|
Post by Medgångssupportern on Apr 6, 2013 22:42:44 GMT 1
De borde vara så proffsiga att de skulle kunna klara av att helt koppla bort en resa till polen under kvalserien kan man ju tycka.
|
|
|
Post by hoackii on Apr 7, 2013 12:07:59 GMT 1
Hoackii//Hur tycker du man ska få den erfarenheten? Jag tycker att man ska få den erfarenheten genom att arbeta som sportchef på lite lägre nivå, kanske ett mindre profilerat div 1 lag. Ett annat sätt är att vara biträdande sportchef till en mer erfaren. Men man behöver visa att man faktiskt har kunskapen att sätta ihop ett fungerande lag. Hoackii// Finns det inte ganska många som faktiskt lyckats att gå från spelare till tex tränare eller sportchefer? Jo, men jag har aldrig förut hört talas om att någon utan erfarenhet går direkt in och tar hand om ett högprofilerat allsvenskt lag, där det dessutom finns väldigt dåligt med erfarenhet och kunskap i organisationen runt omkring och där det verkligen varit viktigt med erfarenhet på rätt nivå. Att ha säljaregenskaper är väl egentligen något riktigt positivt när de kommer till sportchefyrket? ?Där handlar det väl om att sälja in något och om att förhandla? Rätt och fel. För oss i näringslivet motsvarar det snarare en inköpare. Och det är inte riktigt samma sak. Men kunskapen som säljare kan bli viktigt, kanske framför allt att man har ett ekonomiskt tänkande med i helhetsperspektivet. Jag ger gärna killen en chans kommande säsong och absolut Janne med..känns som ett klockrent par! Klockrent är kanske inte ordet som de flesta skulle använda, men nu är det vad vi har att jobba med, så då hoppas jag också att det blir en bra kombination. Janne tillför bra erfarenhet. Problemet är kanske att Höök är hans chef och som det visade sig i Kempe fallet, ingen särskilt bra eller smart chef. Och att Kempe går ut och lipar i tidningen samtidigt som han är grymt besviken på klubben, det tar jag med en nyoa salt eller ett helt badkar.Sjukt dålig stil! Vad han, imbecillen, tycks glömma är att det ju faktiskt var han som värvade ihop laget..var kommer ursäkten för det? Självinsikt noll! Att sedan skylla sitt egna misstag på andra är inte annat än jävligt patetiskt! Kempe är ingen favorit och han har helt klart en stor del i att säsongen blev som den blev (tillsammans med Mats och Tobbe). Men faktum är att inget blev bättre efter tränarbytet och att vi troligen haft samma utveckling med Kempe som med Janne. Men sparat massa pengar. Och det var Hööks förtjänst och ett jävligt klumpigt ingripande av honom vid tränarbytet. Men min poäng här var att trots att jag inte gillar Kempe mer än OINKFörnedrad så har han rätt i sak vad det gäller Höök. Men, som sagt, nu är det som det är. Han verkar vara en glad och trevlig person som säkert vill göra ett bra jobb. Ingen kommer att flytta på honom och jag hoppas av hela mitt hjärta att han kommer att lyckas och att det visar sig att han är en bra och klok sportchef. Men just nu vet vi inte om det är så och vi kan bara hoppas att detta årets läroperiod slutar med högt betyg vid examen.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 7, 2013 12:15:14 GMT 1
Alltså ni kan ju vara hur glada som helst men faktum kvarstår att det är en skandal att ni får spela i allsvenskan nästa år. Ni var toksämst, faktiskt det sämsta lag som någonsin spelat i allsvenskan. Detta trots att ni hade fantastiska förutsättningar i form av intresse och ekonomi. Jag har hört att ni rullat på en budget på ca 30 miljoner. Det innebär en miljon spänn per poäng! Och ändånmåste ni bli räddade av amatör lagen Piteå, vita hästen och Huddinge. Ni borde fan skämmas och lämna er plats till ett lag som förtjänar den. Snacka om inkompetent ledning och spelare. Men visst inkompetens är ju tydligen inte ett brott så lycka till nästa år. Det är ju roligt för hockey sverige att ha något att skratta åt. Och ni kan kanske slå ert eget rekord och komma upp i två miljoner per poäng nästa år, det hade väl varit kul. Bitter? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Hur står det till med OIKs ekonomi... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by ksoze on Apr 7, 2013 12:33:14 GMT 1
Mats J som klubbchef har jag inget emot alls, tror det blir svårt att hitta någon som brinner för det mer än Mats, och som samtidigt har det enorma kontaktnät har har i hela regionen. Här har vi en klubbchef som iaf utstrålar proffsighet (jmf tomten Torsten i Taif).. Han skall dock givetvis inte lägga sig i det sportsliga överhuvudtaget, det tror jag dock han har lärt sig efter denna säsongen!
Som sportchef så tror jag dock att vi behöver någon med lite mer rutin, det är just det sportsliga som inte har hängt med i utvecklingen, och till stor del beror ju det på att det finns inte någon i föreningen som vet vad som krävs.. Tror inte Calle har det som krävs..
En annan liten reflektion som jag har gjort under säsongen är, rätta mig om jag har fel här, att det är Calle Hööks namn som har synts hela tiden när värvningar gjorts, har ni tänkt på det?
"Calle Höök värvar", "Calle Höök plockar in....", " Calle Höök har lånat in XXXXXX", "Calle Höök värvar ytterligare en spelare". Inte att KHK värvar och lånar in, tror inte jag har sett det någonstans innan, kan inte erinra mig att jag har sett "Bengtzen värvar", "Käntaa värvar" utan att då brukar det stå Asplöven värvar, BIK Karlskroga värvar osv.. tycker det är lite märkligt.. lite som att namnet Calle Höök måste säljas ut och marknadsföras. Som sagt, jag kan ha fel, men jag har reagerat på det iaf..
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 7, 2013 13:02:50 GMT 1
Hoackii//Det enda jag har att anmärka på detta är att jag inte tycker du ska lyssna allt för mycket på Kempe i detta fallet, han kallade väl Evertsson i Växjö också dålig chef när det begav sig?Nu har det väl visat sig att han är en av de bästa sportcheferna i landet..vad jag vill säga är att Kempe är en bitter människa som smutskastar till höger och vänster när någon sätter sej upp mot honom.. Om Höök är en bra chef eller inte kan jag inte bedöma utifrån utan det tycker jag man skall ha mer på fötterna för att avgöra. Har du det?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 7, 2013 13:37:54 GMT 1
otroligt ifall alla får sitta kvar, bara för att en Hästenlirare satte en straff och räddade oss! Har inte ledningen gjort en katastrofinsats bara för det??? SJUKT är bara förnamnet! OCH knappast smart med nystart med samma folk som ska hantera våra pengar. Är nog många, både supportar och sponsorer som tvekar då... F ö har OIKaren helt rätt. Löjligt att gå på honom bara för att han är just OIK are
|
|
|
Post by Sverker on Apr 7, 2013 13:40:07 GMT 1
Vi har inte råd med en sportchef utifrån. När vi anställde klubbchef, så var bytet av Calle från marknad till sportchef självklar. Jag tror på Calle med Jannes hjälp.
Hur tänker man när man vill ha bort Tobbe och Miro? Jag tror de betyder mycket för spelarna.
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 7, 2013 14:01:00 GMT 1
Vi har inte råd med en sportchef utifrån. När vi anställde klubbchef, så var bytet av Calle från marknad till sportchef självklar. Jag tror på Calle med Jannes hjälp. Hur tänker man när man vill ha bort Tobbe och Miro? Jag tror de betyder mycket för spelarna. Sedan tiden i tvåan har vi värvat och värvat riktigt bra unga spelare från våra konkurrenter. Under hela den tiden så har vi inte släppt någon ifrån oss som har gått vidare uppåt i karriären. Oavsett hur lovande deras karriärer har varit så har dom stannat av i utvecklingen i KHK. I normalfallet skulle man väl kunna skylla detta fenomen på en enskild tränare, men när det upprepar sig över flera tränare.... Under denna tiden finns det två gemensamma nämnare Tobbe & Miro..... Miros mirakelträning är något annat som vi hört till leda utan att jag sett några resultat av den, allt som oftast är det khk som inte orkar spela i tredje, ännu mindre finns kraften för att forcera.....feltränade???......Spelarna tycker i alla fall att Miros fysträning är bekväm, för man behöver inte göra så mycket Bekväm!!!....dom ska fan hata fysen. Efter årets säsong så behöver förändringar göras, då anser jag att det vore lämpligt att passa på att byta ut dessa två herrar....likt spelare kan man inte behålla dom bara för att dom är trevliga utan förändring/nytänk måste till. Därför anser JAG att Miro och Tobbe bör lämna
|
|
|
Post by hoackii on Apr 7, 2013 14:03:37 GMT 1
Hoackii// Om Höök är en bra chef eller inte kan jag inte bedöma utifrån utan det tycker jag man skall ha mer på fötterna för att avgöra. Har du det? Nej. Och det är precis det som jag har försökt skriva i ett antal inlägg nu. Om man inte vet ifall någon är en bra (sport)chef eller inte så sätter man inte dem på en hög position med en gång, utan man låter dem visa det i ett mindre sammanhang, eller tar in någon som visat att de duger till jobbet. Tänk efter lite så inser du att det inte är så svårt att förstå faktiskt. Man kan ju bedöma Hööks insats utifrån på de resultat han gjort hittills och hur han lyfte bort tränaren utan att ha någon ny klar och på så sätt skapade ett kaos som höll i sig hela säsongen ut. Hoackii//Det enda jag har att anmärka på detta är att jag inte tycker du ska lyssna allt för mycket på Kempe i detta fallet. F ö har OIKaren helt rätt. Löjligt att gå på honom bara för att han är just OIK are Min poäng exakt. Bara för att man inte gillar någon innebär det inte att de inte kan ha rätt. Ibland kan det vara bra att lyssna på sina fiender, för de kan ha brutala sanningar som man inte vågar se själva. Knallaman, jag tror att du och jag för ovanlighetens skull kommer att vara på samma sida ett litet tag nu, vi får väl se hur det går ;D
|
|
|
Post by wodmatte on Apr 7, 2013 14:38:57 GMT 1
tobbe tror jag gör mycket för klubben så han vill nog jag ha kvar miro vet jag inte men han bör ju ha koll på hur man ska träna tycker man ju
|
|
|
Post by Sverker on Apr 7, 2013 15:26:40 GMT 1
Vi har inte råd med en sportchef utifrån. När vi anställde klubbchef, så var bytet av Calle från marknad till sportchef självklar. Jag tror på Calle med Jannes hjälp. Hur tänker man när man vill ha bort Tobbe och Miro? Jag tror de betyder mycket för spelarna. Sedan tiden i tvåan har vi värvat och värvat riktigt bra unga spelare från våra konkurrenter. Under hela den tiden så har vi inte släppt någon ifrån oss som har gått vidare uppåt i karriären. Oavsett hur lovande deras karriärer har varit så har dom stannat av i utvecklingen i KHK. I normalfallet skulle man väl kunna skylla detta fenomen på en enskild tränare, men när det upprepar sig över flera tränare.... Under denna tiden finns det två gemensamma nämnare Tobbe & Miro..... Miros mirakelträning är något annat som vi hört till leda utan att jag sett några resultat av den, allt som oftast är det khk som inte orkar spela i tredje, ännu mindre finns kraften för att forcera.....feltränade???......Spelarna tycker i alla fall att Miros fysträning är bekväm, för man behöver inte göra så mycket Bekväm!!!....dom ska fan hata fysen. Efter årets säsong så behöver förändringar göras, då anser jag att det vore lämpligt att passa på att byta ut dessa två herrar....likt spelare kan man inte behålla dom bara för att dom är trevliga utan förändring/nytänk måste till. Därför anser JAG att Miro och Tobbe bör lämna När det gäller spelares utveckling hockeymässigt, så är det väl till syven och sista den som svarar för isträningen som ska se till att så sker. När det gäller fysen så har ju Miro och Kempe tillsammans sköt den. Kempe har fått de spelare han ville ha, att han ser gör offensiva spelare till defensiva tycket inte jag man skylla Miro och Tobbe för.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 7, 2013 15:28:23 GMT 1
Svårt att argumentera mot dig där Sverker.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 7, 2013 16:24:15 GMT 1
Hoackii//Det handlar ju faktiskt inte om att du och jag ska tycka han är en bra chef, eller hur? Allt blir ju bara rena spekulationer då varken jag eller du (tror jag) har alla papprena på bordet.Du kan säga att nån annan gjort det bättre och jag kan säga tvärtom, sanningen får vi inte reda på ändå. Vi har inte koll på hur saker och ting såg ut, vilka förutsättningar som rådde eller någonting..därför är det orättcist att "hänga" Höök. Däremot kan jag tycka att en oberoende utredning av alla inblandade där alla kort läggs på bordet kan vara en god idé!
Sverker, håller med dig om Tobbe, även om inte assisterande tränare är något han ska va så bör han finnas med i organisationen på ett eller annat sätt! Miro är jag mer tveksam till då jag tycker man borde ligga i framkant med den fysiska biten, förutsättningarna finns!
|
|
|
Post by Teddybear on Apr 8, 2013 22:52:59 GMT 1
tobbe tror jag gör mycket för klubben så han vill nog jag ha kvar miro vet jag inte men han bör ju ha koll på hur man ska träna tycker man ju Frågan är om han har det med tanke på alla skadorna?
|
|
|
Post by time on Jun 3, 2014 22:13:33 GMT 1
Härligt! Känna skönt i både hjärta och hjärna att Karlskrona har ett representationslag i Sveriges bästa andraliga. Vi som stått bakom föreningen Karlskrona hockeyklubb i vått och torrt är idag mycket glada att vi inte vikt ned oss eller dragit in stöd till föreningen.Säsongen för A-laget är underkänd men då platsen är bibehållen är fiaskot inte ett faktum. För föreningen har det varit en framgång att möta Djurgården, Malmö, Örebro och Leksand och få en erfarenhet man inte kan försöka skaffa på annat håll än i verkligheten. Så nästa säsong kommer vi sponsorer återigen kunna stoltsera med att vara en del av detta. Trist att en storsponsor lämnat.
|
|