|
Post by khkkrille on Apr 24, 2014 17:17:30 GMT 1
Krille, vad hoppas du egentligen? Att ackordet är i hamn? Betyder inte det i så fall att kommunen hjälpte till som du ju INTE vill? (Nej, jag vet, inte absolut nödvändigtvis men troligen) Jag hoppas på någon sorts överenskommelse med kommunen men det hindrar mej inte från att tycka att det är jävligt fel.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 24, 2014 18:53:23 GMT 1
Krille, vad hoppas du egentligen? Att ackordet är i hamn? Betyder inte det i så fall att kommunen hjälpte till som du ju INTE vill? (Nej, jag vet, inte absolut nödvändigtvis men troligen) Jag hoppas på någon sorts överenskommelse med kommunen men det hindrar mej inte från att tycka att det är jävligt fel. Ja, då kan du ju återgå till att glädjas med KHK och ta ut ilskan mot kommunen i stället
|
|
|
Post by Bart on Apr 24, 2014 19:56:01 GMT 1
Denna kommun måste ha pengar, för kan man såga ner fel träd vid lekplatsbygge och då tvingas böta samt ersätta med nya träd så finns det skattemedel. Har vi råd att skänka pengar till höger o vänster så lider vi ingen nöd samt ge hutlösa pensioner till gamla kommunal politiker som är i arbetsför ålder så finns pengar. Vi gräver även hål i både tid och otid på stadens gator byggde en spansk trappa som blev mycket dyrare än beräknat, och den fan kan ingen normalt skapt människa ens sitta på. Då har vi pengar. Tror det är tur att vi vanliga inte vet var våra skattepengar tar vägen i kommunen men nog vet jag att en och annan idiot renovering görs både i våra skolor o kommunbyggnader till dyr pengar. Kanske inga jätte belopp i vissa lägen men många bäckar små. Så klart man ska hjälpa KHK.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 24, 2014 20:26:31 GMT 1
Jag hoppas på någon sorts överenskommelse med kommunen men det hindrar mej inte från att tycka att det är jävligt fel. Ja, då kan du ju återgå till att glädjas med KHK och ta ut ilskan mot kommunen i stället Varför ilska mot kommunen? Sitt gärna och tyck att kommunen skulle va boven i dramat om de sagt nej men du får mej aldrig att förstå en sådan synpunkt..
|
|
|
Post by Back to Front on Apr 24, 2014 20:39:56 GMT 1
Intressanta åsikter.. Se på Tejfkommunen tex. Minimal kommun som verkligen satt värde på TejF med massa tvivelaktiga affärer med klubben ,Köpa ishall ,sälja ishall,köpa restaurang,sälja inventarier mm fram och tillbaka i en tokig karusell allt för att hjälpa TeJf. Inte lätt o lasta kommunen om de inte går med på ackordet.. Bättre å ställa "de"som ovarsamt hanterat pengarna och ställa de inför rätta för försumbarhet mot huvudman!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 24, 2014 20:54:57 GMT 1
Intressanta åsikter.. Se på Tejfkommunen tex. Minimal kommun som verkligen satt värde på TejF med massa tvivelaktiga affärer med klubben ,Köpa ishall ,sälja ishall,köpa restaurang,sälja inventarier mm fram och tillbaka i en tokig karusell allt för att hjälpa TeJf. Inte lätt o lasta kommunen om de inte går med på ackordet.. Bättre å ställa "de"som ovarsamt hanterat pengarna och ställa de inför rätta för försumbarhet mot huvudman! Precis!
|
|
|
Post by Zäta on Apr 24, 2014 21:20:27 GMT 1
Rolf nämnde väl inte ens Mats och hans beteende på PK:n. Är inte det lite märkligt?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 24, 2014 22:02:30 GMT 1
Ja, då kan du ju återgå till att glädjas med KHK och ta ut ilskan mot kommunen i stället Varför ilska mot kommunen? Sitt gärna och tyck att kommunen skulle va boven i dramat om de sagt nej men du får mej aldrig att förstå en sådan synpunkt.. Du missförstår mitt lilla skämt. Jag menar att du kan glädjas med KHK för att de klarade ackordet och samtidigt vara förbannad på kommunen som gav efter. Inte lätt att vara så ambivalent...
|
|
|
Post by 31an on Apr 25, 2014 11:35:21 GMT 1
Intressant notis i dagens BLT:
"Strandgården blir av med sin skuld Träffpunkten Strandgården i Karlskrona, blir nu av med en stor del av sina skulder. Fullmäktige beslutade under torsdagen att skriva av 826 000 kronor av den totala skulden på 1 026 000. De resterande 200 000 kronorna ska föreningen betala av under tre år med start 2016."
826 000 blev en notis. KHKs 180 000 blev en krönika.
En dyr gräddfil...
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 29, 2014 16:07:02 GMT 1
Fin kravlista KHK lämnat till kommunen..rör sej om betydligt mer än de "futtiga" 300 000 som folk trodde det rörde sej om. Nu vill jag på riktigt allvar att kommunen INTE ska bevilja detta..befängt! Ser också ut att bli ett nej..
|
|
|
Post by Zäta on Apr 29, 2014 16:36:24 GMT 1
Jag hoppas verkligen att dom säger ja.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 29, 2014 17:02:19 GMT 1
Förstår inte Krille alls just nu. Det är 183 kSEK man vill ha efterskänkta. Sedan handlar det om att klubben behöver kapitaltillskott och vill tidigarelägga en del tillskott, senarelägga en del betalningar och diskutera ersättning för intäktsbortfall pga arenaavtalet. Är det justeringen i kassaflödet du vänder dig emot (verkar helt nödvändigt) eller att förhandla om ersättning för förlorade intäkter? Hellre KK till och med? Jag ser inte att kommunen har något att förlora på att hjälpa KHK.
|
|
wolfe
Ungdomslirare
Uffe Sj?gren
|
Post by wolfe on Apr 29, 2014 17:10:54 GMT 1
Jag hoppas det löser sig med kommunen, men också att de ställer krav på föreningen så att vi slipper den här j-vla soppan någon mer gång. Varför inte kräva en plats som Adjungerande i styrelsen. Sedan vad jag förstår är det inte spelarbudgeten som orskat det här här underskottet, utan andra kostnader som klubben har haft. En j-vla skandal är det i vilket fall som helst.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 29, 2014 17:32:10 GMT 1
Jag hoppas det löser sig med kommunen, men också att de ställer krav på föreningen så att vi slipper den här j-vla soppan någon mer gång. Varför inte kräva en plats som Adjungerande i styrelsen. Sedan vad jag förstår är det inte spelarbudgeten som orskat det här här underskottet, utan andra kostnader som klubben har haft. En j-vla skandal är det i vilket fall som helst. Word på de!
|
|
|
Post by Sverker on Apr 29, 2014 17:33:23 GMT 1
Fin kravlista KHK lämnat till kommunen..rör sej om betydligt mer än de "futtiga" 300 000 som folk trodde det rörde sej om. Nu vill jag på riktigt allvar att kommunen INTE ska bevilja detta..befängt! Ser också ut att bli ett nej.. Tyvärr måste jag hålla med dig, inget jag vill egentligen. Efter säsongen som kommer blir HA lika ointressant som div 1 , bara dyrare! Säsongen 15/16 är HA i stort sett ointressant med den ändring som görs, tyvärr.
|
|