|
Post by khkkrille on Apr 18, 2014 15:51:28 GMT 1
Vi får väl se..
|
|
|
Post by ksoze on Apr 18, 2014 18:13:29 GMT 1
Varför går händelserna så långt i förväg? Ingen här vet ngt om varken vår trupp eller andras trupper säsongen 15/16. Vi kanske har ett ruskigt bra lag? Chansen att avancera finns så klart kvar. AIk rosade ju inte marknaden i kvalserien i år tex. Att det kommer bli svårare är väl ganska uppenbart, det är ju det som är hela syftet med omläggningen - däremot inte sagt att det är omöjligt. Bara nästan..
|
|
|
Post by Zäta on Apr 18, 2014 18:16:36 GMT 1
Varför går händelserna så långt i förväg? Ingen här vet ngt om varken vår trupp eller andras trupper säsongen 15/16. Vi kanske har ett ruskigt bra lag? Chansen att avancera finns så klart kvar. AIk rosade ju inte marknaden i kvalserien i år tex. Att det kommer bli svårare är väl ganska uppenbart, det är ju det som är hela syftet med omläggningen - däremot inte sagt att det är omöjligt. Bara nästan.. Ingen har sagt att det kommer bli lätt. Men omöjligt är det verkligen inte.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2014 18:26:49 GMT 1
Att det kommer bli svårare är väl ganska uppenbart, det är ju det som är hela syftet med omläggningen - däremot inte sagt att det är omöjligt. Bara nästan.. Ingen har sagt att det kommer bli lätt. Men omöjligt är det verkligen inte. Som sagt, kolla Finland som har ungefär samma system..hur många lag har gått upp eller ens varit i närheten? Av de allsvenska lagen idag finns det väl egentligen fyra som verkligen har resurserna Mif, Rbk, Vik och Ssk..minst två av dessa försvinner till säsongen efter. Hur ska sen HA lagen kunna vara med och konkurrera? Folk lär inte strömma till för att följa ett avhängt gäng? Utan folk så blir de taskigt med pengar och sponsorer och den för mig ofrånkomliga spiralen neråt infinner sej.. Vilket lag kommer ha de ekonomiska resurserna att gå upp sen? Inget skulle jag vilja påstå utan HA lär leva vidare lite som en farmarliga där inget lag kommer ha nån reell chans. Det är min spådom..har ni någon annan?
|
|
|
Post by Zäta on Apr 18, 2014 18:49:26 GMT 1
Så vad tycker ni vi ska göra? Avveckla klubben?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2014 18:56:48 GMT 1
För min del så skulle det vara roligare i ettan då det ändå inte kommer finnas något för oss att tävla om i HA. Trist när förbundet gjort som de gjort och att några få lyckats sumpa chansen för oss kommande säsong. Nej jag tror inte att vi får ett "jäkla bra lag" jämfört med de strora..vi kan säkert va med topp 8 men sen så är med stor sannolikhet vår potential nådd. Om bara den här ekonomin varit i ordning så vi med kunnat satsa..då skulle jag stått först i kön till säsongskorten!
|
|
|
Post by chrille on Apr 18, 2014 19:08:34 GMT 1
khkkrille, du är fan ta mig den mest negativa och tråkiga människa på detta forum. Det kommer inte ett vettigt ord från dig. Du lyckas jävlar i mig att sänka ett helt forum på egen hand.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 18, 2014 19:19:27 GMT 1
För min del så skulle det vara roligare i ettan då det ändå inte kommer finnas något för oss att tävla om i HA. Trist när förbundet gjort som de gjort och att några få lyckats sumpa chansen för oss kommande säsong. Nej jag tror inte att vi får ett "jäkla bra lag" jämfört med de strora..vi kan säkert va med topp 8 men sen så är med stor sannolikhet vår potential nådd. Om bara den här ekonomin varit i ordning så vi med kunnat satsa..då skulle jag stått först i kön till säsongskorten! Det finns ju platser att spela om....??!!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2014 19:20:03 GMT 1
khkkrille, du är fan ta mig den mest negativa och tråkiga människa på detta forum. Det kommer inte ett vettigt ord från dig. Du lyckas jävlar i mig att sänka ett helt forum på egen hand. Det var konstruktivt!! Berätta för mej hur du ser på framtiden?
|
|
|
Post by 31an on Apr 18, 2014 19:49:20 GMT 1
Orkar inte ge mig in i diskussionen men ger absolut Krille en poäng. SHL/förbundet gör allt för att döda allt utom SHL.
Men div 1 hellre än HA? Aldrig! Finns många argument, nöjer mig med ett: i HA spelas HOCKEY, i div 1... vet i fan vad man bör kalla det... Efter allt slit för att ta oss hit?...nej!
Kommer vara på plats första dan, ja första veckan iaf. Hoppar på en insamling direkt!
|
|
|
Post by 31an on Apr 18, 2014 20:01:03 GMT 1
khkkrille, du är fan ta mig den mest negativa och tråkiga människa på detta forum. Det kommer inte ett vettigt ord från dig. Du lyckas jävlar i mig att sänka ett helt forum på egen hand. Välkommen hit. Snyggt inlägg att öppna med... Själv tycker jag Krille bidrar med väldigt mycket positivt till detta forum, även om vi inte alltid är överens.
|
|
|
Post by ksoze on Apr 18, 2014 20:09:12 GMT 1
Förstår mycket väl khkkrilles farhåga, det är ju i år vi skulle varit med och utmana om detta skitet inte hade inträffat. Tror faktiskt vi hade kunnat behålla sådana som Smotherman, Jensen, Lindholm om det skulle blivit en satsning mot SHL - plus att vi spetsat ytterligare. DÅ kan jag lova att vi hade sålt upp mot 3000 säsongskort! Nu känns det som vi blir lurade på den stora festen, men bakfyllan får vi ändå!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2014 21:09:20 GMT 1
Förstår mycket väl khkkrilles farhåga, det är ju i år vi skulle varit med och utmana om detta skitet inte hade inträffat. Tror faktiskt vi hade kunnat behålla sådana som Smotherman, Jensen, Lindholm om det skulle blivit en satsning mot SHL - plus att vi spetsat ytterligare. DÅ kan jag lova att vi hade sålt upp mot 3000 säsongskort! Nu känns det som vi blir lurade på den stora festen, men bakfyllan får vi ändå! Exakt! Det är riktigt bittert! Tack 31an
|
|
|
Post by vsn on Apr 18, 2014 22:10:13 GMT 1
Det är många här inne som har bra åsikter. Skapar nyanser och man får nya infallsvinklar. Det är nog mindre --gent än många andra supporterforum men det ser jag som positivt. Ryggdunkare och folk utan åsikter kan jag vara utan.
|
|
|
Post by khkmarcus on Apr 19, 2014 7:25:08 GMT 1
Har inte supporter klubben ett konto nr som går att använda till detta?
|
|