|
Post by khkkrille on Mar 9, 2014 13:21:15 GMT 1
Över 1000 biljetter kvar till måndag..trist
|
|
|
Post by sheriff on Mar 9, 2014 13:30:22 GMT 1
Nick Angell: - Vi behöver ha våra supportar i Arenan och stötta oss nu. Detta är Playoff, detta är vad vi spelare och ni supportrar har väntat på! Det har varit mycket snack om ekonomi och vems fel det är. Vi spelare, vi vill bara spela hockey och att våra fans stöttar oss. Vi behöver våra fans i Playoff. Vi har en chans att vara med i något som är väldigt viktigt för staden och dess invånare och vi kan bara klara det om vi har våra supportrar med oss. Jag ser framemot att se er alla i Telenor Arena på Måndag! De vill väl inte BARA spela hockey? De vill väl ha sin lön också? Spela gratis sista månaden mot att KHK betalar mat och logi och visa att det bara handlar om hockey. Just i år har det varit oerhört knapert i mångas plånböcker efter en frikostig Jul. Kan man då se en eller två matcher gratis på Viasat så tror jag nog det kan få både en och två att tänka lite ekonomiskt. Så här ser det ut i hela landet. Vi är inte negativt unika i det sammanhanget. Vi ses imorgon i arenan - om ni har råd.
|
|
|
Post by 31an on Mar 9, 2014 16:27:41 GMT 1
Många trodde ju först att mycket berodde på att speldatumen inte var satta innan kortförsäljningen upphörde. Sändningstiderna var ju än mindre satta då...
Har julen varit extra dyr 2013 jämfört med 2012 menar du? Varför?
Jag har absolut full förståelse för om plånboken sviktar, gör den här också emellanåt. Jag har definitivt full förståelse för att man är sur över den misskötta ekonomin i klubben. Men att skita i de mest spännande matcherna under säsongen....jag får f-n inte ihop det...
Ska sluta älta detta nu, världen är full av mysterier man inte förstår sig på. Detta får bli ett av dem.
Alla som väljer att uppleva slutspelshockeyn i TAK, vi får helt enkelt väsnas för alla som inte är där!!!
|
|
|
Post by ksoze on Mar 9, 2014 16:29:15 GMT 1
Nick Angell: - Vi behöver ha våra supportar i Arenan och stötta oss nu. Detta är Playoff, detta är vad vi spelare och ni supportrar har väntat på! Det har varit mycket snack om ekonomi och vems fel det är. Vi spelare, vi vill bara spela hockey och att våra fans stöttar oss. Vi behöver våra fans i Playoff. Vi har en chans att vara med i något som är väldigt viktigt för staden och dess invånare och vi kan bara klara det om vi har våra supportrar med oss. Jag ser framemot att se er alla i Telenor Arena på Måndag! De vill väl inte BARA spela hockey? De vill väl ha sin lön också? Spela gratis sista månaden mot att KHK betalar mat och logi och visa att det bara handlar om hockey. Just i år har det varit oerhört knapert i mångas plånböcker efter en frikostig Jul. Kan man då se en eller två matcher gratis på Viasat så tror jag nog det kan få både en och två att tänka lite ekonomiskt. Så här ser det ut i hela landet. Vi är inte negativt unika i det sammanhanget. Vi ses imorgon i arenan - om ni har råd. Det är vad jag sagt innan och det tror jag fortfarande, det handlar om pengar och att inte alla har råd, eller de prioriterar i alla fall inte hockey i mars. Man lägger mycket pengar redan som det är, låt oss säga att man är ett hockeyintresserat par. Man lägger 9.800kr på säsongkort, sen 1400 kr på PO, och går man vidare därifrån så ska man lägga i runda slängar 2.400 kr till.. allt som allt 13.600 kr plus ca 50-100 kr per match med kaffe och korv o dyl. I runda slängar 15.000 kr.. att då folk struntar i PO och kvalserien och "sparar" ca 4000 spänn har jag full förståelse för, det är en halv resa till Mallis.. Har man hockeyn som sitt absoluta intresse och prioriterar detta framförallt, ja då är det inte så konstigt. Men man kan nog inte förvänta sig att ca 3000 personer gör detta valet. Det tråkiga är väl att klubbarna har "målat" in sig i ett hörn och måste ta ut så pass höga biljettpriser, OM det är stödet man vill ha så borde man ju kunna sänka priset på PO och kvalserie, men tanke på att många har lagt ut mycket pengar redan och kanske inte är beredda att göra detta i massa playoff och kval. Nu har det ju gått så långt att visa klubbar måste gå till något kval för att huvudtaget gå runt, ja fan, till och med serierna är snart utformade så att alla lag får spela vidare för att kunna dra in mer pengar.. Sen är det ju lätt och gå ut i tidningar och be folk komma och stötta när man drar in 100.000kr/mån, som sagt, för ett vanligt knegande par så är det strax över 500 spänn för att gå på en match.. det är inte kattskit. Jaja, bara mina tankar, jag behöver inte ha rätt.. men jag tror att sanningen ligger där någonstans..
|
|
|
Post by time on Mar 9, 2014 17:11:22 GMT 1
Precis som jag skrev tidigare så inser jag att man gör olika prioriteringar.
Men samtidigt blir ju detta en signal att det knappast finns förutsättningar att spela på en nivå där man ska satsa uppåt från HA. Tidigare har publiken alltid varit på plats i playoff, förkval kvalserier trots att priserna ofta höjts (undantag KS för ett är sedan).
Man får nöja sig med att bli ett HA-lag som hankar sig fram i bästa fall. För skulle man gå upp i SHL så kommer publiken delvis att försvinna pga högre biljettpriser. Blir man ett HA-lag utan ambitioner uppåt så kommer publiken att minska pga det. Spiral nedåt.
|
|
|
Post by ksoze on Mar 9, 2014 17:59:47 GMT 1
Precis som jag skrev tidigare så inser jag att man gör olika prioriteringar. Men samtidigt blir ju detta en signal att det knappast finns förutsättningar att spela på en nivå där man ska satsa uppåt från HA. Tidigare har publiken alltid varit på plats i playoff, förkval kvalserier trots att priserna ofta höjts (undantag KS för ett är sedan). Man får nöja sig med att bli ett HA-lag som hankar sig fram i bästa fall. För skulle man gå upp i SHL så kommer publiken delvis att försvinna pga högre biljettpriser. Blir man ett HA-lag utan ambitioner uppåt så kommer publiken att minska pga det. Spiral nedåt. Ja, det är en mycket intressant tanke, förutsatt att det jag säger är rätt.. vilket inte behöver vara fallet. Det kan helt enkelt bara vara en olycklig kombination i år. "Mats-gate", topplag-mindre bra på slutet, inga värvningar när det behövdes, dålig ekonomi, en kvalserie som egentligen inte är en kvalserie-utan en serie inför kvalserien. Hade kanske sett helt annorlunda ut om man behållit tredje platsen och gått direkt in i den med en hyfsat form. Men visst, tanken om vi kan hysa ett SHL lag rent publikmässigt är intressant..
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 9, 2014 18:18:12 GMT 1
Hade inte Växjö liknande publiksiffror när de hankade i HockeyAllsvenskan? Någon som har siffror på det?
|
|
|
Post by sheriff on Mar 9, 2014 19:41:28 GMT 1
Har julen varit extra dyr 2013 jämfört med 2012 menar du? Varför? Hör man runt bland folk i detaljhandeln så är det dystrare än på bra länge i början av året. Folk har helt enkelt inga pengar. Då går räkningar före nöjen. Speciellt om man kan se matchen "gratis" på TV.
|
|
|
Post by aloviak on Mar 9, 2014 20:06:19 GMT 1
Hade inte Växjö liknande publiksiffror när de hankade i HockeyAllsvenskan? Någon som har siffror på det? 10/11 2749 9/10. 2485 8/9. 2486
|
|
|
Post by aloviak on Mar 9, 2014 20:07:32 GMT 1
Fast deras hall var väl lite som Vänthallen
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 9, 2014 21:55:08 GMT 1
Förra säsongen när vi kvalade för att hålla oss kvar fanns inga ursäkter. Men nu, när vi kvalar uppåt igen så är ursäkterna lika många som det fanns tomma stolar i matchen mot Mora.
Att vissa har dålig ekonomi, visst.. men det såldes väl fler kort förra säsongen jämfört med denna?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 9, 2014 21:57:36 GMT 1
Som sagt...meningslöst att tjata om detta, då vi inte ens är sämre än andra och tendensen är likadan överallt. Att snacka skandaler och kalla folk idioter..? Visst, men det gäller ju överallt. Lite löjligt att sportchef och lagkapten klagar...gör de det på andra ställen också? Som nämns så är det ju lätt för de som har pengar att snacka... Angell kan ju avstå en månadslön..Skulle han nog inte svälta för och det skulle ju kompensera lite för publiktappet OCH det skulle nog faktiskt motivera folk att svälja stoltheten och sluta med fånig bojkott. Givetvis är detta bara vackra sagor...(som Almtunas sportchef)
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 9, 2014 22:00:51 GMT 1
Förra säsongen när vi kvalade för att hålla oss kvar fanns inga ursäkter. Men nu, när vi kvalar uppåt igen så är ursäkterna lika många som det fanns tomma stolar i matchen mot Mora. Att vissa har dålig ekonomi, visst.. men det såldes väl fler kort förra säsongen jämfört med denna? Ska jag förklara detta en gång till? MÅLET...det REALISTISKA målet att hålla sig kvar i HA! Kontra ett kval till SHL. Hur realistiskt är SHL nu? Folk är nöjda...för vi kommer ändå inte längre nu... Jag kan inte låta bli att gå på hockey, men att INTE FATTA att en del resonerar så, begriper jag inte Och det ekonomiska igen...två matcher på två dagar!? Hur många går på BÅDA? Vilken prioriteras? 500 spänn på två dagar...det kan nog bli under 2500 nu.
|
|
conny
Ungdomslirare
|
Post by conny on Mar 9, 2014 22:05:42 GMT 1
Fy fan vad folk börjar bli förståndiga ;-)
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 9, 2014 22:10:23 GMT 1
Fy fan vad folk börjar bli förståndiga ;-) Det innebär inte att jag inte tycker att det är MKT svagt att inte stötta grabbarna nu, efter en fantastisk säsong! Som med medgångssupportrar..önskar att de kunde portas för evigt...men det vore ju inte så bra för ekonomin
|
|