|
Post by khkmarcus on Apr 18, 2014 7:05:34 GMT 1
Jag vill det iallafall Finns det någon mer än jag som kan tänka sig att skänka 500:- för ända målet?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2014 7:18:29 GMT 1
Min ekonomiska situation tillåter inte att jag kastar 500:- i ett svart hål..läget är alldeles för osäkert för min smak! Allsvenskan kommer efter kommande säsong att mista all nerv så för min del kan vi lika gärna lira i ettan.
|
|
|
Post by time on Apr 18, 2014 8:08:03 GMT 1
Jag vill det iallafall Finns det någon mer än jag som kan tänka sig att skänka 500:- för ända målet? Utan tvekan. Väntar på att klubben drar igång sin insamling som jag antar ger mer än 500 kr
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 18, 2014 9:19:10 GMT 1
Min ekonomiska situation tillåter inte att jag kastar 500:- i ett svart hål..läget är alldeles för osäkert för min smak! Allsvenskan kommer efter kommande säsong att mista all nerv så för min del kan vi lika gärna lira i ettan. ehhh....va? Din(och alla andras) ekonomiska situation har jag full respekt för........MEN, att "Allsvenskan kommer efter kommande säsong att mista all nerv så för min del kan vi lika gärna lira i ettan.".....hur tänker du här?.....om det är serieomläggningen du syftar till så undrar jag vad blir det för nerv i ettan då?.....om vi inte vill upp igen. MEN för att svara på huvudfrågan i tråden. ...SJÄLVKLART vill jag se allsvensk hockey i Karlskrona i fortsättningen......och det är även min fasta fulla övertygelse om att vi kommer att få göra så även framöver....problem som vi har i dagsläget kommer vi att lösa och klubben kommer att resa sig starkare än någonsin
|
|
|
Post by wodmatte on Apr 18, 2014 9:34:21 GMT 1
skulle vi gå i kk kan vi ju lika gärna ansöka för KHL i stälet så man sliper div3
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2014 9:37:41 GMT 1
Min ekonomiska situation tillåter inte att jag kastar 500:- i ett svart hål..läget är alldeles för osäkert för min smak! Allsvenskan kommer efter kommande säsong att mista all nerv så för min del kan vi lika gärna lira i ettan. ehhh....va? Din(och alla andras) ekonomiska situation har jag full respekt för........MEN, att "Allsvenskan kommer efter kommande säsong att mista all nerv så för min del kan vi lika gärna lira i ettan.".....hur tänker du här?.....om det är serieomläggningen du syftar till så undrar jag vad blir det för nerv i ettan då?.....om vi inte vill upp igen. MEN för att svara på huvudfrågan i tråden. ...SJÄLVKLART vill jag se allsvensk hockey i Karlskrona i fortsättningen......och det är även min fasta fulla övertygelse om att vi kommer att få göra så även framöver....problem som vi har i dagsläget kommer vi att lösa och klubben kommer att resa sig starkare än någonsin Japp det är serieomläggbingen jag syftar på..kommer krävas enorma summor för att ens ha en mikroskopisk chans att avancera och de summorna finns inte i vår lilla stad. Hälften eller kanske ännu fler av lagen kommer vara avhängda efter 30 omgångar, vill folk gå och se på ett avhängt lag?? Nej jag tror inte det faktiskt..sedan när lagen är avhängda kommer de troligen vilja göra av med sina dyraste spelare..det innebär att det kommer bli ordentligt urvattnat att glo på det. Chansen att gå upp är obefintlig, finland är ett bra exempel..där har inget lag sedan införandet 08 ens varit i närheten att gå upp. Allsvenskan kommer bli en väldigt mycket mindre attraktiv liga än vad det är idag och lagen kommer få kämpa väldigt hårt för att få allt att gå runt för det kommer bli svårare med sponsorer i takt med att publiken minskar. I ettan å andra sidan har vi våra lokala antagonister där det skulle finnas nerv och intresse även om något av lagen är avsågade. Så för att sammanfatta..jag tror inte ett skit på allsvenskans framtid, kommer bli en dålig och oattraktiv liga!
|
|
|
Post by wodmatte on Apr 18, 2014 9:52:17 GMT 1
är nog bara du o conny på BLT som vill ner igen
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2014 10:54:36 GMT 1
är nog bara du o conny på BLT som vill ner igen Kanske de..tror dock det kommer ändras efter ett tag..
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2014 10:57:13 GMT 1
Vill påpeka att det inte har något med vår nuvarande ekonomiska sits att göra eller något agg mot något inom klubben utan enbart förbundets mord på det som är bra! Kommer bli en sjuhelsikes säsong 14/15 men sen är det över..efter det kommer mitt intresse slockna totalt
|
|
|
Post by Zäta on Apr 18, 2014 11:58:28 GMT 1
För mig är det glasklart. Jag väljer allsvensk hockey framför div 1 alla dagar i veckan.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 18, 2014 12:50:32 GMT 1
Verkar som att vissa helt har missuppfattat hur kvalspelet kommer att fungera säsongen 15/16.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2014 13:37:03 GMT 1
Verkar som att vissa helt har missuppfattat hur kvalspelet kommer att fungera säsongen 15/16. Upplys mej gärna!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 18, 2014 14:07:42 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 18, 2014 14:52:21 GMT 1
Tycker du själv all de allsvenska lagen ges chansen att avancera? Hade DIF slagit AIK i en bäst av sju serie? Nej det hade man inte..för mej är det formellt stängt efter kommande säsong
|
|
|
Post by Zäta on Apr 18, 2014 15:29:41 GMT 1
Varför går händelserna så långt i förväg? Ingen här vet ngt om varken vår trupp eller andras trupper säsongen 15/16. Vi kanske har ett ruskigt bra lag? Chansen att avancera finns så klart kvar. AIk rosade ju inte marknaden i kvalserien i år tex.
|
|