|
Post by Zäta on Mar 23, 2013 12:58:54 GMT 1
Timo, Ruiz, Larsson, M Wallmark, Mingotti, Grönlund ,Pettersson, Elofsson, Ågren och Pöllenen va ju med och och tog upp klubben. Det kan dom väl göra igen......... Det är nog större chans att Kurki blir kvar nästa säsong än att Pöllänen blir det. Spelar vi i ettan nästa säsong så tror jag inte Kurki spelar kvar.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 23, 2013 13:01:34 GMT 1
Janne har ju inte rosat marknaden som tränare denna säsongen direkt.............. Blir Janne kvar och om han får bygga laget från grunden utan inblandning av den mycket "kompetenta" sportgrupp som tillsattes förra säsongen så blir det nog bra. Tror dock inte Janne vill vara kvar då det verkar som personer i den "kompetenta" sportgruppen redan nu lagt i sig laguttagningen. Där av Jannes mycket syrliga kommentar i tidningen. "Jag ville Modig skulle stå men andra bestämde Timo", säger nog det mesta om hans missnöje med inblandningen av perosner som har noll koll. Nej, det är nog dags för en rejäl utrensning i klubben in med nytt blod och nya idéer och framför allt in med perosner som har erfarenhet av att driva ett HA-lag.
|
|
|
Post by matse on Mar 23, 2013 13:52:03 GMT 1
Tror Skarpis har rätt, byt tränarna nu. Men det är väl omöjligt på så kort varsel. Det kanske inte blir bättre för det. Men vad kan man annars göra för att knipa sista halmstråt?
|
|
|
Post by ksoze on Mar 23, 2013 14:13:22 GMT 1
Det är nog större chans att Kurki blir kvar nästa säsong än att Pöllänen blir det. Spelar vi i ettan nästa säsong så tror jag inte Kurki spelar kvar. Finns inte en chans att Kurki är kvar!! Pöllenen har väl kontrakt över nästa säsong oxå? Det är enda anledningen till varför han är kvar isf..
|
|
|
Post by chriande on Mar 23, 2013 14:39:17 GMT 1
Som så många andra sitter man på sin plats nästa säsong och hoppas på vinst för sitt kära KHK, för det är KHK som jag följer inte McDonell eller Modig, det är Hockeylaget KHK jag är intresserad av. Spelare kommer och går, en del gör stora avtryck i minnet, en del kommer man inte ens ihåg namnet på.
Att det gått alldeles för fort för KHK kan man ju se facit av just nu, allt går inte att köpa för pengar, inte ens hockeyvinster, det krävs lite mer än så, erfarenhet, fingertoppskänsla, tur och skicklighet, alla dessa ingredienser har tyvärr saknats i år, istället har naivitet, förhoppning och tro tagit överhanden på flertalet i ledningen.
Hockey är ett som ett parti schack, Det är ett rent skicklighetsspel fast ibland förekommer det inslag av ren tur, men bra spelare litar inte på turen utan ligger alltid steget före sina motståndare, han gör en dragning för att sätta sin medspelare i en bättre position och inte tvärt om.
I årets upplaga saknas det spelartyper som klarar av att fördela puckarna på ett vinnande sätt, många av spelarna spelar på en nivå som är lite för hög för att de ska kunna prestera ett vägvinnande spel och istället blir det en massa stress och felbeslut, det finns i dagens KHK ingen som kan ta tag i spelet därför att självförtroendet är helt kört i botten.
Det KHK nu måste göra är att utvärdera och ransaka sig själva, även om man klarar av att stanna kvar i Allsvenskan, se till att skaffa den erfarenhet som behövs kring det sportsliga och finslipa de organisatoriska bitarna ytterliggare.
När det gäller A-laget måste KHK få in nytt blod i tränar och ledarsidan, folk utifrån är ett måste, på elitnivå går det inte med ryggdunk och klapp på axeln, hårda nyppor och riktig styrning av laget behövs om man ska nå framgång.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 23, 2013 15:50:15 GMT 1
väl talat,Chriande!
Hur framtiden ser ut vet ju ingen men jag tror inte det genuina intresset som klubben byggt upp i stort sett hela stan kommer vara intakt.Nu får vi antagligen ganska tuff konkurens från handbollen och Hästö IF som tycks satsa mot toppen. Med ett stukat självförtroende och en diktator utan självinsikt vid rodret så kommer det antagligen ta ett tag innan vi spelar allsvenskt igen.Att se han (diktatorn) på matchen igår,tuggande sitt jävla tuggummi och oberörd min,det får mej att må väldigt illa.Vad hade han på ståplats att göra?skulle han visa "vikänsla"?ynkligt och patetiskt,Diktatorn! Jag hoppas verkligen Janne blir kvar och jag ger gärna Höök en chans att tillsammans med honom bygga något från scratch. Vad laget beträffar så skulle jag tro att det blir flykt modell större!Ni som tror att Kurki stannar tror jag får fel fast jag hoppas annorlunda. Fimpen,Jimma,Ruiz,Söder och Larsson tror jag är realistiskt att hoppas på stannar kvar. Bland backarna bör det endast vara Grönis,Mingotti och Wahla som stannar. Jag hoppas innerligt att klubben inte satsar allt på ett kort första året i ettan för att ta sig upp igen,bygg på lite sikt,in med unga killar som kan utvecklas i takt med laget (Söder och Larsson är bra exempel på det) och krydda med någon eller några jänkare för att hålla intresset något sånär intakt. Jag skulle även älska att se Jens Svensson i vår dress nästa säsong,han har sett sina bästa dagar men på den nivån så håller han hög nivå! Så framtiden är inte nattsvart men det kommer tära hårt på intresset.
|
|
|
Post by kanonkul on Mar 23, 2013 22:50:03 GMT 1
Om det nu är så att vi torskar på måndag, så är det ju kört kan man säga! vilket vi inte hoppas ! men om det skulle bli så, då vill jag hellre se att janne tar upp juniorer som är påväg upp i alaget som Nils Lagerlöf som satt på bänken en match men inte fick någon byte. Även Martin Trempenau som har spelat bra i slutet på säsongen och lyft J20 tillsammans med André Håkansson. dessa tre killar hade jag velat se spela någon match. kanske något att satsa på ? ge dem lite tid så klarar dem nog det tror jag.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 23, 2013 23:52:13 GMT 1
Spelar vi i ettan nästa säsong så tror jag inte Kurki spelar kvar. Pöllenen har väl kontrakt över nästa säsong oxå? Det har han inte, tror knappast att man förlänger options-året med honom.
|
|
|
Post by time on Mar 24, 2013 8:52:57 GMT 1
Ligger mycket i Chriandes inlägg.
När KHK avancerade från trean så etablerade man sig direkt i toppen av tvåan. När man avancerade från tvåan var det över halvan i ettan direkt.
Nu tror jag inte det var många som trodde på övre halvan i HA. Själv tippade jag 11a.
Konceptet har varit detsamma. Värva en ny förstafemma.
Det har man lyckats med tidigare men inte till nuvarande säsong. Det är givetvis många saker som spelar.
Men denna miss tror jag är den enskilt största orsaken till att vi hamnade i KS. Hade det gjorts 5st Kurki-värvningar hade vi inte spelat i KS nu. Då hade övriga spelare fått en helt annan trygghet.
|
|
nico
Björnligan
Jag ?r inte full,jag ?r glutenallergiker...
|
Post by nico on Mar 24, 2013 10:38:07 GMT 1
Om det nu är så att vi torskar på måndag, så är det ju kört kan man säga! vilket vi inte hoppas ! men om det skulle bli så, då vill jag hellre se att janne tar upp juniorer som är påväg upp i alaget som Nils Lagerlöf som satt på bänken en match men inte fick någon byte. Även Martin Trempenau som har spelat bra i slutet på säsongen och lyft J20 tillsammans med André Håkansson. dessa tre killar hade jag velat se spela någon match. kanske något att satsa på ? ge dem lite tid så klarar dem nog det tror jag. Innan vi fortsätter med dessa inlägg så vill jag bara påminna er om att varje poäng och varje mål i dom sista matcherna kan få stor betydelse i slutändan.Det verkar som om vissa glömt vad som hände i kvalserien förra året.Slå en signal till OIK:s kansli om ni inte minns. Det jag menar är att det är viktigt att publiken fortsätter att stötta laget och inte bara skiter i allt även om vi inte lyckas knipa någon av dom 2 översta platserna!!Jag vet från mycket säker källa att det är flera lag i allsvenskan som blöder rejält ekonomiskt för närvarande,och det gäller även några som ej varit med i denna diskussionen tidigare. Det finns ju till och med lag i nuvarande kvalserien som inte kan vara säkra på allsvenskt spel nästa säsong,eller hur?Stötta nu för fan istället för att gnälla,för jag är övertygad om att KHK,om man får spela allsvenskt nästa säsong,gör det med en erfarenhet som kommer att bli mycket viktig för fortsatta framgångar! Vi(dvs dom riktiga supportrarna)syns i arenan på Onsdag oavsett vad som händer på Måndag,eller hur?
|
|
|
Post by 31an on Mar 24, 2013 12:28:09 GMT 1
Bra att du tar upp det Nico! Hoppas laget oxå har koll på det. Kan räcka att komma 3a, kanske tom 4a för att spela HA nästa säsong. Hela vägen in i kaklet!!!
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 24, 2013 15:29:21 GMT 1
Om det nu är så att vi torskar på måndag, så är det ju kört kan man säga! vilket vi inte hoppas ! men om det skulle bli så, då vill jag hellre se att janne tar upp juniorer som är påväg upp i alaget som Nils Lagerlöf som satt på bänken en match men inte fick någon byte. Även Martin Trempenau som har spelat bra i slutet på säsongen och lyft J20 tillsammans med André Håkansson. dessa tre killar hade jag velat se spela någon match. kanske något att satsa på ? ge dem lite tid så klarar dem nog det tror jag. Innan vi fortsätter med dessa inlägg så vill jag bara påminna er om att varje poäng och varje mål i dom sista matcherna kan få stor betydelse i slutändan.Det verkar som om vissa glömt vad som hände i kvalserien förra året.Slå en signal till OIK:s kansli om ni inte minns. Det jag menar är att det är viktigt att publiken fortsätter att stötta laget och inte bara skiter i allt även om vi inte lyckas knipa någon av dom 2 översta platserna!!Jag vet från mycket säker källa att det är flera lag i allsvenskan som blöder rejält ekonomiskt för närvarande,och det gäller även några som ej varit med i denna diskussionen tidigare. Det finns ju till och med lag i nuvarande kvalserien som inte kan vara säkra på allsvenskt spel nästa säsong,eller hur?Stötta nu för fan istället för att gnälla,för jag är övertygad om att KHK,om man får spela allsvenskt nästa säsong,gör det med en erfarenhet som kommer att bli mycket viktig för fortsatta framgångar! Vi(dvs dom riktiga supportrarna)syns i arenan på Onsdag oavsett vad som händer på Måndag,eller hur? I år är nog ett helt annat läge. Vilka lag visade negativt kapital förra året? Man måste ju ha negativt kapital två år i rad för att ramla ur. Förra året visste ju alla att Borås inte skulle klara allsvenskt kontrakt oavsett hur de spelade i kvalserien.
|
|
|
Post by time on Mar 24, 2013 16:06:24 GMT 1
Innan vi fortsätter med dessa inlägg så vill jag bara påminna er om att varje poäng och varje mål i dom sista matcherna kan få stor betydelse i slutändan.Det verkar som om vissa glömt vad som hände i kvalserien förra året.Slå en signal till OIK:s kansli om ni inte minns. Det jag menar är att det är viktigt att publiken fortsätter att stötta laget och inte bara skiter i allt även om vi inte lyckas knipa någon av dom 2 översta platserna!!Jag vet från mycket säker källa att det är flera lag i allsvenskan som blöder rejält ekonomiskt för närvarande,och det gäller även några som ej varit med i denna diskussionen tidigare. Det finns ju till och med lag i nuvarande kvalserien som inte kan vara säkra på allsvenskt spel nästa säsong,eller hur?Stötta nu för fan istället för att gnälla,för jag är övertygad om att KHK,om man får spela allsvenskt nästa säsong,gör det med en erfarenhet som kommer att bli mycket viktig för fortsatta framgångar! Vi(dvs dom riktiga supportrarna)syns i arenan på Onsdag oavsett vad som händer på Måndag,eller hur? I år är nog ett helt annat läge. Vilka lag visade negativt kapital förra året? Man måste ju ha negativt kapital två år i rad för att ramla ur. Förra året visste ju alla att Borås inte skulle klara allsvenskt kontrakt oavsett hur de spelade i kvalserien. Precis. Bara Almtuna som hade neg eget kapital förra säsongen och de har redan fixat pos eget kapital denna säsong enl egen utsago. sedan kan ju andra klubbar ramla ihop ekonomsikt. Men jag tror inte på någon extraplats denna säsong.
|
|
|
Post by hubertus on Mar 24, 2013 16:56:05 GMT 1
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 24, 2013 17:04:57 GMT 1
Om det visar sig att KHK har sitt kapital intakt när man ramlar ur HA så ser framtiden fortfarande mycket ljus ut. Då har man det kapital som krävs för en göra rejäl satsning för en snabb comeback i HA. Trots man gärna sett att KHK skulle använd vartenda öre på banken för att försöka hålla sig kvar. Visar det sig att KHK spenderat vartenda öre på banken när man åker ur så lär det nog dröja ett par säsonger innan vi kan hoppas på spel i HA igen.
|
|