|
Post by Teddybear on Mar 8, 2014 1:58:43 GMT 1
Fan vad gnälligt det var här nu! Skit i tidigare misstag, det går inte att ändra på saker som varit...
För helvete, KHK leder play-off serien! Är det inte laget KHK som vi älskar?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 8, 2014 9:35:54 GMT 1
Japp, nu tar vi oss i kragen, syns i arenan på måndag och hejar fram tre nya pinnar mot bollkallarna! ...och tar med en kompis.
|
|
|
Post by time on Mar 8, 2014 10:49:53 GMT 1
Trodde ditt intresse för KHK försvann för flera säsonger sedan Såg varenda hemmamatch i fjol om det var det du undrade över... OK. Vad bra. Känns som det var ett par säsonger sedan man såg dig i arenan. Därför jag undrade. Men du kanske håller till på Eastside numera?
|
|
|
Post by time on Mar 8, 2014 10:54:00 GMT 1
Självklart är det så. Finns massor av folk i kommunen som aldrig varit på en hockeymatch. Personligen har jag aldrig legat sömnlös pga hockeyn och mitt liv fungerar alldeles utmärkt utan den. Men den är stort intresse. Försöker gå på så många matcher jag kan. Så trodde jag det fungerade för nästan alla med säsongskort. Jag tycker i alla fall det är märkligt att en del prioriterar grundserien högre än playoff. Två har sagt till mig att de inte skulle köpa playoffkort av ekonomiska skäl. Ett svepskäl i båda fallen när man skrapade lite på ytan. Nej, Time.. inget konstigt alls. Som sagt det är underhållning, vilket grundserien står för under de allra mörkaste månaderna, när det är som allra tråkigast. Då är det riktigt skönt och gå på hockey och få underhållning, spänning osv.. en annan fördel med säsongskort är att man vet vart man ska sitta, man slipper "krabbet" med lösbiljetter och sitta på olika ställen varje gång. Du kan köra hemifrån en halvtimme innan pucken släpps, du vet vart du skall sitta, du känner dina bänkgrannar.. osv. En så där skön social grej.. Du har något att se fram emot varje vecka, ibland har man tur att det är hockey ett par dagar i veckan och den veckan blir lite extra rolig att se fram emot, hjälper en igenom den tråkiga, mörka perioden på året. Har nog missat cirka 5 matcher i år pga av sjukdom och jobb, så jag skulle nog tjänat på att lösa lösbiljetter. Men för mig är det en skön känsla att jag vet att stolen jag har är "min". När det sen blir ett playoff, likt årets, så får man ställa den kostnaden mot andra kostnader. Jag har alltid löst ALLA kort de senaste 6-7 åren, men i år blev det inget av den enkla anledningen att jag inte har lust att lägga pengar på ett förkval till kvalet. Och har jag inte löst mitt kort till förkvalet så får jag inte lösa min plats till kvalet (om vi skulle gå dit). Hade jag haft en obegränsad "hockeybudget" så hade jag gladeligen lagt dessa pengar, både för min egen underhållnig samt att KHK behöver pengarna. Men min ekonomi går före KHKs i alla lägen.. Sen kanske det blir en enstaka match i det riktiga kvalet om vi skulle ta oss dit.. OK intressant att läsa hur andra resonerar. Det är förstås lätt att snöa in på hur man själv och alla ens nära hockeykompisar resonerar och tro att alla andra tänker ungefär likadant.
|
|
|
Post by 31an on Mar 8, 2014 13:37:34 GMT 1
En sak till som absolut är värt att ta upp i frågan om publiksveket är nåt som varit uppe hela våren på twitter och som kom upp idag med; lokaltidningarna! Uppsnacket på sportsidorna är under all kritik som toppades i dagens tidning med 4 frågor till TK. Pissjävladåligt av Blekingesporten! Vi kvalar till SHL för f-n!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 8, 2014 15:41:56 GMT 1
ja, helt jävla sanslöst dåligt! Jag satt och letade efter "inför" och hittar fyra frågor i en hörna. Tack så jävla mycket för att hjälpa till med intresset
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 8, 2014 16:01:03 GMT 1
Är det nån slags hämnd för att klubben inte läcker nyheter i parti och minut längre tro??
|
|
|
Post by Zäta on Mar 8, 2014 16:03:18 GMT 1
Blekingesporten är så fruktansvärt dåliga. Samtliga borde avgå omgående.
|
|
|
Post by aloviak on Mar 8, 2014 19:45:36 GMT 1
En annan vinkel på det hela, fundera på detta: Nu har alla haft en hemmamatch Rögle. -362 mot snitt i serien Bik. -630 Khk - 433 Mora + 83
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 8, 2014 21:06:15 GMT 1
Har också tänkt på detta..inga jättesiffror någonstans och vi ligger ungefär där de andra gör...BIK klart sämst. Kanske dags för alla att inse att siffrorna inte är mer skandal än på andra ställen. Vi är inte mer idioter...
|
|
|
Post by aloviak on Mar 8, 2014 22:10:59 GMT 1
Har också tänkt på detta..inga jättesiffror någonstans och vi ligger ungefär där de andra gör...BIK klart sämst. Kanske dags för alla att siffrorna inte är mer skandal än på andra ställen. Vi är inte mer idioter... kan ju va så att marginal publiken inte gillar 5-6 mötet mot samma motstånd
|
|
|
Post by time on Mar 9, 2014 11:59:37 GMT 1
|
|
|
Post by time on Mar 9, 2014 12:02:41 GMT 1
Har också tänkt på detta..inga jättesiffror någonstans och vi ligger ungefär där de andra gör...BIK klart sämst. Kanske dags för alla att siffrorna inte är mer skandal än på andra ställen. Vi är inte mer idioter... kan ju va så att marginal publiken inte gillar 5-6 mötet mot samma motstånd nu är det ju tyvärr så att närmare 500 med säsongskort inte förlängt dessa. Dessa räknar inte jag som marginalpublik. Jäkligt trist att tydligen många av dessa bojkottar KHK. Det är i alla fall vad de jag känner till gjort.
|
|
|
Post by sheriff on Mar 9, 2014 12:08:26 GMT 1
kan ju va så att marginal publiken inte gillar 5-6 mötet mot samma motstånd nu är det ju tyvärr så att närmare 500 med säsongskort inte förlängt dessa. Dessa räknar inte jag som marginalpublik. Jäkligt trist att tydligen många av dessa bojkottar KHK. Det är i alla fall vad de jag känner till gjort. Nu var det ju cirka 300-400 mer i publiken än hur många säsongskort som såldes. Sannolikt är merparten av de saknade säsongskortsägarna med i den statistiken.
|
|
|
Post by 31an on Mar 9, 2014 12:27:07 GMT 1
Nick Angell:
- Vi behöver ha våra supportar i Arenan och stötta oss nu. Detta är Playoff, detta är vad vi spelare och ni supportrar har väntat på! Det har varit mycket snack om ekonomi och vems fel det är. Vi spelare, vi vill bara spela hockey och att våra fans stöttar oss. Vi behöver våra fans i Playoff. Vi har en chans att vara med i något som är väldigt viktigt för staden och dess invånare och vi kan bara klara det om vi har våra supportrar med oss. Jag ser framemot att se er alla i Telenor Arena på Måndag!
|
|