|
Post by 31an on Apr 19, 2014 9:55:51 GMT 1
Vet att nån form av insamling är på G. Men tror inte det händer nånting, varken på lagfronten eller insamlingsfronten förrän de vet ungefär hur det går med ackordet. När/om det blir klart tror jag det tar fart.
|
|
|
Post by khkmarcus on Apr 23, 2014 8:08:38 GMT 1
SSK´s insamling !! :-0 Wow vilken sammanslutning.
Ingen som hört något om KHK ?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Apr 23, 2014 9:04:08 GMT 1
Blir en insamling men först efter att man lyckas med ackordsförhandlingarna.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 23, 2014 10:49:59 GMT 1
Blir en insamling men först efter att man lyckas med ackordsförhandlingarna. Vet du ngt om hur det går med ackordet?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Apr 23, 2014 11:17:07 GMT 1
Blir en insamling men först efter att man lyckas med ackordsförhandlingarna. Vet du ngt om hur det går med ackordet? Nej den infon sitter jag inte på.
|
|
|
Post by 31an on Apr 23, 2014 19:32:16 GMT 1
Ängelholms kommun ser vikten av att ha ett elitlag. Går in med 2 millar efter RBKs dåliga ekonomiska resultat.
Karlskrona kommun...?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 23, 2014 19:54:10 GMT 1
Ängelholms kommun ser vikten av att ha ett elitlag. Går in med 2 millar efter RBKs dåliga ekonomiska resultat. Karlskrona kommun...? Karlskrona kommun vill inte ge KHK någon räkmacka samtidigt som deras egna fickor är så fulla att de får köra med både hängslen och livrem.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 23, 2014 19:57:59 GMT 1
jag har verkligen full förståelse för att företagen/kommunen och övriga vill ha sina pengar. Det är ju ganska rejäla summor det handlar om. Jag blir inte det minsta förvånad om det är leverantörer som inte går med på ackordet.
Men kommunen borde ju förstå att det finns ett värde i klubben.
|
|
|
Post by time on Apr 23, 2014 20:08:12 GMT 1
jag har verkligen full förståelse för att företagen/kommunen och övriga vill ha sina pengar. Det är ju ganska rejäla summor det handlar om. Jag blir inte det minsta förvånad om det är leverantörer som inte går med på ackordet. Men kommunen borde ju förstå att det finns ett värde i klubben. Jag har också full förståelse för detta. Men de får 30% i cash inom en månad. Vid en konkurs lär de väl inte få någonting.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 23, 2014 20:38:16 GMT 1
Långt ifrån alla kommer ju att få vid en konkurs. Ev riksdaler går nog då till skatter och bankerna om jag inte är ute och cyklar .
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 24, 2014 5:44:29 GMT 1
Varför skulle kommunen hjälpa KHK? Missköter man sin ekonomi så grovt som KHK gjort så blir jag som skattebetalare jäkligt förbannad om det läggs pengar på de! Räcker gott och väl med att ishallen byggdes för dyra pengar..kan man inte överleva med de förutsättningar man har och har haft kanske man inte förtjänar att överleva..
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 24, 2014 5:56:28 GMT 1
Varför skulle kommunen hjälpa KHK? Missköter man sin ekonomi så grovt som KHK gjort så blir jag som skattebetalare jäkligt förbannad om det läggs pengar på de! Räcker gott och väl med att ishallen byggdes för dyra pengar..kan man inte överleva med de förutsättningar man har och har haft kanske man inte förtjänar att överleva.. Så kanske det är i Karlskrona till skillnad från andra ställen där hockeyn betyder något som t.ex Leksand, Ängelholm och säkert fler.
|
|
|
Post by casadoc on Apr 24, 2014 7:08:08 GMT 1
khkkrille Jag försvarar inte KHK och deras vårdlöshetmed pengarna, men ur ett kommunperspektiv så bör man ha lite vidare syn på situationen än "de får skylla sig själva". Det värde som KHK ger i form av marknadsföring och uppmärksamhet för kommumen Karlskrona ska inte underskattas. Klubben sätter kommunen på kartan och det kan vara värt att skriva av skulden bara ur ett pr-perspektiv. Ge 300000 till en pr-firma och se hur mycket reklam du får för det...
Återigen försvarar inte klubbens agerande med pengarna, men kan se andra värden för kommunen i att avskriva skulden om det i förlängningen skulle undvika konkurs.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 24, 2014 8:23:12 GMT 1
Och vart ska gränsen sättas? Hur mycket ska man få missköta sej? I mina ögon finns det andra områden som bättre behöver pengarna..hemtjänsten tex som går på knäna överallt..för mig är det mer värt än överskattad reklam. Man ska nog akta sej för att jämföra kommuner med varandra..det som hände i Leksand är på gränsen till brottsligt och jävligt sjukt..så vill jag inte ha det i Karlskrona! Många saker som bör komma före hockeyn innan man ens funderar i de banorna.
|
|
|
Post by time on Apr 24, 2014 8:39:55 GMT 1
khkkrille Jag försvarar inte KHK och deras vårdlöshetmed pengarna, men ur ett kommunperspektiv så bör man ha lite vidare syn på situationen än "de får skylla sig själva". Det värde som KHK ger i form av marknadsföring och uppmärksamhet för kommumen Karlskrona ska inte underskattas. Klubben sätter kommunen på kartan och det kan vara värt att skriva av skulden bara ur ett pr-perspektiv. Ge 300000 till en pr-firma och se hur mycket reklam du får för det... Återigen försvarar inte klubbens agerande med pengarna, men kan se andra värden för kommunen i att avskriva skulden om det i förlängningen skulle undvika konkurs. Med all respekt för att 300000 är mycket pengar. Men jämförelsen med PR-firman är bra. 300000 är en piss i Nilen jämfört med den reklam KHK gett kommunen. Såg att IKOs varumärke värderats till 27 miljoner. (Att ha igång fontänen i Borgmästarfjärden kostar tydligen runt 300000/per år allt inräknat.) Jag är helt övertygad om att de flesta ledande politiker i kommunen inser vad KHK betyder. Men de är rädda att stöta sig med folk ett valår.
|
|