|
Post by Zäta on Apr 24, 2014 8:50:21 GMT 1
Och vart ska gränsen sättas? Hur mycket ska man få missköta sej? I mina ögon finns det andra områden som bättre behöver pengarna..hemtjänsten tex som går på knäna överallt..för mig är det mer värt än överskattad reklam. Man ska nog akta sej för att jämföra kommuner med varandra..det som hände i Leksand är på gränsen till brottsligt och jävligt sjukt..så vill jag inte ha det i Karlskrona! Många saker som bör komma före hockeyn innan man ens funderar i de banorna. Du tycker alltså att kommunen ska säga nej till klubben?
|
|
|
Post by wodmatte on Apr 24, 2014 9:10:26 GMT 1
men krille dom som misköts sig är ju inte ens kvar i klubben vaför ska dom som är kvar bli strafade
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 24, 2014 10:58:27 GMT 1
Och vart ska gränsen sättas? Hur mycket ska man få missköta sej? I mina ögon finns det andra områden som bättre behöver pengarna..hemtjänsten tex som går på knäna överallt..för mig är det mer värt än överskattad reklam. Man ska nog akta sej för att jämföra kommuner med varandra..det som hände i Leksand är på gränsen till brottsligt och jävligt sjukt..så vill jag inte ha det i Karlskrona! Många saker som bör komma före hockeyn innan man ens funderar i de banorna. Du tycker alltså att kommunen ska säga nej till klubben? Ja jag tycker det är fel när skattebetalarna ska behöva betala något sådant här..helt åt helvete är det tom! Vi fick de bästa förutsättningarna men sket bort det..pinsamt
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 24, 2014 11:00:52 GMT 1
men krille dom som misköts sig är ju inte ens kvar i klubben vaför ska dom som är kvar bli strafade Så kanske det är..men om dessa som är där nu är lika inkompetenta och situationen uppstår igen, hur gör man då? Tycker det är sunt om kommunen sätter ner foten.
|
|
|
Post by time on Apr 24, 2014 11:10:04 GMT 1
men krille dom som misköts sig är ju inte ens kvar i klubben vaför ska dom som är kvar bli strafade Så kanske det är..men om dessa som är där nu är lika inkompetenta och situationen uppstår igen, hur gör man då? Tycker det är sunt om kommunen sätter ner foten. Ok. Vi får hålla utkik om de drar igång vattensprutan ute i Borgmästarfjärden.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 24, 2014 11:17:42 GMT 1
Så kanske det är..men om dessa som är där nu är lika inkompetenta och situationen uppstår igen, hur gör man då? Tycker det är sunt om kommunen sätter ner foten. Ok. Vi får hålla utkik om de drar igång vattensprutan ute i Borgmästarfjärden. Var det inte ifjol den knappt var igång? Vart ska gränsen gå tycker du?
|
|
|
Post by ksoze on Apr 24, 2014 12:00:45 GMT 1
[qTrouote source="/post/219226/thread" timestamp="1398334204" author=" time"]Ok. Vi får hålla utkik om de drar igång vattensprutan ute i Borgmästarfjärden. Var det inte ifjol den knappt var igång? Vart ska gränsen gå tycker du? [/quote] Trots att jag är ett stort fan till KHK och har så alltid varit så är jag nog trots allt inne på khkkrilles linje.. Jag förstår oxå reklamvärdet för kommunen, MEN jag är så jävla trött på alla föreningar som inte kan debit och kredit och slänger pengar omkring sig - sen när det skiter sig så ska kommunen komma med pengapåsen! De föreningar som sköter sig - vad får de? Konklusionen.. missköt dig - kommunen räddar dig!
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 24, 2014 13:07:20 GMT 1
Jag kan faktiskt tycka att det vore OK om kommunen hjälpte till här eftersom jag känner djäkligt mycket för hockeyn och vad den ändå ger både oss i publiken, aktiva ungdomar och det faktum att "Karlskrona" basuneras ut om och om igen i ett idrottsligt sammanhang som märks. DOCK tycker jag inte det ska göras aningslöst eller förbehållslöst. Om det krävs någon form av "ekonomisk tvångsförvaltning" eller annan typ av insyn som ger en trygghet om "bot och bättring" för framtiden, then so be it. Dessutom, OM det kommer dithän att det hänger på kommunens ja eller nej, så vore det djäkligt "torrt" (jag hittar inget bra ord) om de sa nej när så många är beredda att offra sig och en del till och med är beredda att riskera sin egen ekonomi för klubbens skull.
Jag kan inte se en enda vinnare bland berörda parter i en konkurs, inte någon. Och att ungdomshockeyn i stan inte skulle behöva KHK? Glöm det, det är ändå hypen kring A-laget som är dragloket i föreningen. KHK har gjort MYCKET oerhört bra i många år, det är ekonomin som misskötts och det under en relativt kort tid ändå. Det borde vara värt en andra chans, eller hur?!?
Sen är det en annan sak att de politiker som ska fatta beslut sitter i en djäkla rävsax... Och ekonomi har ju inte alltid varit kommunens bästa disciplin heller.
|
|
|
Post by 31an on Apr 24, 2014 15:35:15 GMT 1
"Johan Svensson @mrmadhawk 6 min Karlskrona meddelar att man håller presskonferens imorgon 13.30. Då kommer nya tränaren att meddelas också."
Då är kk undviken eller?
|
|
|
Post by 31an on Apr 24, 2014 15:42:08 GMT 1
Är principiellt inne på Krilles linjes också. Men här snackar vi väl 300k. Pissepengar för kommunen som de får mångfalt igen i mina ögon. Hade varit helt annat om det varit miljonbelopp, då hade jag röstat för ett kommunalt nej.
Sen som "farsan" är inne på, många som är på väg att offra rätt mycket för att hjälpa KHK. Vore väl f-n om kommunen stjälper när summan är så pass liten.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 24, 2014 16:21:44 GMT 1
Är principiellt inne på Krilles linjes också. Men här snackar vi väl 300k. Pissepengar för kommunen som de får mångfalt igen i mina ögon. Hade varit helt annat om det varit miljonbelopp, då hade jag röstat för ett kommunalt nej. Sen som "farsan" är inne på, många som är på väg att offra rätt mycket för att hjälpa KHK. Vore väl f-n om kommunen stjälper när summan är så pass liten. Visst kan man tycka att summan är liten men enligt mej finns det viktigare hål att stoppa dem i (om de kommit i de hålen jag velat eller i något annat onödigt förtäljer inte historien). Vart ska man dra gränsen egentligen? Vet att många KHKare var skadeglada och tyckte att Olofströms kommun gjorde rätt när de sa nej till OIK , det gjorde jag med, men nu när det gäller KHK så verkar det tänkas om. Snacket om reklam hit o dit tror jag med är överdrivet.Först o främst så ska personerna vara sportintresserade, för det andra ska de ha lite koll på hockeyallsvenskan..och för det tredje..vad fan ska de göra med den infon? Det enda de säger är att här spelas det hockey..hur många turister drar det? Inte många skulle jag tro, eller tänker ni så när ni funderar på semester "Haparanda drar vi till för de har ett hockeylag i allsvenskan"? Trevligt med en presskonferens iaf, hoppas de är i hamn med ackordet då.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 24, 2014 16:30:49 GMT 1
Jag tror kommunen kommer säga ja.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 24, 2014 16:41:50 GMT 1
Krille, vad hoppas du egentligen? Att ackordet är i hamn? Betyder inte det i så fall att kommunen hjälpte till som du ju INTE vill? (Nej, jag vet, inte absolut nödvändigtvis men troligen)
|
|
|
Post by ksoze on Apr 24, 2014 16:54:22 GMT 1
Klart man hoppas att kommunen säger ja, men jag skulle inte bli tokförbannad och vilja "hänga någon" om de inte gör det. Framtida gränsdragningar blir svåra.. Om FKK får problem, ska de inte få hjälp av kommunen? Om Rödeby AIF får problem, ska de inte få hjälp? Förmodlingen är det en villkorad "hjälp" de får av kommuen, tex pengarna ska tillbaka förr eller senare. Kan ju alltid hoppas på det i alla fall.. Annars så sitter de nog i en framtida rävsax.
Hoppas att de går med på ackordet och att alla andra gör det oxå, och att en ny tränare presenteras så vi kan se uppåt och framåt! Hur eller hur så vill vi trots allt se bra hockey i höst och vinterrusket!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 24, 2014 16:56:20 GMT 1
Klart man hoppas att kommunen säger ja, men jag skulle inte bli tokförbannad och vilja "hänga någon" om de inte gör det. Framtida gränsdragningar blir svåra.. Om FKK får problem, ska de inte få hjälp av kommunen? Om Rödeby AIF får problem, ska de inte få hjälp? Förmodlingen är det en villkorad "hjälp" de får av kommuen, tex pengarna ska tillbaka förr eller senare. Kan ju alltid hoppas på det i alla fall.. Annars så sitter de nog i en framtida rävsax. Hoppas att de går med på ackordet och att alla andra gör det oxå, och att en ny tränare presenteras så vi kan se uppåt och framåt! Hur eller hur så vill vi trots allt se bra hockey i höst och vinterrusket! Ny tränare kommer presenteras imorgon enligt BLT.
|
|