänn per poäng! Och ändånmåste ni bli räddade av amatör lagen Piteå, vita hästen och Huddinge. Ni borde fan skämmas och lämna er plats till ett lag som förtjänar den. Snacka om inkompetent ledning och spelare. Men visst inkompetens är ju tydligen inte ett brott så lycka till nästa år. Det är ju roligt för hockey sverige att ha något att skratta åt. Och ni kan kanske slå ert eget rekord och komma upp i två miljoner per poäng nästa år, det hade väl varit kul. Tänkte skrivit något utvecklande, men insåg att du verkar alldeles för korkad för att lägga energi på.
|
|
|
Post by hoackii on Apr 6, 2013 19:16:43 GMT 1
Alltså ni kan ju vara hur glada som helst men faktum kvarstår att det är en skandal att ni får spela i allsvenskan nästa år. Ni var toksämst, faktiskt det sämsta lag som någonsin spelat i allsvenskan. Detta trots att ni hade fantastiska förutsättningar i form av intresse och ekonomi. Jag har hört att ni rullat på en budget på ca 30 miljoner. Det innebär en miljon spänn per poäng! Och ändånmåste ni bli räddade av amatör lagen Piteå, vita hästen och Huddinge. Ni borde fan skämmas och lämna er plats till ett lag som förtjänar den. Snacka om inkompetent ledning och spelare. Men visst inkompetens är ju tydligen inte ett brott så lycka till nästa år. Det är ju roligt för hockey sverige att ha något att skratta åt. Och ni kan kanske slå ert eget rekord och komma upp i två miljoner per poäng nästa år, det hade väl varit kul. Tänkte skrivit något utvecklande, men insåg att du verkar alldeles för korkad för att lägga energi på. Mmm, det är väl inte direkt begåvningsreserven som håller på OINK. MEN, av barn och gamla tossingar får man höra sanningen heter det ju. Så, ett visst korn av sanning finns det ju i det som Oinkförnedrar skriver. Inkompetent ledning, djävligt lite hockey för djävligt mycket pengar och visst fan borde vi skämmas. Inte för att vi är i allsvenskan, för det är kvalserien som gäller och där kom vi tvåa. Punkt slut. Vi VAR bättre än alla lag som kom efter oss, för hockey går ut på att ta flest poäng i en serie, det är ingen djävla skönhetstävling. Men vi borde skämmas för hur säsongen sett ut, det är tyvärr sant. Och det är det även om Olofströmmare är idioter...
|
|
|
Post by 31an on Apr 6, 2013 20:26:56 GMT 1
Bra sagt Hoackii. Oavsett vad vi tycker om Oik och om trollets inlägg så kan vi ändå inte blunda för att han har poänger i det han säger.
Nåt jag själv retar mig till förbannelse på är det som Mats J säger i tidningen, det han ALLTID säger när ledningen klantat sig. "Vi lär oss hela tiden"! Är in i helvete trött på att betala dyra pengar till Hööks och Mats "utbildning" till hockeypampar! Det finns utbildat, kunnigt folk med rutin. Använd pengar till att köpa in den kompetens vi saknar istället för att utbilda "kompisarna". Garanterar att vi tjänat på det i längden!
|
|
|
Post by matse on Apr 6, 2013 20:50:21 GMT 1
Ja det är dyra läropengar. Men vilken mardrömsässong han haft Höökstackarn. Minns hur han satt i ett nedsläckt rum högst upp i arenan, och såg hur monsterförstärkningen Butler uträttade nada. Måste varit mycket ångerst i det rummet. Värvningen av Kevin var en fullträff, annars har det varit rena kalabaliken hela året. Tur transferfönstret stängde så vi fick ett LAG till slut, annars hade det gått åt pipan.
Hoppas han får det lugnare nästa säs. Och att Janne kan bidra med lite färska kontakter. För det är han som besitter erfarenhet och vet vad som krävs.
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 6, 2013 20:58:56 GMT 1
Bra sagt Hoackii. Oavsett vad vi tycker om Oik och om trollets inlägg så kan vi ändå inte blunda för att han har poänger i det han säger. Nåt jag själv retar mig till förbannelse på är det som Mats J säger i tidningen, det han ALLTID säger när ledningen klantat sig. "Vi lär oss hela tiden"! Är in i helvete trött på att betala dyra pengar till Hööks och Mats "utbildning" till hockeypampar! Det finns utbildat, kunnigt folk med rutin. Använd pengar till att köpa in den kompetens vi saknar istället för att utbilda "kompisarna". Garanterar att vi tjänat på det i längden! Hade vi åkte ner i ettan hade jag varit en av dom som stått överst på barrikaden och krävt mats och Hööks avgång!.... ....MEN...med tanke på att det nu slutade så pass lyckligt som det gjorde och att arbetet omgående måste komma igång så tror jag faktiskt att det bästa vi kan göra just nu är att låta både Höök och Mats dra nytta av sin nyvunna erfarenhet och bygga om/bygga nytt för framtiden. .....jag är fullständigt övertygad om att detta katastrofsåret kommer att gynna oss i längden. Däremot skulle jag gärna se att både Tobbe och Miro byts ut till kommande säsong.....
|
|
|
Post by hoackii on Apr 6, 2013 21:31:36 GMT 1
Bra sagt Hoackii. Oavsett vad vi tycker om Oik och om trollets inlägg så kan vi ändå inte blunda för att han har poänger i det han säger. Nåt jag själv retar mig till förbannelse på är det som Mats J säger i tidningen, det han ALLTID säger när ledningen klantat sig. "Vi lär oss hela tiden"! Är in i helvete trött på att betala dyra pengar till Hööks och Mats "utbildning" till hockeypampar! Det finns utbildat, kunnigt folk med rutin. Använd pengar till att köpa in den kompetens vi saknar istället för att utbilda "kompisarna". Garanterar att vi tjänat på det i längden! Kunde inte sagt det bättre själv 31an och drspace. Det är tufft att erkänna att folk man inte gillar faktiskt har rätt. Kempe sade ju om Höök "Höök uttalade sig respektlöst om jag är omodern. Respektlöst därför att det kom från en utan ledarerfarenhet. Han var först spelare och sedan säljare."Det vill ju många inte höra. Men det är ju fakta. Höök var spelare som blev säljare och därefter Sportchef utan att på något sätt visa att han klarat av att sätta ihop ett lag. Man bara hoppades på något magiskt sätt att han skulle klara av det eftersom han var en kompis och han var en i gänget. Och innan alla utan läsförståelse går igång och tjafsar om att Höök har haft det svårt och att det inte var han som satte ihop laget osv. Jag säger INTE att Höök inte kan vara en bra sportchef. Jag säger bara att han fick jobbet utan att någon visste ifall han var det och utan att han på något sätt visat att han dög till det, utan precis som 31an skriver fick han lära sig efterhand. Och så hoppades man att han skulle duga. Och det var ett djävla gamblande med våra pengar och är det fortfarande. För Höök har fortfarande inte visat att han kan sätta ihop ett lag som duger. Det är det han ska försöka lära sig nu. Och det kan vara så att han är alldeles utmärkt på det. Eller också inte. Men han har aldrig jobbat sig fram genom att sätta ihop ett div 1 lag med små resurser och sett hur olika spelartyper passar ihop osv. Så, nu tar vi ett år till där vi ska försöka lära oss lite till. Håll tummarna!
|
|
|
Post by Zäta on Apr 6, 2013 21:31:59 GMT 1
Håller inte alls med. Det som kommer att krävas är en ny sportchef utifrån med erfarenhet och framförallt kontakter! Sportchefens uppdrag ska hållas skiljt från klubbchefens och tränarens! Ni tror väl inte att Höök fixade hit Linder o Hjalmarsson? Jag förstår inte varför man inte knöt till sig Bengtzén till KHK redan förra året? En sportchef som utvecklat BIK under 10-15 år och skaffat sig ett utomordentligt kontaktnät. Och kontaktnät och fingertoppskänsla är just vad en bra sportchef bör besitta. Gör om gör rätt!!!! Min gissning är att Höök och Mats siter tryggast utav alla i båten.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 6, 2013 21:46:45 GMT 1
Hoackii//Hur tycker du man ska få den erfarenheten? ? Finns det inte ganska många som faktiskt lyckats att gå från spelare till tex tränare eller sportchefer? Att ha säljaregenskaper är väl egentligen något riktigt positivt när de kommer till sportchefyrket? ?Där handlar det väl om att sälja in något och om att förhandla? Jag ger gärna killen en chans kommande säsong och absolut Janne med..känns som ett klockrent par! Och att Kempe går ut och lipar i tidningen samtidigt som han är grymt besviken på klubben, det tar jag med en nyoa salt eller ett helt badkar.Sjukt dålig stil! Vad han, imbecillen, tycks glömma är att det ju faktiskt var han som värvade ihop laget..var kommer ursäkten för det? Självinsikt noll! Att sedan skylla sitt egna misstag på andra är inte annat än jävligt patetiskt!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 6, 2013 21:54:36 GMT 1
Håller med khkkrille, har inte mycket mer att tillägga. Kempe kan fara och flyga.
|
|
|
Post by Teddybear on Apr 6, 2013 22:20:51 GMT 1
Och den här Polenresan... Tycker att det störde och tog fokus ifrån det som verkligen var viktigt, att både spelare och supportrar hade ögonen för en pinsam kryssning istället för att överleva allsvenskan tar priset!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 6, 2013 22:39:53 GMT 1
Att det tog fokus från dig behöver ju inte betyda att det tog fokus från spelarna eller andra supportrar..ett konstigt klagomål
|
|